Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Heeft hier iemand een Mikuni brandstofpomp?

Hoe heb je het verschil in diamter slangpilaar opgelost?

Tank en carb's ca 10mm
brandstofpomp ca 6mm

Ik kan alleen verloopjes vinden van 6-8mm en van 8-10mm

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Een oud trucje is om een stukje van de dunste slang om de aansluiting te doen, en daar weer de dikste slang omheen schuiven. Een slangklem is wel aanbevolen bij deze oplossing! :Y :W
 
Ik heb deze liggen, komt van mijn Hawk. Heb je hier wat aan?

IMG_20170908_124817061.jpg


Volgens mij doet ie het ook nog gewoon, qua lampje dan. Heb het al een tijde geleden vervangen door nieuwe raws. Schroefdraad is nog helemaal goed.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb deze liggen, komt van mijn Hawk. Heb je hier wat aan?

[afbeelding]

Volgens mij doet ie het ook nog gewoon, qua lampje dan. Heb het al een tijde geleden vervangen door nieuwe raws. Schroefdraad is nog helemaal goed.

Dit is geen origineel Hawk knipperlicht :N het is een aftermarket set, de Hawk heeft standaard dezelfde knipperlichten als de NTV.
 
:o ik wist niet eens dat dat niet de originele waren. Heb ik een aftermarketset vervangen door een aftermarketset :+
 
Laatst bewerkt:
Dag iedereen,

Ik heb onlangs een leuk Hawkje uit '88 gekocht van een collega. Niet moeders mooiste, maar motorisch zoals alleen een Honda na 30 jaar nog kan klinken. Ondertussen heb ik technisch al het een en ander vernieuwd (o.a. remblokken voor, achterband, remlichtschakelaar) en wat dingetjes gecontroleerd.

Ik merk alleen dat mijn temperatuur nauwelijks oploopt. Hij komt net boven de "C" op de meter in de cockpit. Ik heb de meter getest door het stekkertje van de temp sensor af te halen en deze met de massa te verbinden. De meter slaat netjes uit, dus die werkt. Ik verdenk nu de temperatuur sensor zelf. Heb hem eruit gehaald, en goed schoongemaakt. Zowel de kant die het thermostaathuis in gaat, als de kant van het stekkertje. Dit mocht helaas niet baten. De temperatuur loopt nog nauwelijks op, terwijl de motor wel goed warm wordt.

Kan iemand mij hier aan helpen of weet waar ik deze temperatuur sensor kan vinden? Lijkt me het makkelijkst om mee te beginnen, voordat ik de thermostaat zelf ga vervangen.

Alvast bedankt! :] 8-)

Groeten, Luc
 
Dag iedereen,

Ik heb onlangs een leuk Hawkje uit '88 gekocht van een collega. Niet moeders mooiste, maar motorisch zoals alleen een Honda na 30 jaar nog kan klinken. Ondertussen heb ik technisch al het een en ander vernieuwd (o.a. remblokken voor, achterband, remlichtschakelaar) en wat dingetjes gecontroleerd.

Ik merk alleen dat mijn temperatuur nauwelijks oploopt. Hij komt net boven de "C" op de meter in de cockpit. Ik heb de meter getest door het stekkertje van de temp sensor af te halen en deze met de massa te verbinden. De meter slaat netjes uit, dus die werkt. Ik verdenk nu de temperatuur sensor zelf. Heb hem eruit gehaald, en goed schoongemaakt. Zowel de kant die het thermostaathuis in gaat, als de kant van het stekkertje. Dit mocht helaas niet baten. De temperatuur loopt nog nauwelijks op, terwijl de motor wel goed warm wordt.

Kan iemand mij hier aan helpen of weet waar ik deze temperatuur sensor kan vinden? Lijkt me het makkelijkst om mee te beginnen, voordat ik de thermostaat zelf ga vervangen.

Alvast bedankt! :] 8-)

Groeten, Luc
Welkom! *O*

Blijft hij ook in die positie na een tijd stationair draaien?
Tijdens het rijden is het normaal dat hij niet ver boven de C uitkomt.
 
Welkom! *O*

Blijft hij ook in die positie na een tijd stationair draaien?
Tijdens het rijden is het normaal dat hij niet ver boven de C uitkomt.

Dankjewel!

Ja, zelfs na een tijdje stationair en/ of stapvoets rijden blijft hij de C raken. Hij stijgt vanaf koud gezien dus wel iets, maar absoluut te weinig in mijn ogen.
 
De meter die ik heb gaat ook nauwelijks omhoog. Zelfs niet van de zomer toen ik redelijk vaak overdag reed. Ook in de stad deed de temp sens maar weinig. Blok werd warm zat, daar kan het niet aan liggen.

Nu doet mijn Hawk het nog prima dus ik laat het maar zo. Tenzij dit natuurlijk enorm dom is, dan hoor ik het graag 😅
 
Laatst bewerkt:
Hij moet relatief snel iets boven de C uitkomen, dan is die warm (en gaat de thermostaat open geloof ik). Ze blijven behoorlijk koel, om 100% zeker te zijn zou ik gewoon even een half uur warm rijden en dan zeg maar 10 á 15 minuten stationair laten lopen. Als dat niet werkt is er iets mis lijkt me. Uiteindelijk zal je fan trouwens ook moeten gaan draaien als ie echt warm word, zit ook een sensor in de radiateur.
 
Hij moet relatief snel iets boven de C uitkomen, dan is die warm (en gaat de thermostaat open geloof ik). Ze blijven behoorlijk koel, om 100% zeker te zijn zou ik gewoon even een half uur warm rijden en dan zeg maar 10 á 15 minuten stationair laten lopen. Als dat niet werkt is er iets mis lijkt me. Uiteindelijk zal je fan trouwens ook moeten gaan draaien als ie echt warm word, zit ook een sensor in de radiateur.
Toen het twee weken geleden zo warm was had ik toen ik naar mijn werk reed en een tijdje moest stilstaan voor het stoplicht wel dat de fan aansloeg inderdaad. De meter kwam toen echter ook maar net boven de C zeg maar. Misschien issie toch stuk?
 
Klopt, als hij boven een bepaalde temperatuur komt, dan zorgt de andere sensor die links in de radiateur zit ervoor dat de vin gaat draaien.

Als hij net boven de C zit en de vin springt aan, dan geeft de meter bij jou ook niet het juiste aan lijkt me.

Maar goed, na het motorseizoen heb ik nog andere dingen op de planning voor de motor en dan vervang ik gelijk de sensor en thermostaat.

Bedankt voor jullie reacties en veilige km’s gewenst!
 
Toen het twee weken geleden zo warm was had ik toen ik naar mijn werk reed en een tijdje moest stilstaan voor het stoplicht wel dat de fan aansloeg inderdaad. De meter kwam toen echter ook maar net boven de C zeg maar. Misschien issie toch stuk?
Gok van wel.

Bij m'n NTV stond de naald in het midden als de fan aansloeg, gok dat het bij de Hawk hetzelfde is (kan me zo niet herinneren wanneer dat gebeurd is).
Vandaag ook een stuk gereden op de Hawk maar de naald kwam niet ver boven de C uit, ook een kek rev filmpje gemaakt waarin je ook de naald net boven de C ziet terwijl ik er een uur mee heb gereden
 
Laatst bewerkt:
Een oud trucje is om een stukje van de dunste slang om de aansluiting te doen, en daar weer de dikste slang omheen schuiven. Een slangklem is wel aanbevolen bij deze oplossing! :Y :W

Bedankt! ik heb gisteren de brandstofslangen gemonteerd (nu de rest nog...)
 
Nou, vanmiddag in de stad kwam de naald tot Temp. Das het verste dat ik ooit heb gezien 😅

Op mijn Hawk zit een andere thermostaat waardoor de fan al bij 75 graden gaat draaien.
Digitale temp. meter erop. Bij normaal rijden is de koelwater temperatuur tussen de 65 en 75 graden.
Bij veel stilstaan loopt het op naar max 85 (ook dankzij de fan)
 
Terug
Bovenaan Onderaan