YAMAHA SZR 660 [DEEL 6] super single still going strong

Ok dat valt nog best mee. Ik wist dat de mijne zo geregistreerd was dus was benieuwd of dat vaker voor is gekomen.
Het viel mij toentertijd in ieder geval op dat op ( het Italiaans talige ) type plaatje naast Yamaha en SZR660 (net achter de zijkuip) Belgarda en 4SU los vermeld staat (wel open in beeld).
Bij import is het ook maar net wat de keurmeester intikte.
 
Ik probeer mijn SZR (of zoals volgens de RDW een SRZ) weer aan de praat te krijgen na een tijd stil te hebben gestaan. Hij startte weer vrij makkelijk op alleen wil hij nu niet meer lekker stationair lopen. Hij geeft een soort van kuchjes en valt dan uit. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
 
Ik probeer mijn SZR (of zoals volgens de RDW een SRZ) weer aan de praat te krijgen na een tijd stil te hebben gestaan. Hij startte weer vrij makkelijk op alleen wil hij nu niet meer lekker stationair lopen. Hij geeft een soort van kuchjes en valt dan uit. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
Lastig te zeggen van afstand. Reed ie voor stil staan wel goed?
Beetje viezigheid in de carbs, oude benzine. Kan van alles zijn.
Of, als ie wel start, gewoon maar een tijdje laten draaien en nergens aankomen?


Die van mij loopt nu ook niet mooi. Beter dan wat het was maar niet perfect.
Die chinese carb was 3x niks. Dus weer terug naar de originele carb die nu benzine lekt. B|
De pakking van het vlotterbakje pastte opeens niet meer. :?

Het is echt een Italiaanse schone... met bijhorende capsones. -O-
 
Laatst bewerkt:
Zeker. Proefritje nadat ie weer in elkaar zit. Oto had me niet gezien en reed achteruit de rijbaan op, met een mooie salto als gevolg, volgens toeschouwers zeker een 9.5 waard. Radiator zit nog niet recht en koplamp moet ik nog stellen, voor de rest rijdt ie weer.

Hey, jij bent vast dezelfde 7samurai als op het Duitse forum?
En...Hoe is het inmiddels met je brommer. :X
 
Hallo szr,s

Ik heb een vraag ik bouw een NSR250 Rothmans en daar heb ik een SZR achterbrug in gebouwd,ik wil graag
een Carbon hugger maken. maar ik ben al tijden opzoek naar een originele om een mal van te maken,nergens te vinden.
Wie van jullie kan mij helpen,om er een ergens te kopen of om een mal van te maken.
Hier ter verduidelijking een foto van de motor.
full

full
 
Woah gaaf! :9~
Wat voor wielen heb je er in?

Volgens mij heb ik in "jullie topic" al eens gevraagd of je toevallig een oplossing hebt voor de chain guard? Die zijn niet meer te krijgen.

Wat de hugger betreft, origineel zit er al iets op bij de SZR. Een klein flapje. Maar dat verklaart wellicht waarom er niks after market te krijgen is. :)

Edit: onderdeel nummer 4DL-F1650-00
Nr. 10 in het plaatje.
YA-SZR-660_ax.png
 
Laatst bewerkt:
Oh wacht effe. Dat doe ik niet slim. Mijn antwoord had moeten zijn:
Hugger, heb ik voor je! Waar moet ik 'm afleveren?
Op voorwaarde dat ik een carbon exemplaar terug krijg. *D
 
Hey, jij bent vast dezelfde 7samurai als op het Duitse forum?
En...Hoe is het inmiddels met je brommer. :X

exact dezelfde. De motor zit weer in elkaar, moest nog op zoek naar een andere koplamp, stelschroef was afgebroken bij de lamp. gekocht van een ander forum lid.

Hij startte bij de tweede acculading zelfs. lifepo - vlakschuif - andere bobine combi scheelt veel.
 
Laatst bewerkt:
Woah gaaf! :9~
Wat voor wielen heb je er in?

Volgens mij heb ik in "jullie topic" al eens gevraagd of je toevallig een oplossing hebt voor de chain guard? Die zijn niet meer te krijgen.

Wat de hugger betreft, origineel zit er al iets op bij de SZR. Een klein flapje. Maar dat verklaart wellicht waarom er niks after market te krijgen is. :)

Edit: onderdeel nummer 4DL-F1650-00
Nr. 10 in het plaatje.
[afbeelding]

Dank voor je reactie ,wielen zijn van een CBR600 voorvork zx6r, en ik heb wat gemaakt als chainguard ik maak een foto en zet hem hier wel even op.

Ps heb je een bericht gestuurd.
 
Ik heb een nieuwe pakking en stationair sproeier in de carb gezet.
Die sproeiers zijn lastig te krijgen voor de originele Teikei carburateurs. Blijkt een Mikuni sproeier ook te passen, alleen ziet die er heel anders uit!
preview


Nu 'ie stationair niet meer zo rijk staat, rijdt ie een stuk beter. :]

preview
 
Woah gaaf! :9~
Wat voor wielen heb je er in?

Volgens mij heb ik in "jullie topic" al eens gevraagd of je toevallig een oplossing hebt voor de chain guard? Die zijn niet meer te krijgen.

Wat de hugger betreft, origineel zit er al iets op bij de SZR. Een klein flapje. Maar dat verklaart wellicht waarom er niks after market te krijgen is. :)

Edit: onderdeel nummer 4DL-F1650-00
Nr. 10 in het plaatje.
[afbeelding]
Hoi zoals afgesproken heeft even geduurd maar hier zijn ze.
Dit is voor mij een tijdelijke oplossing uiteindelijk is het de beboeling een wat dunnere alustrip
te gebruiken waar het rubber is opgekit.En de hoek op de achterbrug moet wat scherper maar dit werkt wel :)
Hoop dat je er wat aan hebt.

Ps hugger is inmiddels binnen. *D

full

full
 
Hebben jullie een aanbeveling voor een setje banden? De banden die er nu op zitten zijn gaar en nog geen ervaring met welke banden goed zijn voor deze motor. Ik zoek naar banden die lang mee gaan, relatief goedkoop zijn en enigszins vergevingsgezind zijn.
 
Bridgestone BT016 pro
Is dat niet een behoorlijk oud type? Er is keuze genoeg volgens motorbandenmarkt.nl in 110/70 R17 en 150/60 R17:
Bridgestone S20 Evo voor €166
De ContiMotion van Continental is net zo duur, het type ken ik echter niet.
Metzeler Sportec M5 Interact zit zelfs net onder de €160.
Michelin Pilot Street Radial €162
 
Ik heb afgelopen weekend de eerste km's van het jaar gemaakt met de SZR :$
Hij had uiteraard wat moeite met starten, maar met een beetje deo startte hij uiteindelijk redelijk snel.
Niet heel vreemd dat het even duurt, ik denk dat hij ergens zomer vorig jaar voor het laatst gelopen had.
Toch weer fijn als je er dan eenmaal weer op zit :]
 
Hoe heb je jezelf in weten te houden met dit lekkere weer? Toch altijd fijn als hij na toch nog start na die tijd.
 
Ik rij nu zelf met Bridgestone battlax bt090 maar ben er niet erg tevreden over. Voorband is gecubbed en de achterband slijt als een malle.
 
rijd ook met bt090, wel 140/70 achter. Beste banden die ik heb gehad. Ook speciaal voor middenklassers.
Ook al zo'n oud type :? Ik snap dat nooit zo goed. Juist bij banden wordt er behoorlijk doorontwikkeld en er is zoveel moois te krijgen, ook in 140/70 dankzij het supermotard wereldje.
 
Hey guys,

Nieuw op dit forum, zoals ik ook een nieuwe motorrijder ben,
Ik heb laatst mijn eerste motor gekocht (szr 660, ik noem hem Pietertje). En ik heb er twee maand extreem veel plezier aan beleefd!

Nu is mijn blok kapotgelopen helaas en ik kan niet echt goede opties vinden qua nieuw blok waarvan ik met enige zekerheid kan zeggen dat het goed spul is. Als iemand tips heeft of een ruilblok zou ik zeer dankbaar zijn.

(Cilinderkop, cilinder en zuiger zijn Total loss.)
 
Terug
Bovenaan Onderaan