9 Mei MSL Assen

Joep

Uilskuiken !
22 jun 2008
13.117
7.843
Druten
Na een jaar niet op het circuit gereden te hebben wordt het dit jaar weer tijd om de schade in te halen! :]

Voor mij is het deze dag dat ik de eerste keer weer ga rijden op het circuit, zijn er nog meer mensen van hier die die dag ook weer een dagje gaan rijden?
 
Zekers :Y

Waarschijnlijk met 2 of 3 andere jongens ook wel een box huren. Al vind ik het jammer dat je dan niet vanuit de pitbox de baan op mag rijden.
 
Zekers :Y

Waarschijnlijk met 2 of 3 andere jongens ook wel een box huren. Al vind ik het jammer dat je dan niet vanuit de pitbox de baan op mag rijden.

Ik heb de laatste keer dat ik een circuitdag gedaan heb samen met een aantal andere leden van motor-forum een pitbox gehuurd en dat beviel inderdaad prima, daarvoor nam ik altijd gewoon mijn easy-up tentje mee en ging ik ergens op het paddock staan.

Ondanks dat je niet vanuit de pitbox mocht vertrekken vond ik het erg fijn dat je kon zien wanneer je de baan op kon, je kon dan in/bij de pitbox de boel alvast gereedmaken en dan meteen omrijden om de baan op te gaan. Ik ben vaak te ongeduldig en sta toch altijd weer te lang te wachten voordat je ook echt aan je sessie mag beginnen :')
 
Ik heb de laatste keer dat ik een circuitdag gedaan heb samen met een aantal andere leden van motor-forum een pitbox gehuurd en dat beviel inderdaad prima, daarvoor nam ik altijd gewoon mijn easy-up tentje mee en ging ik ergens op het paddock staan.

Ondanks dat je niet vanuit de pitbox mocht vertrekken vond ik het erg fijn dat je kon zien wanneer je de baan op kon, je kon dan in/bij de pitbox de boel alvast gereedmaken en dan meteen omrijden om de baan op te gaan. Ik ben vaak te ongeduldig en sta toch altijd weer te lang te wachten voordat je ook echt aan je sessie mag beginnen :')

Hahaha, herkenbaar ;)
Nu maar hopen op goed weer!
 
Aanwezig met mijn maat die daar gaat rijden. Zijn motor heeft grote veranderingen gehad, en voor het eerst op Assen dus het wordt maar eens zien hoe het allemaal gaat.
Ikzelf doe daar gewoon beetje het hulpje uithangen en genieten...
 
Na lange tijd alleen maar les geven, wordt dit mijn eerste circuitdag sinds 2009 op mn eigen motor (shakedown test voor de motor).
 
Laatst bewerkt:
Na een jaar niet op het circuit gereden te hebben wordt het dit jaar weer tijd om de schade in te halen! :]

Voor mij is het deze dag dat ik de eerste keer weer ga rijden op het circuit, zijn er nog meer mensen van hier die die dag ook weer een dagje gaan rijden?

Ik zal er ook zijn. Heb ooit nog eens een inrijklem bij je opgehaald. Rij je nog steeds op die fireblade? Ik rij een rood/zwarte cbr600rr.
 
Laatst bewerkt:
Wie weet hier wat over de keuring en eisen die ze stellen bij MSL? Bijvoorbeeld In de mail van vandaag stond o.a. 85dB maximum wat ik echt belachelijk vind, elke motor met standaard demper gaat daar over heen...
Verder nog iemand die weet hoe dit gaat?
 
Keuring bij MSL bestaat niet meer. Noemen ze nu een beschouwing. In de praktijk kijken ze naar je uitlaat. Je moet een standaard demper hebben of een aftermarket met dB killer. Geluid wordt dynamisch gemeten. Volgens mij hebben Assen en Zandvoort een limiet van 95dB. Echter op Zandvoort zit je eerder aan die limiet. Heeft te maken met meetpunt(en) langs de baan.
 
Ik zal er ook zijn. Heb ooit nog eens een inrijklem bij je opgehaald. Rij je nog steeds op die fireblade? Ik rij een rood/zwarte cbr600rr.

Dat kan wel kloppen inderdaad!

Ja klopt, ik rijd nog steeds met de geel/blauwe fireblade :Y
 
Had gister trackday en ben nog even voor de lolz naar race control gelopen om te vragen.
De dB limiet voor 9 mei is ook gewoon 101 dB zoals ze gewoonlijk voeren op Assen.
 
Is er iemand die een plekje in een pitbox over heeft voor mij?
Zo ja dan graag een PB.
 
Ik zoek nog een plekje in groep 3 of 4. Mocht je verhinderd zijn hoor ik het graag.
 
De motor staat er weer tiptop bij en alles ligt in de auto.

Voor iedereen die morgen ook gaan: Veel plezier en hou het rubber onder! :t

Ik zal waarschijnlijk ergens in de buurt van het toiletgebouw staan met een geel/blauwe fireblade en zal rijden in groep 3A dus misschien tot ziens morgen! :W
 
Wij staan onder een 24mx tent met 3 motoren, zwarte 600rr, rood zwarte 600fs en half uit elkaar vallende fireblade. waarschijnlijk dicht tegen de boxen aan. tot morgen!
 
Het was weer een lange dag maar ik ben weer thuis en alle zooi is weer opgeruimd.

Het was een mooie dag met erg goed weer, dus wat dat betreft niks te klagen 8-)

Voor mij is het ongeveer 1,5 jaar geleden geweest dat ik op het circuit gereden heb, vorig jaar ben ik geopereerd aan een hernia en heb daardoor het hele seizoen niet gereden op het circuit.

De rondetijden vielen me dan ook wel tegen moet ik eerlijk zeggen :X

Op naar de volgende dag en hopelijk kan ik dan de tijden weer wat aanscherpen O-)

Iedereen hier de dag goed en heelhuids doorgekomen?
 
Bij ons was het helaas afgelopen na 2 sessies ivm een lekkende rempomp. Natuurlijk de tas met reserveonderdelen vergeten....
 
Bij ons was het helaas afgelopen na 2 sessies ivm een lekkende rempomp. Natuurlijk de tas met reserveonderdelen vergeten....
R6 :? zag dat hij op een aanhanger werd gedropt tijdens de pauze.

Dat is stevig balen na 2 sessis naar huis.
 
Bij ons was het helaas afgelopen na 2 sessies ivm een lekkende rempomp. Natuurlijk de tas met reserveonderdelen vergeten....

Ai dat is zuur!

Had desnoods ff hier een berichtje geplaatst, ik kijk vaak tussen de sessies door als ik even tijd over heb nog wel even op motor-forum.

Ik heb ook altijd wel een krat met diverse reserve spullen bij me en had daar ook nog wel een rempomp in liggen (geen luxe radiale pomp ofzo, maar beter een goede gewone rempomp dan niet rijden ;) )
 
Heeft MSL eigenlijk een beleid wat te doen met mensen die zich in een verkeerde groep hebben ingeschreven? Er zou bijgestuurd worden na een paar sessies maar in de middag waren er nog steeds meerdere in groep 4 waarvan hun snelste ronde >2.05 was. Laat staan hun gemiddelde ronde.

Omdat er niet is bijgestuurd neem ik aan dat er geen betere kandidaat was uit een langzamere groep? In dat geval kan je ze dan niet beter naar huis sturen aangezien ze zichzelf verkeerd hebben ingeschreven? Nu was het bij tijd en wijlen ronduit gevaarlijk. Een aantal van die langzamere rijders keken net zoveel achterom als vooruit en gingen soms plaats maken. Geloof dat ik op mijn voorwiel door madijk ben gegaan omdat iemand besloot zijn gas los te laten en ineens naar rechts te komen om "plaats" te maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan