Honda Hornet Forum Deel 21

Denk dat ik mijn zadel laat verhogen, net 2 cm speling.
Iemand ook een idee voor hornet2004 dat er een verbreedt stuur op kan? zoja welke?
 
Donderdag pakketje van MLM in huis en vandaag de Hornet weer inelkaar.

Omdat ik geen concrete onderhoudshistorie heb, heb ik bijna alles meegenomen;
-Bougies vervangen
-olie+filter verwisseld
-kleppen(speling) gecontroleerd
-Achterremblokken + vloeistof vervangen

En voor het leuke;
-Teller verlichting vervangen
-12v plug (sigarettenaanstekersocket) aangesloten achter een relais

Y95ymGa.jpg


Met het controleren van de klepspeling viel me op dat de rechterkant duidelijk meer verlopen is dan links, kan dit iets betekenen?
uitlaat verloop:(0.00*) 0,0,0,0,1,0,0,3
inlaat verloop:(0.00*) 0,0,0,0,0,2,2,2
Volgens het handboek is een verloop van 0.003 toegestaan dus ik heb het blok heel snel weer dichtgeplakt _O-
 
Laatst bewerkt:
Nice, ziet er goed uit.


Ik heb trouwens nog steeds een setje originele hendels, een zadel en een werkplaats handboek liggen voor een hornet van 2007 t/m 2010 (pc41)

Powercommander 5 + quickshifter ook nog... dus mocht er iemand nog geïnteresseerd zijn.
 
Goede avond mede mf-ers.

Zaterdag gaan we voor mijn vrouw kijken naar cb600f van bouwjaar 2011.
Zijn er nog speciale dingen waar we op moeten letten? Of zijn het gewoon de standaard dingen en is ie verder betrouwbaar zoals bijna alle honda's wel zijn?

Ik had hier wel gezocht, maar kon zo gauw niks vinden over dit model (wel oudere modellen).
Hij is zoals gezegd van 2011 en heeft 23.500km gelopen.

Ik hoor graag van jullie.

M.vr.gr.
Maurice.
 
Dag iedereen,

Waarschijnlijk zal de vraag al een keer gesteld zijn, alleen ik kan het zo snel niet terug vinden.

Ik heb een lekke voorvork keering. die wil ik zelf gaan vervangen.

Kunnen jullie mij helpen aan hoeveel olie er in de poot gaat en welk type olie?
type: Honda hornet 600 ABS bouwjaar: 2008

Alvast bedankt voor de hulp!
 
Laatst bewerkt:
Dag iedereen,

Waarschijnlijk zal de vraag al een keer gesteld zijn, alleen ik kan het zo snel niet terug vinden.

Ik heb een lekke voorvork keering. die wil ik zelf gaan vervangen.

Kunnen jullie mij helpen aan hoeveel olie er in de poot gaat en welk type olie?
type: Honda hornet 600 ABS bouwjaar: 2008

Alvast bedankt voor de hulp!

486ml per poot volgens het handboek uit OP
 
De vorkolie kan je gewoon op internet bestellen samen met de keerringen.
Vervang de keerring van allebei de poten.

Dag iedereen,

Waarschijnlijk zal de vraag al een keer gesteld zijn, alleen ik kan het zo snel niet terug vinden.

Ik heb een lekke voorvork keering. die wil ik zelf gaan vervangen.

Kunnen jullie mij helpen aan hoeveel olie er in de poot gaat en welk type olie?
type: Honda hornet 600 ABS bouwjaar: 2008

Alvast bedankt voor de hulp!
 
De vorkolie kan je gewoon op internet bestellen samen met de keerringen.
Vervang de keerring van allebei de poten.

Dat was niet de vraag he :P

(De grootte van de luchtkamer is erg belangrijk)

Het duidelijkst is als je weet hoeveel mm lucht er moet zijn.

Kun je met zo'n ding heel handig regelen:

Usb3PWs.png
 
Laatst bewerkt:
Misschien dat iemand het weet... O-)

Maand of 2 geleden nieuwe banden laten omleggen (van Bridgestone BT30 EVO naar Michelin Pilot Road 4). Hierbij zijn ze uiteraard ook gebalanceerd. Maar erna eigenlijk weinig gereden. Nu een week of wat terug een hele grote beurt laten geven waarbij ook de balhoofdlagers vervangen zijn.

Wat ik nu heb, bij een kruissnelheid van 120/130 zit er een soort van "wiebel" in de de Hornet :X . Een soort van beginnende speed-wobble... Deze zet niet door, maar ik vind het toch irritant, en geeft me niet een heel erg lekker zeker gevoel bij de nodige snelwegkilometers... Bij het vorige setje banden en het verrotte balhoofd lager zonder problemen 200+ zonder te wiebelen... _O- :] In de tussentijd al een beetje lopen varieeren met de bandenspanning, maar dit had geen effect...

Jullie een idee of tips & truuks? (Ik rij sowiezo wel ff naar de garage... Maar extra kennis is nooit weg...)

Groetuh! :+
 
Donderdag pakketje van MLM in huis en vandaag de Hornet weer inelkaar.

Omdat ik geen concrete onderhoudshistorie heb, heb ik bijna alles meegenomen;
-Bougies vervangen
-olie+filter verwisseld
-kleppen(speling) gecontroleerd
-Achterremblokken + vloeistof vervangen

En voor het leuke;
-Teller verlichting vervangen
-12v plug (sigarettenaanstekersocket) aangesloten achter een relais

[afbeelding]

Met het controleren van de klepspeling viel me op dat de rechterkant duidelijk meer verlopen is dan links, kan dit iets betekenen?
uitlaat verloop:(0.00*) 0,0,0,0,1,0,0,3
inlaat verloop:(0.00*) 0,0,0,0,0,2,2,2
Volgens het handboek is een verloop van 0.003 toegestaan dus ik heb het blok heel snel weer dichtgeplakt _O-

Ziet er goed uit, welke leds/lampjes heb je gebruikt??
Ik heb dit ook getracht te doen, aangezien ik de originele erg weinig licht vindt geven. Geprobeerd met Leds, maar helaas niet meer licht.
 
Misschien dat iemand het weet... O-)

Maand of 2 geleden nieuwe banden laten omleggen (van Bridgestone BT30 EVO naar Michelin Pilot Road 4). Hierbij zijn ze uiteraard ook gebalanceerd. Maar erna eigenlijk weinig gereden. Nu een week of wat terug een hele grote beurt laten geven waarbij ook de balhoofdlagers vervangen zijn.

Wat ik nu heb, bij een kruissnelheid van 120/130 zit er een soort van "wiebel" in de de Hornet :X . Een soort van beginnende speed-wobble... Deze zet niet door, maar ik vind het toch irritant, en geeft me niet een heel erg lekker zeker gevoel bij de nodige snelwegkilometers... Bij het vorige setje banden en het verrotte balhoofd lager zonder problemen 200+ zonder te wiebelen... _O- :] In de tussentijd al een beetje lopen varieeren met de bandenspanning, maar dit had geen effect...

Jullie een idee of tips & truuks? (Ik rij sowiezo wel ff naar de garage... Maar extra kennis is nooit weg...)

Groetuh! :+
Heb ik ook last van gehad met die banden.
Kwam bij mij door de voorband door die smalle sipes groeven voor de waterafvoer
Voorband gewisseld voor een Michelin 2ct
Probleem van trillen waschelemaal weg
 
Hoi allemaal,
Vorige week wilde ik de motor starten. Nou was het geval dat de accu leeg was. Ik heb deze dus een weekje opgeladen. Maar dat wilde niet helpen. Ik hoorde alleen de startmotor.
Nou heb ik de motor gestart met startkabels via de auto. Maar hij lijkt alleen niet bij te laden tijdens het rijden. De toerenteller en snelheidsmeter zie je ook uitschieters maken.
Heeft de accu het begeven? Of is er iets anders aan de hand
Het gaat om een CB900.
 
hallo,

ik heb thuis een superbike stuur liggen voor mijn hornet 600 uit 2004.
iemand enig idee of die er zo op kan of zijn er dan kabels/remleidingen ofzo die verlengt moeten worden ?

gr tijs
 
Hoi allemaal,
Vorige week wilde ik de motor starten. Nou was het geval dat de accu leeg was. Ik heb deze dus een weekje opgeladen. Maar dat wilde niet helpen. Ik hoorde alleen de startmotor.
Nou heb ik de motor gestart met startkabels via de auto. Maar hij lijkt alleen niet bij te laden tijdens het rijden. De toerenteller en snelheidsmeter zie je ook uitschieters maken.
Heeft de accu het begeven? Of is er iets anders aan de hand
Het gaat om een CB900.

heb je dit al eens doorlopen?: how to - accu en laadsysteem controleren.

hallo,

ik heb thuis een superbike stuur liggen voor mijn hornet 600 uit 2004.
iemand enig idee of die er zo op kan of zijn er dan kabels/remleidingen ofzo die verlengt moeten worden ?

gr tijs

lijkt me geen probleem maar je kan van te voren altijd even kijken hoeveel speling je hebt met de kabels.
 
Ik volg het forum al een tijdje en heb al veel terug gelezen. En nu ben ik ook sinds een klein maandje de gelukkige eigenaar van een Honda Hornet!! (900, 2003)
Wat een fijne bak (mijn eerste motor dus niet heel veel vergelijking, maar rijd echt super)

full
 
Meteen ook mijn eerste vraag op dit Forum:
Heeft er nog iemand een duo-beugel voor achter op liggen? (Honda Hornet 900, 2003)
Het rekje is handig voor bagage bij lange toertochten maar voor dagelijks gebruik heb ik liever een duo-beugel!
of heeft iemand nog een mooie andere oplossing?
 
Iemand nog interesse in een givi kofferrek voor een 900. Voor monokey koffers van givi of kappa. Stuur maar een prive mail bij interesse
 
Voorkant opgelapt :)

Had nog een voorvork staan van een sloophornet. Deze gedemonteerd en naar de coater gebracht samen met het tstuk en kroonplaat. Zwart met een beetje flakes (net als mn velgen)

Vervolgens wat nieuwe onderdelen besteld:

Hyperpro veren
Nieuwe keerringen
Nieuwe stofkappen
Nieuwe voorvorkprotectors
Nieuwe balhoofdlagers
Nieuwe vorkolie

Alles weer in elkaar gezet. Superblij met het resultaat. Mocht iemand nog een voorvork zoeken mn oude is te koop

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan