Laarzen met hak, ervaringen?

Channie83

MF'er
26 mrt 2018
76
16
Alkmaar
Ik ben aan het overwegen om een motorlaars met een hak te kopen, voornamelijk om mezelf iets meer hoogte te geven. Dit is geen must, maar misschien wel prettig met achteruit lopen of net dat beetje meer stabiliteit wanneer ik met twee benen op de grond wil staan bij een stoplicht.

full


Ik heb vandaag deze laarzen gepast en die zitten op zich ok, het helpt zeker met achteruit manouvreren, maar ik vind de hak wel lastig met schakelen. Met de hak op het stepje kom je niet lekker uit, met de hak achter het stepje schakel je met de voorkant van de tenen. Uiteindelijk vind ik prettig rijden toch belangrijker dan gemakkelijk achteruit manouvreren, dan stap ik wel af en loop ik 'm aan de hand achteruit.

Zijn er meer mensen met ervaring met het rijden met laarzen met een hak en zo ja, is dit een kwestie van wennen, moet ik 't gewoon niet doen of zijn er misschien tips/handigheden?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb laarzen met een hakje, bevalt prima. Ik heb ze niet nodig om met mijn voeten op de grond te komen, ik vond ze gewoon mooier. Ik heb altijd mijn tenen op de voetsteunen, dus ik moet mijn voet wat naar voren bewegen om te schakelen, daarbij heb ik geen last van de hakken.

Ik denk trouwens dat ik schakel met de hak achter het stepje, denk ik. Ik zal er 's op letten.
 
Laatst bewerkt:
als je echt niet lekker met je voet bij de schakelpook kan door de hakken (en dat kan ik me goed voorstellen als je voeten een paar maten kleiner zijn als die van mij) dan kan je altijd nog overwegen om een kortere schakelpook te plaatsen zodat hij weer goed onder de bal van de voet komt.
 
Heb je al gekeken of het schakelpoosje te verstellen is? meestal kan het wat korter of lager gesteld worden.
 
Dank jullie wel voor de tips :)

Ik zal eens nagaan hoe verstelbaar de pook is, op zich vind ik een 'buiten' hak ook wel mooi, als het maar wel praktisch blijft.
 
Of de Held Shira, een dameslaars met een verhoging van 6 cm. Deze laars is heel voordelig en zit prima. Ik rijd er al jaren mee.
In het begin is het wennen met schakelen, maar daar wen je snel genoeg aan.
 
Laatst bewerkt:
geen ervaring, maar geen last van hakken en toch hoger!!!


full



of is dat mijn fantasie ...... *O* :Y
 
Ik vind die laarzen van in de OP best wel mooi :t

Lijkt mij wel wat om er zo voor mijn vrouwtje te bestellen, later, wanneer ik weer mobiel ben.

Moet voor mezelf ook weer uitkijken naar nieuwe laarzen, maar effe mee wachten tot de verzekering geld stort :P
maar voor mij wel zonder hak natuurlijk :+
 
Gaat het inmiddels wel weer goed, Patrick?
Mijn hoofd gaat al beter, al heb ik nog regelmatig nek en hoofdpijn.
Mijn enkel geneest ook wel, zwelling is zo goed als weg en kan weer normaal stappen. De rest van die wonde geneest wel.
Meeste zorgen maak ik me om mijn rechter schouder, die blijft gewoon enorm pijn doen. Met mijn onderarm en hand kan ik alles doen, zolang ik mijn bovenarm maar tegen mijn lichaam houd, want als ik ook maar probeer die naar boven te bewegen, dan kan ik wel janken.
Komende maandag verder onderzoek op die schouder, ben benieuwd.

De shade vergoeding door tegenpartij loopt ook niet vlot, die proberen er zich vanaf te maken met een belachelijk laag bedragje, maar mijn verzekeraar en ik zijn er al tegen in gegaan, en het lijkt er wel op dat we er in gaan slagen, maar zal wel heel wat tijd kosten ...
 
Nek- en hoofdpijn moet je mee uitkijken. Beter te vaak naar de dokter dan te weinig.
Veel sterkte iig.
 
@DKP veel beterschap!

En ik heb de laarzen uit OP idd toch maar aangeschaft, het is even wennen idd met schakelen, maar niet onoverkomelijk. Weer een mooi excuus om de komende dagen extra kilometers te maken :]

@Brugja Supervet! Alleen zou ik daar al niet eens op kunnen lopen _O-
 
Laatst bewerkt:
Wat voor motorheb je? Het is heel simpel om de voorvorkpoten van de motor 2.5cmdoor te laten steken. Heb ik bij mijn beide motoren ook laten doen. Gaat prima en je wint aardig wat hoogte met twee en eenhale cm hoor!
Laat je niks wijs maken dat de motor dan een ander gedrag krijgt of dat het niet goed is voor de wegligging. Ik rij al heel erg lang en heb het bij vrijwel alle motoren laten doe en nooit last gehad dat dit ten nadele van de wegligging is! Voordeel van dat doorsteken is dat het simpel is en makkelijk weer 'terug is te draaien'
 
Wat voor motorheb je? Het is heel simpel om de voorvorkpoten van de motor 2.5cmdoor te laten steken. Heb ik bij mijn beide motoren ook laten doen. Gaat prima en je wint aardig wat hoogte met twee en eenhale cm hoor!
Laat je niks wijs maken dat de motor dan een ander gedrag krijgt of dat het niet goed is voor de wegligging. Ik rij al heel erg lang en heb het bij vrijwel alle motoren laten doe en nooit last gehad dat dit ten nadele van de wegligging is! Voordeel van dat doorsteken is dat het simpel is en makkelijk weer 'terug is te draaien'
Het veranderd wel wat, maar niet noodzakelijk negatief.
Door hem vooraan iets te laten zakken stuurt die zelfs een tikkeltje scherper.
Een trucje dat bij motoren omgebouwd voor motogymkhana gebruikt wordt, vooraan naar beneden en achteraan omhoog, stuurt scherper rond de pyloontjes *O*

Maar wel mee op passen, niet alle motoren lenen zich voor het verlagen. Bij een GSX F bijvoorbeeld ligt de onderkuip en uitlaatcollector al vrij dicht tegen de grond. Als je die vooraan en/of achteraan verlaagt is het afrijden van een gewone borduur al een probleem, en een korte en hoge verkeersdrempel ook. In B zijn er wel regels waaraan een verkeersdrempel moeten voldoen, maar daar wordt niet altijd rekening mee gehouden, en de irritantste zijn korte EN hoge drempels, doen ze express zodat je auto bij het inveren na het overschrijden met de voorwielen er met de onderkant tegenslaat omdat de achterwielen dan nog voor de drempel staan. Soms zijn die zelfs zo kort dat zulk een drempel ook tussen de korte wielbasis van een motor passen. Je moet er dus echt stapvoets overheen. Als er genoeg mensen te vinden zijn om daar over te klagen worden die wel her aangelegd. Gelukkig zijn die er ook niet erg veel ...

Verder is dat verlagen idd wel een handige oplossing. En je wéét het dan ook en houdt er rekening mee qls je er een borduur op of af moet, of een irritante drempel mee over moet. Voor het rijden zelf doet het idd vrij weinig, en al zeker niet negatiefs.

Ander wordt het wel als je de motor achteraa verlaagt zonder de voorkant minstens gelijk te doen zakken. Dan gaat hij iets zwaarder sturen. Maar nog geen zee van verschil.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat voor motorheb je? Het is heel simpel om de voorvorkpoten van de motor 2.5cmdoor te laten steken. Heb ik bij mijn beide motoren ook laten doen. Gaat prima en je wint aardig wat hoogte met twee en eenhale cm hoor!
Laat je niks wijs maken dat de motor dan een ander gedrag krijgt of dat het niet goed is voor de wegligging.Ik rij al heel erg lang en heb het bij vrijwel alle motoren laten doe en nooit last gehad dat dit ten nadele van de wegligging is! Voordeel van dat doorsteken is dat het simpel is en makkelijk weer 'terug is te draaien'
;(
 
Ik heb een BMW F800ST, hier steken de voorvorkpoten al een paar mm boven de kroonplaat uit. Geen idee of dit bij het model hoort, het is wel zoals ik 'm (2e hands) gekocht heb. Ik ben wel benieuwd naar of ik er verandering van zou merken in weggedrag! Maar zal het eerst even laten bezinken enzo, goed over nadenken voor ik begin met sleutelen O-)
 
Voor laten zakken heeft niet zo'n hele grote impact, alleen met een centimeter verlagen win je geen centimeter aan zithoogte. ;-)

Chantal, kan je hier iets mee?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan