Circuitbanden-Topic

Ik heb er alle vertrouwen in dat de Corsa 2 een topband is, maar dat vertrouwen heb ik ook in de nieuwe Sportsmart TT. Die twee concurreren rechtstreeks met elkaar vandaar dat ik benieuwd ben.
Sowieso zijn deze banden gloedjenieuw dus met de nieuwste technieken.
Dus kun je naar mijn idee sowieso geen buil aan vallen, zeker als ze beter zouden moeten zijn dan de voorganger.
 
Gister de eerste keer met dunlop gereden D212 met profiel de compound was endurance. Ik weet niet of het te warm voor de banden mijn tempo was het niet (1.53 op zolder). Maar ik had geen grip aan de achterkant. De band gleed alle kanten uit band is van 2017 en was 1 dag mee gereden en spanning was goed. Hij is nu voor 75%"versleten en gaat eraf voor een pirelli of bridgestone.
 
Gister de eerste keer met dunlop gereden D212 met profiel de compound was endurance. Ik weet niet of het te warm voor de banden mijn tempo was het niet (1.53 op zolder). Maar ik had geen grip aan de achterkant. De band gleed alle kanten uit band is van 2017 en was 1 dag mee gereden en spanning was goed. Hij is nu voor 75%"versleten en gaat eraf voor een pirelli of bridgestone.

vreemd. Weet je zeker dat de bandenspanning goed stond. 1.5 achter warm gemeten is de juiste spanning voor de achterband. Ik rijd de D212 E slick en ik heb de ervaring dat de levensduur juist erg lang is en de grip is prima.
 
Ik had op de site 1.4 warm gelezen, toen dat niet werkte 1.5 en 1.6 geprobeerd. Toen weer terug naar 1.4 ik rij met warmers misschien had de winterslaap ze geen goed gedaan. Misschien ligt het aan de bestuurder :$ maar ik had/heb geen vertrouwen in die achterband. Voor voelde overal wel prima aan
 
In een ander topic vraag je naar veering tips. Ik zou daar eerst naar kijken. Bijvoorbeeld je rebound achter. Misschien staat deze te veel dicht. Zodat je achterveer te traag uitveert. Andersom, te veel open, gaat je achterkant stuiteren. Beide situaties gaat je grip en vertrouwen omlaag.
 
Vraagje.

Er staan knobbels op mijn slick voorband en ook druppelvorming. Zie foto in bijlage.

Is dat een probleem?

Grtjs,

Michel
full
 
slicks = regen => slechte combi, ben er maandag ook voor mijn zoon zijn eerste circuit ervaring
weervoorspelling ziet er niet denderend uit
 
Herkenbaar inderdaad. Veel wisselvallige dagen gehad vorig jaar maar gelukkig zijnde wielen zo gewisseld.

Maandag maar mooi nat. Lijkt me ook wel keer spannend voor een race
 
Vraagje ivm bandenspanning Metzeler racetec rr slicks.

Ik vind het niet echt direct terug in dit forum maar is misschien al aan bod gekomen.

Weet iemand wat aan te raden is als bandendruk?


Thanks Michel
 
Terug
Bovenaan Onderaan