Ducati Hyperstrada

Hallo, ik ben sinds een paar maanden de gelukkige eigenaar van een Hypermotard 939, die is omgebouwd naar Hyperstrada. Zadel, ruit, voorspatbord, verlengde middenbok en kofferrek met koffers zijn op de Hypermotard geplaatst. Ik heb mijn MTS1200S ingeruild, omdat ik die te zwaar en lomp vind. Ik heb nu de eerste 600 km er op zitten en ben er erg blij mee. Ik heb wel bescherming gemonteerd voor de radiateur en olie koeler. Binnenkort de 1000 km volmaken en dan terug voor een servicebeurt.
 
Hallo, ik ben sinds een paar maanden de gelukkige eigenaar van een Hypermotard 939, die is omgebouwd naar Hyperstrada. Zadel, ruit, voorspatbord, verlengde middenbok en kofferrek met koffers zijn op de Hypermotard geplaatst. Ik heb mijn MTS1200S ingeruild, omdat ik die te zwaar en lomp vind. Ik heb nu de eerste 600 km er op zitten en ben er erg blij mee. Ik heb wel bescherming gemonteerd voor de radiateur en olie koeler. Binnenkort de 1000 km volmaken en dan terug voor een servicebeurt.
Grappig dat je op deze manier nog steeds aan een Hyperstrada kunt komen.
Ik houd ook niet zo van grote motoren. Mijn Hyper gaat volgende week voor de 15.000 km beurt.
Best wel een betrouwbaar ding. Geen lekkages of defecten.
 
Welkom!
Mooi dat er weer een Hypermo..uh strada rijder bij komt *O*

Dacht er destijds ook over na om het zo te doen aangezien er geen HS-en 821 te koop stonden of alleen 939's die voor mij te duur waren. Echt op het moment dat ik toen voor een motard wou gaan en dezelfde aanpassingen te laten doen als jij aangeeft kwamen er toevallig twee HS-en diezelfde week bij dezelfde dealer binnen. Toen voor de HS gegaan *D

Dat lompe snap ik ook heel goed. Dacht altijd hoe groter hoe beter maar ben daar echt van teruggekomen. Zeker na een paar vervelende momentjes in de bergen met zo'n grote fiets :N
 
Kleine check laten doen. Zit wat speling op balhoofd, vocht in remvloeistof en olie is inderdaad nog maar minimaal. Volgende week maar even onder handen (laten) nemen zodat ie klaar is voor de eerste buitenland toer ;)
 
Hallo, ik ben sinds een paar maanden de gelukkige eigenaar van een Hypermotard 939, die is omgebouwd naar Hyperstrada. Zadel, ruit, voorspatbord, verlengde middenbok en kofferrek met koffers zijn op de Hypermotard geplaatst. Ik heb mijn MTS1200S ingeruild, omdat ik die te zwaar en lomp vind. Ik heb nu de eerste 600 km er op zitten en ben er erg blij mee. Ik heb wel bescherming gemonteerd voor de radiateur en olie koeler. Binnenkort de 1000 km volmaken en dan terug voor een servicebeurt.

Van de HS ga je zeker plezier hebben, ik heb er ook 1 gehad.
Mocht je toevallig interesse hebben in een Puig smoke ruitje (sportief maar meer comfort dan origineel) of een Remus Hexagonaal demper, stuur me dan een pm.
De Remus zorgt echt voor een waanzinnig mooi geluid, met killer erin. Zonder db-killer wat mij betreft iets te, maar is persoonlijk.

Uiteraard ook beschikbaar voor overige bezitters van een Hyperstrada of Hypermotard, past op zowel de 939 als de 821.
 
Ach nee heb je hem verkocht? Jammer. Komt er nog iets anders in de plaats of voorlopig niet?

Op FB? Is het daarom zo rustig hier en op het Hyperforum? Ik zit niet op FB en ben ik ook niet van plan dus dan zal ik het toch echt met het forum moeten doen...

Is dat Puig smoke ruitje al weg?
 
Ja, ze is gone... verkocht aan een mf-er die zijn account heeft afgestoft, nadat hij haar zag op Motorshopper. Ze heeft een goed huis gevonden, bij iemand die zijn groene Versys heeft verruild voor de Hyper. Een Versys met anabolen... ;)

FB? Pfft... niet om te forummen hoor. FB is niet zo interessant, Insta is meer mijn ding :P
 
Dat is toch wel grappig eigenlijk. Jij en ik hadden allebei een Versys en zijn overgestapt op een HS en nu blijkbaar de koper van jouw fiets ook :)
Ligt blijkbaar toch in elkaars verlengde.
 
Ach nee heb je hem verkocht? Jammer. Komt er nog iets anders in de plaats of voorlopig niet?

Op FB? Is het daarom zo rustig hier en op het Hyperforum? Ik zit niet op FB en ben ik ook niet van plan dus dan zal ik het toch echt met het forum moeten doen...

Is dat Puig smoke ruitje al weg?

Ruitje heb ik nog, Remus verkocht.
 
Mensen, ik wil jullie graag mijn luxe probleem delen. Ik kan een hyper 939 kopen en voor 500 eu minder een 821 sp. Hellup! Wat zouden jullie doen en kunnen jullie motiveren waarom? En nu niet zeggen dan ik een strada moet kopen he🤔 ze hebben trouwens ongeveer dezelfde km stand.
 
Leuk probleem!
Hierbij mijn persoonlijke overdenking. Het allerbelangrijkste is hoe jij je fiets gaat gebruiken en je lichaamslengte. Heb zelf een 821 HS maar heb ook de 939 HS en de 821 SP gereden.

* De 821's zijn nukkiger en rukkeriger aan het gas dan de 939 (is wel te verhelpen)
* 821 SP is knetterhoog! Ik ben 1.80m en kwam in verste verte niet met voeten aan de grond. Ook een lager zadel helpt niet want hij is in de basis gewoon veel hoger dan een HS. Daarentegen bij 939 HS gaat dat prima. Het niet met de voeten aan de grond komen vind ik persoonlijk heel a-relaxt.
* 821 SP is qua looks schitterend maar je kunt een HS ook naar die looks transformeren.
* 821 SP is fantastisch op het circuit maar dat is een HS ook. Je moet wel ongelooflijk goed kunnen rijden om de limiet van de HS te bereiken. Ben je zo'n halve pro dan is het wellicht waard om naar een SP te kijken maar 80% van de rijders haalt de limiet van een HS niet eens.
* Wil je meer dan alleen circuit rijden dan zou ik altijd voor de HS gaan. Daar kun je alles mee. Woon-werk, weken toeren (met bagage en evt bijrijder) en raggen op een circuit. Natuurlijk kun je ook op een SP die koffers krijgen, ander zadel, een windscherm etc. maar dat zou ik vrij nutteloos vinden.
* Ik schat wel in dat de 821 SP uiteindelijk je iets meer oplevert als je hem weer in de verkoop doet dan een HS.

Hoop dat je hier iets aan hebt ;)
 
Oh wacht, ik zie nu pas dat je het over een gewone Hyper 939 hebt volgens mij :$ .. Tja ik reageer natuurlijk omdat je dit op het HS forum post..
Maar goed, de meeste genoemde punten blijven alsnog valide ;)
 
Ja, ze is gone... verkocht aan een mf-er die zijn account heeft afgestoft, nadat hij haar zag op Motorshopper. Ze heeft een goed huis gevonden, bij iemand die zijn groene Versys heeft verruild voor de Hyper. Een Versys met anabolen... ;)

FB? Pfft... niet om te forummen hoor. FB is niet zo interessant, Insta is meer mijn ding :P

Kuch.. Kuch... Stof zit nog behoorlijk op het account maar zal eens proberen wat vaker posten dan alleen te lezen.

Een maand geleden van Clown zijn prachtige HS overgenomen en de overstap gemaakt van Versys 650 naar HS. Voor mij zat de keuze er vooral in dat de HS een heerlijke stuurfiets is net als de versys. De duc heeft alleen veel meer power }) 'Een hooligan uitvoering Versys' aldus Clown.

Vandaag bij Affetto de 15k beurt laten uitvoeren en zijn er lange afstand sloffen (dunlop roadsmart 3) onder gegaan om volgende week de reis naar Italie (en terug) te gaan maken.

Volgende week de HS ervaren in de omgeving waarvoor hij gemaakt is, bochten en bergen :]
 
Welkom op het (nooit drukke) HS forum :+
Dus jij had ook net als Clown en ik zelf een Versys 650. Geniet van deze echte karakterfiets! *O*

Ga je ook echt met de HS rijdend naar Italie en terug? Dus niet met aanhanger of trein die kant op.
Ben heel benieuwd hoe je dat is bevallen. Zo ja ga je dan ook binnendoor nar Italie of eerst groot gedeelte snelweg kilometers?
Veel vragen zoals je ziet maar zit zelf ook aan een dergelijke toer te denken. Nog even niet gezien mijn fysieke problemen maar mogelijk volgend jaar.

Heb overigens vrijdag een Multistrada 950 gereden en dat viel mij persoonlijk echt enorm tegen!
Vond het motorblok veel te soepel en vriendelijk voor een Ducati. Een Duc moet in mijn ogen geen allemansvriend zijn, dan koop ik wel een Honda. Hij was mij ook te groot, te zwaar, logischerwijs ook minder wendbaar, weinig gevoel van power, het blok was al na 10 minuten verschroeiend heet aan mijn kuiten en het ruitje zorgde in elke stand voor een enorm gebulder/turbulentie aan mijn hoofd. Heel vermoeiend.
Enige wat echt beviel was het geweldige geluid. Al met al geen optie voor mij om de HS op termijn voor te vervangen :N
 
Kuch.. Kuch... Stof zit nog behoorlijk op het account maar zal eens proberen wat vaker posten dan alleen te lezen.

Een maand geleden van Clown zijn prachtige HS overgenomen en de overstap gemaakt van Versys 650 naar HS. Voor mij zat de keuze er vooral in dat de HS een heerlijke stuurfiets is net als de versys. De duc heeft alleen veel meer power }) 'Een hooligan uitvoering Versys' aldus Clown.

Vandaag bij Affetto de 15k beurt laten uitvoeren en zijn er lange afstand sloffen (dunlop roadsmart 3) onder gegaan om volgende week de reis naar Italie (en terug) te gaan maken.

Volgende week de HS ervaren in de omgeving waarvoor hij gemaakt is, bochten en bergen :]

Héé kerel! Leuk dat je jezelf hier ook even meldt... :Y

Ik ga je echt heel veel plezier wensen met je trip. Ik denk dat je nu al met een big smile rond rijdt, maar straks in de bergen ga je echt lol beleven! :]

Oh ja, nog even een kleine correctie... de HS is een absolute Hooligan bike! Het is een Versys op anabolen... ;)
 
Welkom op het (nooit drukke) HS forum :+
Dus jij had ook net als Clown en ik zelf een Versys 650. Geniet van deze echte karakterfiets! *O*

Ga je ook echt met de HS rijdend naar Italie en terug? Dus niet met aanhanger of trein die kant op.
Ben heel benieuwd hoe je dat is bevallen. Zo ja ga je dan ook binnendoor nar Italie of eerst groot gedeelte snelweg kilometers?
Veel vragen zoals je ziet maar zit zelf ook aan een dergelijke toer te denken. Nog even niet gezien mijn fysieke problemen maar mogelijk volgend jaar.

Heb overigens vrijdag een Multistrada 950 gereden en dat viel mij persoonlijk echt enorm tegen!
Vond het motorblok veel te soepel en vriendelijk voor een Ducati. Een Duc moet in mijn ogen geen allemansvriend zijn, dan koop ik wel een Honda. Hij was mij ook te groot, te zwaar, logischerwijs ook minder wendbaar, weinig gevoel van power, het blok was al na 10 minuten verschroeiend heet aan mijn kuiten en het ruitje zorgde in elke stand voor een enorm gebulder/turbulentie aan mijn hoofd. Heel vermoeiend.
Enige wat echt beviel was het geweldige geluid. Al met al geen optie voor mij om de HS op termijn voor te vervangen :N

Thanks! Geeft ook weer aan hoe uniek een HS is in NL :9

We zijn terug van 7 dagen op en neer naar de Stelvio. We zijn bij Venlo snelweg af gegaan en daarna hebben we tot de laatste dag vanwege zeikende regen geen snelweg meer gezien. Dit was 3km van ons laatste vertrekpunt: Circuit de Spa-Francorchamps dan ga je niet meer voor je lol meer naar NL sturen.

Ons eerste plan was om de trein te pakken maar vanwege het low-budget karakter werd er besloten om het stuk te gaan rijden. We waren met een groep van 10 gasten en dan loopt een vrachtwagentransport of trein al gauw in de papieren.

De route ging via de Eifel, Zwarte woud, B500, dwars door Zwitserland, Stelvio (in de regen), Silvretta (was nog gesloten -O-), via Oostenrijk en Franse grens weer richting NL. Zal eens met de routebouwer overleggen of we de routes met het MF kunnen delen.

Het waren lange dagen om te rijden (300km gemiddeld) maar veel wegen waren verslavend bochtig. De HS (want daar gaat het hier natuurlijk om) is echt een geweldige stuurfiets die gemaakt is voor de bergwegen. Heerlijk hoe iedere bocht weer een feest is om door te knallen en als de weg een keer van Belgische kwaliteit is blijft hij koersvast de bocht door gaan.

Ik heb echt alle dagen met een mega grijns rondgereden door de bergen. Nu in NL aangekomen is het behoorlijk afkicken... snel een weekendje Eifel plannen om toe te geven aan die bochtenverslaving :Y

Nadat ik de HS heb overgenomen heb ik nog even door mijn hoofd laten gaan 'had ik niet moeten sparen voor een MS950' omdat dat de opvolger zou moeten zijn van de HS939. Maar jouw review zegt genoeg... Nee dus!

Het was even wennen een Ducati, zeker als je van Japanse machines afkomt maar het karakter van deze machine is geweldig. Zoals je de nieuwe MS beschrijft klinkt het een beetje BMW... Niks mis mee, maar niet als opvolger van een HS.
 
en nog eentje

full
 
Laatst bewerkt:
Mooi avontuur hoor. Low budget zijn vaak de leukste ;) Hoop een dergelijke tocht nog eens te kunnen maken. En het liefst nog eens met de HS. Wil nogal vaak van motor wisselen dus moet niet nog 2 jaar duren :)
Ben nu met gezin in Sauerland zonder motor maar als je al die motorrijders dagelijks hier voorbij ziet komen kriebelt het enorm!!
Heb het standaard windscherm inmiddels vervangen door het Puig ruitje, van voormalig HS rijder PolderSM. Zeer tevreden mee!
 
Voor diegenen die een HS zoeken, heb de mijne verkocht.
Staat nu bij Motodrome in Friesland. Zeer goed onderhouden, geen schade en geen problemen gehad.
Voor de toekomstige rijder, veel plezier ermee!

Ik ga verder op een S1000R... :t
 
Voor diegenen die een HS zoeken, heb de mijne verkocht.
Staat nu bij Motodrome in Friesland. Zeer goed onderhouden, geen schade en geen problemen gehad.
Voor de toekomstige rijder, veel plezier ermee!

Ik ga verder op een S1000R... :t

Veel plezier op je nieuwe fiets! :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan