racen op een pc40 / pc37 2017


filmpie van afgelopen maandag, heb nog een seconde sneller gereden maar deze niet op film.
Ik had grootse problemen met terugschakelen voor GT, constant glijdend achterwiel van wat ik vermoed te haastig koppeling op laten komen, daarom stuurde ik deze ook constant te laat/wijd in.

Verder denk ik dat mandeveen-duikersloot wel wat verbeterd kan qua lijnen.

op- of aanmerkingen zijn welkom! :+
 
Probeer meer de baan gebruiken (dus meer buitenkant van de bocht opzoeken, voor het insturen) en soms later insturen.
Als je te snel instuurt kom je na uitkomen van de bocht, te ruim en niet lekker uit de bocht.
Dat kost je snelheid op het rechte stuk erna.
 
Afgelopen vrijdag heb ik het een BMW best lastig kunnen maken op Mettet, helaas kan ik er in het filmpje niet langs komen maar later in de sessie wel. Tempo lag niet zo hoog toen we in "gevecht" waren, later nog wel een 1.13 gereden.
 
Afgelopen vrijdag heb ik het een BMW best lastig kunnen maken op Mettet, helaas kan ik er in het filmpje niet langs komen maar later in de sessie wel. Tempo lag niet zo hoog toen we in "gevecht" waren, later nog wel een 1.13 gereden.

Ziet er weer uit als een gezellig potje over de baan scheuren met elkaar :] *O* *O*

Heb er zelf ook enorm veel zin in. "Het" er weer ff uitgooien uit gassen! :] :]
 

filmpie van afgelopen maandag, heb nog een seconde sneller gereden maar deze niet op film.
Ik had grootse problemen met terugschakelen voor GT, constant glijdend achterwiel van wat ik vermoed te haastig koppeling op laten komen, daarom stuurde ik deze ook constant te laat/wijd in.

Verder denk ik dat mandeveen-duikersloot wel wat verbeterd kan qua lijnen.

op- of aanmerkingen zijn welkom! :+
:] :] :]

Ik heb dat ook wel eens met de 600RR voor mijn gevoel dan. Dat die achterkant enorm aan het bewegen is bij het heel snel terugschakelen voor een bocht.

Nu heb ik alleen ook wel het idee dat het gevoelsmatig veel meer is dan hoe het er vermoedelijk van de zijkant uitziet.
Ik denk altijd zo iets van "AH, zo voelt Marquez het dus op de Repsol Honda wanneer hij voor een bocht afremt", maar waarschijnlijk als iemand mij net ziet rijden dan zien ze geen eens iets van beweging. _O- _O-

Het zorgt er wel weer voor dat je het gaat proberen te voorkomen. Dat heb ik ook.

Allemaal mooie leerprocesjes en ontwikkelingen! :Y
 
Laatst bewerkt:
Ziet er weer uit als een gezellig potje over de baan scheuren met elkaar :] *O* *O*

Heb er zelf ook enorm veel zin in. "Het" er weer ff uitgooien uit gassen! :] :]

Haha klopt helemaal!! Alleen op het moment zelf zag ik het toch anders.. Ik was best wel wat sneller maar kon er niet langskomen door het grote vermogens verschil. Toen ik thuis het filmpje terug keek vond ik het toch wel erg gaaf😋

Veel plezier aankomend weekend!! De vooruitzichten zijn goed qua weer💪
 
Gister weer kunnen scheuren, PR verbeterd naar 2:05.3
Begint ergens op te lijken. 1:59.99 in my sights 8-)

jAsKdqK.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi filmpje Randy! Ik heb zelf daar ook een PR van 1.13 staan, sneller dan dat vind ik nog erg lastig. Ik zag in het filmpje waarin je met de BMW rijdt dat je nog iets meer gas kunt geven vlak voor de laatste bocht het rechte stuk op. Verder ziet het er echt tof uit, maar ik herken de "frustratie" als je met een 1000 in gevecht bent helemaal!

@SanderA: ook mooi die 2.05 zeg! Lekker bezig ren goede progressie. Is dit op Assen? Dat de motor wat instabieler wordt is wel inherent aan sneller rijden. Op een gegeven moment gaat alles wat meer trillen glijden, zelf stabiel blijven zitten met je gewichtsverplaatsing en gasreactie is dan wel belangrijk. Ook stukje wennen.

Het is echt jammer dat ik niet kan rijden dit jaar, ik zie dat veel mensen een beetje op het zelfde niveau komen (1.12-1.13 mettet, 1.55-1.57 assen en 2.03-2.05 cpz) en dan zou een dagje met elkaar heel leerzaam zijn. Nou... volgend jaar maar extra hard er aan werken ;)
 
Laatst bewerkt:
Mooi filmpje Randy! Ik heb zelf daar ook een PR van 1.13 staan, sneller dan dat vind ik nog erg lastig. Ik zag in het filmpje waarin je met de BMW rijdt dat je nog iets meer gas kunt geven vlak voor de laatste bocht het rechte stuk op. Verder ziet het er echt tof uit, maar ik herken de "frustratie" als je met een 1000 in gevecht bent helemaal!

@SanderA: ook mooi die 2.05 zeg! Lekker bezig ren goede progressie. Is dit op Assen? Dat de motor wat instabieler wordt is wel inherent aan sneller rijden. Op een gegeven moment gaat alles wat meer trillen glijden, zelf stabiel blijven zitten met je gewichtsverplaatsing en gasreactie is dan wel belangrijk. Ook stukje wennen.

Het is echt jammer dat ik niet kan rijden dit jaar, ik zie dat veel mensen een beetje op het zelfde niveau komen (1.12-1.13 mettet, 1.55-1.57 assen en 2.03-2.05 cpz) en dan zou een dagje met elkaar heel leerzaam zijn. Nou... volgend jaar maar extra hard er aan werken ;)

volgend jaar ben ik ook weer terug bij af. Dan knallen we samen naar onder de 1.50 ;)
 
-O- Ik was helaas te laat met aanmelden.

A.S. maandag ben ik wel met Racecracks op Zandvoort.
Kijken wat mijn nieuwe vertanding en clip-ons doen.

Helaas dus geen MSL cuprace voor mij, maar er komen er nog meer.

Lijkt mij wel een keertje leuk om met een hoop 600rr-en te rijden.



@ Astarts'89, zag ik nou goed op facebook dat het niet helemaal goed was gegaan met race 2? Ik zag iets voorbijkomen dat je nieuw kuipwerk zocht)
 
Laatst bewerkt:
Gister weer kunnen scheuren, PR verbeterd naar 2:05.3
Begint ergens op te lijken. 1:59.99 in my sights 8-)

[afbeelding]

Mooie actiefoto! En heel netjes die tijd. Je gaat rap richting de magische 2:00 op deze manier! :t :t *O*

Maandag ben ik ook met racecracks op Assen. Zonder m'n geliefde pc40 maar met iets anders moois.. :]
 
Ik quote mezelf uit het GSXR topic zodat ik het niet opnieuw hoef te typen.
Mijn circuitseizoen van 2018 -O-

Flink klote inderdaad, zo kan je het wel stellen.

Wij waren mooi op tijd. Die maat van mij stond s' morgens voor een dicht hek zo vroeg was hij en we hadden een mooie plek. Ik was ook lekker op tijd dus rustig alles klaar zetten enzo.

In sessie 1 kwam ik er achter dat mijn stepjes veel te hoog stonden waardoor ik niet goed kon terugschakelen. Daar kwam ik eigenlijk direct bij de eerste bocht al achter met als gevolg dat ik geen 1 rondje goed heb kunnen rijden. De helft van de bochten schakelde ik of niet terug, of te laat terug, of een versnelling te weinig en dat werkt natuurlijk enorm tegen. In mijn hoofd zat ik dat enorm te vervloeken, maar heb het toch een aantal ronden geprobeerd. Op een gegeven moment schoot mijn rechter voet van het stepje af bij het uitkomen van een linker bocht. Dat gebeurde op een gegeven moment nog een keer en toen was ik er klaar mee en ben ik gestopt. Dit had geen zin. Ik reed bovendien voor het eerst in groep 4 en had helemaal geen tijd op te kloten, want die jongens reden door.

Voor sessie 2 had ik dat gefixt en ik merkte direct de eerste bocht dat het weer goed was. De focus was dus meteen weer op het rijden en de lijnen etc. ipv goed op de motor proberen te zitten waardoor automatisch het gas er meer op ging.

Toen kwam ik bij het Scheivlak.... Ik kwam niet helemaal goed aanrijden om die bocht in te duiken terwijl ik juist toch aan de max van mijn snelheid zat voor die bocht. Dik in z'n 4 ga je toch richting de 200 km\h denk ik.
Ik moest dus eigenlijk afbreken en gas er af om dan maar iets wijd te gaan of iets, maar dat wilde ik niet omdat sessie 1 al kut was gegaan en nu zat ik eindelijk goed dus gas er op en gewoon nog schuiner dacht ik.

Ik trok mijn knie ook in zodat deze niet tegen het asfalt kwam omdat ik dan niet schuin genoeg kon dacht ik en dat was wellicht DE fout geweest met alle gevolgen van dien.

Op een gegeven moment midden in de bocht hoor ik een schrapend geluid. Ik denk mijn stepje, want het klonk niet als het kunststof van mijn knee slider en eigenlijk de mili seconde er na voelde ik dat mijn achterwiel mij buitenom voorbij kwam en besefte ik dat ik de motor verloor.

Vervolgens gleed ik zo ontiechelijk hard die grindbak in en begon ik over de kop te slaan waarbij ik enigzsins angstig werd omdat ik het al zag gebeuren dat ik mijn arm brak ofzo. Gelukkig niet! Maar eenmaal uitgerold voelde ik direct pijn in mijn schouder. Als soort paniek reactie deed ik mijn handschoenen uit en helm af om vervolgens naar het hek te strompelen. Eenmaal daarover kwam ik eigenlijk pas tot zinnen en besefte ik goed wat er was gebeurd.
Toen ik opstond zag ik mijn motor liggen met de neus naar mij toe en ik kon vanaf die afstand al zien dat goed beschadigd was dus ik ben er niet eens naar gaan kijken.

Het kwam echt uit het niets voor mij. Mijn banden hadden geen seintjes gegeven ofzo waardoor je dan denkt ff rustig. Ik zat goed op de fiets en voelde mij eigenlijk voor eerst die dag prettig.

Gek genoeg was het hiermee nog niet klaar.

Eenmaal opgehaald door de ambulance loop ik die ziekenboeg in en ligt daar tot mijn verbazing mijn maat op dat andere bed. Pak uit, bloed aan zijn neus met een verdwaasde blik in zijn ogen terwijl die ambulance medewerker met een spuit naast hem staat om hem het infuus te leggen (morfine).

Ik was zelf nog aardig in de war en toen ik dit zag begreep ik er helemaal niets meer van.
Hij ook niet natuurlijk en hij schrok omdat hij dacht dat hij met mij gebotst was.


Dat was gelukkig niet zo, want hij reed een stuk voor mij aangezien zijn tempo een stuk hoger ligt en hij werd aan het einde van het rechte stuk nog ingehaald door een 1000. Echter remde die 1000 veel eerder als hem en had daardoor een veel lagere bochtensnelheid waardoor mijn maat bij die bocht na het rechte stuk veel sneller aankwam en hem nog er voor wilde steken. Die 1000 stuurde echter al in waardoor zij botste en hij over zijn motor vloog vol met zijn hoofd op het asfalt. Die 1000 is er zonder kleerscheuren vanaf gekomen gelukkig.

Hij heeft een goeie tik aan zijn hoofd gekregen aan zijn helm te zien, zijn sleutelbeen op 2 plaatsen gebroken en zijn ribben gekneusd. Morgen gaat hij terug naar het ziekenhuis omdat hij geopereerd moet worden. Hij is door MSl ook met de ambulance naar het ziekenhuis gestuurd \ afgevoerd in Haarlem om direct na te laten kijken. Gelukkig is dat allemaal goed geregeld bij MSL! (pluim voor hen!)

De schade aan zijn motor valt gelukkig mee maar ook voor hem is het seizoen ook wel klaar zoals het er naar uitziet.

Inmiddels is de pijn aan mijn schouder iets minder dan gisteren en daar ben ik wel blij mee. Ik was bang dat het vandaag nog erger zou zijn dus dat is positief. Dat trekt met een paar weekjes wel weg hoop ik.

Mijn motor, pak, helm etc heb ik weggelegd en nog niet naar gekeken. Ik ga eerst ff zelf bijkomen en dan zie ik dat wel allemaal.

Mijn motor is wel helemaal naar klote. Die is ook over de kop geslagen en zo op het oog is de demper afgeschreven, subframe krom, tank kap, topkuip, teller etc zat krom. Is maar de vraag wat er onderhuids kapot is. Die uitlaat vind ik wel heel erg jammer. Dat is een vrij unieke Akra die in licentie van HRC is geproduceerd. Die vind ik nooit meer en kost anders een duit geld omdat het een full systeem uitlaat is. Daar baal ik nog het meest van (en dat weet ik niet eens of het frame nog goed is, want ook die is niet origineel en vrij uniek).

Wat een kut dag hadden wij.
 
Mooi balen -O-

Zeker aan het begin van het seizoen.

Beterschap, ook voor die maat van je.
 
Dat is zeker klote.. Snel alles opbouwen en weer meters gaan maken om vertrouwen te krijgen. Succes met herstellen!

Heeft er iemand van jullie een foto van zijn snelgas? Zelf heb ik een Domino Xm2 en ben niet zo tevreden over de positie van de kabels, vandaar ik dus benieuwd ben hoe dat bij jullie zit.
 
holy fuck turbo wat een nachtmerrie. Akelige crash zo te lezen en super kut dat het je eerste dag is dit seizoen.. Zo gauw je je weer iets beter voelt de fiets bekijken en rustig nalopen wat er allemaal mee is gebeurd...

gelukkig heb jij niets (ja daar heb je niks aan nu met je motor naar de klote) en hopelijk komt je maat er snel bovenop. hoe is het met je schouder inmiddels?
 
Ik quote mezelf uit het GSXR topic zodat ik het niet opnieuw hoef te typen.
Mijn circuitseizoen van 2018 -O-
Hopelijk is de schouder al iets minder pijnlijk en vindt je wat later weer de motivatie om naar de motor te gaan kijken.
Zoals je de crash van je maatje omschrijft doet me heel erg denken als de crash tussen Pedrosa, Lorenzo en Dovi. Wens hem maar een spoedig herstel ;)
 
Hoogte- en dieptepunten lagen gisteren erg dicht bij elkaar, want hoe waardeloos de dag voor Turbo en z'n maatje verlopen is, zo positief kon ik de dag afsluiten. Uiteindelijk de race in mijn klasse kunnen winnen.
Qua tijden kwam ik ruim tekort op mijn pr, maar ik heb me vermaakt, lekker gereden, het was gezellig en over het weer hadden we al helemaal niks te klagen. Het mag elke circuitdag wel zulk mooi weer zijn 8-)

Voor de liefhebbers heb ik een filmpje gemaakt van de wedstrijd. De eerste twee rondes na de start zijn wel leuk om te kijken.
Helaas zakt de camera op gegeven moment een klein stukje. Het was pas de eerste poging iets te filmen. Ik ga er nog wat mee puzzelen, maar je moet ergens beginnen :Y
 
Net in t zonnetje prep gedaan voor woensdag met MSL op Assen.
Ook ff de stand van de rearset aangepast. Ben heel benieuwd hoe dit gaat rijden / aanvoelen (hopelijk rust hier nu geen vloek op turbo :/ )

RY2pdpN.jpg


Heeft er iemand van jullie een foto van zijn snelgas? Zelf heb ik een Domino Xm2 en ben niet zo tevreden over de positie van de kabels, vandaar ik dus benieuwd ben hoe dat bij jullie zit.
Check je e-mail
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan