Yamaha FJR 1300 Part 5

Dag iedereen, tijdje geleden een post gedaan hier ivm een FJR
Uiteindelijk proefgereden en zoals gezegd het is verslavend. Het is inderdaad opletten soms met het gewicht bij manoevres en als je ga stilstaan maar al bij al viel dit nog goed mee. Had eerst een tracer getest en die was cva maar niet wat ik verwacht had en de mannen tijdens de opendeurdag (FJRrijders van Belgie noemen ze) hebben me aangemoedigd om er toch mee een rit te doen. Ben maar 26j maar ben verliefd op de motor en ben nu alles aant doen om zsm eentje in mijn bezit te hebben
Nu heb ik een klein vraagje aan de mensen hier met ervaring
Filerijden/filteren. Hoe gaat dit met de fjr? Heb zitten zoeken over reacties over dit maar vind er moeilijk. Zowel stad als snelwegen verkeer zou ik dit graag willen weten
Alvast bedankt voor jullie antwoordt!

D.Vegas
 
@D-Vegas

Is allemaal geen probleem.
Net als iedere andere motor als je er eenmaal één bezit ken je de breedte van je motor zeer snel.
Met koffers is altijd meer oppassen maar ook dat geld voor iedere motor.
 
Thanks voor je antwoordt :-D
Is het beter voor een model 2004/2006 of best sparen voor een model 2008/2009? Zijn 4 modellen dat ik nu in het oog heb, de eerste kan ik bijwijze van spreken binnen een maand of 3 (of wachten tot het seizoen voorbij is voor wat met de prijs te spelen en de andere nieuwere modellen is wel wat bijsparen laten we het zo zeggen. Enigste dat ik weet van te lezen is warmte afvoer van de oudere modellen maar zijn er dan daar oplossingen voor of moet je dat gewoon meenemen met het model?
 
Ik heb een 2003/2004 met 60kkm op de teller en vooralsnog niet de behoefte aan een nieuwe(re) FJR.
Maar ja, ik heb natuurlijk ook geen vergelijk.
Ik gebruik 'm vooral als forensen-fiets.
Warmte-afvoer met zomerste temperaturen is wel een dingetje ja.
 
Iedereen weer uit zijn winterslaap zo te lezen. Frequentie dat ik hier kijk is wat laag geworden.

Inmiddels standaard windscherm op m'n RP13 ... en ik vind het nog steeds niks. Misschien toch met die flex van DucBMW in de weer. Nog steeds turbulentie op het kindeel van de helm in de laagste stand. En in de hoogste stand geen stil vacuum meer. Het zal er wel niet uit zien, maar ik ga gewoon eens zonder scherm rijden. Zijn er ook kleinere schermen dan standaard (zonder flex?) :+
 
Is er iemand in ee buurt van Rotterdam die een topsellerie zadel heeft. Ik zit namelijk heel erg te twijfelen en zou wel even willen weten hoe die zit. Gaat om een RP11 dus model 2005. En dan met voorkeur eentie met de gel vulling.

Hoor het graag.
 
Ik heb een 2002 met Topsellerie.
Geen flauw idee of er gel in zit maar ik vind het een hele verbetering ondanks dat ik met orgineel zadel ook goed overweg kon.
Woon alleen niet in de buurt van Rotterdam maar in de buurt van Eindhoven.
 
Ik heb een 2002 met Topsellerie.
Geen flauw idee of er gel in zit maar ik vind het een hele verbetering ondanks dat ik met orgineel zadel ook goed overweg kon.
Woon alleen niet in de buurt van Rotterdam maar in de buurt van Eindhoven.

Dank voor het aanbod, wacht nog even voor eventuele andere reacties.
 
Van de winter kreeg ik het met de fjr niet voor elkaar om zuiniger dan 1:13 te rijden, nu met het lekkere weer gaat ie weer richting 1:17 . Dan zal er toch iets kapot zijn.

Iemand een idee en wat eventueel de kosten zouden zijn?

Betreft een 2005 model.
 
Laatst bewerkt:
Hoi
Even een vraagje heeft een Yamaha FJR 1300 hydraulische klepstoters?

Een keer in de 40.000km klepspeling laten controleren en je bent weer het mannetje. En dat is zeer netjes van Yamaha. De motor die ik heb, daar moet om de 5000km de klepspeling gecontroleerd worden, dus een heel verschil. O-)
 
Ik heb na wat ge-experimenteer eindelijk een fijne positie gevonden qua scherm...
Net iets onder m'n kin zodat de druk van je borst blijft en je helm z'n werk qua aerodynamica kan doen (tenzij je een baksteen draagt uiteraard)...

En even een vraagje over remmelarij, als ik flink doorknijp gaan de blokken 'happen', nu wil ik dus andere remblokken gaan uitproberen, wat is een beetje goede keus voor de FJR? Ben alleen zachte raceblokken gewend... :X
 
Laatst bewerkt:
Gewoon originele. Ik heb. Brembo’s gehad, remmen nauwelijks feller maar slijten als een gek en vreten je schijven ook nog eens op.
 
Dinsdag in de Eifel gereden en de achterrem bleef hangen bleek dat de voet rem beef vast zitten in de as
deze omhoog gezet en de volgende dag gedemonteerd de as draait in een kunststof bus schoongemaakt en silliconenvet ingesmeerd dus het is verstandig met een beurt deze te demonteren en schoon te maken en smeren
 
De FJR ingeruild voor een 2013 model morgen halen maar er zit geen alarm en die ik nu heb zit de DataTool op wil dit op de nieuwe ook hebben maar kosten 500€ wat is nu verstandig een bewegings alarm zou voldoende zijn want in de sleutels zit een chip
Heeft iemand van jullie ervaring hier mee
 
Probeer eens punten en komma's te gebruiken, dan leest je vraag een stuk makkelijker.
 
Probeer eens punten en komma's te gebruiken, dan leest je vraag een stuk makkelijker.
Een beetje meer respect graag voor oude mensen ja?! De man is 107 :+

4juszk.jpg
 
Gewoon originele. Ik heb. Brembo’s gehad, remmen nauwelijks feller maar slijten als een gek en vreten je schijven ook nog eens op.

Ik heb onlangs Brembo's gezet, kan (nog) niets zeggen over de slijtage of schijven vreterij, maar ik ben tevreden over de remkracht, het voelt een stuk beter dan de vorige (waarvan ik vermoed dat het originele zijn geweest).
 
Ik heb onlangs Brembo's gezet, kan (nog) niets zeggen over de slijtage of schijven vreterij, maar ik ben tevreden over de remkracht, het voelt een stuk beter dan de vorige (waarvan ik vermoed dat het originele zijn geweest).

Klinkt goed, welke versie heb je genomen? Gesinterd?
 
Gewoon originele. Ik heb. Brembo’s gehad, remmen nauwelijks feller maar slijten als een gek en vreten je schijven ook nog eens op.

Nop, dank voor je antwoord, op dit moment 'happen' de blokken bij flink doorknijpen en vermoed ook dat de originele erop zitten...
 
Laatst bewerkt:
Mijn scherm wil niet meer zakken als ik het contact uitzet, heb van alles geprobeerd. Soms als ik het zekeringetje uit de houder trek en hem er weer in steek doet ie het, maar dan maar 1 keer. Zit er misschien een relais wat stuk zou kunnen zijn? Heb al diverse stekkers geopend, schoongemaakt en ingespoten. Vind het lastig dat ie niet zakt, heb het eerder gehad en toen werkte de ruit als brandglas over mijn teller.
 
Mijn scherm wil niet meer zakken als ik het contact uitzet, heb van alles geprobeerd. Soms als ik het zekeringetje uit de houder trek en hem er weer in steek doet ie het, maar dan maar 1 keer. Zit er misschien een relais wat stuk zou kunnen zijn? Heb al diverse stekkers geopend, schoongemaakt en ingespoten. Vind het lastig dat ie niet zakt, heb het eerder gehad en toen werkte de ruit als brandglas over mijn teller.
Kun je de ruit nog wel verstellen met het daartoe bedoelde knopje? Klok en tripmeters resetten niet uit zichzelf?

Het lijkt erop dat dit een vaker voorkomend probleem is bij m.n, de vroege FJR-en: 2001-2005. Echter geen eenduidige oorzaken/oplossingen: soms werkt e.e.a. weer na vervanging van de ruitmotor (waar kennelijk ook een beetje intelligentie in is gepropt), of na vervanging van de volledige kabelboom...

Zie bijvoorbeeld: klik en klik

Maar er zijn ook rijders die dat terugkeren in de ruststand van de ruit juist niet leuk vinden, en daar zijn topics over, bijvoorbeeld: klik en klik

E.e.a. gaat over het doorlussen van een witte connector om juist het terugkeren van de ruit in ruststand tegen te gaan. Mogelijk dat die bij jou gecorrodeerd is en het probleem veroorzaakt. Zou je ook even naar kunnen kijken.

Hoedanook komt het erop neer dat je bedrading en (aannemelijker) connectoren zult moeten gaan checken, en dus kuippanelen moet gaan verwijderen. Succes.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan