Scarver topic & Scarver forum! Deel 2

Hoop dat ik hierna wel de komende tijd verschroomd blijf van problemen met deze fiets.

Dat hopen wij ook voor je makker.
Want de we zien in tot nu toe helaas meerendeels knutsel en reparatie foto's in plaats van toeristische foto's e.d.
Hoop dat een nieuwe relais de oplossing is, en dat dan daarmee een hele lange periode van fijne en mooie km's aanbreekt voor je :]
 
Ik wens je veel geluk toe @Postman, hopen dat verdere problemen uitblijven!

Vraagje. Wat is de topsnelheid van jullie Scarver?? Men zegt namelijk ~175 km/u, die van mij komt volgens de GPS uit op 160 km/u. Overigens begrensd op 35 kW. Pure interesse, ik vind 160 namelijk al niet meer comfortabel (ligt ook wel een beetje aan het geluid van de laser duotech). 100 à 110 km/u is een fijne kruissnelheid op de snelweg eigenlijk. Volgende week drie dagen naar Duitsland in mn uppie. O.a even langs het Panzermuseum in Munster, Bergen-Belsen en de Marienburg. Overnachten in een hostel in Bremen.
 
volgens mij heb ik destijds wel eens de 180 op de teller aangetikt.
Waar dat in praktijk op neer komt, ik gok 165-170.

Mijn Aprilia Pegaso ( zo goed als identiek ) doet op de navigatie maar 145.

De CS was van 2002
De Pegaso is 2004
En beide met topkoffer.
 
Laatst bewerkt:
Ik wens je veel geluk toe @Postman, hopen dat verdere problemen uitblijven!

Vraagje. Wat is de topsnelheid van jullie Scarver?? Men zegt namelijk ~175 km/u, die van mij komt volgens de GPS uit op 160 km/u. Overigens begrensd op 35 kW. Pure interesse, ik vind 160 namelijk al niet meer comfortabel (ligt ook wel een beetje aan het geluid van de laser duotech). 100 à 110 km/u is een fijne kruissnelheid op de snelweg eigenlijk. Volgende week drie dagen naar Duitsland in mn uppie. O.a even langs het Panzermuseum in Munster, Bergen-Belsen en de Marienburg. Overnachten in een hostel in Bremen.

Thx.

De topsnelheid? Op de teller ooit met mijn vorige CS de 175 op de teller (!) gehaald. Maar idd 140 is nog te doen, daarboven echt niet meer. Maar als je hard wilt rijden moet je maar een rijstraket halen. :+

Ik rijd ook ter ontspanning, en filevermijding. En dan is 40km/u al hard zat. _O-
 
Dat hopen wij ook voor je makker.
Want de we zien in tot nu toe helaas meerendeels knutsel en reparatie foto's in plaats van toeristische foto's e.d.
Hoop dat een nieuwe relais de oplossing is, en dat dan daarmee een hele lange periode van fijne en mooie km's aanbreekt voor je :]

Die toeristische foto's komen hopelijk in Juni. Dan is mijn jaarlijkse motorweekend Moezel weer in aantocht.
 
Nou wij gaan,de 2 schoonzoons en ik de 2e week Juni vr. t/m. maandag naar de Moezel motorhotel Lindental in Bad Bertrich iemand daar al eens geweest?
 
Nou wij gaan,de 2 schoonzoons en ik de 2e week Juni vr. t/m. maandag naar de Moezel motorhotel Lindental in Bad Bertrich iemand daar al eens geweest?

Nee, niet in dat hotel. Wel in die buurt, ik zit met vrienden altijd midden in Bern Kastel.
Als je wilt heb ik wel leuke routes voor je in die buurt. Wellicht aan te passen naar waar je zit.
 
Mooi scherm heb je er op zitten Postman Pat, wij zijn vandaag nog even wezen rijden maar veel wind
dus moest ik ook maar eens een groter scherm erop voor wij naar de Moezel gaan dit is te koop in Duitsland neem ik aan en wat zijn de kosten ongeveer ?

Het hotel heeft veel routes die je zo kunt downloaden dus niet nodig, maar vriendelijk aangeboden.
Nu maar eens achter een scherm aan.
 
Mooi scherm heb je er op zitten Postman Pat, wij zijn vandaag nog even wezen rijden maar veel wind
dus moest ik ook maar eens een groter scherm erop voor wij naar de Moezel gaan dit is te koop in Duitsland neem ik aan en wat zijn de kosten ongeveer ?

Het hotel heeft veel routes die je zo kunt downloaden dus niet nodig, maar vriendelijk aangeboden.
Nu maar eens achter een scherm aan.

dit scherm is van z-technik. En was 50€ op marktplaats.
Er stond op marktplaats ook een wunderlich scherm (verstelbaar) te koop. Nu helaas gereserveerd.
 
Heb ik net op gereageerd en kan morgen even bellen of het door gaat, mooi scherm.
Andere schermen zijn +- 15 cm hoger net goed denk ik en van €120 en €108
Ik gaan verder zoeken.
 
Heb Saco een bericht gestuurd en wacht gespannen af.
Bedankt voor de tip.


Als dit allemaal niet werkt zou je eens bij MDI moeten kijken. Die geven volgens mij ook de mogelijkheid om met een scherm te proefrijden
 
Nog even verder gaan zoeken en MDI heeft geen scherm die past
maar MLM parts heeft wel een scherm en wel Het Ermax hoog scherm
en is ongeveer 15 cm hoger als dat er nu opzit en kost in blanke uitvoering
€120.00 gratis verzending
dan is het ongeveer +-61 cm. hoog.
De levertijdis ongeveer 3 weken, niet in voorraat.
 
Het scherm ziet er wel goed uit op de afbeelding,maar is niet verstelbaar.
als het te hoog is kan ik er altijd nog een stukje vanaf halen.
Mijn schoonzoon heeft een opzetstuk op zijn scherm die ga ik eerst nog
even proberen.
Je leest de uitslag.
 
Wat is het toch lekker om zonder problemen weer rond te rijden.
En alles doet het weer! (gisteren toch echt nog even in de ochtend de handvatverwarming aan gehad)
 
vandaag ook de olie vervangen.

Alles open, teiltje eronder......1liter......2liter.....3.......(is het nou nog niet klaar?)..........4

Uhmmmmmmmm das wel heel veel olie.....
Checked handboek....2,5 liter bij vervangen van olie EN filter.
Mmmmm welke kneus heeft er voor het laatst olie ververst? Niet ik.

GElukkig zit er nu weer normale hoeveelheid in. Lekker putoline....
 
Nu kun je je afvragen of je wel het juiste onderhouds boekje in bezit heb ... ;)

Maar ik ben vooral beniewd of je bv verschil hoord bij stationair toerental.
Of dat je zoiets op enige manier merkt met rijden.

Was het je met olie peilen niet eerder opgevallen?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan