Verspanen, draaien, frezen, ervaringen en vragen topic

scheffers

MF veteraan
7 jul 2003
16.037
85
Ik geloof dat er ooit eens een topic als dit was. Maar kan het met geen mogelijkheid meer vinden.

Zijn vast meer verspaners hier.....
full
 
Wie o wie kan voor mij 2 stalen draadbusjes draaien?

Lengte: 25mm (waarvan 10mm voorzien van M16x1 buiten schroefdraad)
Diameter buiten / binnen: 16 x 11mm
Moet uit staal, alu is geen optie.


Eeuwige roem en gereedschappen vallen u ten deel?
 
Wie o wie kan voor mij 2 stalen draadbusjes draaien?

Lengte: 25mm (waarvan 10mm voorzien van M16x1 buiten schroefdraad)
Diameter buiten / binnen: 16 x 11mm
Moet uit staal, alu is geen optie.


Eeuwige roem en gereedschappen vallen u ten deel?
Ik kan je niet helpen maar begrijp je vraag ook niet.
Moet er een gat of schroefdraad in die busjes? Of zijn het eigenlijk stompjes die je ergens in schroeft, als aanslag of zo?
 
Constructiestaal... S235, S275, S355?
Wordt aan jaren 70 "pisbakken grade" staal vast gelast ;)

Zal vanmiddag ff kijken of juiste snijplaat nog beschikbaar is.
M16X0.75 en M16X1,5 iig wel. M16X1 moet ik ff checken.

Buisje dus met M16X1 van lasbaar ijzer/staal dus. Gat van 11 minder relevant gezien de functie, alles tussen de 8 en 12 mm zal voldoen. ;)
 
@ Mar1tin én Robinjo

Dat is top! Wie gunt wie dit klusje? ;) Robinjo, wist niet dat jij je met verspanend werk bezig hield BTW, anders had ik je wel ff direct gemaild.

Binnen diameter van 11mm is overigens wel van belang, omdat daar precies een langwerpig aanzuigfilter doorheen gestoken wordt.

@ de rest


Ik zou het zelf kunnen maken, maar los van de kosten (fatsoenlijke snijplaat M16x1 kost me al €30,- plus een meter buis waar ik dan 5cm van gebruik) heb ik er even geen tijd voor. Project staat al even stil en ik wil met deze caferacer door Barcelona bulderen deze zomer :]
 
@ Mar1tin én Robinjo

Dat is top! Wie gunt wie dit klusje? ;) Robinjo, wist niet dat jij je met verspanend werk bezig hield BTW, anders had ik je wel ff direct gemaild.

Binnen diameter van 11mm is overigens wel van belang, omdat daar precies een langwerpig aanzuigfilter doorheen gestoken wordt.

@ de rest


Ik zou het zelf kunnen maken, maar los van de kosten (fatsoenlijke snijplaat M16x1 kost me al €30,- plus een meter buis waar ik dan 5cm van gebruik) heb ik er even geen tijd voor. Project staat al even stil en ik wil met deze caferacer door Barcelona bulderen deze zomer :]

ik doe tegenwoordig bijna niet anders meer in m'n vrije tijd als draaien, frezen en lassen.

Mail maar effe als je dat al niet gedaan hebt, doe ik het binnenkort en kan je het oppikken in Den Dolder of ik kom even langs in Soest. :W
 
opbergen en overzicht hou ik ook wel van, ik iriteer mij mateloos als ik een bakje of zo moet gaan rommelen om de b.v. de juiste frees te vinden, het houd enorm op en je werkt fouten in de hand om dat het afleid.
al heb je hier wel een enorm (duur) blok alluminium voor gebruikt.
ziet er uiteraard wel erg goed uit :t
 
Twee blokken waren 'afval'.. althans ik had ze nog wel anders kunnen gebruiken, maar niet meer waarvoor ze eigenlijk besteld waren, idd dure blokjes... mja, sommige fouten zijn nou eenmaal duurder dan andere _O- zo hebben ze tenminste nog iets van nut :P
 
Hoi oma!!

Ff vraagje; wie kan er 2 busjes voor me draaien tegen vergoeding uiteraard?
Binnendiameter 12mm, buitendiameter 18mm en lengte 22mm. 2 stuks.
PB staal is prima.

Groet Chris
 
Terug
Bovenaan Onderaan