Motor-Forum Boetepot V - Nieuwe poging!

Da’s puur afhankelijk van hoe ze meten/apparatuur hebben geplaatst. Kwestie van afwachten. ;)

Nou, ben vandaag precies 10 dagen verder en heb 'n stille hoop. Wellicht toch dikke mazzel gehad? Of misschien wel meer dan 40 km te hard (ik weet het niet exact). Waardoor het boetebedrag door de OvJ wordt vastgesteld en er dus geen "automatische schikking" komt. Keep you informed.

Gevolg is trouwens wel dat ik me al 10 dagen (vrijwel) keurig aan de snelheid houd. Ook in de auto. Ben er flink door geschrokken. Benieuwd hoelang ik dit ga volhouden.
 
Nee, geen EMG. Ze hadden verder niets op het rijgedrag aan te merken. Had voldoende afstand waar nodig, gaf netjes richting aan en spotte ook vroegtijdig wanneer een auto wilde invoegen op mijn rijstrook en dergelijke. Dus verder niets, behalve de snelheid. Gaven verder ook toe dat ik makkelijk weg hadden kunnen komen, omdat ze aan het einde vast reden maar dat ze desondanks mijn kenteken al wel gewoon hadden. Prima agenten overigens, kon er een degelijke gesprek mee hebben ondanks de reden van de staandehouding. ;)

Pfff gelukkig maar, scheelt toch weer 1100 euri dacht ik, je leest wel eens dat bij dergelijke zaken een EMG wordt opgelegd. Ja hoor als je meewerkt zijn de mannen slechts met hun werk bezig, ik vraag me wel eens af hoe die mannen altijd zo zakelijk en cool blijven.
 
Nou, ben vandaag precies 10 dagen verder en heb 'n stille hoop. Wellicht toch dikke mazzel gehad? Of misschien wel meer dan 40 km te hard (ik weet het niet exact). Waardoor het boetebedrag door de OvJ wordt vastgesteld en er dus geen "automatische schikking" komt. Keep you informed.

Gevolg is trouwens wel dat ik me al 10 dagen (vrijwel) keurig aan de snelheid houd. Ook in de auto. Ben er flink door geschrokken. Benieuwd hoelang ik dit ga volhouden.

check effe je CJIB Digi-D, dan weet je denk ik meteen genoeg
 
Dat sowieso! Je hebt vaak echt engelengeduld nodig, als je in die filmpjes alleen al ziet hoe sommige mensen reageren :?
 
Ik meld mijzelf ook alvast. 24 mei uitspraak over hoogte van de boete en eventuele EGM cursus pfft. Nog tot 14 mei wachten tot ik mijn rijbewijs terug heb. 2 maanden kwijt geweest is veel te lang. Pech gehad om 1 uur snachts met de politie. Moest blazen op de snorfiets. Ding loopt amper 30kmph. Wat ik raar vind dat ik nergens kan achterhalen hoeveel ik precies heb geblazen. Op het politiebureau zeiden ze het wel maar precies weet ik dat niet meer:s was 0,4?? Dus hoop dat ik net in de lichte cursus val maar dat geluk zal ik wel niet hebben:(
 
Ik meld mijzelf ook alvast. 24 mei uitspraak over hoogte van de boete en eventuele EGM cursus pfft. Nog tot 14 mei wachten tot ik mijn rijbewijs terug heb. 2 maanden kwijt geweest is veel te lang. Pech gehad om 1 uur snachts met de politie. Moest blazen op de snorfiets. Ding loopt amper 30kmph. Wat ik raar vind dat ik nergens kan achterhalen hoeveel ik precies heb geblazen. Op het politiebureau zeiden ze het wel maar precies weet ik dat niet meer:s was 0,4?? Dus hoop dat ik net in de lichte cursus val maar dat geluk zal ik wel niet hebben:(

Recidive regeling ? 0,4% is toch niet al te hoog ? is toch gewoon een bekeuring ?
 
Ik had het gezien ja maar wilde het niet vermelden. O-)

:+

Met drank op iemand aanrijden om 1uur in de nacht is pas duur, als je dat risico neemt dan is de hoogte van deze boete wisselgeld, is het trouwens niet een EMA wat je dan krijgt?
 
:+

Met drank op iemand aanrijden om 1uur in de nacht is pas duur, als je dat risico neemt dan is de hoogte van deze boete wisselgeld, is het trouwens niet een EMA wat je dan krijgt?

Ja EMA (educatieve maatregel alcohol) en niet EMG (educatieve maatregel gedrag) lijkt me.

Wanneer krijg je een EMA?
Wanneer er sprake is van een alcoholpromillage tussen de 1,0 en 1,8 promille (435 μg/l)-785 μg/l), is men verplicht de EMA (Educatieve Maatregel Alcohol en Verkeer) cursus te volgen. Bij een beginnende bestuurder en personen die al eerder een EMA-cursus hebben gevolgd, geldt een promillage van 0,8 tot 1,3 (345 μg/l-570 μg/l). Ook indien er op het politiebureau geweigerd is om mee te werken aan de ademanalyse, of in geval van twee aanhoudingen met lagere promillages kan de EMA worden opgelegd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niet voor hem blijkbaar, je reactie is niet erg respectvol, het lijkt op "een ezel stoot zich toch geen 2 keer aan de zelfde steen". Misschien moet jij even in de spiegel kijken. :W

:? Zo was ie totaal niet bedoeld. Ik kijk dagelijks in de spiegel trouwens :)
 
:? Zo was ie totaal niet bedoeld. Ik kijk dagelijks in de spiegel trouwens :)

Ow sorry hoor, misschien moet je de volgende keer wat meer moeite doen om je emotie kenbaar te maken of beter nog niets zeggen dan kan je ook geen mensen kwetsen. :')
 
Ow sorry hoor, misschien moet je de volgende keer wat meer moeite doen om je emotie kenbaar te maken of beter nog niets zeggen dan kan je ook geen mensen kwetsen. :')

Misschien moet jij eens niet voor anderen bepalen of ze al dan niet "gekwetst" moeten zijn over een willekeurige opmerking :j

---------------------------- Vanaf hier maar weer on topic?---------------------
 
Misschien moet jij eens niet voor anderen bepalen of ze al dan niet "gekwetst" moeten zijn over een willekeurige opmerking :j

---------------------------- Vanaf hier maar weer on topic?---------------------


Mmmm ik vond het geen willekeurige opmerking maar een lullige opmerking.

-------- ja on topic maar weer -------
 
Terug
Bovenaan Onderaan