Het grote CBR 900RR Fireblade topic deel 109

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ff spammen, einde is in zicht. :P
Had de tank gisteren van de lasser terug gekregen, maar zal nog even retour moeten om een extra randje dicht te lassen (:/).
Rechter demper verwacht ik donderdag weer binnen te hebben. In ieder geval alles wel even in elkaar gezet :)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

To do list:
- underslung achterrem monteren (adapter is onderweg)
- achterbrug lifters monteren (zijn besteld)
- kuipbouten vervangen door zwarte van pro-bolt (in huis)

Verwacht alles in mei klaar te hebben *O*
WOW :} :9~
 
Gisteren achtergekomen dat de benzinekraan lekt.

onder op de kraan zit een pijpje van +/- 5mm met een klein gaatje erin.
Daar druppelt dus benzine uit.
Maakt niet uit of de kraan open of dicht staat.

Iemand enig idee waar dat pijpje voor dient?
En hoe ik de lekkage stop?
welk model had jij ook alweer?
 
welk model had jij ook alweer?

SC33 uit '97

Zie het rood omcirkelde pijpje, waar de benzine uitdruppeld
full
 
Krijg vandaag een revisie setje binnen, dus hopelijk stopt het lekken dan.

Ik begreep dat het pijpje voor de vacuüm is.
Wanneer je die afdopt, geeft dit dan geen problemen?
 
revisie setje gemonteerd.
Lekkage is weg.

Alleen nu lekt hij bij de aansluiting met de tank.
Morgen een nieuwe koperen afdichtring zien te regelen.
Dan is het hopelijk opgelost.


Afgelopen maandag op Assen gereden met de Blade.
En wat rijdt dat goed zeg, voor zo'n oud beestje.
Veel lichter dan de SP1 en houdt veel beter zijn lijn (zal ook wel aan de banden liggen)
Het enige dat ik mis tov de SP1 is de bottompower.
Je moet minimaal 6000 tpm draaien (eigenlijk 8000 tpm) om de gang erin te houden
 
Ik ben op zoek naar een powercommander voor mijn Cbr954rr. Past die van een 929 ook? Mocht je er een hebben liggen, dan hoor ik dit graag.
 
Ik ben op zoek naar een powercommander voor mijn Cbr954rr. Past die van een 929 ook? Mocht je er een hebben liggen, dan hoor ik dit graag.

De powercommander voor de 929 en 954 passen qua stekkers wel op elkaar.

Ik heb op mijn 929rr een powercommander zitten van de 954rr (deze stond toendertijd voor een nette prijs op marktplaats) en dat gaat goed, enige nadeel is dat als je bijvoorbeeld een map van een 929rr van de site download, je deze moet oevertypen in de map voor de 954rr.

Andersom gaat dacht ik niet, omdat in de map voor de 929rr het toerengebied net wat minder ver loopt dan bij de 954rr.
 
De powercommander voor de 929 en 954 passen qua stekkers wel op elkaar.

Ik heb op mijn 929rr een powercommander zitten van de 954rr (deze stond toendertijd voor een nette prijs op marktplaats) en dat gaat goed, enige nadeel is dat als je bijvoorbeeld een map van een 929rr van de site download, je deze moet oevertypen in de map voor de 954rr.

Andersom gaat dacht ik niet, omdat in de map voor de 929rr het toerengebied net wat minder ver loopt dan bij de 954rr.

Oh oke ik begrijp het. Ik zal m'n ogen open houden op marktplaats. Ik heb het er niet voor over om hem nieuw te kopen.
 
1 ritje gehad, reed weer erg lekker *O*
Achterbrug lifters zijn gemonteerd en alu kleur underslung bracket vandaag ontvangen. Deze gaat morgen weer door naar een mede mf-er die een zwarte heeft en wilde ruilen. Denk dat een zwarte bij mijn bike ook wel beter zal staan, dus komt mooi uit. Had ook speciaal de alu kleur daarvoor besteld :)
Morgen de tank weer er afhalen, lekt nog steeds :/ Eerst weer even volledig drogen en weer volgooien met peut om te kijken waar het lek is (vermoed dat het opstaande randje van het scharnierpunt ook dichtgelast had moeten worden). Eind van de week wordt ie weer gelast :)

Had een missie om wat minder geluid uit de dempers te krijgen, maar met killers klinkt ie hetzelfde als de Akra's zonder killers. Killers eruit gehaald en geluid is een poepie luider, wel erg sexy, maar denk dat het binnenkort toch met killers rondrijden wordt. Missie mislukt dus... :')
 
Laatst bewerkt:
Jammer Chris. Moet tank ook weer gespoten na lassen? Zou dan wel balen zijn. Ben geen voorstander van extra geluid. Motorrijders staan al bekend om wheelie, stoppie en herrie makende gekken. En natuurlijk allemaal snelheidsduivels. Komt door die gek met zijn homotasje naast ome Koos bij wegmisbruikers vroegah.

Benieuwd hoe het er met de andere slung uit komt te zien. Maar geen zorgen, totaal is likkebaardend lekker en zeker geen mislukking.
 
Tank hoeft niet gespoten te worden, is aan de onderzijde bij het scharnierpunt. Zal nu rondom het opstaande randje van het scharnier zelf nog aangepakt moeten worden.
full
 
Laatst bewerkt:
Jammer Chris. Moet tank ook weer gespoten na lassen? Zou dan wel balen zijn. Ben geen voorstander van extra geluid. Motorrijders staan al bekend om wheelie, stoppie en herrie makende gekken. En natuurlijk allemaal snelheidsduivels. Komt door die gek met zijn homotasje naast ome Koos bij wegmisbruikers vroegah.

Benieuwd hoe het er met de andere slung uit komt te zien. Maar geen zorgen, totaal is likkebaardend lekker en zeker geen mislukking.

:^

Dikke fiets hoor! :Y
 
Ik kan nou niet zeggen dat ik dat laswerk erg netjes eruit vindt zien... -O-
Maak mij niet zoveel uit hoor, ff een kwassie lak er overheen om het netjes te maken en het valt stukken minder op. Het is als ie gemonteerd is verder toch ook niet te zien. Vind het belangrijker dat ie lekvrij is :)
 
Laatst bewerkt:
Sfeerplaatje :)

1k0.jpg


Inmiddels ligt het oudje weer uit elkaar, omdat de kop/cylinder aansluiting lekte. De kop wordt morgen of vrijdag gevlakt door een revisiebedrijf.

1k0.jpg


1k0.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan