Bomen kappen langs N-wegen?

Xtine

MF veteraan
19 apr 2012
9.284
84
Amsterdam
Hier een opinie-artikel over het veiliger maken van N-wegen, door "obstakels uit de berm weg te halen". Bomen kappen dus. Of vangrails plaatsen.

Vogelvrije bomenlanen

Vangrails plaatsen lijkt me funest, dat maakt het voor motorrijders alleen erger. En bomen kappen omdat automobilisten te hard rijden of niet kunnen rijden? Lijkt me niet. Die bomen zijn mooi, en als mensen zichzelf dood willen rijden, dan moeten ze dat doen. De fietsers die worden doodgereden op zo'n weg zijn ook niet geholpen met het kappen van bomen. Zonder bomen gaan automobilisten eerder harder rijden, lijkt me, dan zien ze minder gevaar.
 
Beter haal je de obstakels van die wegen. Vooral diegene die precies naast elkaar blijven rijden met Vmax -5.

Nieuw type vangrail lijkt mij niet veel mis mee maar ik vind de bomen veel te mooi. Doodzonde.
 
Bomen zijn juist goede vangrails :t

Probleem is vaak dan mensen graag bochten afsnijden of zich als idioten gedragen.
 
Ik zou gaan zoeken naar andere oplossingen om deze "Gevaarlijke kruispunten" veiliger te maken, Desnoods leg er een rotonde neer of stoplichten. Bomen kappen is zund.
 
Snap 't niet! Je ZIET die bomen toch! Erg dom om er dan tegenaan te rijden! :X

Weg tussen Ede en Otterlo zijn ook veel bomen weggehaald.
Ook tussen 'het Ei' en Voorthuizen. Zonde, jammer van die mooie bomen!
Ben er al 1000x langs gekomen en alle bomen zijn steeds blijven staan!

Jazeker wel veiliger. (voor sukkels die toch de sterkte van een boom willen testen)
Bij Otterlo zijn horizontale houten balken geplaatst.
Het kan slechter, maar ik heb liever bomen! Ook zal 't wel weer het nodige kosten!
 
Snap 't niet! Je ZIET die bomen toch! Erg dom om er dan tegenaan te rijden! :X

Weg tussen Ede en Otterlo zijn ook veel bomen weggehaald.
Ook tussen 'het Ei' en Voorthuizen. Zonde, jammer van die mooie bomen!
Ben er al 1000x langs gekomen en alle bomen zijn steeds blijven staan!

Jazeker wel veiliger. (voor sukkels die toch de sterkte van een boom willen testen)
Bij Otterlo zijn horizontale houten balken geplaatst.
Het kan slechter, maar ik heb liever bomen! Ook zal 't wel weer het nodige kosten!
zonder bomen heb je geen balken O-)
 
Gewoon Darwin zijn werk laten doen. De kneusjes rijden zich over het algemeen maar eens kapot tegen een boom en daarna nooit meer.

Scheelt een leven lang irritatie voor de rest van Nederland.

PS: ik heb een ochtendhumeur, vergeef me voor mijn cynisme.
 
Ze moeten eens stoppen met het bijdragen aan de overbevolking.
moeder natuur doet er van alles aan om zichzelf te beschermen maar de mens kan maar niet accepteren dat die balans nodig is voor het overleven.
Ziektes halen de zwakken eruit en ongelukken filteren de onachtzamen of domme mensen eruit maar helaas is er al teveel protectionisme geweest.
De film Idiocrazy was geen lachfilm maar een voorspelling.
 
Tja bomen zijn mooi maar hier in Brabant zie je best wel veel van die herdenkingsplekjes
bij bomen waar ooit iemand het leven gelaten heeft,dus dat die bomen langs de weg een gevaar
zijn dat is blijkbaar zo.Soms vraag ik mij af hoe ze het voor elkaar gekregen hebben om op die
plek tegen een boom aan te knallen,dan moet je toch heel rare capriolen uit gehaald hebben.
 
In onze gemeente zijn +/- 1800 bomen gekapt. Een aantal was ziek en moest wijken, maar de rest bleek achteraf gekapt te zijn uit besparingsoverwegingen. De wortels drukten fietspaden en wegdelen omhoog zodat het leek of je over een aspergeveld reed. Dus constante reparaties van wegdek en fietspaden is op langere termijn duurder.
Maar om verkeersveiligheid te verhogen door bomen te kappen? Dat ligt aan de bestuurder zelf. We gaan de omgeving aanpassen aan de grillen van de mens.
 
Tja bomen zijn mooi maar hier in Brabant zie je best wel veel van die herdenkingsplekjes
bij bomen waar ooit iemand het leven gelaten heeft,dus dat die bomen langs de weg een gevaar
zijn dat is blijkbaar zo.Soms vraag ik mij af hoe ze het voor elkaar gekregen hebben om op die
plek tegen een boom aan te knallen,dan moet je toch heel rare capriolen uit gehaald hebben.



Hier heb je de kern van het probleem al te pakken. Ik ben opgegroeid langs zo'n mooie weg met dikke eiken. Degenen die een boom kusten, reden te hard, waren dronken of afgeleid. Eenmaal is er een auto de bocht uitgegaan, omdat de bestuurder meer lette op het stelletje, dat op de achterbank lag te neuken, dan op de weg. De doden vielen, als er drank in het spel was. En nooit iemand uit de buurt, maar altijd mensen van elders, die toch minder goed konden rijden, dan ze dachten.

In mijn opinie gaat bomen verwijderen niet helpen, omdat de mensen dan wel weer wat anders verzinnen, om er een rotzooitje van te maken.
 
Dodenwegen noemen ze die wegen met bomen erlangs,
nou die wegen met bomen doen niets,die ezels die erop rijden daarentegen :X
 
woon zelf in Z Limburg je weet wel met al die heuveltjes en leuke bochten, ik verbaas me er altijd weer over van die "motorrijders" die me inhalen vlak voor een blinde bocht, meestal in de waan dat ze Valentino R zijn hehe, het is dus een kattesprongetje naar de eifel en de ardennen en daar precies hetzelfde alleen de bochten net wat strakker en nog onoverzichtelijker.
Wel hebben ze daar motorveiige vangrails die tot aan de grond komen, waar helaas regelmatig een motorrijder tegen aan kleeft.
Ik heb altijd een ehbo koffer in mn motor en zal altijd helpen indien nodig, de homen waar de topic starter het over had stan hier uiteraard ook maar zullen nooit gekapt worden voor die 0,1% van de motor rijders die het niet willen of kunnen begrijpen, het probleem lost zich uiteindelijk zelf op. _O-
 
Zou wat zijn, als ze twee keer een boom kapot rijden B|

Ik moest er ook om lachen. Maar... je zal toch maar de sme... politiemedewerker zijn die een stel ouders midden in de nacht mag vertellen dat hun kind een kneus was.
Nou ben ik ook wel van mening dat niet de bomen het probleem zijn maar diegenen die ze 's nacht proberen te rooien met hun opgefokte Golfjes e.d.


Tja bomen zijn mooi maar hier in Brabant zie je best wel veel van die herdenkingsplekjes
bij bomen waar ooit iemand het leven gelaten heeft,dus dat die bomen langs de weg een gevaar
zijn dat is blijkbaar zo.Soms vraag ik mij af hoe ze het voor elkaar gekregen hebben om op die
plek tegen een boom aan te knallen,dan moet je toch heel rare capriolen uit gehaald hebben.

Ik weet niet in welk deel van Brabant jij woont, maar in west-Brabant was de Antwerpsestraatweg vroeger een groot Darwiniaans kneuzenfilter. Bijna elke weekeinde was het wel raak tussen Antwerpen en Bergen op Zoom.
Gelukkig zijn de bomen met rust gelaten, en heeft de Roverheid in de 90er jaren het wijze besluit genomen om de nieuwe A4 buitenom de bossen naar Antwerpen aan te leggen.


woon zelf in Z Limburg je weet wel met al die heuveltjes en leuke bochten, ik verbaas me er altijd weer over van die "motorrijders" die me inhalen vlak voor een blinde bocht, meestal in de waan dat ze Valentino R zijn hehe, het is dus een kattesprongetje naar de eifel en de ardennen en daar precies hetzelfde alleen de bochten net wat strakker en nog onoverzichtelijker.
Wel hebben ze daar motorveiige vangrails die tot aan de grond komen, waar helaas regelmatig een motorrijder tegen aan kleeft.
Ik heb altijd een ehbo koffer in mn motor en zal altijd helpen indien nodig, de homen waar de topic starter het over had stan hier uiteraard ook maar zullen nooit gekapt worden voor die 0,1% van de motor rijders die het niet willen of kunnen begrijpen, het probleem lost zich uiteindelijk zelf op. _O-

Geldt niet alleen die 0,1% motorrijders, maar ook de "petje achterstevoren Golf kneusjes". ;)

Maar ook hier weer; je zal de ouders maar moeten uitleggen dat hun kind niet door de Darwintest is gekomen, of de zooi moeten opruimen.
 
Laatst bewerkt:
Liever dit dan dat ze overal trajectcontroles installeren


Beter zou zijn die bomen lekker laten staan ,en met name s nachts en in de vroege ochtend meer controleren,dan gaat t meestal zo mis ;( maar daar is geen personeel voor.
 
Tja bomen zijn mooi maar hier in Brabant zie je best wel veel van die herdenkingsplekjes
bij bomen waar ooit iemand het leven gelaten heeft,dus dat die bomen langs de weg een gevaar
zijn dat is blijkbaar zo.
Die herdenkingsplaatjes aan de bomen hebben een tweeledige boodschap als herinnering aan hen en ze zouden ook de idioten juist aan het denken moeten zetten.
Soms vraag ik mij af hoe ze het voor elkaar gekregen hebben om op die
plek tegen een boom aan te knallen,dan moet je toch heel rare capriolen uit gehaald hebben.

Meestal worden de bomen geraakt in of net na de bochten.Probleem is en dat weet jij als Brabo zijnde ook wel dat vele de bochten afsnijden? Die ander schrikt daarvan die wijkt uit en raakt dan de boom.De veroorzaker rijdt door en heeft dit vaak niet eens gezien.

Zelf hou ik met mijn handen het stuur steviger vast zodat ik die afsnijder met mij mee kan nemen.Hoop ik dan zo te voorkomen dat die ander de veroorzaker er tussenuit piept. ;) Voor mij dus in dit soort gevallen geen eenzijdig ongeluk. :+
 
Laatst bewerkt:
Meestal worden de bomen geraakt in of net na de bochten.Probleem is en dat weet jij als Brabo zijnde ook wel dat vele de bochten afsnijden? Die ander schrikt daarvan die wijkt uit en raakt dan de boom.

Dit dus. Uitstekende analyse. :t

Hoe dan ook, of je nu wel of niet schrikt, die boom gaat niet voor jou aan de kant. Van mij mogen ze op risicoplekken best gekapt worden.
 
Die herdenkingsplaatjes aan de bomen hebben een tweeledige boodschap als herinnering aan hen en ze zouden ook de idioten juist aan het denken moeten zetten.Meestal worden de bomen geraakt in of net na de bochten.Probleem is en dat weet jij als Brabo zijnde ook wel dat vele de bochten afsnijden? Die ander schrikt daarvan die wijkt uit en raakt dan de boom.De veroorzaker rijdt door en heeft dit vaak niet eens gezien.

Zelf hou ik met mijn handen het stuur steviger vast zodat ik die afsnijder met mij mee kan nemen.Hoop ik dan zo te voorkomen dat die ander de veroorzaker er tussenuit piept. ;) Voor mij dus in dit soort gevallen geen eenzijdig ongeluk. :+


HELD!!!

Dood of de gladiolen. :}
 
Tis toch een mooie gezicht...gisteren op weg naar Ruinen, veel mooier dan die kale vlakten...dark Hedges..
full
 
Laatst bewerkt:
Hier heb je de kern van het probleem al te pakken. Ik ben opgegroeid langs zo'n mooie weg met dikke eiken. Degenen die een boom kusten, reden te hard, waren dronken of afgeleid. Eenmaal is er een auto de bocht uitgegaan, omdat de bestuurder meer lette op het stelletje, dat op de achterbank lag te neuken, dan op de weg. De doden vielen, als er drank in het spel was. En nooit iemand uit de buurt, maar altijd mensen van elders, die toch minder goed konden rijden, dan ze dachten.

In mijn opinie gaat bomen verwijderen niet helpen, omdat de mensen dan wel weer wat anders verzinnen, om er een rotzooitje van te maken.

Ik denk inderdaad dat drank een belangrijke oorzaak is,1 van die wegen is een 60km weg
en in een bocht van die weg is er 1 tegen een boom aan gereden en heeft het blijkbaar niet overleeft,je moet een knappe jongen zijn om uit die bocht te vliegen want zelfs met
een motor zou je heel goed je best moeten doen om daar die boom te raken want je kan
er nauwelijks snelheid maken.Het word de drankrijders hier ook wel makkelijk gemaakt,
je ziet hier zelden politie,en een controle heb ik nog niet meegemaakt.Wat je wel veel
ziet zijn bomen die langs de weg staan met beschadigingen ,dus buiten de dodelijke
ongevallen worden die blijkbaar wel vaker geraakt.Ik kwam in het lokale blaadje een keer
de score van de politie tegen,het aantal bekeuringen bedroeg iets over de 400,en dat
in 1 jaar tijd,in Rotterdam hadden ze er al 53 uitgedeeld in anderhalf uur tijd.
Dat zegt al genoeg over hoe actief de politie hier in Brabant is. :z
Het is hier een waar paradijs voor snelheidsmaniakken en drankrijders. :Y
 
Laatst bewerkt:
Van de weg afraken op de meest simpele rechte wegen komt veelal alleen maar door infantiel weggedrag (uitzonderingen daargelaten), dan worden ze gelijk afgestraft.
Dus alles weghalen is dan weer de makkelijke oplossing natuurlijk he en worden toekomstige infantielen nog mee “beloond” ook. Waarschijnlijk zijn het die infantielen die met die plannen komen |(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan