Suzuki GSR 750 deel 1

Gister mijn nieuwe uitlaat binnen gekregen en gemonteerd.
Het geluid is HEERLIJK! :9~ })
Nu enkel nog wachten op de boot uit Japan met mijn tailtidy. :9
IMG_0439_zpsxzp6ucug.jpg
 
Hey allemaal,

Heeft de GSR 750 een speciale accessoire uitgang, stekker etc, om navigatie te installeren.
Of hebben jullie de navi gewoon rechtstreeks afgezekerd op de accu zitten?
 
Sinds deze week de trotste eigenaar van een GSR 750 uit 2011 met de kleur parelmoer wit. Er staat 5300 km op de klok en hij heeft een mooie Akrapovic uitlaat. In zal later deze week een foto posten.

Direct een vraag; op mijn vorige motor, een cbr 600 F had ik een 12V setje van SW motech. Die heb ik er uiteraard afgehaald maar kan niet direct hiervoor een geschikte locatie vinden. Ik zou hem natuurlijk kunnen bevestigen op de punten waar het stuur vast zit maar de unit zit dan voor de tellers of zit lelijk tegen de tank aan.

Waar hebben jullie je 12V set gemonteerd?
 
best wel stil hier,eigenlijk een goed teken,geen probleem fiets dus.

vraagje,is deze mooie bike ook geschikt voor de wat langere mensen, 1.94m.
zoek een ww motor.

grts
 
best wel stil hier,eigenlijk een goed teken,geen probleem fiets dus.

vraagje,is deze mooie bike ook geschikt voor de wat langere mensen, 1.94m.
zoek een ww motor.

grts

Ik ben zelf 1,68 en zit prima op de bike! Mijn vriend (1,91) rijdt er ook af en toe op, maar hij vind dat hij er een beetje opgevouwen opzit met zijn benen. Maargoed hij rijdt normaal ook op een R1200GS en dat is een hogere fiets.
 
Op zoek naar een bellypan voor m'n GSR. Naar mijn idee heeft het ook een beschermende functie, of lijkt dat alleen zo?

Ik heb me in dit draadje nog niet voorgesteld bedenk ik me net. Ben Anne-Greet, woon in Zwolle en sinds vorig jaar augustus deze GSR als 1e motor gekocht. Super tevreden tot nu toe, 5500 km mee gereden, op dit moment in de winterslaap :) Inmiddels ook LED raw's voor, nog niet op deze foto.
Ik zit nog te denken aan blauwe wheelstriping, maar ik twijfel of het er mooier van gaat worden..

full
 
Laatst bewerkt:
.misschien je met een paint progamma eens kan proberen welke rimstriping het mooiste is.of even vragen wie het kan proberen voor je, als je hetzelf niet kan.
wel een mooie motor
 
Hallo allemaal,

Mijn naam is Mitchell en ik ben sinds vorige week in het bezit van deze beauty. Het is tevens mijn eerste motor. :] *O*

Ik spiek inmiddels al enige tijd mee op dit forum en heb (bijna) elk berichten gelezen. De komende jaren hoop ik nog een hoop te lezen, leren en delen op dit forum. *D

full
 
Hallo allemaal,

Mijn naam is Mitchell en ik ben sinds vorige week in het bezit van deze beauty. Het is tevens mijn eerste motor. :] *O*

Ik spiek inmiddels al enige tijd mee op dit forum en heb (bijna) elk berichten gelezen. De komende jaren hoop ik nog een hoop te lezen, leren en delen op dit forum. *D

[afbeelding]

Nice, gefeliciteerd met je aankoop! *D
 
Beste Suzukianen,

Ik ben mezelf aan het orrienteren tot de aankoop van een GSR 750. Hiervoor heb ik eerste een Yamaha thundercat gehad, en een aprilia SL1000 streetfighter.

Heb wel alvast op een GSR gezeten maar nog geen proefrit kunnen maken (tijdsnood, en was impulsbezoek dealer).

Hebben jullie tips waarop te letten bij de aanschaf? twijfel tussen een nieuwe (GSX-S) of een jonge GSR...

Hopelijk kan ik snel posten met een foto van de aangeschafte machine!


Gr Dominique
 
Laatst bewerkt:
gisteren deze GSR750 gekocht, is geheel origineel, word meteen een ander kuiruitje op gemonteerd (puig) en mijn tomtom dient er nog opgezet te worden, daarna zullen een bellypan, en andere knippers over niet al te lange tijd volgen.
full
 
Wat een weekend! Prachtig weer. Neem aan dat iedereen wel heeft gereden tenzij je echt niet anders kon -O-
Ik woon vlak naast de Westfriese dijk in NH en er gingen vandaag opvallend veel groepen die kant op.

Wesley uit Schagerbrug; heb jij hiervoor een KTM gehad? Laura heeft jouw pak nog eens geleend.

Gr Kevin
 
Bij de aankoop van mijn GSR zat er een origineel suzuki windscherm op (zie foto).

Nou ben ik zelf niet echt gecharmeerd van windschermen op een GSR en zou deze er graag vanaf halen. Helaas blijf ik dan met gaten zitten. :N

Is er hier toevallig iemand die zijn/haar dashboard cover zou willen ruilen voor een dashboard cover inclusief suzuki windscherm? :P

full
 
Bij de aankoop van mijn GSR zat er een origineel suzuki windscherm op (zie foto).

Nou ben ik zelf niet echt gecharmeerd van windschermen op een GSR en zou deze er graag vanaf halen. Helaas blijf ik dan met gaten zitten. :N

Is er hier toevallig iemand die zijn/haar dashboard cover zou willen ruilen voor een dashboard cover inclusief suzuki windscherm? :P

Was wel van plan een windschermpje te zoeken maar oogt idd niet zoals ik het ook zou willen.
Heb het wel gemist vorig weekend toen ik samen met drie snelheidsmotors een heel eind op de snelweg heb gereden!
Ik laat het voorlopig zo lijk het nu is, hier zullen ook wel voorstanders voor te vinden zijn. Dus succes
 
Hoe zit het nu met je benzine indicator? Als je aan je laatste blokje zit gaat het beginnen te pinken, betekend dat je met je reserve aan het rijden bent. Als ik dan ga tanken zit er zeker nog een 4 liter in. Als ik nu nog eerst een tijdje door zou rijden zonder te tanken krijg je dan nog een andere melding op je display als je echt op het einde zit?
 
Hallo,
Ik rijd momenteel met een triumph street triple 675R model 2014. Heb nogal wat last met de zithouding die mij door mijn korte armpjes blijkbaar wat meer voorover laat hangen dan verwacht. Heeft er iemand ervaring met een street triple en een gsr 750 die de zithouding kan vergelijken ?
 
Was wel van plan een windschermpje te zoeken maar oogt idd niet zoals ik het ook zou willen.
Heb het wel gemist vorig weekend toen ik samen met drie snelheidsmotors een heel eind op de snelweg heb gereden!
Ik laat het voorlopig zo lijk het nu is, hier zullen ook wel voorstanders voor te vinden zijn. Dus succes

Inderdaad, vorm vs. functionaliteit... Mijn aanbod blijft voorlopig staan.



Hoe zit het nu met je benzine indicator? Als je aan je laatste blokje zit gaat het beginnen te pinken, betekend dat je met je reserve aan het rijden bent. Als ik dan ga tanken zit er zeker nog een 4 liter in. Als ik nu nog eerst een tijdje door zou rijden zonder te tanken krijg je dan nog een andere melding op je display als je echt op het einde zit?

Volgens mij heb ik in de handleiding gelezen dat er 2 waarschuwingen zijn. Maar dat zou ik vanavond even moeten opzoeken wat de 2de is. Zelf ook wel fijn om te weten want ik ben nu af en toe bang dat ik juist te ver door rij.... :]
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heb ik in de handleiding gelezen dat er 2 waarschuwingen zijn. Maar dat zou ik vanavond even moeten opzoeken wat de 2de is. Zelf ook wel fijn om te weten want ik ben nu af en toe bang dat ik juist te ver door rij.... :]

Zou leuk zijn als je dit alsnog even wilt opzoeken.
Ik had er namelijk geen handleiding bij.
 
Zou leuk zijn als je dit alsnog even wilt opzoeken.
Ik had er namelijk geen handleiding bij.

Bedankt voor de reminder, was het alweer vergeten. :N

In de handleiding staat het volgende: Als er minder dan 4,5 liter in de tank zit gaat het 'pomp' symbool knipperen. Wanneer er minder dan 2 liter in de tank zit gaat ook het laatste blokje knipperen.

Hoop dat dit het antwoord is dat je zocht!
 
Bedankt voor de reminder, was het alweer vergeten. :N

In de handleiding staat het volgende: Als er minder dan 4,5 liter in de tank zit gaat het 'pomp' symbool knipperen. Wanneer er minder dan 2 liter in de tank zit gaat ook het laatste blokje knipperen.

Hoop dat dit het antwoord is dat je zocht!

Dit wilde ik weten ;)
Bedankt
 
Ik weet niet of iemand hier een antwoord heeft op mijn vraag, maar ik ga het eens proberen.

Ik heb mijn achterspatbord vervangen door een korte kentekenplaathouder, echter heb ik nu een gat waarin het oude spatbord viel, weet iemand of hier delen voor te krijgen zijn om dit op te vullen? Of moet ik dan zelf iets gaan fabriceren en printen met een 3d printer....?
Het is niet storend, maar ik hou ervan om dit soort zaken netjes af te werken.

Daarnaast is de originele uitlaat vervangen door een Yoshimura, bellypan gemonteerd (bij aflevering laten doen) van Barracuda, en kuipruitje gemonteerd van Puig.
De knipperlichten zijn ook vervangen door LED varianten van Barracuda.

Als het rij-weer echt voorbij is dan zit het opnieuw bekleden van de zitjes in de planning!

Ik hoor graag als iemand weet of zo een kuipdeel aftermarket te krijgen is...

Gr Dominique
spatbord.jpg
bellypan.jpg
uitlaat Yoshimura.jpg
 
Je kan een undertail plaatsen. Als je op google zoekt gsr 750 undertail zie je een paar voorbeelden.

Ik ben zelf trouwens in het bezit van een GSR 750 A uit 2013. Ik zal later nog wel een foto plaatsen maar momenteel worden er weer extra onderdelen op geplaatst. Ik heb zelf nog een boel onderdelen te koop zie daarvoor de verkoop hoek.
 
Zoals beloofd hierbij nog een foto van mijn motor hoe deze er nu bij staat. Eerste foto is van afgelopen donderdag in de Vogezen en de tweede zoals ie in de showroom stond. Succes met het zoeken naar de verschillen.8-) Mochten er bepaalde vragen zijn over aanpassingen dan hoor ik het wel. Normaal zit er trouwens een seatcover op de motor maar dat ging nu niet daar ik bagage mee moest meenemen.
 

Bijlagen

  • IMG-20190504-WA0007.jpg
    IMG-20190504-WA0007.jpg
    155,6 KB · Weergaven: 30
  • foto bij aanschaf.jpg
    foto bij aanschaf.jpg
    177,3 KB · Weergaven: 33
Hoi!

Ik ben nieuw hier. Inmiddels ben sinds september trotse en gelukkige eigenaar van een mat zwarte GSR750A uit '14. Foto's komen.

Ik ben ze nogal van het klussen en knutselen en heb voor mijn vorige motoren ('96 Yamaha xj600 weggedaan met 110k en een '97 Honda ntv650 weggedaan met bijna 100k) altijd een Haynes manual gehad. Helaas heeft Haynes die nog niet voor de GSR750. Ik heb ze een mail gestuurd via bookseditorial@haynes.co.uk met de vraag of ze dit boek aan het maken zijn. Helaas kreeg ik te horen dat het nog niet op de lijst met geplande handleidingen staat.

Ik dacht als jullie ook geïnteresseerd zijn in dit boek zou het kunnen helpen als zo veel mogelijk mensen een mailtje naar Haynes sturen met het verzoek deze te maken.

Misschien kent iemand van jullie een andere goede werkplaatshandleiding? Dan houd ik me aanbevolen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan