Fazerrijders - Hangplek - deel 15

Al lekker bezig te zien! Lijkt me ideaal zo’n heftafel :) heb je je garage ingericht als werkplaats?Een ritje in de nabije toekomst is wel een leuk plan inderdaad. Ik ga echter niet naar de megameet.

Yep, mijn garage doet dienst als werkplaats. Heel bescheiden werkplaats maar kan er prima uit de voeten.
En die heftafel is inderdaad ideaal, nooit meer op de knietjes in onmogelijke bochten sleutelen!
 
Yep, mijn garage doet dienst als werkplaats. Heel bescheiden werkplaats maar kan er prima uit de voeten.
En die heftafel is inderdaad ideaal, nooit meer op de knietjes in onmogelijke bochten sleutelen!

Ben benieuwd naar de inrichting, zal ik vast nog wel zien langskomen op foto's van je proces :9 Zodra ik een garage heb is het eerste wat daarin komt ook een heftafeltje, een simpele kleine om mee te beginnen waarschijnlijk.
 
Vorig weekend door het mooie landschap van de Eifel en Luxemburg gereden, man wat is dat mooi sturen daar! :] :}

Het viel mij wel op dat de FZ1 na een tussenstop weer moeilijk wilde starten. Normaal slaat die binnen 1 a 2 seconden aan en nu leek dat soms 4 seconden te duren zeg maar. Kan dit aan een slechte accu liggen? Of zouden het de bougies kunnen zijn?
 
Vorig weekend door het mooie landschap van de Eifel en Luxemburg gereden, man wat is dat mooi sturen daar! :] :}

Het viel mij wel op dat de FZ1 na een tussenstop weer moeilijk wilde starten. Normaal slaat die binnen 1 a 2 seconden aan en nu leek dat soms 4 seconden te duren zeg maar. Kan dit aan een slechte accu liggen? Of zouden het de bougies kunnen zijn?

Accu is een kwestie van doormeten heb ik geleerd, kan je dat in ieder geval uitsluiten :Y
 
Een slechte accu lijkt me niet, maar stel anders je vraag in het technische topic, daar zitten de techneuten. ;)
 
Als de startmotor gewoon goed rondgaat dan zal het je accu niet zijn.
Dat verschil hoor je echt heel goed als de accu het moeilijk krijgt.
Als ik je goed begrijp is het vooral bij een warme start, mijn eerste gok zou dan zijn dat de klepspeling niet goed meer is.
Weet je wanneer deze klepspeling voor het laatst bekeken is?
 
Als de startmotor gewoon goed rondgaat dan zal het je accu niet zijn.
Dat verschil hoor je echt heel goed als de accu het moeilijk krijgt.
Als ik je goed begrijp is het vooral bij een warme start, mijn eerste gok zou dan zijn dat de klepspeling niet goed meer is.
Weet je wanneer deze klepspeling voor het laatst bekeken is?

Het gebeurt inderdaad bij een warme start. Ik zou niet weten of en wanneer de klepspeling is gecontroleerd. Ik heb de motor met 18000km gekocht en staat nu op 21500km, was een import model dus geen onderhoudsgeschiedenis erbij.
 
Het gebeurt inderdaad bij een warme start. Ik zou niet weten of en wanneer de klepspeling is gecontroleerd. Ik heb de motor met 18000km gekocht en staat nu op 21500km, was een import model dus geen onderhoudsgeschiedenis erbij.
En uit welk jaar is de fiets?
21500 km is wat vroeg om de kop eraf te trekken maar de leeftijd kan ook weleens een effect op klepspeling hebben.
Je kunt natuurlijk ook altijd effe je bougies checken om te zien of die nog goed zijn, zou ik sowieso effe doen.
 
En uit welk jaar is de fiets?
21500 km is wat vroeg om de kop eraf te trekken maar de leeftijd kan ook weleens een effect op klepspeling hebben.
Je kunt natuurlijk ook altijd effe je bougies checken om te zien of die nog goed zijn, zou ik sowieso effe doen.

Motor is uit 2007 dus dat lijkt mij ook wel erg vroeg. Ik ga eens kijken of ik eerst inderdaad de "simpele dingen" kan checken zoals accu en bougies.
 
Motor is uit 2007 dus dat lijkt mij ook wel erg vroeg. Ik ga eens kijken of ik eerst inderdaad de "simpele dingen" kan checken zoals accu en bougies.
2007, is toch alweer 10-11 jaar. Dan zou het niet zo vreemd zijn om de klepspeling te checken.
Is vaak ongeveer om de 40.000 of 5 jaar, weet het niet precies voor jouw fiets maar zal daar niet ver vanaf zitten.
 
2007, is toch alweer 10-11 jaar. Dan zou het niet zo vreemd zijn om de klepspeling te checken.
Is vaak ongeveer om de 40.000 of 5 jaar, weet het niet precies voor jouw fiets maar zal daar niet ver vanaf zitten.

Goed dat je het zegt van die klepspeling. De mijne is uit 2003 en ruim 40.000km op het klokje. Misschien toch maar eens doen.

Is dit makkelijk zelf te doen? Ik heb een Haynes handleiding er bij.
 
Ik wil t ook doen maar geen ervaring mee. Misschien een keer een klusdag organiseren
 
Goed dat je het zegt van die klepspeling. De mijne is uit 2003 en ruim 40.000km op het klokje. Misschien toch maar eens doen.

Is dit makkelijk zelf te doen? Ik heb een Haynes handleiding er bij.

Ik wil t ook doen maar geen ervaring mee. Misschien een keer een klusdag organiseren

Wimvlis heeft zelf een FZS600 en organiseerde voor de Fazerclub af en toe technische dagen. We zouden hem kunnen vragen of hij bereid zou zijn om bij te dragen aan zo'n klusdag als er animo voor is.
 
Goed dat je het zegt van die klepspeling. De mijne is uit 2003 en ruim 40.000km op het klokje. Misschien toch maar eens doen.

Is dit makkelijk zelf te doen? Ik heb een Haynes handleiding er bij.
Als je een beetje gevoel hebt voor techniek dan is het zeker zelf te doen.
Gewoon rustig de tijd nemen.
 
Hi allemaal, zelf ben ik in het bezit van een XJ900 Div maar mijn dochter die net haar rijbewijs heeft gehaald heeft een Fazer 600 gekocht uit 1999. Ik vraag me af of er wellicht leden zijn die een koffer met kofferrek voor deze motor te koop hebben of die wellicht weten waar die 2ehands te koop is? Uiteraard heb ik zelf al gezocht op internet maar daar vind ik nog niets dus wellicht ligt er nog ergens iets bij iemand in de hoek.
 
Hi allemaal, zelf ben ik in het bezit van een XJ900 Div maar mijn dochter die net haar rijbewijs heeft gehaald heeft een Fazer 600 gekocht uit 1999. Ik vraag me af of er wellicht leden zijn die een koffer met kofferrek voor deze motor te koop hebben of die wellicht weten waar die 2ehands te koop is? Uiteraard heb ik zelf al gezocht op internet maar daar vind ik nog niets dus wellicht ligt er nog ergens iets bij iemand in de hoek.

https://www.marktplaats.nl/a/motore...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

https://www.2dehands.be/motoren/acc...givi-monorack-yamaha-fazer-fzs-419459284.html

:?
 
Laatst bewerkt:
Vandaag verder gegaan met de carbs, alle interne spulletjes maar eens goed schoon gemaakt.
Resultaat mag er best zijn!

2ziuckk.jpg


Uiteraard is er hier pas 1 set schoon gemaakt :P
 
Laatst bewerkt:
Ook de vlotterbakjes zijn weer schoon.
2zzktqg.jpg


En toen stond ook de postbode nog voor de deur!

Nieuwe vloeistoffen en accu.
2vjwidd.jpg


Revisiesetjes voor de carbs.
a3zcic.jpg


Spuitbussen voor het zwart maken van de voorpoten.
35n1t1g.jpg


En last but not least..... Wat mooie nieuwe hyperpro spulletjes!
nmc0nd.jpg


Ik heb weer wat te klussen de komende dagen! *O*
 
Ook de vlotterbakjes zijn weer schoon.
[afbeelding]

En toen stond ook de postbode nog voor de deur!

Nieuwe vloeistoffen en accu.
[afbeelding]

Revisiesetjes voor de carbs.
[afbeelding]

Spuitbussen voor het zwart maken van de voorpoten.
[afbeelding]

En last but not least..... Wat mooie nieuwe hyperpro spulletjes!
[afbeelding]

Ik heb weer wat te klussen de komende dagen! *O*

Je pakt het wel gelijk goed grondig aan he. Mooi om te zien. Waarom de keuze voor zwarte vorkpoten?
 
Zozo, inderdaad zeer grondig. Ik ga na dit motorseizoen ook maar eens mijn voorvork aanpakken, olie is nog niet vervangen in mijn eigenaarsschap. Misschien wel nodig na bijna 25k. Ben benieuwd naar de zwarte poten!
 
Laatst bewerkt:
Zozo, inderdaad zeer grondig. Ik ga na dit motorseizoen ook maar eens mijn voorvork aanpakken, olie is nog niet vervangen in mijn eigenaarsschap. Misschien wel nodig na bijna 25k. Ben benieuwd naar de zwarte poten!
Heb jij je kleine knipperlichten al ontvangen?
Ik ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet en of ze goed zichtbaar zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan