Opmerkelijk artikel in autoweek over motorrijders

ricksmits

Die hard MF'er
17 mei 2015
407
1
Eindhoven
Zojuist kwam mij onderstaande onder ogen.

Een artikel in autoweek waarbij naar mijn mening zeer opmerkelijk wordt gesproken over motorrijders en zelfs enigzins aanzet om ongein uit te halen die de veiligheid van onze mederijders op het spel zet.

Tamelijk bizar dat een landelijk en naar mijn inziens toh vrij groot weekblad dergelijke uitspraken maakt over een groep weggebruikers.

2whqa2o.jpg
 
Ik kan er wel mee lachen. Vooral met de sneuheid die van de tekst af druipt. Zou ie zoiets überhaupt wel durven te doen als ie alleen in de auto zit zonder instructeur ernaast?

Beetje suf van de motorrijder om alleen op het geluid van een revvend autootje op te trekken door een rood verkeerslicht. Laatste wat je wilt is een ander in de weg rijden... Maar dat dat de reden is voor het geschetste gedrag is bij onze Nic nog niet opgekomen.

En ja, het mag. Doei!
 
Ach in elk blad of krant staat er wel een column waar men over het een of ander loopt te zeiken. Het is een trend van de tijd. Ik probeer zelf altijd mensen met negatieve vibes uit de weg te gaan. Omdat die vanaf hun geboorte reeds geprogrammeerd zijn om over alles en nog wat te lopen klagen en zagen.
:] :] :]
 
De grap bij het stoplicht heb ik wel eens uitgehaald, maar dan omgekeerd, ik op de motor en een patser in een dure auto.
 
Naam zegt het al "Boer". Hij komt net zelf van zijn fiets met zijwieltjes af. En heeft natuurlijk in 1 keer zijn rijbewijs gehaald en zeikt nu een groep af waar hij niet aan kan tippen. :r
Blijf maar lekker in de file staan en je bent niet welkom op de TT.
 
Wat een josti. Sneu artikel van een kennelijk sneu mannetje. Weten we ook gelijk hoe serieus we hem moeten nemen. Nu had ik nog nooit van hem gehoord, ik heb duidelijk niks gemist ;)

Maar wel raar dat hij zo'n groot podium krijgt om zo'n mening, met bijbehorende oproep, te plaatsen. Motorrijden is al gevaarlijk genoeg, we hebben geen mafkezen nodig om dat nog eens erger te maken.
 
Zojuist kwam mij onderstaande onder ogen.

Een artikel in autoweek waarbij naar mijn mening zeer opmerkelijk wordt gesproken over motorrijders en zelfs enigzins aanzet om ongein uit te halen die de veiligheid van onze mederijders op het spel zet.

Tamelijk bizar dat een landelijk en naar mijn inziens toh vrij groot weekblad dergelijke uitspraken maakt over een groep weggebruikers.

[afbeelding]
Borrelpraatje :Y

En opiniestuk.
Blaadje moet naast alle advertenties toch ook wat tekst hebben.
 
Typisch een artikel van iemand die nog nooit motor heeft gereden en er niks van snapt. Vind het wel zorgelijk dat het in een autoblad staat, er zullen wel meer gelijkgestemden zijn die nu denken dat ze echt in hun gelijk staan als ze dat lezen.

Kijk graag Klokje Rond op Youtube waar hij ook in voorkomt, had eigenlijk niet verwacht dat iemand die auto's leuk vindt zo hatelijk zou zijn naar motoren. Vind dat het artikel meer in een caravan blad hoort geschreven door iemand van 60 jaar oud met een nieuwe Kip en een saaie SUV ervoor. Meestal hebben echte autoliefhebbers ook wel respect voor motoren en de rijders daarvan.
 
Laatst bewerkt:
Ja ja, en cirkelzaag zou ook meteen verboden worden. Dat soort volk zou alles verbieden wat een beetje nadenken en vaardigheid vereist. Geef hen macht en morgen worden zelfs steigers voor particulieren verboden. Want de mama-overheid moet alles voor je regelen. Jij niet, want dat doet je denken.
 
Lijkt me het type dat eigenlijk heel graag motor zou willen rijden maar het niet durft en er bang voor is en ze daarom afzeikt.
 
Ach ja, hij kan het wat anders formuleren, het blijft een autoblad.

Als ik in de auto zit (zo min mogelijk O-) ) en er komt weer zo'n motor voor je staan bij het verkeerslicht die niet op het licht zit te letten en bij groen niet wegspurt :( of zo tergend langzaam wegrijdt dat je met de auto moet inhouden... ga dan lekker achteraan staan en zorg dat je niemand tot last bent.

Of met je goldwing/ koffer-pakhuis door de file willen rijden, spiegeltje schampend en de rest van de motorrijders ophoudend, omdat je eigenlijk te breed bent...


En de echte lawaaimakers die met niemand rekening houden... meer geluid dan snelheid...

Hebben we daar allemaal niet een beetje een hekel aan?
 
Typisch een artikel van iemand die nog nooit motor heeft gereden en er niks van snapt. Vind het wel zorgelijk dat het in een autoblad staat, er zullen wel meer gelijkgestemden zijn die nu denken dat ze echt in hun gelijk staan als ze dat lezen.

Kijk graag Klokje Rond op Youtube waar hij ook in voorkomt, had eigenlijk niet verwacht dat iemand die auto's leuk vindt zo hatelijk zou zijn naar motoren. Vind dat het artikel meer in een caravan blad hoort geschreven door iemand van 60 jaar oud met een nieuwe Kip en een saaie SUV ervoor. Meestal hebben echte autoliefhebbers ook wel respect voor motoren en de rijders daarvan.

Ja, en waar hij onder het rijden meer in de camera kijkt dan op de weg....... ;)
 
Laatst bewerkt:
Als de gemiddelde fiat punto een flinke peut gas geeft dan komt er hooguit een koffiemolengeluid uit..

Kan me niet voorstellen dat je daarvan schrikt :N
 
Laatst bewerkt:
Hahahaha, we zouden het zelf geschreven kunnen hebben maar dan andersom.
Als je je nu op je pikkie getrapt voelt dan ben je toch een beetje hypocriet.
 
Een automobilist die zijn antipathie jegens motorrijders op deze manier vorm geeft is per definitie een gevaar in het verkeer.

Bovendien generaliseert hij zeer hevig en ook dat is erg gevaarlijk in het verkeer.
 
Ja, en waar hij onder het rijden meer in de camera kijkt dan op de weg....... ;)
Jup :P

Vind hem overigens weinig toevoegen aan Klokje Rond, van mij mag die wel meer op de achtergrond blijven.


CFMSEWP.png


Dit vind ik ook wel weer geinig, zeggen dat motorrijden gevaarlijk is maar zelf wel alleen in auto's van voor 2002 willen rijden die een stuk gevaarlijker zijn dan moderne auto's (toen kwamen de regels dat een dak dragend moest zijn enz), beetje tegenstrijdig dus. Heb zelf ook een oudje omdat het qua gevoel meer met motorrijden overeen komt (minder geïsoleerd van de omgeving) en dus meer een gevoel van vrijheid. Snap dus niet echt waarom Nic motorrijders loopt te bashen maar zelf (denk ik) ook wat vrijheidsgevoel wil op de weg. Maar dit krijg je dus als automobilisten de regels niet weten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan