Het Husqvarna TC/TE/SMR/FE/FC/FS Topic Deel 6

Ik ben van plan om mee te doen aan een circuit dag, alleen maakt de motor veel te veel lawaai..

Hoe hebben jullie dit opgelost?
Uitlaat misschien universe dB killer?
Het inlaatspruitstuk geluid is ook behoorlijk, las op google dat mensen dit bekleden??

Ik heb de de "orginele" uitlaat Powerd by arrow
Sorry voor de slechte foto maar had zo geen andere foto van mijn dempers..
full
 
Ik ben van plan om mee te doen aan een circuit dag, alleen maakt de motor veel te veel lawaai..

Hoe hebben jullie dit opgelost?
Uitlaat misschien universe dB killer?
Het inlaatspruitstuk geluid is ook behoorlijk, las op google dat mensen dit bekleden??

Ik heb de de "orginele" uitlaat Powerd by arrow
Sorry voor de slechte foto maar had zo geen andere foto van mijn dempers..[afbeelding]

DB killer is idd een goede optie. Uitlaat bekleden ( wrappen ) moet je niet doen. Dan word deze veels te warm.
 
Ik heb dezelfde uitlaat en daar zit gewoon een DB killer in. Wellicht kan je die nog krijgen als je die zelf niet meer hebt
 
Ik heb dezelfde uitlaat en daar zit gewoon een DB killer in. Wellicht kan je die nog krijgen als je die zelf niet meer hebt

Hoe zitten deze bevestigd? En hoe is het geluid met de DB Killers?

Ik bedoelde het filter box bekleding tegen het "inlaat" geluid.
 
Heren experts,

Ik heb gemerkt dat als m'n voorrem opgewarmd is, de rem nogal een aan/uit (wel/niet) gevoel geeft bij zacht aanremmen (bv. naar een stoplicht toe) in de frequentie van de wielomwentelingen. Als de rem koud is, of als ik goed door rem is er geen probleem. Daarom ben ik een en ander gaan controleren. De remblokken zijn in goede staat en ik heb de remschijf (koud) gecontroleerd door er een schroevendraaier naast te klemmen en te kijken of de speling schommelt als ik het wiel ronddraai. Dit is visueel niet te zien, maar ik hoor wel in de remklauw dat hij iedere omwenteling kort de blokken raakt. Daarna heb ik de velg gecontroleerd. Het blijkt dat op het zelfde moment dat de remschijf de blokken raakt er ook een kleine tik in de velg zit (2 á 3mm over een afstand +/-5 tot 10cm).

Wat is de relatie tussen het aanlopen van de blokken (slag in de remschijf) en een slag in de velg? De schijf zit op de naaf gemonteerd dus als ik de velg zou het richten heeft dat geen invloed op de schijf. Kan het misschien in de as of lagers zitten? Of hebben de velg en schijf op enig moment allebei een tik gehad?

Thnx!
 
Laatst bewerkt:
Wat is de doorzakking achteren?
Wat bedoel je met doorzakking? Ik weet wel dat hij bij een dealer 4cm is verlaagd door de vorige eigenaar. Vermoedelijk met andere dogbones. Ik vindt het niet erg vervelend. Ik rij er eigenlijk nooit langdurig mee op hoge snelheid. Kan ook zijn dat het komt omdat ik m'n Ninja gewend ben...
 
Laatst bewerkt:
Hoe zitten deze bevestigd? En hoe is het geluid met de DB Killers?

Ik bedoelde het filter box bekleding tegen het "inlaat" geluid.

Zit er met een borgring in. Ik rij alleen offroad en heb daar geen problemen bij een keuring oid.

Als je in de buurt woont en ik m niet nodig heb kan je m lenen hoor
 
@sjiefke: slag in de velg staat los van je remschijf. Remschijf zit op je naaf bevestigd.

Edit: zeg je zelf ook al..... Beter lezen dus!
 
Laatst bewerkt:
Heren experts,

Ik heb gemerkt dat als m'n voorrem opgewarmd is, de rem nogal een aan/uit (wel/niet) gevoel geeft bij zacht aanremmen (bv. naar een stoplicht toe) in de frequentie van de wielomwentelingen. Als de rem koud is, of als ik goed door rem is er geen probleem. Daarom ben ik een en ander gaan controleren. De remblokken zijn in goede staat en ik heb de remschijf (koud) gecontroleerd door er een schroevendraaier naast te klemmen en te kijken of de speling schommelt als ik het wiel ronddraai. Dit is visueel niet te zien, maar ik hoor wel in de remklauw dat hij iedere omwenteling kort de blokken raakt. Daarna heb ik de velg gecontroleerd. Het blijkt dat op het zelfde moment dat de remschijf de blokken raakt er ook een kleine tik in de velg zit (2 á 3mm over een afstand +/-5 tot 10cm).

Wat is de relatie tussen het aanlopen van de blokken (slag in de remschijf) en een slag in de velg? De schijf zit op de naaf gemonteerd dus als ik de velg zou het richten heeft dat geen invloed op de schijf. Kan het misschien in de as of lagers zitten? Of hebben de velg en schijf op enig moment allebei een tik gehad?

Thnx!

wat voor motor/wielen combi heb je?
als je een smr heb met bv. goldspeed wielen kan het ook nog zo zijn dan een van je spaken de binnenkant van je remklauw raakt.
 
Bedankt voor de tip. Daar had ik nog niet aan gedacht. Ik ben net nog even in de garage gaan kijken, maar "helaas" is dit niet het geval. Ik neem trouwens aan dat ik gewoon de originele wielen heb; Op de naven staat Husqvarna en op de velgen staat alleen "Sanremo - Italy".

Ik heb ook meteen even tegen elke spaak getikt om te kijken of er geen gebroken is of los zit, maar ook dat is niet aan de hand. Wat me wel opviel was dat alle spaken naar dezelfde kant van de naaf lopen waar de remschijf gemonteerd zit. Misschien dat een verschil in spaakspanning voor wat on-rondheid in de naaf kan zorgen?

Ik heb trouwens geprobeerd om m'n remklauwen te demonteren, maar die grote imbusbouten kreeg ik met geen mogelijkheid los. Zelfs niet door de imbussleutel iets te verlengen. Tenzij het linkse draad is, ben ik bang dat ze vastgevreten zitten in de aluminium asopname.

*Edit* Google vertelt me net dat ze waarschijnlijk met loctite vast zijn gezet en een klap met een hamer de boel wat los zou kunnen breken...
 
Laatst bewerkt:
Nou wou ik m'n olie verversen heeft de vorige eigenaar de inbus? Torx? Carterstop dol gedraaid..

Nou wil ik een nieuwe carterstop bestellen kan iemand de schroefdraad bevestigen 12*1.5?
 
wat voor een model motor heb je?
als het een 2008/2010 husq is dan zou er geen torx in zitten maar inbus.

Nr. 30?
800073011 Oil drain plug
picture
 
Laatst bewerkt:
Yes nr 30, kon dus niet meer zien of het inbus of Torx was...
Maar nu wil ik dus gewoon een universele halen met 6kant "bout" voordat ik hem eruit haal.
 
Op deze rustige zondagmiddag zat ik eens te bedenken,
Ik wil binnenkort naar t circuit.
Zijn er mensen die aanbevelingen en eventueel tips, handige puntjes hebben voor een beginnende rijder?
Het liefst in de buurt van zeeland

Koen
 
Op deze rustige zondagmiddag zat ik eens te bedenken,
Ik wil binnenkort naar t circuit.
Zijn er mensen die aanbevelingen en eventueel tips, handige puntjes hebben voor een beginnende rijder?
Het liefst in de buurt van zeeland

Koen

Handige puntjes zijn lastig aan te geven, voornamelijk omdat ieder zijn handige puntje ergens anders liggen.

Enige tip die ik je kan geven is met wat meer ervaren rijders te gaan. Niet alleen is het dat leuk maar vaak leer in je in de gesprekken meer dan 10x zelfstandige op het circuit te gaan rijden.

Bovenstaande is slechts mijn ervaring. Succes.
 
Weer een vraagje,

Wie heeft er van die axle sliders op zn huskie zitten?
En waar hebben jullie deze gekocht, en hoe gemonteerd?

Koen
 
Terug
Bovenaan Onderaan