db-killer

Ik reed vorige week door de Botlektunnel en er kwam toen ook zo'n geestelijk minder valide motorrijder voorbij.

Zelfs met mijn maatwerk gehoorbescherming in deed het alsnog zeer aan mijn oren toen hij voorbij kwam. :r

Ik geloof nooit dat hij op het circuit wordt toegelaten. |(

Zelf hoort hij er waarschijnlijk bijna niets meer van wegens een gehoorbescherming. :z

Op de circuits in Nederland mag je helemaal geen herrie maken en in tegenstelling tot op straat word je daar wel direct van de baan \ weg gehaald als je te veel geluid produceert. Er staan geluidspalen die dit meten.

Nagenoeg iedereen rijdt met een db killer of standaard uitlaat en soms zelfs met standaard uitlaat kunnen sommige fietsen te veel geluid produceren.

Geen ruimte voor discussie en geen geld terug. :)
 
Laatst bewerkt:
Nagenoeg iedereen rijdt met een db killer of standaard uitlaat en soms zelfs met standaard uitlaat kunnen sommige fietsen te veel geluid produceren.

Standaard uitlaat en teveel herrie produceren ? dat gaat er bij mij niet in, dan is er illegaal aan de uitlaat gesleuteld. ;)
 
Standaard uitlaat en teveel herrie produceren ? dat gaat er bij mij niet in, dan is er illegaal aan de uitlaat gesleuteld. ;)

Nee hoor, er zijn genoeg motorfietsen die voldoen aan de wettelijke normen voor straatgebruik maar die op het circuit door te veel geluid produceren.

Als je met een 2017/2018 Fireblade je inschrijft voor een circuitdag op Mettet (Belgie) wordt de inschrijving direct geweigerd. Een circuit wordt namelijk gezien als een bedrijf en moet voldoen aan de milieunormen die daar voor staan. Ook voor wat betreft geluid.
 
Standaard uitlaat en teveel herrie produceren ? dat gaat er bij mij niet in, dan is er illegaal aan de uitlaat gesleuteld. ;)

Heel simpel. Op Zolder mag je max 95db produceren (uit mijn hoofd).

Neem een GSXR uit 2006 of 2007 die heeft op kenteken max 103db. Een ZX12R op kenteken volgens mij 106db en zo heb je wel meer fietsen die meer produceren (legaal).

De regels op een circuit zijn de regels van het circuit zelf. Een circuit is een privéterrein. Het maakt hun verder niet uit wat de fiets doet als die uit de fabriek komt. Je zorgt er maar voor.


**Edit:
ik zie dat Rody mij al voor was. :o
 
Laatst bewerkt:
Nou dat is dan een goede zaak en een voorbeeld voor de herriemakers.
Minder van dit soort zaken is meer dan welkom voor een heleboel motorrijders.
 
Wat ik mij dan wel afvraag,zijn jullie bij alle geluidsoverlast zo fanatiek?
 
Ik heb altijd zonder db-killers gereden. Ik hoef ze er ook niet in te hebben, klinkt wel lekker zo. Ik weet dat er kans is op een (flinke) boete, maar ik weet me altijd wel te gedragen binnen de bbk. Speel niet onnodig met het gas en schakel redelijk vroeg op. Rij regelmatig langs het politiebureau en word nooit nagekeken :+
Ik zal tegen een controle aan moeten lopen of een hele chagrijnige agent treffen om een boete te krijgen schat ik in. Als je je normaal gedraagt valt het allemaal wel mee is mijn ervaring. Als je om aandacht gaat vragen dan krijg je het ook. Ondertussen gaat het al 8 jaar goed, dus ik mag niet klagen.
Misschien dat ze in stedelijkere gebieden wat moeilijker zijn wat dit betreft.
 
Standaard uitlaat en teveel herrie produceren ? dat gaat er bij mij niet in, dan is er illegaal aan de uitlaat gesleuteld. ;)
Er zijn zelfs nieuwe motoren die geheel standaard zijn, en toch van het circuit afgehaald worden.
 
Ik heb altijd zonder db-killers gereden. Ik hoef ze er ook niet in te hebben, klinkt wel lekker zo. Ik weet dat er kans is op een (flinke) boete, maar ik weet me altijd wel te gedragen binnen de bbk. Speel niet onnodig met het gas en schakel redelijk vroeg op. Rij regelmatig langs het politiebureau en word nooit nagekeken :+
Ik zal tegen een controle aan moeten lopen of een hele chagrijnige agent treffen om een boete te krijgen schat ik in. Als je je normaal gedraagt valt het allemaal wel mee is mijn ervaring. Als je om aandacht gaat vragen dan krijg je het ook. Ondertussen gaat het al 8 jaar goed, dus ik mag niet klagen.
Misschien dat ze in stedelijkere gebieden wat moeilijker zijn wat dit betreft.

Ik heb precies hetzelfde, rij zelf met een Austing Racing GP uitlaat zonder cat en zonder DB. Maakt een hoop herrie als je 'm opentrekt maar daar let ik wel op als ik in de binnenstad of wat dan ook rijd. Rij meestal in een wat hogere versnelling. Als je om aandacht vraagt kan je die krijgen ook idd *O*
 
Ik heb precies hetzelfde, rij zelf met een Austing Racing GP uitlaat zonder cat en zonder DB. Maakt een hoop herrie als je 'm opentrekt maar daar let ik wel op als ik in de binnenstad of wat dan ook rijd. Rij meestal in een wat hogere versnelling. Als je om aandacht vraagt kan je die krijgen ook idd *O*

Sorry dat ik het zeg maar wat heb je dan aan je herrieuitlaat ? kan je net zo goed legaal op pad gaan.
 
Sorry dat ik het zeg maar wat heb je dan aan je herrieuitlaat ? kan je net zo goed legaal op pad gaan.
Je hebt wel erg veel moeite met het kunnen begrijpen van iets wat een ander leuk vindt, maar jijzelf niet he?

Valt mij enorm op.

Ik heb zelf ook een vrij stille uitlaat omdat ik er gek van werd (ik rij immers elke, ook als ik eigenlijk helemaal geen zin heb om wat voor reden dan ook).

Echter begrijpen dat mensen dingen leuk vinden, omdat we niet allemaal hetzelfde zijn is toch niet zo moeilijk?

Mensen houden ook van zeilen, fietsen, dammen. Begrijp je dat ook niet?

Wat een azijn ben je aan het pissen in dit topic. Sorry dat ik het zeg. :r
 
Laatst bewerkt:
Ik vond 't op Lelystad toch best bijzonder, dat iemand van ons clubje weer naar huis mocht omdat z'n uitlaat teveel lawaai produceerde (terwijl die écht meeviel, ik heb er een mooie tijd achter gereden en heb er niets van gemerkt). Enerzijds wel begrijpelijk maar het geluid van de crossers even verderop kwam werkelijk overal overheen, dus wat doet dat beetje geluid van die straatfiets er dan nog toe? :?
 
Je hebt wel erg veel moeite met het kunnen begrijpen van iets wat een ander leuk vindt, maar jijzelf niet he?

Valt mij enorm op.

Ik heb zelf ook een vrij stille uitlaat omdat ik er gek van werd (ik rij immers elke, ook als ik eigenlijk helemaal geen zin heb om wat voor reden dan ook).

Echter begrijpen dat mensen dingen leuk vinden, omdat we niet allemaal hetzelfde zijn is toch niet zo moeilijk?

Mensen houden ook van zeilen, fietsen, dammen. Begrijp je dat ook niet?

Wat een azijn ben je aan het pissen in dit topic. Sorry dat ik het zeg. :r

Mijn urine stinkt wel maar niet naar azijn. :W
Fietsen en dammen maakt geen herrie en geeft ontspanning, een herrie uitlaat geeft alleen maar stress.
Dat jij dat leuk vind is leuk voor jou maar niet iedereen deelt jou hobby, dieren ook niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn urine stinkt wel maar niet naar azijn. :W
Fietsen en dammen maakt geen herrie en geeft ontspanning, een herrie uitlaat geeft alleen maar stress.
Dat jij dat leuk vind is leuk voor jou maar niet iedereen deelt jou hobby, dieren ook niet.


Mijn kat (niet Cat ;) ) vind mijn herrie prachtig, komt zelfs op het balkon kijken als ik de straat in rijd :Y
 
Mijn urine stinkt wel maar niet naar azijn. :W
Fietsen en dammen maakt geen herrie en geeft ontspanning, een herrie uitlaat geeft alleen maar stress.
Dat jij dat leuk vind is leuk voor jou maar niet iedereen deelt jou hobby, dieren ook niet.

De grootste oorzaak dat dijken worden gesloten is door mensen zoals jij. Altijd maar klagen over en bezig zijn met anderen. Ook het item houtrook overlast heb je je al in vastgebeten zag ik.
Misselijke vent ben je :r
 
Mijn urine stinkt wel maar niet naar azijn. :W
Fietsen en dammen maakt geen herrie en geeft ontspanning, een herrie uitlaat geeft alleen maar stress.
Dat jij dat leuk vind is leuk voor jou maar niet iedereen deelt jou hobby, dieren ook niet.

Zoals je kan lezen heb ik zelf geen herrie pijp omdat ik dit niet leuk.

Wat je daarna zegt is subjectief. Dat vind jij.

Zonde van jouw hart. Niemand die zijn uitlaat er af haalt omdat jij dat vervelend vindt. Sterker nog, ze negeren je volgens mij compleet dus tenzij je jezelf graag stresst door druk met andere bezig te zijn moet je vooral doorgaan.

:t :t
 
Zoals je kan lezen heb ik zelf geen herrie pijp omdat ik dit niet leuk.

Wat je daarna zegt is subjectief. Dat vind jij.

Zonde van jouw hart. Niemand die zijn uitlaat er af haalt omdat jij dat vervelend vindt. Sterker nog, ze negeren je volgens mij compleet dus tenzij je jezelf graag stresst door druk met andere bezig te zijn moet je vooral doorgaan.

:t :t


_O- bijdehandjes gekocht voor ontbijt. ;) je bent zeker lollig, zeer amusant. :t

http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/28704087#28704087
 
De grootste oorzaak dat dijken worden gesloten is door mensen zoals jij. Altijd maar klagen over en bezig zijn met anderen. Ook het item houtrook overlast heb je je al in vastgebeten zag ik.
Misselijke vent ben je :r

Houtrook is inderdaad pas hinderlijk als je er zelf last van krijgt, net als met herrieuitlaten. Ze mogen van mij iedereen van de weg afhalen die het te bont maken.

Dijken worden afgesloten door figuren als jij, overal schijt aan hebben en collega motorrijders van de dijk afrijden omdat jezelf op een circuit waant. Hout stoken in een woonwijk bij mist en weinig wind is vragen om problemen met de buurt. Niet voor niets is er landelijk aandacht voor.

Een R6 of R1 hoort niet het geluid te hebben van een F16, punt. :P
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij is alles aan de buitenkant van jou voordeur hinderlijk _O-
je bent echt overal te vinden mensen sneaky sneren te geven, maar ik heb je door 8-)
 
Heren heren, moet ik optreden als peacemaker?

Oh, nee, zo heten de uitlaten onder mn 1600 CC Wildstar. Elektrisch bedienbare kleppen. Inderdaad, als je je een beetje gedraagt valt de herrie mee. En als ik door een stad rij, of langs vee in de wei enz. enz draai ik ff de kleppen dicht.
 
Heren heren, moet ik optreden als peacemaker?
Oh, nee, zo heten de uitlaten onder mn 1600 CC Wildstar. Elektrisch bedienbare kleppen. Inderdaad, als je je een beetje gedraagt valt de herrie mee. En als ik door een stad rij, of langs vee in de wei enz. enz draai ik ff de kleppen dicht.

Top dat hoor ik graag. :t
Ik wist niet dat dit kleppen grapje ook al toegepast werd op motor uitlaten.

maar ik heb je door 8-)

Echt ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb voor m'n Vulcan destijds ook al eens gekeken naar een uitlaat met kleppen zodat ik m'n buren niet boos zou maken bij thuiskomst om 23.00 maar wel af-en-toe eens kon genieten van leuk geluid. Kwam al snel bij Jekill & Hyde uit... maar die kosten bijna net zoveel als ik voor de motor had betaald. :P

Dan maar stil. Ik begrijp echt heel goed dat je 'm wilt horen brullen. Ik vind 't ook prachtig, maar ik heb gewoon geen zin in geleuter. Mede daarom heb ik een stille demper op m'n ZRX geschroefd (OK, laten schroeven... de vorige eigenaar had de uitlaat zo verbouwd dat een open Mivv-demper die niet voor een ZRX is erop paste).
 
Terug
Bovenaan Onderaan