Motorgroet

Die waren niet motorrijders, maar motorgebruikers, zonder gereedschap of kennis van de motor. Als je geen moer op een bout kan zetten dan is het inderdaad veiliger om gewoon door te rijden.
Wat zijn daar dan veel van? Ik bedoel, het waren niet allemaal vrouwen.. :N
 
Onzin, je kunt misschien ook al helpen door een opgeladen telefoon bij je te hebben of door een retourtje dichtstbijzijnde benzinepomp aan te bieden. Alleen daarom al stop ik als het ook maar even kan bij iedereen die eruitziet alsof hij een probleem heeft. Het ergste dat er dan nog kan gebeuren is dat je niet in staat blijkt te helpen, maar dan heeft het je een minuut van je tijd gekost en je hebt het in ieder geval geprobeerd. Ik heb al zo vaak mensen met iets kleins kunnen helpen... Al was het maar even de weg opzoeken op google maps of zo.

Nou zou het natuurlijk een mooie boel worden als iederéén overál altíjd voor iedereen die stilstaat zou stoppen, maar dat gaat voorlopig ook niet gebeuren, dus voorlopig kan het alleen maar beter qua hulpvaardigheid denk ik.

Met de auto is even snel stoppen gewoon lastiger, want parkeren en uitstappen terwijl je auto ook weer veel ruimte inneemt en zo, dus als ik in de auto zit kijk ik er anders naar, maar dan nog... Ik heb ook wel eens een fietser met een lekke band een lift gegeven in de auto. Kun je toch iemand heel blij mee maken, dus waarom zou je niet, als het even kan. Maar op de motor is het gewoon remmen, even vragen of alles goed is, kijken of je kunt helpen, en zo niet dan even goeie vrienden en *broemmmm*.
 
V'tel mij wat, stond stil langs de weg met gereedschap aan't klooien.. veel motorrijders langs gekomen EN NIET 1 die stopt! :o :N
Als ik iemand langs de weg zie staan met een Jawa of een Enfield denk ik altijd: "die zal er wel meer verstand van hebben dan ik". :] :W :t
 
Laatst nog gestopt voor een motorrijder met een oldtimer en nee, ik kon hem niet helpen. Maar hij vond het best gezellig dat hij daar niet alleen in het donker hoefde te prutsen. Hij was wel verbaasd dat een vrouw om 11 uur 's avonds, in het donker en ook nog eens naast de begraafplaats _O- naar hem toe kwam om te vragen of ze ergens mee kon helpen. Hij heeft me wel 6x bedankt voor hij weg reed :)
 
Laatst nog gestopt voor een motorrijder met een oldtimer en nee, ik kon hem niet helpen. Maar hij vond het best gezellig dat hij daar niet alleen in het donker hoefde te prutsen. Hij was wel verbaasd dat een vrouw om 11 uur 's avonds, in het donker en ook nog eens naast de begraafplaats _O- naar hem toe kwam om te vragen of ze ergens mee kon helpen. Hij heeft me wel 6x bedankt voor hij weg reed :)
Hebben jullie niet samen de motor naar de begraafplaats gebracht?
 
Hebben jullie niet samen de motor naar de begraafplaats gebracht?

Nee, blijkbaar was hij er erg aan gehecht ;) hij moest om de zoveel kilometer iets aandraaien want zijn ketting liep er anders steeds af. Hij keek er verder vrolijk bij, maar het zal wel even geduurd hebben voor hij thuis was.
 
Laatst nog gestopt voor een motorrijder met een oldtimer en nee, ik kon hem niet helpen. Maar hij vond het best gezellig dat hij daar niet alleen in het donker hoefde te prutsen. Hij was wel verbaasd dat een vrouw om 11 uur 's avonds, in het donker en ook nog eens naast de begraafplaats _O- naar hem toe kwam om te vragen of ze ergens mee kon helpen. Hij heeft me wel 6x bedankt voor hij weg reed :)
:t :} :}
 
Topic hoog houden..

zonet een heeele vrolijke zwaai gezien.

mooi weer.
(ik houd wel van wind lekker!)
 
Gister op weg naar huis, achter een andere motor aan...
Komt er uit tegengestelde richting een scooter, hij groet...
Motor voor mij niet... Ik wel. :o

Misschien was het wel een motor-rijder die noodgedwongen even niet op z'n motor kan rijden...
:+ Ik kan het weten, heb ~1 maand als voetganger/fietser/automobilist andere motorrijders gegroet zonder terug gegroet te worden. :/
 
Wat doen de meeste van jullie bij een stoplicht? Als een motorrijder links van het midden staat ga ik er maar schuin achterstaan.
Soms kom/kan je bij een stoplicht ook naast elkaar staan maar een groet leek er wel niet echt vanaf te kunnen, vinden mensen dat onprettig? Dat een vreemde met zijn fiets even naast je komt staan..? Het is echt niet dat ik iemand eruit wil trekken dan ofzo, trek dan juist rustig op/weg.
 
Wat doen de meeste van jullie bij een stoplicht? Als een motorrijder links van het midden staat ga ik er maar schuin achterstaan.
Soms kom/kan je bij een stoplicht ook naast elkaar staan maar een groet leek er wel niet echt vanaf te kunnen, vinden mensen dat onprettig? Dat een vreemde met zijn fiets even naast je komt staan..? Het is echt niet dat ik iemand eruit wil trekken dan ofzo, trek dan juist rustig op/weg.


Ik zet hem er naast, maar laat hem wel als 1e weg rijden.
 
Wat doen de meeste van jullie bij een stoplicht? Als een motorrijder links van het midden staat ga ik er maar schuin achterstaan.
Soms kom/kan je bij een stoplicht ook naast elkaar staan maar een groet leek er wel niet echt vanaf te kunnen, vinden mensen dat onprettig? Dat een vreemde met zijn fiets even naast je komt staan..? Het is echt niet dat ik iemand eruit wil trekken dan ofzo, trek dan juist rustig op/weg.
Ik ga er meestal schuin achterstaan, vind gewoon niet prettig om naast iemand testaan.
 
Wat doen de meeste van jullie bij een stoplicht? Als een motorrijder links van het midden staat ga ik er maar schuin achterstaan.
Soms kom/kan je bij een stoplicht ook naast elkaar staan maar een groet leek er wel niet echt vanaf te kunnen, vinden mensen dat onprettig? Dat een vreemde met zijn fiets even naast je komt staan..? Het is echt niet dat ik iemand eruit wil trekken dan ofzo, trek dan juist rustig op/weg.
Ik gooi mijn motor er voor. Dan kan ik naar hem/haar moonen :P

Meestal er iets achter of gewoon naast, hangt ervan af of er ruimte is en of ik net gefilterd heb. Over het algemeen krijg ik gewoon een groet terug trouwens, of een knikje. Heb ook een keertje naast een hele mooie Indian Scout 741 gestaan. Meteen even kort praatje mee gemaakt en complimentjes uitgewisseld :)

Indian_Scout_Model_741_B_500_cc_side_valve_1941.jpg


Was dit model :)

Afgelopen paar dagen weer lekker kunnen zwaaien ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan