ktm 790 duke

Ktm monteert tegenwoordig ook geen steelflex meer denk ik. Dat in combinatie met andere pads moet al veel doen.

Vind dat zilvergrijs en oranje niet zo goed combineren als het oude wit en oranje.
Misschien komt dat nog wel terug.
 
Ktm monteert tegenwoordig ook geen steelflex meer denk ik. Dat in combinatie met andere pads moet al veel doen.

Ik heb ze niet doorgeknipt maar volgens mij zijn het gewoon staalommantelde leidingen. Nogmaals voor op straat geen probleem, maar het zijn geen Brembo M50's.
Voorlopig ga ik gewoon lekker rijden :] met de standaard pads, met de standaard Maxxis banden, met de standaard uitlaat demper. :P Enige wat ik snel ga aanpakken is de ktph. Verder staan er nog een aantal pp's op backorder die ik tegelijk met de 790 besteld heb, maar zonder die gaat het rijden ook prima. ;)
 
Heeft iemand hier al ervaringen met de Tail Tidy kitjes die tot nu toe leverbaar zijn?

Deze drie vond ik al, maar ik kan niet zeggen dat ik er wild van ben....

Tail tidy Ktm Duke 790 '18
Tail Tidy for KTM 790 Duke 2018
Kennzeichenhalter IQ1 für KTM 790 (2018-2019) mit Rücklicht

Daarnet al striping op de velgen geplakt, ik vind compleet zwarte velgen maar niks.

360.jpg

360.jpg

360.jpg
 
Hallo iedereen! Lang geleden dat ik hier nog was. Al van mijn Duke 690 en daar zitten weer wat moto's tussen ;)

Wel met minder goed nieuws...

Er zijn redelijk wat Duke rijders waaronder mezelf waarbij de 790 olie lekt onderaan het blok.
Zelf ga ik mijn 790 morgen binnen steken en hopelijk erkennen ze het en kunnen ze het gemakkelijk oplossen.

Ik heb nu 1070km en mijn motor valt uit bij kortstondig gas geven, hopelijk valt dit op te lossen met een andere mapping.

En hij schakelt soms zéér moeizaam vooral van 1 naar 2 bij gebruik van de koppeling. Heb met de Quick shifter maar 200km gereden dus daar kan ik nog niet veel over zeggen.

Ook is de afwerking niet op het niveau wat je van een ktm mag verwachten. Véél bramen aan het kuipwerk. het alu sub-frame dat niet overal mooi en egaal is gespoten.

Bij mij werkt de niveau meting van de tank ook zeer traag dat wil zeggen vertrekken met een volle tank en na 4 a 5 km zien dat er ineens 4 blokjes weg zijn.

Kortom zeer ontgoocheld in dit alles, behalve zijn rij eigenschappen dat doet hij echt enorm goed en leuk! Waar de 690 tekort komt vult deze het verhaal aan voor mij.

Verder is de vering en banden ook dik ok na 100km tikte ik met de knie het asfalt aan. Alleen zijn de remmen ook voor mij te zwak.

Mochten jullie ook een 790 hebben en het leuk vinden om elkaar ook op FB te vinden, ik heb een groep aangemaakt...

KTM Duke 790 BE/NL
link:
Aanmelden bij Facebook | Facebook

Hopelijk zie ik jullie daar. Staan ook foto's van de olie lekkage.

Grtz
Toxsman :)
 
Kun je misschien hier ook wat foto's plaatsen van het olie lekken en waar dat precies zit? Dat is wel iets om in de gaten te houden!

Bramen aan het kuipwerk en wellicht niet al te egaal gespoten sub-frame is tot daaraan toe, maar olie lekkage is wel wat minder.. :/

Neem aan dat ze het vast allemaal gaan proberen netjes op te lossen. We zijn immers de eerste klanten van de 790 Duke'jes (en beta testers :+) dus naar mijn mening moeten wij extra lief behandeld worden ;)
 
Laat het ons hopen Rappie, Facebook groep voor foto's enz... Hier kom ik er zot van om video en foto's te delen.

Toch wel doodzonde dat het zo moet lopen.
 
Hmm, ik heb geen Facebook. Eens kijken of ik het account van m'n vriendin kan kapen ;)
edit, gedaan.. Zal ze leuk vinden :o
 
Laatst bewerkt:
Nog geen van bovenstaande problemen gehad.
1 naar 2 schakelen met quickshifer gaat wat grof ja, maar je slaat dr neutraal dan ook over, das bij de meeste motoren wel een wat grovere overgang.

Plastic werk is wat grof misschien, maar ruwe randjes, nee, die heb ik niet.

Olielekkage heb ik ook nog niet gezien.
Wel 2 loslatende stickers bij de inlaat van de airbox, gefohnd door de dealer, en anders nieuwe stickers.

Ook effe aangemeld voor de Facebook groep
 
We zijn dan toch al met zijn 7 op Facebook.
Hopelijk snel met meer altijd leuk om elkaar op de hoogte te houden via die weg. Het werkt toch iets vlotter als een forum.
Het schakelen van 1 naar 2 is bij mij soms echt enorm zwaar. Dan moet ik hem er echt door stampen wat niet normaal is.
 

Ha u ook hier ;) :W

Tjees je hebt dat ding van jou al wel gesloopt zeg :P

De mijne gaat morgen ook terug voor z'n 1000km beurt, de mijne lekt ook wat olie. Ik denk zelf dat het de voetpakking links is. Het is de eerste KTM met een horizontaal gedeeld karter en wetsump en dat blijkt _O-
 
Laatst bewerkt:
We zijn dan toch al met zijn 7 op Facebook.
Hopelijk snel met meer altijd leuk om elkaar op de hoogte te houden via die weg. Het werkt toch iets vlotter als een forum.
Het schakelen van 1 naar 2 is bij mij soms echt enorm zwaar. Dan moet ik hem er echt door stampen wat niet normaal is.
Heb me ook aangemeld als lid, maar rijd zelf (nog) geen 790. Lees graag mee om over de ervaringen te horen.
 
Mij was het ook al opgevallen dat het blokje onderaan wat "vettig" was, echter zijn de 600km die nu op de teller staan ook niet bepaald op spatzuivere wegen afgelegd. Ook heb ik er nooit een plasje olie oid zien onderliggen (een gewoonte om te controleren dankzij mijn andere KTM _O- )

Als ik nu de foto's bekijk is het beeld identiek...

Verder heb ik (nog) geen problemen te melden.
 
Mij was het ook al opgevallen dat het blokje onderaan wat "vettig" was, echter zijn de 600km die nu op de teller staan ook niet bepaald op spatzuivere wegen afgelegd. Ook heb ik er nooit een plasje olie oid zien onderliggen (een gewoonte om te controleren dankzij mijn andere KTM _O- )

Als ik nu de foto's bekijk is het beeld identiek...

Verder heb ik (nog) geen problemen te melden.

Zoveel is het ook niet, op de 1000km die ik er mee gereden heb zijn het een paar druppels. Op wat Duitse fora lees ik al dat sommigen niet meer rijden omdat het te gevaarlijk zou zijn :') tsja dan moet je echt gewoon met de tram gaan. Maar ja Duitsers zijn Berufsweiner :P
Het hoort niet maar ik lig er niet wakker van, wordt gewoon opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Een KTM hoort niet te lekken.
Alleen Harleys en oude Engelse motoren lekken.
 
Het schakelen van 1 naar 2 is bij mij soms echt enorm zwaar. Dan moet ik hem er echt door stampen wat niet normaal is.
Uh oh.. hoop dat dit echt exemplarisch is. Ik vond de demo motor namelijk echt super smooth schakelen. Één van de (vele) redenen waarom ik o.a. ook de 790 genomen heb (lichte koppeling, heerlijk schakelen -> ook zonder QS).
 
Gisteravond stond er nog een 790 eigenaar met mij in de winkel, en die hoorde mijn schakel probleem en die stemde in ook hij heeft moeite van 2 naar 3 soms...
 
Gisteravond stond er nog een 790 eigenaar met mij in de winkel, en die hoorde mijn schakel probleem en die stemde in ook hij heeft moeite van 2 naar 3 soms...

Dan denk ik dat het alleen de Belgische 790's zijn die slecht schakelen :P ;)
 
Is altijd lastig, soms kan het verschil al zitten in de stand van het pookje of het schoeisel van de bestuurder..

Zo kwam ik bij m'n 690 wel eens in een 'false neutral' te zitten; pookje iets omlaag gedaan, probleem opgelost. Bij m'n Z750 had ik juist weer een probleem bij het terugschakelen, pookje iets omhoog en nooit meer last van gehad.

Maar.. soms kan er natuurlijk ook gewoon een technisch mankement zijn :)

Het maakt het ophalen van m'n 790 volgende week wel extra spannend zo.. :X
 
Laatst bewerkt:
Het is natuurlijk ook zo dat een versnellingsbak in moet slijten.
Het komt niet zo kritisch in de zin van dat er echt iets kapot zal gaan als je niet goed inrijdt, maar verse tandwielen en schakelvorken hebben nog best wat scherpe randjes die er naarmate de motor meer gereden heeft af zullen slijten waardoor de bak soepeler zal schakelen.
Dit kan ook van invloed zijn op het momenteel nog een beetje 'hakerig' schakelen van jullie nog maagdelijke 790's.
De pedaalhoogte doet inderdaad ook een hoop. 't Kan net die 2 mm zijn die het verschil maakt.
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand hier al ervaringen met de Tail Tidy kitjes die tot nu toe leverbaar zijn?

Deze drie vond ik al, maar ik kan niet zeggen dat ik er wild van ben....

Tail tidy Ktm Duke 790 '18
Tail Tidy for KTM 790 Duke 2018
Kennzeichenhalter IQ1 für KTM 790 (2018-2019) mit Rücklicht
Ben toch wel erg benieuwd wat
EP KTM 790 Duke Tail Tidy 2018+
er van gaat maken. Had van hun een tail tidy op m'n Street Triple, erg mooi spul!

Bestaat meer dan 1 een Evotech dus, blijkbaar!
 
Laatst bewerkt:
Die van TECbike staat wat mij betreft tot nu toe met kop en schouders bovenaan.
Het achterlicht past mooi in het ontwerp en zit mooi in lijn met de knippers.

Over smaak valt te twisten, maar die van Evotech met het achterlicht achter het kontje in plaats van eronder vind ik ronduit :r .

Dergelijke achterlichtunits zijn ook los te koop en knippers heb je, dus zelf de kentekenplaathouder maken zoals je 'm zelf wilt kan natuurlijk ook. Dan kun je 'm ook wat verder naar voren (in de rijrichting gezien) plaatsen.

ps: Tot heden heb ik afgezien van bij KTM OnTour dagen nog maar maar 1 Duke 790 in het wild gezien.
Op de toerit naar het parkeerveld in Assen gedurende het afgelopen WSBK weekend.
 
Laatst bewerkt:
Meh, inderdaad.. alleen die van tecbike ziet er een beetje uit.. maar mij boeit de standaard houder eigenlijk ook niet, zit toch achter me tijdens het rijden :+

Logisch dat je er nog niet zoveel ziet, ze zijn nog niet zo lang te koop :). Zo kom ik hier ook bijna nooit een Tracer tegen ondanks dat dit toch wel redelijk succesvolle apparaatjes waren in de verkoop.

Volgende week.. een 790 meer hier in de buurt :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan