Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic Deel 11

Iemand tips voor het ontluchten van de voorremmen? Ik heb met zo'n ontluchter de remvloeistof er helemaal.doorheen en hij remt prima... Alleen beetje sponzig . Kan je dan om en om ( eerst links en dan rechts) ontluchten of moet dat echt tegelijk?

Zitten nieuwe remleidingen op
 
Even een paar vragen over mijn blok wat er onderzat
Het zwarte ding wat ik om cirkeld heb wat is dat een waar diend het voor

ojfh51.jpg
 
Dat is je carterontluchting. Of iig het gedeelte van de carterontluchting wat er voor zorgt dat er ook alleen lucht uit komt en geen olie.

Die vierkante is de 2008 versie. Die doet zn werk niet zo goed en is daarna dus gemodificeerd. Dus die op je onderste foto gebruiken.

Mocht dat niet passend te maken zijn, moet je effe een nieuwe bestellen. Het oude type leveren ze sowieso niet meer uit.
 
Laatst bewerkt:
Die olieafscheider was destijds een gratis modificatie volgens mij. Weet niet of dat nog steeds zo is want het is al bijna 10 jaar geleden. Maar duur is hij ook niet echt dacht ik.
 
Ben net nieuw hier en val gelijk met de deur in huis, Ik heb nu bijna 100.000 km op de teller van mijn XT660Z model 2008 staan. Nieuw gekocht en tot nu toe probleemloos. Ik vraag me af of dat bijzonder is, denk het niet maar ik vraag het maar even.
 
Ben net nieuw hier en val gelijk met de deur in huis, Ik heb nu bijna 100.000 km op de teller van mijn XT660Z model 2008 staan. Nieuw gekocht en tot nu toe probleemloos. Ik vraag me af of dat bijzonder is, denk het niet maar ik vraag het maar even.

Welkom! 2008 model zijn de beste ;)

Die van mij staat ergens op 94.000 maar er zijn er hier een aantal met wat hogere standen. DallasTX zit een heel eind boven de 100K geloof ik. Bij 199.999 blijft hij stilstaan... (de teller, motor tuft gewoon door) ;)

Foto's altijd welkom hier :)
 
hola , hiervan ben ik toch wel positief onder de indruk , voor zover ik weet zijn jullie motors toch ééncilinders he ? en dan zo'n kilometer standen ......
 
Eencilinders zijn het inderdaad. Gebouwd door Minarelli en ook gebruikt in een aantal andere motoren en zelfs in een ATV/golfkar achtig gevaarte. Het zijn betrouwbare blokken waar relatief weinig van gevraagd wordt.. 35kW en 58Nm uit 660cc is nou niet echt een zware belasting. Ze stammen af van de luchtgekoelde XT blokken uit het jaar kruik dus alle kinderziektes waren er wel uit.

Helaas is de ontwikkeling nu volgens mij wel gestopt omdat ze niet meer aan de nieuwe Euro6 norm konden voldoen. Zo zijn er wel meer fijne motorblokken gesneuveld. De prachtige Volvo vijfcilinders onder andere...

In Europa worden ze in ieder geval niet meer nieuw verkocht. Hoe het in de rest van de wereld zit weet ik niet. Noord-Amerika heeft ze nooit gehad. In Australië zijn ze er wel dol op.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan