Honda CB1000R Meetingpoint deel 7

Ik had bij (onbeschoft) hard rijden/springen over drempels ook wel eens dat het achterwiel tegen de undertray sloeg. De veer is te slap.
Daarna progressieve Hyperpro veer (€110) erop gezet. Daarna nooit meer soortgelijke problemen gehad.
 
Goedemiddag,
Het zal al wel een paar keer langs gekomen zijn maar kan het zo snel niet vinden.
Ben de autotune module aan het installeren bij de pcv maar moet nu een geschakelde + draad in de omgeving van de accu hebben. Iemand een tip?
Alvast bedankt!
 
Wilde hem achter contactslot hebben, heb hem nu op de kabel van de kentekenverlichting gedaan...
Bedankt iig
 
:+Hoi Antig01,

Wat maakt dat je voor een mooi weerrijder een versie zonder ABS adviseert?

Ik rijdt zelf de ABS-versie, kom niet op het circuit (en ben ook wel een beetje een mooi-weerrijder '( ) Als ik me lekker aan het uitleven ben in de bergen heb ik namelijk niet het gevoel dat ik op het gebied van de remmen wat te kort kom. Je kunt met ABS lekker hard en diep de bocht in remmen. Het enige wat je dan mist ten opzichte van mijn vorige motor is de kwisepelende achterkant vanwege het blokkeren van het achterwiel. (Was altijd wel leuk :+ , maar een rustige achterkant geeft wel zuiverdere rijlijnen en minder bandenslijtage...)
Ik kom van een TDM af dus bijna alles wat je daarna koopt remt beter, dus misschien vertroubeld dat een beetje mijn beeld.

De non-ABS heeft radiaal gemonteerde remklauwen, dit is dus een gefixeerde klauw met aan elke kant 2 zuigers. De ABS versie heeft een zwevende remklauw met 3 zuigers aan 1 kant.
Ik heb zelf de ABS versie en vind dat de remmen echt beduidend minder als van de non-abs versie waar ik ook mee gereden heb. Daarnaast zit er ook remkracht verdeling in waardoor je dus nooit echt 1 rem kan bedienen. Ik vind de remmen van het ABS model bovendien wat gevoelloos.

Ik rij zelf alleen met mooi weer en heb het ABS systeem daardoor nog nooit aan het werk gevoeld.
 
wie heeft er ervaring met de versnellings indicator van Gipro? Rij er al bijna twee jaar mee, maar stopte er zaterdag abrupt mee. Zodra ik kontakt aanzet loopt hij op van 1 naar 6 maar bij wegrijden blijft er een streepje staan. Bvd groet Ard
 
Ik heb al een aantal jaren een GiPro. Eerst op VFR en overgezet naar CB.
Het omschreven probleem heb ik nog nooit gehad, maar het klinkt of hij zijn inregeling kwijt is en dus opnieuw geconfigureerd moet worden.

Uit mijn hoofd gezegd contact 3x aan zetten, zonder starten. Dus aan/uit/aan/uit/aan.
Dan komt hij in configuratiemodus en moet je wel een lang rustig stuk hebben om alle versnellingen door te gaan.
 
Laatst bewerkt:
1 resetten
2 motor op de bok zetten
3 opnieuw programmeren

zie pdf
full
 
Laatst bewerkt:
Was “gelukkig” in Duitsland ;) dus niet zo duur als in NL.

Dan hedde gij geluk gehad!
in Nederland kon je gelijk je motor verkopen omdat je de bekeuring niet kan betalen :P

Ik ben in Frankrijk ook een keer geflits met 29 kpu te hard, was bang dat ik na de vakantie mijn rekening mocht plunderen, viel gelukkig mee €45.- maar, en die heb ik met liefde overgemaakt...
 
Dan hedde gij geluk gehad!
in Nederland kon je gelijk je motor verkopen omdat je de bekeuring niet kan betalen :P

Ik ben in Frankrijk ook een keer geflits met 29 kpu te hard, was bang dat ik na de vakantie mijn rekening mocht plunderen, viel gelukkig mee €45.- maar, en die heb ik met liefde overgemaakt...

Dan hedde gij nog veul meer geluk gehad zie ik wel, ik mocht er 100 meer achterlaten ;)
 
CB rijders!
Sinds deze week ook eigenaar van een zwarte CB1000RA uit 2010.

De vorige eigenaar heeft van de seatcover een bagage rek gemaakt, handig maar ik wil er ook nog een om gewoon te gebruiken.

Weet er iemand een originele zwarte seatcover te koop voor een redelijk bedrag?
 
Daar hebben ze hem niet in metallic zwart alleen mat, grijs en rood volgens mij.
 
Gisteren de cb opgehaald en vandaag in de Eiffel in gaan rijden :]
[afbeelding]
PRACHTIGE BIKE!
Veel plezier ermee.

Geen extra administratieopslag gekregen bij de boete? Nabij Düren mocht ik afrekenen
€100,- boete, €25,- administratiekosten en maar liefst €1,86 voor gebruik credit card.
Reed net geen 30 te hard.
 
PRACHTIGE BIKE!
Veel plezier ermee.

Geen extra administratieopslag gekregen bij de boete? Nabij Düren mocht ik afrekenen
€100,- boete, €25,- administratiekosten en maar liefst €1,86 voor gebruik credit card.
Reed net geen 30 te hard.

Thx!
Hmm, kan ik niet zeggen, dacht dat het all in was. Ze heeft het niet over andere kosten gehad.
Vandaag weer daar geweest, gelukkig mn “vrienden” niet meer gezien 😉
Volgende maand dolemieten *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan