KTM deeltje 9, ze roken nog steeds

Ik heb nog wel een KTM450 SMR met een 505-kit uit 2009 staan.
Die staat al een tijdje stil.

Door mijn gezondheid kom ik toch niet maar aan rijden toe op de circuitjes.

Zet even je pb aan of stuur mij een bericht. Je kan ook appen naar nul zes vier drie een nul negen acht zes twee.
 
T lijkt net zo iets als carbon tankjes :+

:+

Inmiddels de smr 450 van Barfie hier staan. Er moet een nieuwe ketting op, iemand nog tips? Zie door de bomen het bos niet meer. Volgens mij voldoet een DID van €60 al prima maar er zitten er ook bij van €150 :X.
 
X-ring of geen X-ring, maat (520), lengte (aantal schakels) en treksterkte zijn meestal bepalend. Of hoger bling gehalte.

Op straat: 520 ZVMx voor Off road:ERT of ERV (kleinere busdiameter)Deze kan ook op een straat fiets.
Of je kiest toch een ringloze ;loopt wat lichter.
 
Laatst bewerkt:
X-ring of geen X-ring, maat (520), lengte (aantal schakels) en treksterkte zijn meestal bepalend. Of hoger bling gehalte.

Op straat: 520 ZVMx voor Off road:ERT of ERV (kleinere busdiameter)Deze kan ook op een straat fiets.
Of je kiest toch een ringloze ;loopt wat lichter.

Thanx :t. De breedte en lengte ben ik al mee bekend, echter de types weet ik niks van. Er gaat enkel op het circuit mee gereden worden en het offroad gedeelte wat daarbij hoort.
 
Thanx :t. De breedte en lengte ben ik al mee bekend, echter de types weet ik niks van. Er gaat enkel op het circuit mee gereden worden en het offroad gedeelte wat daarbij hoort.

Als je circuit gaat rijden zou ik niet om 60 euro extra verlegen zitten, blijft een dure hobby.

DID 520ERV3 is een geschikte ketting :t
 
Hallo oranje garde,

Ik ben bezig mijn RC8 te verkopen en intussen mezekf aan het oriënteren op een leuke hardcore SM voor straatgebruik en af en toe een circuit dagje. Voorheen heb ik een husqvarna SMR450 gehad en ik wil nu wel iets meer vermogen/koppel dan dat.
Ik vroeg me daarom af wat een 525/530 aan prestaties levert en ook wat de onderhoudsintervallen hiervan zijn.
Wat zijn de types die zich qua blok het beste voor SM gebruik lenen? (5 of 6 versnellingen, liefst een lange eerste, welke breedte achterband maximaal is of dat er dan een andere achterbrug in moet etc)
 
Hallo,
Iemand hier ervaringen met aftermarket (Niet OEM) brandstof pompen voor de ktm's?

Pomp van mijn 2017 heeft het gister begeven. Originele is 350 euro. Aftermarket van goede merken zitten rond de 100. Op amerikaanse fora veel goede ervaringen mee. Echter zal ik het ook uit amerika moeten laten komen. Dus liever eerst even horen of iemand hier ervaring heeft en eventueel adresje in nederland heeft.
 
hallo,
weet iemand welke merk zuiger het beste kan bestellen voor een ktm exc 500?
of is toch het beste een originele van ktm zelf ?
en om de hoeveel uur? er staat nu zo'n 120 uur op 60 laatste uren op straat gereden ermee als sm
op straat

en moeten er daan ook niewe kleppen in of zal deze nog wel mee gaan ?
 
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een origineel/standaard uitlaat van een KTM sx-f. iemand er nog eentje liggen die ik tegen een mooi prijsje over kan nemen?
Alvast bedankt!
 
Iemand hier toevallig een skidplate liggen voor een smr uit 2009 of weet iemand waar ik een fatsoenlijke kan vinden? Blijkbaar zijn ze voor de smr vrijwel niet te krijgen.
 
X-ring of geen X-ring, maat (520), lengte (aantal schakels) en treksterkte zijn meestal bepalend. Of hoger bling gehalte.

Op straat: 520 ZVMx voor Off road:ERT of ERV (kleinere busdiameter)Deze kan ook op een straat fiets.
Of je kiest toch een ringloze ;loopt wat lichter.

Kleine aanvulling; een ringloze kan ook wat schelen in de breedte, wat dan wel weer lekker is als je een beetje in de knoei komt met de ketting en je banden/velg.
 
Hallo oranje garde,

Ik ben bezig mijn RC8 te verkopen en intussen mezekf aan het oriënteren op een leuke hardcore SM voor straatgebruik en af en toe een circuit dagje. Voorheen heb ik een husqvarna SMR450 gehad en ik wil nu wel iets meer vermogen/koppel dan dat.
Ik vroeg me daarom af wat een 525/530 aan prestaties levert en ook wat de onderhoudsintervallen hiervan zijn.
Wat zijn de types die zich qua blok het beste voor SM gebruik lenen? (5 of 6 versnellingen, liefst een lange eerste, welke breedte achterband maximaal is of dat er dan een andere achterbrug in moet etc)


Achterband 160, verschilt nog een klein beetje per merk en type hoe ze vallen. 525 is oerbetrouwbaar, het is niet voor niets dat die dingen nog best goed bekend staan/ gewild zijn ondanks de leeftijd.

Voor duurzaamheid;
Adventure Rider

Er zwerft ook nog ergens een verhaal rond van een 525 die dik 20k gedaan heeft als dual-sport, maar die kan ik even niet vinden.

Heel eerlijk, ik ben maar een hobbyist die vaker niet dan wel tijd en geld vrij kan maken om de motor uit de schuur te trekken. Ik heb een 525 met een 540 kit, en ik heb het echt niet nodig. Het mooie is dat als ik bij het uitkomen van een bocht het niet helemaal perfect doe ik nog redelijk simpel op een recht stuk iets bij kan trekken. Ten opzichte van een 450 heb ik misschien iets meer speelruimte, zolang het maar rechtdoor gaat.

Maar je kan je afvragen of er iets méér hardcore is dan een 450cc. Misschien heb je de behoefte aan meer vermogen, maar als je er echt mee verder wil, is het ONK niet gelimiteerd tot 450cc? (Oprechte vraag, ik volg het niet. Geloof wel dat er een zomer-brommer-supermotard ding is sinds 2 ((?)) jaar).

En als je er nog dieper naar kijkt; een 525 heeft meer roterende massa dan een 450. Als alles identiek is behalve het motorblok zou de 450 iets lichter moeten sturen. En misschien dat een iets nieuwer apparaat het nog wel iets beter doet dan een oude 525/530 ook als die meer vermogen heeft.

525 is fucking goed. 100 punten. Maar als je het dan toch meer hardcore zoekt dan moet een keertje extra olie wisselen ook niet het probleem zijn, misschien dat je dan beter af bent met een ander apparaat. Laat ik het zo stellen, als iemand nu zijn iets modernere CRF van bouwjaar 2013 of later zou willen ruilen met mijn KTM dan moet ik daar misschien toch wel even over nadenken. Die Japanse dingen lijken iets minder waardevast, maar daardoor kan je voor hetzelfde geld misschien wel een iets modernere motor rijden vergeleken met een pak 'm beet 15 jaar oude crossmotor.
 
Mensen ik heb even een vraagje.

Ik heb [ja nog steeds] een ktm 450 exc van bj. 2004.
Vraag: Passen daar ook de voorvorkschildjes van het nieuwere model [2008 is dat dan als ik me niet vergis] er zo op???


De oude zijn dan dus die schildjes die aan de achterkant open zijn en dat nieuwere type zijn ze achter
(rondom) dicht.

En wat zijn jullie bevindingen, Heb je juist liever die open of de dichte ? en waarom

plastic bij montage is op 2 punten gescheurd dus moet er sowieso nieuwe op hebben.. Maar ik meen dat de nieuwere er ook op zouden passen... maar dat weet ik dus niet zeker vandaar de vraag..


m.v.g. chillozz/hans
 
Ja, het nieuwere (dichte) type passen ook op een 2004 model.
Vanaf (volgens mij) 2016 heeft KTM juiste weer een open type gemonteerd.

Theoretisch geeft een dichter type meer bescherming (tegen beschadigingen en vuil), maar of dat in de pratijk ook daadwerkerlijk zo is, weet ik niet.
Voor SM wielen past een dichte type (zonder aanpassingen, meestal) niet.
 
Zoals aangegeven ze passen. Maar ik heb liever de open versie. Veel makkelijker schoon te houden. (Ktm is met de nieuwste versies ook weer terug gegaan naar open. Dat zal niet voor niks zo zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan