KTM RC8 topic deel 4

Een belangrijk punt zijn de nokkenaskettingspanners, maar dat is pas vanaf 20k of 30k een punt van aandacht. Het LC8 blok is verder enorm betrouwbaar zonder veel problemen. Zag bij die winkel wel een witte staan waar ik mij bij afvraag wat ze met de koppelingsslang hebben gedaan en de boel er omheen. Dat zit bij dat model niet zoals het hoort, maar als jij het over een oranje model hebt is dat niet van toepassing. Verder natuurlijk de standaard dingen als ketting en banden en kijken naar dingen als roest.
 
Een belangrijk punt zijn de nokkenaskettingspanners, maar dat is pas vanaf 20k of 30k een punt van aandacht. Het LC8 blok is verder enorm betrouwbaar zonder veel problemen. Zag bij die winkel wel een witte staan waar ik mij bij afvraag wat ze met de koppelingsslang hebben gedaan en de boel er omheen. Dat zit bij dat model niet zoals het hoort, maar als jij het over een oranje model hebt is dat niet van toepassing. Verder natuurlijk de standaard dingen als ketting en banden en kijken naar dingen als roest.

Heb wel op die witte gereden en dat wordt m ook zowiezo niet. In Bergeijk staat er 1, wit,oranje. 23000 op de teller.
https://www.marktplaats.nl/a/motore...0-rc8.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618.
 
Heb wel op die witte gereden en dat wordt m ook zowiezo niet. In Bergeijk staat er 1, wit,oranje. 23000 op de teller.
https://www.marktplaats.nl/a/motore...0-rc8.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618.

Beetje vreemd ding die. Het is geen R model, maar wel met R kappen. Waarom zou je alle kappen vervangen als je geen schade hebt gereden vraag ik mij dan af. Dat de stuuruiteinden dan ook vervangen zijn maakt de kans op een schadefiets wel erg groot. Nou hoeft dat natuurlijk niet gelijk te betekenen dat je de fiets niet moet kopen, maar er moet een reden zijn waarom alle originele kappen er niet meer zijn en alles vervangen/aangepast is. Daar zou ik zelf wel even een goede verklaring voor willen horen omdat er vrijwel niets meer origineel is aan de fiets. Verder zou ik het onderhoud willen weten voor een fiets die net voorbij de 20k km is. Een grote beurt is niet goedkoop en genoeg mensen die een fiets wegdoen net voordat die beurt gedaan moet worden. Aantoonbaar onderhoud wil ik persoonlijk gewoon zien of anders een lagere prijs. Ik zeg niet dat je deze niet moet kopen, maar wanneer een motor zo aangepast is moet er wel een goede verklaring zijn waarom dat is.

Edit: Ik zie ook dat op het blok, achterbrug en voorvork valbescherming zit. Dan zou ik wel even willen weten wat er achter te zien is. Mocht ie schade hebben kan je de motor natuurlijk wel kopen, maar dan wel zeker weten dat ie goed is. Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat ie geen schade heeft gehad. Er is enorm veel aan dat ding gedaan. Er is geen enkele 2008, 2009 of 2010 fiets die er zo uit ziet als een R model terwijl het dus geen R model is omdat het frame niet oranje is.
 
Laatst bewerkt:
Ok thnx.. fijn dat er kenners zijn!
Ik zal er s achteraan bellen, tis nl niet om de hoek, anderhalf uur rijden.
Denk dat ik een illusie armer ben.

Gr D
 
Het is gewoon heel lastig om een nette in originele staat RC8 te vinden in NL.
Misschien toch een uit Duitsland importeren, heb ik toen ook gedaan met mijn RC8R en absoluut geen spijt van gehad.
 
Laatst bewerkt:
Heb onderhand contact gehad met de beste man en staat op kenteken als rc8. Dus vroeg ik m waarom ie er dan uit ziet als R. Kon ie geen antwoord op geven. Hij verwachtte wel dat ie een beurt had gehad, maar olie verversen leek m aan te raden. Btje vreemd..
Ik op mijn beurt, is t een schademotor? Wat verder niet uitmaakt, maar wees er eerlijk in.
Dus zei ik m, ook met nokkenaskettingspanners, mocht ik m kopen, laat ik m nakijken, dus gelijk een lekkere rekening te pakken. Of er wat met de prijs gedaan kon worden.
Het leek m een goede motor voor de prijs dus..... Denk maar lekker laten staan. Snif..
 
Dat klopt :Y
Het zadel is zo breed :X ... en met de punt van mn motorlaarzen raak ik zittend de grond. O-)

Op de hoge stand reageert de RC8 veel te schichtig imo + geraak je de balans van de motorfiets kwijt. Op straatgebruik ziet het er natuurlijk wel cool uit, maar als je op circuit vanaf Kemmel aan 265km/h vol in de remmen gaat en de achterkant begint alle kanten uit te stuiteren dan besef je dat je de uitstekende basis setup van de Rc8 compleet verknalt hebt. Vering was toen 95Nm voor en achter en hoge stand en zonder slipperclutch. Wellicht had een slipperclutch wel problemen kunnen voorkomen?
 
Interessant. Wat voor wol heb je gebruikt? Heb je een ebay-link of zo? Het wol dat ik zelf heb liggen bestaat uit zeer kleine vezeltjes. Ben bang dat die vezeltjes er straks alleen maar uit worden geblazen. De originele vulling lijkt te bestaan uit lange strengen. Niet dat er veel in zit, maar die vulling wordt er in elk geval niet uitgeblazen.

je koopt dat op rol en je kan daar een paar lagen van rond trekken.
https://www.banggood.com/Universal-...e-p-985269.html?rmmds=search&cur_warehouse=CN
 
Goedenavond,

Vandaag wilde de motor niet starten helaas. B|

Kreeg een EFI melding met de frequentie 2x kort - pauze - 2x kort - pauze etc.
Als ik de handleiding mag geloven is het een krukas positie sensor fout.
Nou heb ik de motor donderdagavond ff gewassen met de hogedrukspuit maar op ruime afstand.
Daarna nog een stuk naar de stalling gereden en er was niks aan de hand onderweg.

Hebben meer mensen deze foutmelding weleens gehad? (danwel na het wassen)
En waar zit die sensor verstopt?

die zit intern, in elk geval niet meer starten en zo snel mogelijk blok open. wellicht is de nokkenasketting een tand versprongen.
 
Op de hoge stand reageert de RC8 veel te schichtig imo + geraak je de balans van de motorfiets kwijt.

Dan heb je het over de high/low setting bij de achterveer toch ? Die staat bij mij op low. Het subframe staat wel in de hoge stand, maar dat zou geen inloed moeten hebben.
 
die zit intern, in elk geval niet meer starten en zo snel mogelijk blok open. wellicht is de nokkenasketting een tand versprongen.

Wel nu, ik ben zo eigenwijs geweest om het afgelopen vrijdag nog eens te proberen en toen startte hij gewoon en daarna nog de hele dag probleemloos mee gereden

Volgens onderstaand zit iig de stekker linksvoor in de bovenkuip bij de airbox ergens.
Daardoor verdenk ik nog steeds een water probleem eerlijk gezegd.

http://www.bazzaz.net/instructions/F543i.pdf
 
Wel nu, ik ben zo eigenwijs geweest om het afgelopen vrijdag nog eens te proberen en toen startte hij gewoon en daarna nog de hele dag probleemloos mee gereden

Volgens onderstaand zit iig de stekker linksvoor in de bovenkuip bij de airbox ergens.
Daardoor verdenk ik nog steeds een water probleem eerlijk gezegd.

http://www.bazzaz.net/instructions/F543i.pdf

Spuitbusje vaseline kopen en de stekkers ermee volspuiten, dat houd het water eruit.
 
Is het mogelijk om de rotatie van de clipons iets te veranderen, waardoor je het stuur iets rechter maakt? Er zit een positioneerboutje dat niet alleen de rotatie fixeert, maar ook een instelbout is voor de hoogteverstelling. Die hoogteverstelling (wel/niet een afstandbusje) heb ik niet nodig, want ik rij toch in de hoge stand (=zonder afstandbus). Rotatie van de clipons betekent echter dat dit instelboutje niet meer gebruikt kan worden....
 
Heren,

Hoe doen julle het qua bagage op vakantie?
rugtassen,roltassen, tailpacks?
Ik zit zelf aan een Kriega (R35) rugtas te denken, schijnt een van de beste te zijn....
 
Is het mogelijk om de rotatie van de clipons iets te veranderen, waardoor je het stuur iets rechter maakt? Er zit een positioneerboutje dat niet alleen de rotatie fixeert, maar ook een instelbout is voor de hoogteverstelling. Die hoogteverstelling (wel/niet een afstandbusje) heb ik niet nodig, want ik rij toch in de hoge stand (=zonder afstandbus). Rotatie van de clipons betekent echter dat dit instelboutje niet meer gebruikt kan worden....

Let wel dat zoiets de maximale stuurhoek minder zal maken. Als ik moet keren op de weg en naar de maximale stuuruitslag ga zit ik al met mijn handen tegen de kappen.
 
Heren,

Hoe doen julle het qua bagage op vakantie?
rugtassen,roltassen, tailpacks?
Ik zit zelf aan een Kriega (R35) rugtas te denken, schijnt een van de beste te zijn....

Ik heb vorig jaar met ut_leeuwke een toch van 3 dagen door de dolomieten gereden.
We maakten beide gebruik van een rugzak van ongeveer dezelfde grote (+-35l) en het 10l ktm tasje achterop.

Dat was genoeg om een setje kleren incl schoenen in te doen, handdoek, tandenborstel, onderbroek/sokken, powerbank, oplader, gopro, regenkleding etc.

We hebben wel op de ruimte gelet, dus een microvezel handdoek. Outdoor regenkleding in xl van de decathlon, stelt niet veel voor maar kost bijna geen ruimte en gewicht.

Dit was ut_leeuwke tijdens die 3 dagen met zijn ktm rugzak :9
aloh09.jpg
 
Ik ben ondertussen aan mn tweede kriega, zeer tevreden van. Vorige was de rits gesneuveld.

Ik gebruik m ook voor mtb en het is de beste meest comfy rugzak die ik ooit gehad heb.
 
Heren,

Hoe doen julle het qua bagage op vakantie?
rugtassen,roltassen, tailpacks?
Ik zit zelf aan een Kriega (R35) rugtas te denken, schijnt een van de beste te zijn....
Ik vind een rugzak niet fijn als ik de hele dag rij. Ik gebruik een hepco sportrack met een waterdichte bagagerol. De rubber dopjes laten wel sporen, maar voor mij niet storend.
 
Ik heb ook de Kriega rugtas en bevalt zeer goed. Los daarvan in al die jaren dat ik motor rij en op motorvakantie ga elk jaar, ik altijd met een rugtas rij. Ik vind dat voor mij veel handiger en tot nu toe nooit last van gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan