Circuitbanden-Topic

Ik ga zaterdag met Supercorsa sp's rijden op Zandvoort. Nu zat ik op de site van Pirelli de bandenspanning te checken, daar geven ze 2.0/2.2 voor en 1.6/1.8 achter koud aan. Maar bij Supercorsa Sc geven ze hetzelfde aan. Je zou denken dat de SP als straat band iets meer spanning nodig heeft als een echte circuitband Zoals de Sc? Iemand hier die met Sp's gereden heeft op het circuit, en een advies heeft?
 
Vraagje ivm bandenspanning Metzeler racetec rr slicks.
Ik vind het niet echt direct terug in dit forum maar is misschien al aan bod gekomen.
Weet iemand wat aan te raden is als bandendruk?
Thanks Michel

Met een uurtje op de bandenwarmers,
of beter nog: direct na terugkomen van de baan:

Voor => 2.5 tot 2.2 bar
Achter => 1.9 tot 1.7 bar

Baan koud, of rondetijden niet snel => hogere druk aanhouden.
 
Met een uurtje op de bandenwarmers,
of beter nog: direct na terugkomen van de baan:

Voor => 2.5 tot 2.2 bar
Achter => 1.9 tot 1.7 bar

Baan koud, of rondetijden niet snel => hogere druk aanhouden.


Bij een hogere druk vd baan als tijdens het vertrek de druk nog lager zetten. Als ik het goed heb ben ik dan nu geslaagd als circuitrijder :+
 
Laatst bewerkt:
Ik ga zaterdag met Supercorsa sp's rijden op Zandvoort. Nu zat ik op de site van Pirelli de bandenspanning te checken, daar geven ze 2.0/2.2 voor en 1.6/1.8 achter koud aan. Maar bij Supercorsa Sc geven ze hetzelfde aan. Je zou denken dat de SP als straat band iets meer spanning nodig heeft als een echte circuitband Zoals de Sc? Iemand hier die met Sp's gereden heeft op het circuit, en een advies heeft?

Ik rij met supercorsa SP op zandvoort.ik houd via een Pirelli tabel ook de drukken aan welke jij vermeld afhankelijk van baan temperatuur. Lage temperatuur is de hoge druk. Identiek aan supercorsa sc. Bij mij werkt dit prima.

Referentie, mijn rondetijd op Zandvoort ik ongeveer 2.08 met een oude Honda cbr600 f3. Wel even drukken controleren als ze warm zijn.

Succes
 
Ik rij met supercorsa SP op zandvoort.ik houd via een Pirelli tabel ook de drukken aan welke jij vermeld afhankelijk van baan temperatuur. Lage temperatuur is de hoge druk. Identiek aan supercorsa sc. Bij mij werkt dit prima.

Referentie, mijn rondetijd op Zandvoort ik ongeveer 2.08 met een oude Honda cbr600 f3. Wel even drukken controleren als ze warm zijn.

Succes
Thanks man, hier kan ik wel wat mee.
 
Vraagje,

Ik gebruik mijn Fireblade uit 95 om af en toe een circuitdag te doen.
Dit wordt de 3e circuitdag dus ben nog beginner. Voor zit een Continental sport attack 2 en achter een Continental road attack 2. Niet ideaal voor het circuit maarja... Wat zouden jullie voor bandendruk adviseren voor Assen?
vorige keer reed ik op Assen 2:20 dus het gaat nog niet zo hard.
Alvast bedankt!
 
Vraagje,

Ik gebruik mijn Fireblade uit 95 om af en toe een circuitdag te doen.
Dit wordt de 3e circuitdag dus ben nog beginner. Voor zit een Continental sport attack 2 en achter een Continental road attack 2. Niet ideaal voor het circuit maarja... Wat zouden jullie voor bandendruk adviseren voor Assen?
vorige keer reed ik op Assen 2:20 dus het gaat nog niet zo hard.
Alvast bedankt!


Niks mis met deze tijd als beginner :t

Bandendruk, je moet die bandendruk aanhouden die je type/merkband voorschrijft ! Niet elke band kan en mag je namelijk rijden op 1,4 bar ;)
 
Laatst bewerkt:
Vraagje,

Ik gebruik mijn Fireblade uit 95 om af en toe een circuitdag te doen.
Dit wordt de 3e circuitdag dus ben nog beginner. Voor zit een Continental sport attack 2 en achter een Continental road attack 2. Niet ideaal voor het circuit maarja... Wat zouden jullie voor bandendruk adviseren voor Assen?
vorige keer reed ik op Assen 2:20 dus het gaat nog niet zo hard.
Alvast bedankt!

2,3 voor en achter koud gemeten is een goed vertrekpunt lijkt me.
 
( S1000R ) met S21 banden van 2.9 bar naar 1.9 staat er. :o
 
Laatst bewerkt:
Bridgestone hebben een harde wang karkas en kunnen dit aan.Mits je een hoog tempo kunt rijden.Zou zelf minimum van 2,1 aanhouden.

Volgens mij moet het 2,6 zijn. ;)
Dat vind iedereen van zichzelf.. maar met de laatste reactie maak je mij in de war. ;)
 
De Avon heeft trouwens het grootste verschil.
Maar zijn er überhaupt veel Avon rijders in NL.. behalve choppers. :? :+
 
Heb afgelopen weekend een circuitracer opgehaald.. Deze heeft 2 Pirelli diablo supercorsas sc1 eronder liggen. Nu is mijn enige ervaring op het circuit met fatsoenlijke straatbanden onder een cb1000r (Rosso 3).. Heb als ik mijn eigen staat wat op en neer rijd op de supercorsa's heel erg het gevoel dat de voorband leeg is. Bandendruk 2.1 koud. Komt dit door de zachte compound in combinatie met koude banden en verdwijnt dit dus maarmate de banden warmer worden. Of kan het bijvoorbeeld ook aan de afstelling van de veren liggen.
 
Heb voor mn Duc een Diablo Rosso Corsa II besteld voor de Clubrace, ben benieuwd.

Mag ik vragen wat voor rondetijden jij rijdt?
Ik ben een beginnend circuitrijder (3dagen, 2:05 Assen) en twijfel tussen de Corsa II, de SC2 of al mogelijk richting een Metzeler Racetec RR CompK Slick :?.
 
Laatst bewerkt:
Mag ik vragen wat voor rondetijden jij rijdt?
Ik ben een beginnend circuitrijder (3dagen, 2:05 Assen) en twijfel tussen de Corsa II, de SC2 of al mogelijk richting een Metzeler Racetec RR CompK Slick :?.
2.03 op Assen

Corsa II is dan ruim zat, kan zeker tot 1.50 mee gereden worden.

SC2 of slick is wat overkill lijkt me.
 
Mag ik vragen wat voor rondetijden jij rijdt?
Ik ben een beginnend circuitrijder (3dagen, 2:05 Assen) en twijfel tussen de Corsa II, de SC2 of al mogelijk richting een Metzeler Racetec RR CompK Slick :?.

Dan kun je toch ook de Bridestone en Dunlopvarianten overwegen? De RS11 en Sportsmart TT zijn de tegenhangers van de Corsa 2.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan