Het geweldige Honda CBR1000RR Fireblade topic deel 81

Status
Niet open voor verdere reacties.
waakhond :+
full
 
De eerste tank is bij mij ook weer leeg gereden :]
Vorig weekend nog even de Blade van nieuwe olie en oliefilter voorzien en afgelopen week heerlijk (want op de Blade) woon-werk gereden :)
 
Wat een weertje 8-) Vanmiddag ff naar mijn gixxermaatje op de koffie geweest; maar kort stukje dus lekker in spijkerbroek en T-shirt ( ja, ik weet het , onverantwoord blah blah blah maar wel lekker :) Morgen snipperen :] en zondag naar WSBK om daarna op de bank te ploffen met bier en chips voor de GP van Austin :P

Het wordt een mooi weekend :W
 
Nee rond zwolle nog klein beetje regen gehad. Maar had daardoor weer een goede reden om motor te poetsen:p. Jij geen last van gehad?

Dat buitje hadden we ook maar dat was niks ; in Arnhem gestopt om regenjasje aan te doen want begon aardig te onweren en regenen. Vlak voor Nijmegen dikke wolkbreuk en het water liep me de laarzen in. Hoop zooi van bomen op de weg dus oppassen met het rechterhandje :)

Thuis motor ff afgespoeld zodat ergste zooi eraf was en ketting ff ingespoten; vet was aardig weggespoeld. Vrijdag ff goed wassen.

Maar mooie dag gehad in Assen en allang blij dat het bijna de hele dag mooi weer was :)
 
Dat buitje hadden we ook maar dat was niks ; in Arnhem gestopt om regenjasje aan te doen want begon aardig te onweren en regenen. Vlak voor Nijmegen dikke wolkbreuk en het water liep me de laarzen in. Hoop zooi van bomen op de weg dus oppassen met het rechterhandje :)

Thuis motor ff afgespoeld zodat ergste zooi eraf was en ketting ff ingespoten; vet was aardig weggespoeld.Vrijdag ff goed wassen.

Maar mooie dag gehad in Assen en allang blij dat het bijna de hele dag mooi weer was :)


Goedemorgen,

Ja ik had hetzelfde dus thuis ook meteen afgespoeld daarna nog ff in de regen laten staan. Dan komen er geen kalk plekken op de motor. En ketting ingevet Mn pak ook maar schoon geveegd. Regenpak lag thuis 😊

Maar zeker wel n leuke dag gehad!
 
Bij mijn cbr1000rr uit 2009 heb ik redelijk vaak last, bij vol accelereren, van een doorslippend achterwiel. Dit komt zelfs voor in zijn vijfde versnelling bij 180 kmph. Ik ben 1m90, weeg 83 en zit ver genoeg naar achteren dus de druk op de achterband zou goed moeten zijn. Achterband staat op 2.6 bar. Iemand een idee wat er zou kunnen zijn?

Ps. Dit gebeurt ook bij droog weer en een buitentemperatuur van 20 graden.
 
Laatst bewerkt:
Willem, ik heb de Bridgestone Battlax s20r. Bij aankoop stond deze op 2.9 bar maar ik heb hem op 2.6 gezet zodat het doorslippen wat minder lijkt te zijn..
 
Voor mijn motor heb ik nieuwe remblokjes aan de voorkant nodig.
Nu komiek uit op de Brembo Remblok Sinter Road. Bij tenkate voor €32,89 per setje is dit een goede keuze.

Geeft staal gevlochten Remslangen nog een grootverschil
Bij de sc57 2005
 
Nog een mooie rit gemaakt met wat maten op Koningsdag door het Twentse land en een stukkie Duitsland. Weertje was goed en altijd leuk om even aan te leggen bij de Felsenmuhle :]

31444679_10210176441640708_8816475931972468736_n.jpg


Inmiddels het Blaadje alweer gepoetst en op stal *D

Op naar meer!!! :P
 
Laatst bewerkt:
Bij mijn cbr1000rr uit 2009 heb ik redelijk vaak last, bij vol accelereren, van een doorslippend achterwiel. Dit komt zelfs voor in zijn vijfde versnelling bij 180 kmph. Ik ben 1m90, weeg 83 en zit ver genoeg naar achteren dus de druk op de achterband zou goed moeten zijn. Achterband staat op 2.6 bar. Iemand een idee wat er zou kunnen zijn?

Ps. Dit gebeurt ook bij droog weer en een buitentemperatuur van 20 graden.

Setje nieuwe koppelingsplaten en staal en hij slipt niet meer door.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan