Lampje neutraal brandt niet en motor start niet

Stevenstunt

MF'er
26 feb 2013
249
3
Brecht (België)
Hey allen,


Mijn motor staat ergens gestald in een andere garage omdat we momenteel thuis een garage aan het bouwen zijn.
Ik wou van de week een toertje gaan doen maar kwam tot de vaststelling dat de motor helemaal niets deed bij het indrukken van de startknop. Als de batterij te leeg is, doet hij nog wel iets maar dat was dus nu niet het geval.

Dan zag ik ook dat het lampje van denautrale versnelling niet brandde. Heb geprobeerd hem in neutraal te zetten en dat ging in het begin heel moeizaam. Uiteindelijk vanalles geprobeerd maar ik kreeg het lampje niet aan het branden.
Ik vermoed dus dat er een verband is tussen het niet aan krijgen van het lampje en het niet starten van de motor.

Het gaat om een Honda Black Widow uit 2002 trouwens

Bedankt voor de suggesties
 
Is een nieuwe batterij van vorig jaar.

Heeft wel heel veel stil gestaan sindsdien maar toch...zou het dat dan toch nog kunnen zijn?

Ik wil eigenlijk wel uitsluiten dat het niet iets anders is voor ik alweer een nieuwe batterij koop...
 
een lood accu een keer goed leeg laten lopen kan al fataal zijn, dus ja.. het kan alsnog je accu van een jaar oud zijn. Je kan een accu tester proberen. Misschien bij een garagebedrijf vragen om hem te testen?
 
Is een nieuwe batterij van vorig jaar.

Heeft wel heel veel stil gestaan sindsdien maar toch...zou het dat dan toch nog kunnen zijn?

Ik wil eigenlijk wel uitsluiten dat het niet iets anders is voor ik alweer een nieuwe batterij koop...

Het je toevallig nog een oud type accu er in zitten die bijvulbaar is. (Dan staat er geen MF op of maintenance free)en kan je de dopjes gemakkelijk er uit halen. Dan kan je nog even kijken of de accu bijgevuld moet worden met gedestilleerd water.

Een accu moet gewoon gaan laden als deze tussen de 14 en 15 volt krijgt. Je kan de accu ook nog eens met de accu lader laden. Daarna een dag laten staan (zonder aangesloten te zijn ) en dan de spanning meten. Een goed accu moet dan nog wel op 80 a 90 % zitten -> zie tabel

12,7 volt = 100%
12,6 volt = 87%
12,5 volt = 75%
12,4 volt = 63%
12,3 volt = 50%
12,2 volt = 25%
12,0 volt = 19%
11,9 volt = 6%
 
Terug
Bovenaan Onderaan