Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Soms kom je tijdens het sleutelen een verrassing tegen. Kon de zwarte velgen op mijn Lucky al nooit plaatsen, gezien wit de originele kleur is. Vond het ook niet bepaald "strak" gespoten. Vanavond vonden we bij het demonteren het volgende en konden gaan uitpakken:

pFzy5Oj.jpg

zHBPtrk.jpg

jKHg9Ag.jpg


Achterwiel blijkt nog in redelijke staat. Voorwiel moet sowieso opnieuw. Maar denk dat ik ze alsnog beiden laat poedercoaten.
 
Waren dus in de Plasti dip gezet,dan heb je nog het geluk dat je dat spul er af kan trekken.
 
Waren dus in de Plasti dip gezet,dan heb je nog het geluk dat je dat spul er af kan trekken.

Jup. Dat de vorige eigenaar een cultuurbarbbaar is, dat wist ik al. Maar dit verwacht je niet. Wel weer een aanwijzing meer dat het om een originele Lucky gaat :)
 
Iemand ervaring met het verwijderen van de wiellagers? Tot nu toe komen ze met geen mogelijkheid los. Tips zijn welkom!
 
Jup. Dat de vorige eigenaar een cultuurbarbbaar is, dat wist ik al. Maar dit verwacht je niet. Wel weer een aanwijzing meer dat het om een originele Lucky gaat :)

Twijfel je daaraan? Wat zijn de laatste 4 van het framenummer dan?

VJ22B-100****
 
Dag Allen,

Eind mei rij ik een trackday op Folembray voor het eerst,
en nu was ik op zoek naar wat on board filmpjes van
iemand met een rs250.
Is altijd gemakkelijk voor versnellingen en snelheden te bekijken...
Maar nu vind ik er geen op YouTube daarom vraag ik het hier eens;

Niemand een onboard filmpje van een rs250 op Folembray?

Groeten Sam
 
Een kleine update:

Inmiddels heeft Mario de Powervalves redelijk kunnen afstellen met de Zeeltronic Ignition Tester. Alleen nog even fine tunen. Inmiddels een balhoofdstand binnen en zojuist de wielen eruit gehaald:

H11Hqca.jpg


Morgen de wiellagers eruit laten halen (Wij kregen ze echt niet los). En dan een afspraak maken met de poedercoater. Ondertussen kunnen we verder met alle blok aansluitingen. Nog wel even bezig dus.
 
@NR34,
Opletten met poedercoaten van de wielen, je krijgt meer onbalans t.o.v. gewoon spuitwerk.
Voor de rest, ziet er allemaal zeer mooi uit,
Mvg, Joebiker
 
Zorg er ook voor dat je de gaten waar de lagers in horen vrij blijven van poedercoating,
want anders heb je niet alleen moeite met het er uit halen maar krijg je ze er ook niet meer in.
 
@NR34,
Opletten met poedercoaten van de wielen, je krijgt meer onbalans t.o.v. gewoon spuitwerk.
Voor de rest, ziet er allemaal zeer mooi uit,
Mvg, Joebiker

Thanks!
Ja ik las inderdaad dat er soms meer balansgewichten gebruikt moesten worden na poedercoaten. Blijkbaar is de balans minder mooi dan bij spuiten inderdaad.
 
Zorg er ook voor dat je de gaten waar de lagers in horen vrij blijven van poedercoating,
want anders heb je niet alleen moeite met het er uit halen maar krijg je ze er ook niet meer in.

Wielen zijn inmiddels kaal. De werkplaats van mijn Yamaha dealer was zo aardig de lagers eruit te halen :t En ben nog aan het zoeken hoe ik inderdaad alle gaten dicht krijg, voor ik ze weg breng. Ben er nog niet uit.
 
Wielen zijn inmiddels kaal. De werkplaats van mijn Yamaha dealer was zo aardig de lagers eruit te halen :t En ben nog aan het zoeken hoe ik inderdaad alle gaten dicht krijg, voor ik ze weg breng. Ben er nog niet uit.

kan je poedercoater dat niet voor jou doen? ik doe het namelijk wel altijd zelf omdat ik daar de spullen voor heb liggen en zeker weet dat het goed gebeurd.
 
Ja waarom, heb al diverse sets laten coaten (zowel auto als motor) en bij verschillende bedrijven maar herken je verhaal niet hoor..

Grtz,fRank

Is ook niet interessant,de wielen moeten toch weer gebalanceerd worden.
Verder heb ik diverse wielen die gepoedercoat waren gebalanceerd en
geen problemen meegemaakt .Wel wielen gehad waarbij ze ook de pasvlakken van de lagers mee hadden gecoat en daar word je niet vrolijk van om dat weer netjes schoon te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Is ook niet interessant,de wielen moeten toch weer gebalanceerd worden.
Verder heb ik diverse wielen die gepoedercoat waren gebalanceerd en
geen problemen meegemaakt .Wel wielen gehad waarbij ze ook de pasvlakken van de lagers mee hadden gecoat en daar word je niet vrolijk van om dat weer netjes schoon te krijgen.

herkenbaar , laatst een achterbrug gecoat en de eigenaar had zelf ringen en boutjes geplaatst om het af te dichten ... helaas voor mij had hij de lagers er niet uitgehaald.
Heeft mij 3 bussen stripfast gekost om de coating weer te verwijderen , vanaf dit moment toch maar besloten om zelf te doen :+ :+
 
Laatst bewerkt:
Heeft er nog iemand originele rgv250 stuurgewichten liggen? Ik houd me aanbevolen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan