Het Ducati Monster topic *deel 43*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Van het weekend onder de zon lekker aan de klus geweest voor de Ducati M620, Uiteindelijk alles schoon en weer bevestigd en dan het voorste tandwiel vastdraaien. Zonder enige moeite gebeurde er het onderstaande.

Vervelende zaak, maar ook wel goed dat het gebeurd is, boutjes waren erg broos. Nu wachten op de ''easy out'' tool kit en dan van de week maar afmaken.

full



Verder wel blij met het resultaat, onderstaand was de ketting nog niet geklonken. Achter tandwiel is ook van 48 naar 46 gegaan ben benieuwd hoe hij hier op zal reageren. (minder snel optrekken volgends de papieren maar wel rustiger rijden op hogere snelheden)

full
 
Van het weekend onder de zon lekker aan de klus geweest voor de Ducati M620, Uiteindelijk alles schoon en weer bevestigd en dan het voorste tandwiel vastdraaien. Zonder enige moeite gebeurde er het onderstaande.

Vervelende zaak, maar ook wel goed dat het gebeurd is, boutjes waren erg broos. Nu wachten op de ''easy out'' tool kit en dan van de week maar afmaken.

[afbeelding]


Verder wel blij met het resultaat, onderstaand was de ketting nog niet geklonken. Achter tandwiel is ook van 48 naar 46 gegaan ben benieuwd hoe hij hier op zal reageren. (minder snel optrekken volgends de papieren maar wel rustiger rijden op hogere snelheden)

[afbeelding]

Ik vind top snelheid van geen belang bij een monster
Daar om heb ik de mijne zo gegeared dat hij vol gas maar 180 gaat ( m900ie)en dan kan die van mij ook nog 500 toeren meer als standaard
Lijkt me dat je 20 keer per dag plezier hebt dat ie lekker vlot op trekt en 2 keer per jaar dat je last hebt dat ie een wat lagere top heeft
 
Ik vind top snelheid van geen belang bij een monster
Daar om heb ik de mijne zo gegeared dat hij vol gas maar 180 gaat ( m900ie)en dan kan die van mij ook nog 500 toeren meer als standaard
Lijkt me dat je 20 keer per dag plezier hebt dat ie lekker vlot op trekt en 2 keer per jaar dat je last hebt dat ie een wat lagere top heeft


Correct! maar moest het toch een keer proberen -O-
 
Ander puntje , je weet dat je de boutjes van de ketting spanners nog even na moet trekken nadat je de as vast hebt gedraaid ?
 
Je moet de de boutjes van de ketting spanners nog even extra na trekken als je de as al vast hebt
Anders gaan ze los na een km of 10
 
Je moet de de boutjes van de ketting spanners nog even extra na trekken als je de as al vast hebt
Anders gaan ze los na een km of 10

Ah zo!

Dat komt wel goed, bedankt. Alles hangt nu sowieso nog los en zit niet in elkaar omdat ik eerst het voorste tandwiel moet fixen.

Thanks. :t
 
Vorig weekend in de Eifel geweest voor een training "rijden in de bergen". Had al wel ervaring in de bergen, maar toch altijd goed om je kunsten nog eens op te frissen en kritische te laten beoordelen door een professional. Kan nu heel strak door de krapste haarspeldbocht, omhoog of omlaag.

Heenweg verliep niet probleemloos. Op de A58 met 120km/u viel mijn Monster (km stand ong. 63.000) geheel uit. Kon nog net voor een sliert vrachtwagens langs naar de vluchtstrook. Hoewel alle elektrische functies normaal werkten, zoals verliching, controlelampjes en startmotor sloeg de motor niet meer aan. Wegenwacht gebeld, maar kwam eindeloos in de wachtstand. Eigen dealer gebeld en die hield het op de "krukas sensor" of "relais" (wordt hier weerstand bedoeld??) onder de tank. Toen nog maar weer een keer gestart en zowaar de motor liep weer bijna normaal. Bijna, want ik voelde toch iets van vermogensverlies in het blok.

Vanaf de A58 rustig doorgereden naar het verzamelpunt aan de Duitse grens. Daar aangekomen sloeg de motor opnieuw af en startte na 10 minuten weer normaal. Volgende ochtend zelfde probleem. Uiteindelijk met de auto ambulance naar Ducati dealer "Moto Puro" in Nuenen. Wat een prachtige zaak en vriendelijke/ behulpzame bezetting. Monteur constateerde al snel: "95% zeker de krukas sensor". Helaas was het onderdeel bij Puro niet op voorraad. Een vriend heeft de sensor opgehaald bij Goedhart en het onderdeel gebracht. Heel snel daarna liep het Monster weer perfect. Daarna alsnog als een speer naar de Eifel, waarna de 2e en 3e dag super gereden :]

Wie nu zegt "zie je wel Magneti Marelli zooi" die heeft het goed mis, want de krukas sensor is van Bosch -O-

Hieronder enkele foto's van een verder heel geslaagd weekend op de S2R800 Ducati Monster.

eifel02f.jpg

Achter mij een vriend op z'n KTM

eifel48f.jpg

Nabij Cochem a/d Moezel. Op deze testrun van ong. 8km konden we het geleerde toepassen. Zelf 2x bergaf en 2x bergop gereden :}

eifel50f.jpg

Eén van de mooie bochten in dit parcours

eifel52f.jpg


eifel83f.jpg


eifel14f.jpg


krukassensor.jpg

Dit onderdeel ging de eerste dag stuk. Niet van Magneti Marelli, maar van Bosch.
 
Laatst bewerkt:
Deze?

of

Deze?

Google op 'manifold' e/o 'downpipe' e/o 'replacement manifold' etc.

Thanks voor de suggesties! Ik had TPR Racing al een mailtje gestuurd maar kreeg terug dat zij vanaf 1 mei geen Spark dingen meer leveren en de artikelen van de site worden gehaald.

Maar ik heb hem alsnog gevonden via Uitlaat Marving katvervanger / bochtenset - Ducati MONSTER S2R 1000 - voor de zekerheid eerst even gemailed of zij hem wel konden leveren en ze stuurden snel reactie terug dat ze het gingen onderzoeken. 's Avonds bericht gehad dat het geen probleem was en direct besteld 8-)

Aanrader dus, Bolski bv.
 
Ik heb er nog één gekocht van Spark,maar dat is al bijna twee jaar geleden.Duurde toen ook drie maanden voor ik hem had.
Overigens wel grappig dat de foto van de Spark katvervanger van één van mijn vorige duc's is.

Deze van Marving ziet er ook goed uit en minder prijzig!
 
Ik heb voor nu de Rizoma Leggera knipperlichten gemonteerd inclusief de meegeleverde weerstandjes. Echter vind ik dat nogal een bende met al die kabeltjes achter de koplamp.

Ik heb begrepen dat ik met het juiste relais de weerstandjes niet meer nodig heb. Ook wil ik dezelfde Rizoma's achter monteren. Kan iemand mij vertellen welk relais ik dan nodig heb, en waar die gemonteerd moet worden?

Edit: inmiddels Rizoma knipperlicht relais EE031H - bij Sparks-Online.eu + Rizoma knipperlicht Leggera S FR125 besteld :)
 
Laatst bewerkt:
Daarvan worden de knipperlichten aangestuurd door het dashboard, geen apart knipperrelais dus, niet te vervangen.
Weerstanden kun je eventueel wel bij de achterknipperlichten monteren, als je daar meer ruimte hebt
 
Van de week reed ik op m'n 620 (geknepen op 35kW) en trok even het gas open. Snelheidsmeter tikte de 200 aan op een gegeven moment, wat me behoorlijk onwaarschijnlijk lijkt. Is er een manier om de meter enigszins nauwkeuriger te krijgen?
 
Van de week reed ik op m'n 620 (geknepen op 35kW) en trok even het gas open. Snelheidsmeter tikte de 200 aan op een gegeven moment, wat me behoorlijk onwaarschijnlijk lijkt. Is er een manier om de meter enigszins nauwkeuriger te krijgen?

Ik weet niet wat de top is van de Ducati 620, van de week heb ik aardig stuk gereden op de M620 van mijn vriendin en moest wel redelijk moeite doen om naar de 200+ te gaan. Is de motor op dit moment ook op zijn gasslag begrensd?

Wellicht kan je even de tandwiel verhoudingen controleren, ik ging vorige week van verhoudingen (voor) 15 (achter) 48 naar (voor) 15 en (achter) 46 en de teller is nu ook nauwkeuriger aan de GPS.
 
Vorig weekend in de Eifel geweest voor een training "rijden in de bergen". Had al wel ervaring in de bergen, maar toch altijd goed om je kunsten nog eens op te frissen en kritische te laten beoordelen door een professional. Kan nu heel strak door de krapste haarspeldbocht, omhoog of omlaag.


<<KNIP>>

[afbeelding]

[afbeelding]
Dit onderdeel ging de eerste dag stuk. Niet van Magneti Marelli, maar van Bosch.

Toch best een leuk idee dat er van dat soort trainingen worden gegeven.

Zo wist ik nog mijn eerste keer in de bergen. Vol in de ankers voor een haarspeldbocht die schuin af liep. Gelukkig ging het goed! Ik was ook alleen omdat ik alleen maar een paar dagen kwam kamperen bij wat vrienden.

Gelukkig was er op de desbetreffende camping een zeer ervaren motorrijder die mij goed kon uitleggen hoe het wel moest. *O*
 
Toch best een leuk idee dat er van dat soort trainingen worden gegeven.

Zo wist ik nog mijn eerste keer in de bergen. Vol in de ankers voor een haarspeldbocht die schuin af liep. Gelukkig ging het goed! Ik was ook alleen omdat ik alleen maar een paar dagen kwam kamperen bij wat vrienden.

Gelukkig was er op de desbetreffende camping een zeer ervaren motorrijder die mij goed kon uitleggen hoe het wel moest. *O*

Ja klopt! Vriend van mij is na 15 jaar weer op de motor gestapt en wilde graag zo'n training om weer weer het juiste gevoel te krijgen. We hebben de training gevolgd bij Rob van Verkeerstraining Nederland. Aanrader!

Ik had al wel ervaring in de bergen:
  • 2007: Milaan-Taranto, 2.000km van noord naar zuid Italië, over de Apenijnen op mijn Morini uit 1973. Mijn verslag.
  • 2012 nogmaals Milaan-Taranto op dezelfde motor. Verslag.
  • 2015 Picos gebergte in N.W. Spanje op m'n ('84er) Morini Kanguro off-road. Verslag.

Zelf had ik mij al aangeleerd de voetrem te gebruiken in krappe bochten (met wat gas voor de tractie). Van Rob geleerd gelijktijdig de koppeling iets te laten slippen voor maximale controle :} .
 
Ik ben van vrijdag tot en met zondag ook naar Luxemburg geweest met de Monster voor het betere stuurwerk. Wat een fijne fiets voor dat soort weggetjes zeg en wat een mooie wegen ook! Alleen de écht krappe haarspelbochten vond ik lastig met het wat bokkige karakter bij lage toeren. En na m'n crash op het circuit twee weken eerder was ik sowieso -zeker in het begin- weer iets voorzichtiger bij het bochten draaien, maar dat ging gaandeweg steeds beter.

Helaas wel tegen een tweetal dingen aangelopen. Allereerst wilde de Monster regelmatig niet starten, dus ik ben nu een pro in het 'aanrennen' van de motor. Volgens de monteur bij Ducati Amsterdam is de kans groot dat het witte stekkertje van het startrelais de boosdoener is, dus daar maar even goed naar kijken.

Ten tweede ging op de terugweg de koppelingscilinder lek en moest 30 km voor huis toch de wegenwacht er nog aan te pas komen om het resevoir bij te vullen. Dat spul verkopen ze dus niet meer bij de grotere tankstations... Met zo min mogelijk schakelen thuis gekomen en nu maar een nieuw reservoir besteld en gelijk een stalen leiding om het bijna 25 jaar oude rubberen exemplaar te vervangen.

Al met al toch een topreis gehad, zeker omdat de Duc tot woensdag 2,5 maand stil had gestaan in de werkplaats met diverse kwaaltjes. Ik was eigenlijk al van plan om met de Yamaha te gaan, maar die heb ik twee weken geleden in de grindbak van Assen geparkeerd en toen moést de Duc dus wel af.

qMcZLzB.png
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan