Het geweldige Honda CBR1000RR Fireblade topic deel 81

Status
Niet open voor verdere reacties.
[afbeelding]
Vanmorgen om 09:30 uur weer thuis, buiten een enkele vroege vogel niemand die me in de weg reed....
Heerlijk! :}

De gouden ham ???

Ja heerlijk was dat vanmorgen; reden om 08.30 richting Hengelo via Millingen en stukje pruis.
heerlijk rustig :)

Terug was een ander verhaal, rondom Hengelo stonden van die figuren die met van die kastjes op ons te richten -O- Gelukkig werden we op tijd gewaarschuwd door een paar vriedelijke koekblikkers :t Netjes met 60 erlangs gereden en vriendelijk naar die gastjes gezwaaid :W
 
Goedemorgen,
Gisteren nog ff naar de mega meeting geweest van Wie rijdt.
Was leuk om daar ff rond te lopen 😃 wel warm.
 
De gouden ham ???

Ja heerlijk was dat vanmorgen; reden om 08.30 richting Hengelo via Millingen en stukje pruis.
heerlijk rustig :)

Terug was een ander verhaal, rondom Hengelo stonden van die figuren die met van die kastjes op ons te richten -O- Gelukkig werden we op tijd gewaarschuwd door een paar vriedelijke koekblikkers :t Netjes met 60 erlangs gereden en vriendelijk naar die gastjes gezwaaid :W
Zie je goed. :t
Altijd fijn als je gewaarschuwd wordt, kan anders aardig je weekend verpesten...
 
Ik ga morgen maar eens proberen te achterhalen in hoever het alarmsysteem in de bedrading verweven zit. Voor de verzekering heeft het toch al geen zin meer en het ding gebruik ik toch niet. En ik heb het idee dat het de accu leeg laat lopen.

Aardig drama zo te zien. Was het een origineel Honda alarm?
 
Aardig drama zo te zien. Was het een origineel Honda alarm?
Ghehehe, het zat goed ingebouwd, vakwerk. Het is een Averto alarm, of dat origineel Honda is weet ik niet maar het snoept constant aan je accu en wanneer de spanning te laag is komt ze in een slaapstand met alle gevolgen van dien. Gelukkig waren alle draadjes zwart, dat vereenvoudigde de boel behoorlijk.
Ik snap ook wel dat er niks over te vinden is op het www, dat maakt het systeem een stuk veiliger. Al met al een uurtje werk, moest even ontdekken hoe het door de motor geleid is. Een tweede gaat al in tien minuten en dan vijf minuten om de kappen weer te bevestigen. Gelukkig heb ik een redelijk technische achtergrond, dat helpt ook veel.
Wat vooral prettig is dat de sleutel het enige is aan de ring, dat zendertje stoorde me behoorlijk, zit ook weer een batterijtje dat leeg kan gaan, op zondag ergens in zuid Frankrijk. Ik zet hem nooit op alarm maar als startonderbreker gebruikt hij ook constant spanning. Het alarm heeft verzekeringstechnisch alleen nut met een jaarlijks terugkerende goedkeuringscertificaat.

Aankomende weekend controleer is de spanningsval in de nieuwe accu die nu aangesloten zit in de motor. De oude accu heeft in een dag tijd al 1volt laten vallen, die is dus stuk.
Daarna misschien nog een stukje rijden.
Mocht er dan nog tijd over zijn dan ga ik verder met de bouw van het eenwielige aanhangertje voor achter de blade.

Hopelijk houden we dit weer een beetje de komende dagen.
 
Zo, hèhè, eindelijk het meest recente topic over de FireBlade gevonden.
Een vriend van mij (geen MF lid) is op zoek naar een ORIGINELE uitlaatdemper voor de FireBlade SC44 ; bj. 2001.
Zijn huidige alu demper heeft een scheur die hij zou kunnen laten repareren, maar een andere demper zoeken is ook een optie.
Heeft iemand van jullie de originele E-gekeurde pijp vervangen door een sportdemper en ligt die ergens stof te vangen.
Hoeft niet in onberispelijke staat te zijn. Als je iets voor mijn vriend hebt (liefst niet al te ver van omgeving Wageningen) ontvang graag een PBtje.

Bijgaand een fototje van zijn huidige identificatie van de demper en E-keur.
Alvast dank
full
 
Zo, hèhè, eindelijk het meest recente topic over de FireBlade gevonden.
Een vriend van mij (geen MF lid) is op zoek naar een ORIGINELE uitlaatdemper voor de FireBlade SC44 ; bj. 2001.
Zijn huidige alu demper heeft een scheur die hij zou kunnen laten repareren, maar een andere demper zoeken is ook een optie.
Heeft iemand van jullie de originele E-gekeurde pijp vervangen door een sportdemper en ligt die ergens stof te vangen.
Hoeft niet in onberispelijke staat te zijn. Als je iets voor mijn vriend hebt (liefst niet al te ver van omgeving Wageningen) ontvang graag een PBtje.

Bijgaand een fototje van zijn huidige identificatie van de demper en E-keur.
Alvast dank[afbeelding]

FF marktplaats etc in de gaten houden; komt regelmatig van dat spul voorbij.

https://www.marktplaats.nl/a/motore...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
 
FF marktplaats etc in de gaten houden; komt regelmatig van dat spul voorbij.
https://www.marktplaats.n...58f31&previousPage=lr
Dat doe ik al een tijdje en blijf ik ook doen tot er een goede dichte demper op zit, maar het valt best tegen exact te vinden wat nodig is.
Veel is niet voor de sc44 of voor een ander bouwjaar.
Voor welk bj is HM MCJ E1 (ipv E2)? Ik bedoel niet het cijfer achter de E-keur, dat is voor beide E13. Dat is het land waarvoor ie gekeurd is, dat is geen probleem. Is HM MCJ E1 voor bj 2000 en HM MCJ E2 voor bj 2001?
 
Laatst bewerkt:
Fijn, dank voor de info.

De motor waar de uitlaat op zou moeten komen is bouwjaar 2001. De HM MCJ E2 die ik op de foto had staan is waarschijnlijk de uitlaat die er af-fabriek heeft op gezeten, en die hoort er dus ook op.

De HM MCJ E1 (bj 2000) demper zal er ongetwijfeld perfect op passen en is in NL geen enkel probleem, maar de utlaat komt op de FireBlade van een Duitse vriend van mij, en ik weet niet of de TüV het en goed idee vindt dat er een 2000 uitlaat op een 2001 motorfiets zit.

Nu zou ik als Duiste keurmeester niet elk cijfertje van de uitlaat gaan controleren als ik in de eerste oogopslag zou zien dat er een gasdichte originele SC 44 pijp op zou zitten, maar hoe de Duiste keurmeester hier over denkt .... ?
'Ja, ist für SC 44, aber ein jahr zu alt. E-prüf oder nicht..... NICHT LEGAL!' zal me ook niets verbazen.
Het blijven Duisters, en we weten allemaal dat Duitser geen grappen maken.

Misschien dat mijn vriend even bij de TüV of op een Duits forum kan informeren of een 2000 uitlaat op een 2001 fiets een probleem is. Anders kunnen we het beste geen risico nemen en de huidige pijp repareren OF een HM MCJ E2 zoeken.
 
Fijn, dank voor de info.

De motor waar de uitlaat op zou moeten komen is bouwjaar 2001. De HM MCJ E2 die ik op de foto had staan is waarschijnlijk de uitlaat die er af-fabriek heeft op gezeten, en die hoort er dus ook op.

De HM MCJ E1 (bj 2000) demper zal er ongetwijfeld perfect op passen en is in NL geen enkel probleem, maar de utlaat komt op de FireBlade van een Duitse vriend van mij, en ik weet niet of de TüV het en goed idee vindt dat er een 2000 uitlaat op een 2001 motorfiets zit.

Nu zou ik als Duiste keurmeester niet elk cijfertje van de uitlaat gaan controleren als ik in de eerste oogopslag zou zien dat er een gasdichte originele SC 44 pijp op zou zitten, maar hoe de Duiste keurmeester hier over denkt .... ?
'Ja, ist für SC 44, aber ein jahr zu alt. E-prüf oder nicht..... NICHT LEGAL!' zal me ook niets verbazen.
Het blijven Duisters, en we weten allemaal dat Duitser geen grappen maken.

Misschien dat mijn vriend even bij de TüV of op een Duits forum kan informeren of een 2000 uitlaat op een 2001 fiets een probleem is. Anders kunnen we het beste geen risico nemen en de huidige pijp repareren OF een HM MCJ E2 zoeken.

_O-

Waarschijnlijk geen probleem. Alles wat je aan je motor veranderd moet in DL 'eingetragen' zijn en vermeld op de Brief, zeg maar het kenteken bewijs.
Kunnen ze gewoon vermelden dat er een E1 onder zit ipv een E2
Duitsers rijden ook met goedgekeurde sportdempers die zijn eingetragen.
Of ze zetten de originele pijp er ff onder voor de TUV :)
 
_O-

Waarschijnlijk geen probleem. Alles wat je aan je motor veranderd moet in DL 'eingetragen' zijn en vermeld op de Brief, zeg maar het kenteken bewijs.
Kunnen ze gewoon vermelden dat er een E1 onder zit ipv een E2
Duitsers rijden ook met goedgekeurde sportdempers die zijn eingetragen.
Of ze zetten de originele pijp er ff onder voor de TUV :)


Ze zetten in Duitsland er alleen TUV gekeurde producten onder en bewaren de boekjes daar staat op dat ze tuv gekeurd zijn. En die nemen ze mee naar de TUV keuring.
Zodat er geen problemen zijn!

Ik had n gixxer uit Duitsland en daar heb ik n hele map bij gekregen met TUV boekjes omdat er veel after market onderdelen opzaten.
 
Ik verwacht het ook niet. De E2 en E1 uitlaten zijn waarschijnlijk exact hetzelfde op één cijfertje na. Er komt natuurlijk geen brief bij de uitlaat om dat aan te tonen, maar elke keurmeester kan opzoeken dat het dezelfde pijp is en dan een aantekening maken, voor instemming. We zien wel.
 
Goedenavond iedereen,

Ik ben nieuw hier op het forum en ik zit met een probleempje.
Het gaat over een Fireblade uit 2005 (sc57).

Vorig jaar heb ik de originele einddemper vervangen door een TwoBrothers demper. In mijn enthousiasme heb ik alles eraf gehaald en niet opgelet bij het demonteren van de kabels van de EGCV klep.

Aangezien ik samen met een aantal vrienden binnenkort een weekendje naar Duitsland gaan op de motor, ben ik begonnen mijn originele demper te monteren. Hierbij stuit ik op het probleem dat ik niet meer weet welke kabel aan welke kant van de servo moet. Ik heb al zeker de zoekfunctie gebruikt, maar ik kan niet vinden hoe de kabels gemonteerd zitten...!

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft!

Jeroen
 
Welkom Jeroen

Leuk dat je op het forum komt kijken.
Helaas kan ik je niet helpen rij met n sc59.

Maar denk wel dat ze je kunnen helpen hier.

Succes! Groetjes Tjeerd
 
Goedenavond iedereen,

Ik ben nieuw hier op het forum en ik zit met een probleempje.
Het gaat over een Fireblade uit 2005 (sc57).

Vorig jaar heb ik de originele einddemper vervangen door een TwoBrothers demper. In mijn enthousiasme heb ik alles eraf gehaald en niet opgelet bij het demonteren van de kabels van de EGCV klep.

Aangezien ik samen met een aantal vrienden binnenkort een weekendje naar Duitsland gaan op de motor, ben ik begonnen mijn originele demper te monteren. Hierbij stuit ik op het probleem dat ik niet meer weet welke kabel aan welke kant van de servo moet. Ik heb al zeker de zoekfunctie gebruikt, maar ik kan niet vinden hoe de kabels gemonteerd zitten...!

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft!

Jeroen

Heb even in de service manual gekeken maar daar word ik ook niks wijzer van.
De klep blijft open staan zonder de kabels dus die kabels niet monteren en lekker gaan scheuren in Duitsland :t
 
Bedankt voor de reacties. Ik heb zelf ook al in de service manual gekeken en daar werd ik inderdaad ook niet heel erg veel wijzer van. Daar staat alleen dat de kabels gemarkeerd moeten worden indien je ze verwijderd. Maar dat is het probleem. Dat heb ik helaas niet gedaan..!
Ik heb eigenlijk liever dat ze wel aangesloten worden.

Zelf zat ik nog te denken om ze gewoon aan te sluiten en te testen. Maar ik ben bang dat ik de servo daarmee sloop als ze niet goed zitten.
 
Bedankt voor de reacties. Ik heb zelf ook al in de service manual gekeken en daar werd ik inderdaad ook niet heel erg veel wijzer van. Daar staat alleen dat de kabels gemarkeerd moeten worden indien je ze verwijderd. Maar dat is het probleem. Dat heb ik helaas niet gedaan..!
Ik heb eigenlijk liever dat ze wel aangesloten worden.

Zelf zat ik nog te denken om ze gewoon aan te sluiten en te testen. Maar ik ben bang dat ik de servo daarmee sloop als ze niet goed zitten.
Misschien even een Honda dealer bellen ;)
 
Goedenavond iedereen,

Ik ben nieuw hier op het forum en ik zit met een probleempje.
Het gaat over een Fireblade uit 2005 (sc57).

Vorig jaar heb ik de originele einddemper vervangen door een TwoBrothers demper. In mijn enthousiasme heb ik alles eraf gehaald en niet opgelet bij het demonteren van de kabels van de EGCV klep.

Aangezien ik samen met een aantal vrienden binnenkort een weekendje naar Duitsland gaan op de motor, ben ik begonnen mijn originele demper te monteren. Hierbij stuit ik op het probleem dat ik niet meer weet welke kabel aan welke kant van de servo moet. Ik heb al zeker de zoekfunctie gebruikt, maar ik kan niet vinden hoe de kabels gemonteerd zitten...!

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft!

Jeroen

Beste Jeroen ik denk dat het hier uitgelegd word. Althans hoe je de servo demonteerd. Of wellicht in een zo'n soort video.

 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties. Ik heb zelf ook al in de service manual gekeken en daar werd ik inderdaad ook niet heel erg veel wijzer van. Daar staat alleen dat de kabels gemarkeerd moeten worden indien je ze verwijderd. Maar dat is het probleem. Dat heb ik helaas niet gedaan..!
Ik heb eigenlijk liever dat ze wel aangesloten worden.

Zelf zat ik nog te denken om ze gewoon aan te sluiten en te testen. Maar ik ben bang dat ik de servo daarmee sloop als ze niet goed zitten.

Kabels op de servo aansluiten maar niet op de klep. Dan op contact en starten en kijken welke kabel duwt en welke trekt. Volgens mij staat de klep stationair ook dicht dus zou de servo bij op contact zetten of stationair de klep moeten sluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan