2018 Pirelli circuitdag Assen

Ook ik heb enorm genoten tijdens de eerste 2,5 halve sessie. Motor liep heerlijk, na wat inkomen ging het bij mij ook steeds beter en toen....

[afbeelding]

Hard eraf bij uitkomen Duikersloot. Filmpje staat HIER.

Heb je idd zien staan in de grindbak. Erg balen ja. Nu zeker helemaal beurs?

Was ook mijn eerste keer op Assen. Met de ZXR750 uit 1990. Snelste ronde 2:24:754
Daar mag nog wel wat vanaf.
Het gevoel dat je weet dat het zoveel sneller kan maar nog niet wil frustreert soms wel. Ik vind Assen een heerlijk circuit maar mijn band verraad dat de linker bochten niet mijn favoriet zijn.

Op naar Spa en weekendje oefenen, leren en fun hebben tijdens de Bikers Classics *O*
 
Heb je idd zien staan in de grindbak. Erg balen ja. Nu zeker helemaal beurs?

Was ook mijn eerste keer op Assen. Met de ZXR750 uit 1990. Snelste ronde 2:24:754
Daar mag nog wel wat vanaf.
Het gevoel dat je weet dat het zoveel sneller kan maar nog niet wil frustreert soms wel. Ik vind Assen een heerlijk circuit maar mijn band verraad dat de linker bochten niet mijn favoriet zijn.

Op naar Spa en weekendje oefenen, leren en fun hebben tijdens de Bikers Classics *O*

Troost je, bij 2:10 wil je 2:00. Bij 2:00 rond wil je 1:55... Je snapt waar ik heen ga ;)
 
Mijn band vond het wel prima denk ik.
full
 
Was een topdag.

1e keer op de CBR900.
Wat een verschil met de SP1.

De CBR is een stuk lichter en houdt veel beter zijn lijn.
Met de SP kon ik bocht uit nooit te veel gas geven, want dan liep die naar buiten, al lagen daar straatbanden op en op de CBR liggen circuit gerichte banden....

Wel PR verbeterd met dik 7 seconden naar 2.11.2
 
Hoe dik dacht je dat ik was? :P
Nee de L valt klein en past me goed.

Hopelijk zondag de problemen opgelost.


Toen je nog wel in t krachtsport topic kwam was je geen XXL maar kon wezen dat de combi van trucken en niet sporten opgespeeld had tot 2 x xl :P
 
Ook ik heb enorm genoten tijdens de eerste 2,5 halve sessie. Motor liep heerlijk, na wat inkomen ging het bij mij ook steeds beter en toen....


Baaaalen man. Ik zat bij jou in de groep en heb nog ff met je gepraat daarna, zwart / geel pak op zwarte CBR.
Je vertelde dat er ook een scheur in het frame zat dus dit is een write-off lijkt me. Goed dat je je nu al voorneemt om weer op te stappen, is sowieso de beste remedie!!
Tot de volgende keer!
 
Heb je idd zien staan in de grindbak. Erg balen ja. Nu zeker helemaal beurs?

Was ook mijn eerste keer op Assen. Met de ZXR750 uit 1990. Snelste ronde 2:24:754
Daar mag nog wel wat vanaf.
Het gevoel dat je weet dat het zoveel sneller kan maar nog niet wil frustreert soms wel. Ik vind Assen een heerlijk circuit maar mijn band verraad dat de linker bochten niet mijn favoriet zijn.

Op naar Spa en weekendje oefenen, leren en fun hebben tijdens de Bikers Classics *O*


Niks geen zorgen om maken, eerste keer reed ik met een straat fiets ook gewoon 2:31, 2de keer goed 2:20 en nu na 4 dagen sta ik op 2:10 en heb ik het gevoel dat ik dit seizoen wel naar een 2:05 zou kunnen.

Heb jou nog zien rijden trouwens, gave kawa die me meteen opviel.. maar je remde wel erg vroeg voor de 1ste bocht ;)
 
~
Het gevoel dat je weet dat het zoveel sneller kan maar nog niet wil frustreert soms wel. Ik vind Assen een heerlijk circuit maar mijn band verraad dat de linker bochten niet mijn favoriet zijn.

/quote]

Hier zou ik me op Assen niet druk om maken. De rechterkant wordt hier veel meer aangesproken dan de linkerkant. Waar het hem exact in zit weet ik ook niet hoor, want er zitten toch ook wel een aantal goede linkerbochten in, maar de optelsom van Mandeveen-Duikersloot en Haarbocht - Madijk - Ossebroeken maakt bij mij ook dat de rechterkant van mijn band na een paar sessies helemaal versleten is, terwijl de linkerkant er nog prima uitziet. En bij mij zijn linkerbochten juist favoriet :]
 
Ook lekker gereden, en inderdaad werd er gecontroleerd op bandenmerk.
Ik rijd altijd met Dunlop D211 slicks, maar voor de gelegenheid had ik een gebruikt setje Pirelli Superbike Slicks SC2 op de kop getikt met nog 5,5 mm rubber erop.

Vergeleken met de Dunlops zit er veel beweging in de achterband, vooral uitkomen GT.
Desondanks toch nog een mijn PR verbeterd naar 1.57.

Maar de SC2 zijn rechts helemaal glad, valt met toch wel tegen. Een bijna nieuwe set in 1 dag afgeschreven. Ik stap toch weer terug naar Dunlop.
 
Ook lekker gereden, en inderdaad werd er gecontroleerd op bandenmerk.
Ik rijd altijd met Dunlop D211 slicks, maar voor de gelegenheid had ik een gebruikt setje Pirelli Superbike Slicks SC2 op de kop getikt met nog 5,5 mm rubber erop.

Vergeleken met de Dunlops zit er veel beweging in de achterband, vooral uitkomen GT.
Desondanks toch nog een mijn PR verbeterd naar 1.57.

Maar de SC2 zijn rechts helemaal glad, valt met toch wel tegen. Een bijna nieuwe set in 1 dag afgeschreven. Ik stap toch weer terug naar Dunlop.

Dat heeft dan niet aan de band gelegen tenzij hij meer gebruikt was als je dacht.
Ik rij met de BSB compound (iets harder als de sc2) en rij er 3 dagen mee onder 1:55.
 
Algemeen is bekent dat Dunlop veel langer meegaan je kunt ze ook verder oprijden.Ze ook stabieler zijn in bochten vanwege de stevige wangen en hebben minder verval.Bridgestone heeft dit alles ook.
 
Hier ook een top dag gehad op assen. Het was de eerste keer voor mij maar ik vermoed dat ik vaker naar het noorden ga komen. Wat een vette baan!

Motortje deed het ook boven verwachting. Dik tevreden met mijn 2:04 hoog (met wat hulp van de instructeurs)!
 
ben wel eens benieuwd heb voor het eerst met crt gereden en prima vermaakt! zat in groep c met een wit/rood/zwarte r1 of er stiekem nog wat filmpjes gemaakt zijn
 
Heb jou nog zien rijden trouwens, gave kawa die me meteen opviel.. maar je remde wel erg vroeg voor de 1ste bocht ;)

Dank je wel, aan je naam te zien heb je een gelijksoortige fiets?

Haha dat zal wel ja over het aanremmen.
Maar ook dat ging steeds beter. Ik vind de originele tocico's ook niet heel fijn remmen. Heb een setje Nissin liggen die bijna passen maar helaas niet op tijd klaar.

Reed nu voor het eerst met de set Wilbers veren voor en achter. Wat een verschil.... ook nog laten afstellen dus was ook nog wel wennen.


Ik zou zeggen kom eind juni naar Spa, dat rijden er nog meer rond.
 
Filmpje van deze dag! :]


(Sorry voor de takkeherrie! :+ ....helaas had ik geen pure sound, i.v.m. winsruis (gopro chin... :/ )
 
Dank je wel, aan je naam te zien heb je een gelijksoortige fiets?

Haha dat zal wel ja over het aanremmen.
Maar ook dat ging steeds beter. Ik vind de originele tocico's ook niet heel fijn remmen. Heb een setje Nissin liggen die bijna passen maar helaas niet op tijd klaar.

Reed nu voor het eerst met de set Wilbers veren voor en achter. Wat een verschil.... ook nog laten afstellen dus was ook nog wel wennen.

Ik zou zeggen kom eind juni naar Spa, dat rijden er nog meer rond.

Sowieso hadden we best een leuke groep met jouw fraaie stofzuigerslagen, maar ook een oude Kawa en Suzuki GSX-R 400 olieboot oliekoeler. Was eind vorig jaar op Zandvoort wel anders, bijna alleen maar nieuw spul.
 
Was een mooie dag had nog nooit op Assen gereden dus reed bij de minder ervaren groep.
Volgens de instructeur hadden wij eigenlijk bij de ervaren groep moeten zitten.

Begon met rondjes 2:33 eindigde met snelste ronde van 2:14 met de oudste brommer op de baan een gsxr 750 van 85.

Ga zeker vaker rijden op Assen hele mooie baan waar ik zeker nog wel een paar seconden kan winnen bochtensnelheid moet omhoog en sneller op het gas uit de bochten.

Hopelijk volgend jaar weer op de Pirellidag heel goed bevallen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan