Ducati Monster modellen v.a. 2009 "DE NUOVO MOSTRO" deel 6

Dag allemaal,

ik weet niet of dit het goede topic om onderstaande vraag te stellen, maar ik ga het toch even proberen. Mocht er al een topic zijn m.b.t. dit onderwerp, dan lees ik graag waar ik moet zijn.

Een vriendin van me is bezig met de aankoop van een Ducati Monster 696 uit 2011. De originele rearset (voetsteunen) hebben op dit moment die metaalkleur. Fabriek af, geloof ik.

Nu wil ze die graag zwart laten maken. Ik heb sowieso al even verschillende aftermarket rearsets bekeken (de een nog duurder dan de ander, en ook niet allemaal even mooi, maar eigenlijk wil ze gewoon de originele in het zwart. De meest logische oplossing is dan (laten) spuiten.

Is het mogelijk om deze voetsteunen op een eenvoudige wijze te demonteren en ze zwart te laten spuiten (of laten poedercoaten)? Zijn er onder jullie mensen die hier ervaringen mee hebben?

Ik hoor graag jullie reactie.
 
Dag allemaal,

ik weet niet of dit het goede topic om onderstaande vraag te stellen, maar ik ga het toch even proberen. Mocht er al een topic zijn m.b.t. dit onderwerp, dan lees ik graag waar ik moet zijn.

Een vriendin van me is bezig met de aankoop van een Ducati Monster 696 uit 2011. De originele rearset (voetsteunen) hebben op dit moment die metaalkleur. Fabriek af, geloof ik.

Nu wil ze die graag zwart laten maken. Ik heb sowieso al even verschillende aftermarket rearsets bekeken (de een nog duurder dan de ander, en ook niet allemaal even mooi, maar eigenlijk wil ze gewoon de originele in het zwart. De meest logische oplossing is dan (laten) spuiten.

Is het mogelijk om deze voetsteunen op een eenvoudige wijze te demonteren en ze zwart te laten spuiten (of laten poedercoaten)? Zijn er onder jullie mensen die hier ervaringen mee hebben?

Ik hoor graag jullie reactie.

Steuntjes kan je vrij makkelijk demonteren,borg van de scharnierpen verwijderen en de
pen er uit halen,let daarbij wel op hoe het plaatje,veertje en kogeltje gemonteerd zit,
dan weet je bij montage hoe het hoort te zitten,let verder goed op dat het veertje en kogel
niet weg springt.Er zijn diverse mogelijkheden om die steuntjes zwart te maken, anodiseren
is dan de mooiste optie,of laten poedercoaten,spuiten kan je beter niet doen dat is niet erg slijtvast.
 
Steuntjes kan je vrij makkelijk demonteren,borg van de scharnierpen verwijderen en de
pen er uit halen,let daarbij wel op hoe het plaatje,veertje en kogeltje gemonteerd zit,
dan weet je bij montage hoe het hoort te zitten,let verder goed op dat het veertje en kogel
niet weg springt.Er zijn diverse mogelijkheden om die steuntjes zwart te maken, anodiseren
is dan de mooiste optie,of laten poedercoaten,spuiten kan je beter niet doen dat is niet erg slijtvast.


Dank voor je reactie! Wellicht ben ik niet helemaal duidelijk. Ik bedoel namelijk niet alleen de voetsteuntjes, maar de hele constructie, waar de voetsteuntjes in vast zitten, met inbegrip van de voetsteuntjes voor de passagier. Bij de 796 is die constructie al wel zwart, heb ik gezien.
 
Gewoon poedercoaten die grijze bak, doen meerderen, niet iedereen vind die grijze bak mooi indd.

Daarom hebben ze het bij de 1100evo ook vervangen door fraaie losse voetsteunen.

Heb zelf een mooi zwart rem-schakelsetje erop gezet.
 
Hoi iedereen ,

Sinds een paar dagen ik de trotse eigenaar van een Ducati M796 :), Naja trots... De monster is altijd een droomfiets geweest voor mij. Bij deze lees ik mee :W.

Heeft één van jullie trouwens een werkplaatshandboek van de M796 in digitaal?
 
Hoi iedereen ,

Sinds een paar dagen ik de trotse eigenaar van een Ducati M796 :), Naja trots... De monster is altijd een droomfiets geweest voor mij. Bij deze lees ik mee :W.

Heeft één van jullie trouwens een werkplaatshandboek van de M796 in digitaal?
Gefeliciteerd er mee!

Geen eentje voor de 796 helaas, wel voor de 1100. Maar moet zeggen dat ik basis onderhoud voor deze motor redelijk straight forward vind.
 
Nogmaals bedankt voor jullie hulp, ze gaat m waarschijnlijk gewoon poedercoaten.

Gisteren heeft ze hem gekocht en ze is direct op zoek gegaan naar een set Akrapovic Slip Ons voor haar 696. *O*

Nu lees ik op het internet dat Akrapovic daarnaast ook een Catalytic Converter Set aanbiedt.

Zijn die laatste echt nodig of zou je uit de voeten moeten kunnen met alleen de set slip ons? Ik begrijp niet echt wat die dingen zouden moeten doen.
 
Nogmaals bedankt voor jullie hulp, ze gaat m waarschijnlijk gewoon poedercoaten.

Gisteren heeft ze hem gekocht en ze is direct op zoek gegaan naar een set Akrapovic Slip Ons voor haar 696. *O*

Nu lees ik op het internet dat Akrapovic daarnaast ook een Catalytic Converter Set aanbiedt.

Zijn die laatste echt nodig of zou je uit de voeten moeten kunnen met alleen de set slip ons? Ik begrijp niet echt wat die dingen zouden moeten doen.

Persoonlijk vind ik de Akra's geen gezicht op de Monster. Ze zijn te lang het te hoekig voor het design, en steken veel te ver uit. Veel beter kun je imo kijken voor een setje van Mivv of Leovince, is ook nog de helft goedkoper.

De katalysatoren kun je optioneel erbij kopen, daarmee is de uitlaat wat stiller (en schoner).
 
Het gaat er mij meer om dat ik bepaalde momenten wil weten. Bv van de achtertandwiel moeren etc. Echt rotzooien aan t blok laat ik aan de vakman over.. Kan je mij een linkje sturen?
Geen idee meer waar ik die vandaan heb gehaald. Er zwerft ook eentje voor de Hypermotard 1100 rond, daarvan is vrij veel hetzelfde.
 
Persoonlijk vind ik de Akra's geen gezicht op de Monster. Ze zijn te lang het te hoekig voor het design, en steken veel te ver uit. Veel beter kun je imo kijken voor een setje van Mivv of Leovince, is ook nog de helft goedkoper.

De katalysatoren kun je optioneel erbij kopen, daarmee is de uitlaat wat stiller (en schoner).

Thanks again Sender voor je tips. Ik zal de info doorgeven. 👍🏼
 
Bij gebrek aan interesse voor mijn VR46 kuipset zelf maar gemonteerd;

31818057_1754684754645417_5279129416604057600_n.jpg


Het ziet er zeer fraai uit, in het echt nog veel mooier vanwege het fluo effect :)
 
Laatst bewerkt:
Bij gebrek aan interesse voor mijn VR46 kuipset zelf maar gemonteerd;

[afbeelding]

Het ziet er zeer fraai uit, in het echt nog veel mooier vanwege het fluo effect :)



}) ,Netjes hoor ,zelf ook druk bezig geweest met poetsen en de laatste accessoires te monteren,
lijstje begint best wel al aardig te worden.

*Termignoni Carbon dempers + ECU
*Evotech verkorte nummerplaathouder
*Evotech achterbrug protection bobbins
*Evotech voorvork protection bobbins
*Evotech crasch bobbins
*Cteck druppellader connection plug
*CNC gold sprocket cover
*CNC Timing inspection cover
*CNC led performance blinkers front & rear
*The Carbon king hugger
*The Carbon king heatschields
*Ducabike tandwielmoerset red
*Domino racing grips
*Gipro gear indicator white led + Gipro mountsystem
*Rizoma gold oil plug
*Rizoma bar ends
*Titax preload adjusters red
*MRA Smoked bubble screen
*V-Trek korte titanium hendels met gouden verstellers
*.............................to Come 8-)

360.jpg


360.jpg


360.jpg


360.jpg


360.jpg




We zijn in ieder geval klaar voor het nieuwe seizoen.
 
Laatst bewerkt:
Dag collega's,
Mijn vrouw is zich aan het oriënteren op een andere motor en een 696 staat bovenaan de lijst ;)
Nu wordt de motor ook voor woon-werk gebruikt. Over het algemeen lees ik positieve verhalen over dagelijks gebruik van een monster in het algemeen en zeker over de 696.
Hebben jullie hier ervaring mee?

Ik verwacht dat ik wat meer kwijt zal zijn aan onderhoud dan aan de huidige Japanse fiets, daar krijg je uiteraard ook heel wat voor terug :)
Verder verwacht ik geen problemen met de luchtgekoelde motor in dagelijks gebruik.

Thanks!
 
iemand ervaring met clip ons voor de monster 1100? Afgelopen weekend op de DCR toch weer geïnspireerd geraakt om zelf is mee te doen. Dus volgend jaar maar is kijken of ik in de kneuzen klasse kan starten. Ik wil dan alleen wel clipons er op zetten omdat ik dan verwacht dat de houding beter word voor circuit gebruik.
 
Weet niet of het qua stuuruitslasg past ivm de tank en de inlaatroosters. Maar waarom zou je, ik heb heerlijk gereden in de DCR met het normale stuur. Stuurt ook nog eens makkelijker.
 
Laatst bewerkt:
Dag collega's,
Mijn vrouw is zich aan het oriënteren op een andere motor en een 696 staat bovenaan de lijst ;)
Nu wordt de motor ook voor woon-werk gebruikt. Over het algemeen lees ik positieve verhalen over dagelijks gebruik van een monster in het algemeen en zeker over de 696.
Hebben jullie hier ervaring mee?

Ik verwacht dat ik wat meer kwijt zal zijn aan onderhoud dan aan de huidige Japanse fiets, daar krijg je uiteraard ook heel wat voor terug :)
Verder verwacht ik geen problemen met de luchtgekoelde motor in dagelijks gebruik.

Thanks!
De 696 is een betrouwbare, makkelijk te rijden en ook nog eens zuinige fiets. Dus ook ideaal als woonwerk. Onderhoud valt wel mee, is niet (veel) duurder dan een Japanner. Het is redelijk simpele techniek.
 
Ducatisten, weet iemand van jullie als een Hyperpro MK-DU06-T001 monteer kit voor de monster 696/1100s ook plug en play zou zijn voor de monster 796?
Heb de vraag reeds gesteld aan hyperpro zelf(en zij hadden nooit een 796 in de werkplaats gehad)dus konden het niet bevestigen dat het zou passen.... :?
Na 2 dagen googlen vind ik het ook niet,op amerikaanse fora word precies wel verteld dat de bar handle clamps bij een 796 hoger zouden zijn dus dat het niet zou passen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan