Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kom hier regelmatig tegen dat tussen een Diversion 600 en een Diversion 900 alleen de ventieldopjes uitwisselbaar zijn, en verder niets.

Die set zal dus ook zeer waarschijnlijk niet passen, omdat een Div600 wat smaller is dan een Div900.
 
Weet iemand trouwens hoeveel liter er in de tank van een 600 gaat voordat je over moet schakelen op de reserve tank?
Ik dacht 13, met een totaalinhoud van 17, maar weet t dus niet zeker.
 
Hallo allemaal, ik heb het even afgehouden, ben niet zo super sociaal. Maar ik ben hier en daar aan het lezen en dit forum bevalt me heel erg! Hier dus even mijn voorstelling;
Mijn naam is Giuseppe(verassing) en ik heb sinds oktober mijn A2 rijbewijs. Ik ben eigenaar van een XJ600s Diversion uit '96, en ben zelf ook van '96. Deze is dus begrenst op 35kW(47PK).

Ik hoop hier veel te leren overigens en ga het toch vragen; de voorvork lekt als een malle, heb de keerringen al vervangen maar deze verergeren het. Iemand hier ervaring mee? Binnenpoot voel glad aan, geen pitting of roeset oid.

Leuk zo een forum voor Diversions!
 
Hallo allemaal, ik heb het even afgehouden, ben niet zo super sociaal. Maar ik ben hier en daar aan het lezen en dit forum bevalt me heel erg! Hier dus even mijn voorstelling;
Mijn naam is Giuseppe(verassing) en ik heb sinds oktober mijn A2 rijbewijs. Ik ben eigenaar van een XJ600s Diversion uit '96, en ben zelf ook van '96. Deze is dus begrenst op 35kW(47PK).

Ik hoop hier veel te leren overigens en ga het toch vragen; de voorvork lekt als een malle, heb de keerringen al vervangen maar deze verergeren het. Iemand hier ervaring mee? Binnenpoot voel glad aan, geen pitting of roeset oid.

Leuk zo een forum voor Diversions!

Heb je de keringen wel goed geplaatst?
Verkeerd geplaatst of misschien beschadigd met plaatsen.
Als de poten zeker goed zijn, zou dat misschien de oorzaak kunnen zijn.
 
Hallo allemaal, ik heb het even afgehouden, ben niet zo super sociaal. Maar ik ben hier en daar aan het lezen en dit forum bevalt me heel erg! Hier dus even mijn voorstelling;
Mijn naam is Giuseppe(verassing) en ik heb sinds oktober mijn A2 rijbewijs. Ik ben eigenaar van een XJ600s Diversion uit '96, en ben zelf ook van '96. Deze is dus begrenst op 35kW(47PK).

Ik hoop hier veel te leren overigens en ga het toch vragen; de voorvork lekt als een malle, heb de keerringen al vervangen maar deze verergeren het. Iemand hier ervaring mee? Binnenpoot voel glad aan, geen pitting of roeset oid.

Leuk zo een forum voor Diversions!
Welkom *O*
 
Ik zal binnenkort een foto opscharrelen, ik wilde eerst de schoongemaakte voorrem testen. Een remzuiger zat vast, blokjes begonnen schuin af te sluiten. Wellicht stel ik dat uit want als ik flink doorrem, noodrem als het ware dan komt er een hoop met olie mee.

Morgen de voorvorken er weer onderuit als ik de kans krijg. Zal ook een foto van de binnenpoten maken.

En bedankt voor de welkom!
 
Weet iemand trouwens hoeveel liter er in de tank van een 600 gaat voordat je over moet schakelen op de reserve tank?
Ik dacht 13, met een totaalinhoud van 17, maar weet t dus niet zeker.

Ik rij zo'n 250-300 km op een tank (afhankelijk van temp) en dan gaat er ongeveer 15 liter in. Dan staat ie nog niet op reserve (xj600s uit 98)
 
Oke, bedankt voor de reacties. Ik zoek verder, ( en niet alleen naar de overbekende ventieldopjes) ;-)
 
Weet iemand trouwens hoeveel liter er in de tank van een 600 gaat voordat je over moet schakelen op de reserve tank?
Ik dacht 13, met een totaalinhoud van 17, maar weet t dus niet zeker.
full
 
13,5+3,5. Ik rijd sinds de remmenrevisie nu rond de 300km voor ie op reserve gaat en dan tank ik zo'n 14 liter.
 
13,5+3,5. Ik rijd sinds de remmenrevisie nu rond de 300km voor ie op reserve gaat en dan tank ik zo'n 14 liter.

Had ik nog niet bij stil gestaan. Heb ook een remrevisie gedaan, vandaar dat ik eerst 1 op 16-17 reed, benieuwd wat dat nu word. Ik ga meestal na 200km tanken, moet de benzinekraan nog reviseren heb geen reserve, geen leuk iets om achter te komen, was gelukkig dicht bij huis :p
 
Goed, ik wil dus van het weekend de voorvork van m'n Div gaan aanpakken.

Nou lees ik her en der dat je een M27bout/tapeind met moeren nodig hebt om de binnenpoot op z'n plek te houden, op andere plekken lees ik weer dat het een bout/moer moet zijn van 27mm.. Dat ligt natuurlijk ietwat uit elkaar en is uiteindelijk een combinatie van info waar ik nog niks mee kan, zeker niet aangezien hier de bouwmarkt, automaterialenshop, industriele groothandel én de ijzerwaren winkel geen tapeind of bout 27mm heeft :(

Kan iemand mij het verlossende antwoord geven? Ik heb hier een M27 liggen, als ik dat bekijk zou het 25mm moeten zijn. Maar als het echt 27mm is wordt het min of meer onmogelijk om dit zelf te doen, gezien de leverbaarheid van alles groter dan M20 hier in Zwolle... :/
 
Laatst bewerkt:
Had ik nog niet bij stil gestaan. Heb ook een remrevisie gedaan, vandaar dat ik eerst 1 op 16-17 reed, benieuwd wat dat nu word. Ik ga meestal na 200km tanken, moet de benzinekraan nog reviseren heb geen reserve, geen leuk iets om achter te komen, was gelukkig dicht bij huis :p
WoW das fors! Ik rijdt dik 1 op 20. Als ik zuinig doe, haal ik 1 op 22 makkelijk.
 
Heb met mijn Div600 meer dan eens de 1:24 gehaald, piek was 1:26 (dat is ook echt maar één keer gelukt). De 600 is een zuinige fiets :)

De Div900 doet het tot nu toe niet beter dan 1:18,1 over langere ritten, meestal haal ik ongeveer 1:16. Daar moet ik dan wel bij zeggen dat ik af en toe ietsje meer gas geef, met name snel optrekken. Dat drinkt natuurlijk iets meer.
 
Laatst bewerkt:
Goed, ik wil dus van het weekend de voorvork van m'n Div gaan aanpakken.

Nou lees ik her en der dat je een M27bout/tapeind met moeren nodig hebt om de binnenpoot op z'n plek te houden, op andere plekken lees ik weer dat het een bout/moer moet zijn van 27mm.. Dat ligt natuurlijk ietwat uit elkaar en is uiteindelijk een combinatie van info waar ik nog niks mee kan, zeker niet aangezien hier de bouwmarkt, automaterialenshop, industriele groothandel én de ijzerwaren winkel geen tapeind of bout 27mm heeft :(

Kan iemand mij het verlossende antwoord geven? Ik heb hier een M27 liggen, als ik dat bekijk zou het 25mm moeten zijn. Maar als het echt 27mm is wordt het min of meer onmogelijk om dit zelf te doen, gezien de leverbaarheid van alles groter dan M20 hier in Zwolle... :/

Heb paar weken geleden zelf zo'n tool gemaakt. Net snel gekeken, ik heb dubbele moeren gebruikt waar dop 24 op past. 24mm buitenmaat dus, ik weet zo snel niet meer welke M maat draadeind hierbij hoort, maar bij Hornbach hadden ze de spullen liggen. Om de binnenpoot tegen krassen te beschermen heb ik een stuk 3/4 slagvaste pvc buis over het draadeind gezet.
 
Goed, ik wil dus van het weekend de voorvork van m'n Div gaan aanpakken.

Nou lees ik her en der dat je een M27bout/tapeind met moeren nodig hebt om de binnenpoot op z'n plek te houden, op andere plekken lees ik weer dat het een bout/moer moet zijn van 27mm.. Dat ligt natuurlijk ietwat uit elkaar en is uiteindelijk een combinatie van info waar ik nog niks mee kan, zeker niet aangezien hier de bouwmarkt, automaterialenshop, industriele groothandel én de ijzerwaren winkel geen tapeind of bout 27mm heeft :(

Kan iemand mij het verlossende antwoord geven? Ik heb hier een M27 liggen, als ik dat bekijk zou het 25mm moeten zijn. Maar als het echt 27mm is wordt het min of meer onmogelijk om dit zelf te doen, gezien de leverbaarheid van alles groter dan M20 hier in Zwolle... :/

Een stukje uit mijn How-TO (helaas zonder foto's)toen ik nog een Div-600 had.

Aan de onderkant van de poot zit een inbus die eruit moet, maar dan komt het bekende probleem dat de binnenkant (damper rod) mee gaat draaien. En dan komt het tooltje dat ik heb gemaakt van pas. Een stuk draadeind M16 van 42 cm lang met aan beide kanten 2 moeren die elkaar borgen. Het draadeind tussen die beide stelletjes moeren heb ik met tape omwikkeld om te voorkomen dat je de binnenpoot beschadigd. Dan komt de tool in actie:
Inbus aan de onderkant van de poot, de tool aan de bovenkant er voorzichtig in en op gevoel in de damper rod laten komen.
Als je de inbusbout er onder uit hebt kun je de poot in de bankschroef vastzetten (pas op voor beschadiging) en door de binnenpoot (vrij hard) een aantal keren hard uit de buiten poot te trekken “hamer” je alles mee naar buiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan