Triumph Tiger 800 en 800XC deel 4

Wie herkent dit?
Het valt me op dat het zadel van de Tiger 2018 minder mooi aansluit tegen de tank dan bij mijn vorige Tiger uit 2011.
Misschien ligt het ook wel aan de kleur, mijn vorige was een zwarte.
Op de foto heb ik mijn oude gel-zadel erop, maar het bijgeleverde comfortzadel heeft dezelfde naad.

Iemand anders dit ook met de 2018 Tiger??
full
 
Wie herkent dit?
Het valt me op dat het zadel van de Tiger 2018 minder mooi aansluit tegen de tank dan bij mijn vorige Tiger uit 2011.
Misschien ligt het ook wel aan de kleur, mijn vorige was een zwarte.
Op de foto heb ik mijn oude gel-zadel erop, maar het bijgeleverde comfortzadel heeft dezelfde naad.

Iemand anders dit ook met de 2018 Tiger??[afbeelding]
Ik heb exact hetzelfde, zo niet erger, bij mijn Tiger uit 2015 (MY14) met het zadel van Touratech, dus het ligt denk ik niet aan het modeljaar.
fwhggj.jpg

Het is niet zo mooi, maar tijdens het rijden heb ik er geen last van.
 
Laatst bewerkt:
Dat is apart. Op de mijne sluit ie prima aan, zowel hoog als laag.


Idem hier. Zadel sluit mooi aan.

Mijn vrouw is nog even met de vriendinnen op weekend, en ik vond het niet zo erg om deze voormiddag haar motor te gaan halen.
Zo kan ze er zondag tenminste al van genieten. O-)


Crashbars, SW Motech GPS steun en tankring zijn onderweg, de koffers kunnen we volgende week gaan halen. Snel inrijden dat ding, en naar de Pyreneeën ermee. :] :]


2rfubyv.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het ook apart, mijn zadel sloot op de vorige versie wel mooi aan.
Nu zit er wat ruimte tussen de tank en zadel. Overigens lang niet zo veel als bij de touratech.

Maar ben vanmiddag eens bij de dealer gaan kijken, en bij alle nieuwe Tiger 800 modellen van 2018 zit er wel een klein randje tussen zadel en tank.
Niet anders als bij mijne dus.
 
Ik vind het ook apart, mijn zadel sloot op de vorige versie wel mooi aan.
Nu zit er wat ruimte tussen de tank en zadel. Overigens lang niet zo veel als bij de touratech.

Maar ben vanmiddag eens bij de dealer gaan kijken, en bij alle nieuwe Tiger 800 modellen van 2018 zit er wel een klein randje tussen zadel en tank.
Niet anders als bij mijne dus.
Ik moet er wel bij vermelden dat mijn originele zadel wel netjes aansluit, alleen de Touratech niet. In dit geval gaat comfort boven looks :]
 
[Dat is al eens eerder ter sprake geweest, daar hoort een extra vulrand bij, zie voorgaande discussie:

*************
Onderwerp Triumph Tiger 800 en 800XC deel 4 in forum Off/Allroads & SM:

Tigerton
Geplaatst op vrijdag 07 april 2017 10:38
FAVORIET
Bekijk Mijn Motor-Forum
Bekijk onderwerpen
kopperma schreef op 06 april 2017 @ 07:45:
Zijn er anderen met een Touratech zadel? Ik heb afgelopen week een Driride comfort seat gemonteerd. Het zit geweldig, maar de pasvorm is dramatisch. Er zit een kier van ruim 2 cm tussen zadel en tank. Iemand suggesties?
[afbeelding]


Er staat er nu ook een te koop op marktplaats, en daar kun je duidelijk een extra rand zien voor de afdichting met de tank.
..]



***********
Jos16 antwoorde toen:
Hoi Kopperma

Ik heb precies zon zadel,zit en past perfect,mijn zadel zit hetzelfde als het jouwe,alleen zit er bij de mijne een zachte stuk wat op de tank aansluit. Is dat bij jouw niet zo? kan het zo net niet zien op de foto.

***************

Ik heb exact hetzelfde, zo niet erger, bij mijn Tiger uit 2015 (MY14) met het zadel van Touratech, dus het ligt denk ik niet aan het modeljaar.
[afbeelding]
Het is niet zo mooi, maar tijdens het rijden heb ik er geen last van.
 
Laatst bewerkt:
Ja, daar had ik toen achteraan moeten bellen/mailen met Touratech NL/BE, maar nooit gedaan. Ik zal het nog eens proberen (heb 'm al wel langer dan 1 jaar...)
 
Nu hier trouwens nog meerdere mensen met een Puig ruitje zijn: op welke hoogte hebben jullie 'm staan (en hoe lang ben je zelf)?

Ik heb een nieuwe helm (eerst systeem, nu integraal) en ik ben nog een beetje op zoek naar de optimale stand om zowel met vizier open als dicht te kunnen rijden zonder overdreven gebulder aan m'n kop ;)
 
Nu hier trouwens nog meerdere mensen met een Puig ruitje zijn: op welke hoogte hebben jullie 'm staan (en hoe lang ben je zelf)?

Ik heb een nieuwe helm (eerst systeem, nu integraal) en ik ben nog een beetje op zoek naar de optimale stand om zowel met vizier open als dicht te kunnen rijden zonder overdreven gebulder aan m'n kop ;)

Ik heb ook een ruit van Puig, ben 1.72 en net zoals jij heb nog niet de juiste instellingen gevonden, had gelezen 1,5cm is voor sommigen perfect, heb ik gedaan gebulder is iets minder, wind knettert steeds tegen je gezicht/helm, op de snelweg kan je net je navi horen, weet niet of de Puig de oplossing is? Maar steeds veranderen van scherm is ook geen goedkoop klusje ;( ;( ;(
 
Nu hier trouwens nog meerdere mensen met een Puig ruitje zijn: op welke hoogte hebben jullie 'm staan (en hoe lang ben je zelf)?

Ik heb een nieuwe helm (eerst systeem, nu integraal) en ik ben nog een beetje op zoek naar de optimale stand om zowel met vizier open als dicht te kunnen rijden zonder overdreven gebulder aan m'n kop ;)

Ik heb de ruit op de maximale hoogte,oftewel zo recht mogelijk,maar het blijft altijd wel wat bulderen.
Als je geen gebulder wil kan ik je aanraden om er een kleiner scherm op te zetten,het ori inkorten kan natuurlijk ook.
 
full


Ben zelf 1,80 en heb er een opzetruitje op gezet daar ik na het aanpassen van mijn zadel iets hoger kwam te zitten en de bovenkant van mijn helm in de turbulentie kwam.
Ik zou zelf de ruit niet in de maximale stand zetten. Ik denk dat er dan teveel turbulentie om de bovenkant van de ruit zal ontstaan.Dit misschien mede omdat er dan minder lucht aan de onderkant van de ruit kan stromen.(correct me if i'm wrong)
Ook je helm kan van invloed zijn. Heb inmiddels mijn Shark evo one vervangen voor een Shoei hornet adv. Het is nu een heel stuk rustiger kan ik je vertellen.
 
Maximale stand heb ik ook gebruikt, dat was zeer zeker geen aanrader, heb gelezen dat iemand zei 1.5 cm van onderen, zo gelezen zo gedaan, ben ik nu aan het uitproberen............niet optimaal. Blijf zoeken!!!!!!
Ik gebruik een Nolan systeemhelm, misschien tijd voor iets anders, heb wel gekeken naar HJC.
 
Laatst bewerkt:
Hier ook een Puig. Ik ben 1.90.

Eerst maanden zonder extra opzetruitje gereden met het scherm in de laagste stand, dat was al een enorme verbetering t.o.v. de standaard ruit.

Nu heb ik ook het opzetruitje er bij en staat het scherm ongeveer precies halverwege en is het nog rustiger geworden. Maar niet mooier.
 
Denk dat hier op de 800XRx een Givi Airflow ruitje gaat komen. Wert perfect op mijn Supertenere, ik vertrouw erop dat het net zo zal zijn bij de Tiger.
We denken er ook aan om stuurverhogers te plaatsen. IK heb de indruk dat de zitpositie net iets sportiever is dan de XC variant.


Eerste kilomteres zijn inmiddels gepasseerd. Valt me toch wel op dat ook bij de Tiger de steuntjes vrij snel de grond raken. Toch maar eens naar de vering kijken, staat standaard wellicht te zacht afgesteld?
Anders Hyperpro?





Heeft er iemand al eens de stickers op de kuipdelen verwijdert? Als dit mogelijk is zouden we misschien een ander kleurke laten maken om de Tiger een persoonlijke toets te geven.
 
Laatst bewerkt:
Zijn er rijders hier die "Grip puppies" gebruiken? Mag ik dan vragen hoe krijg je die op de handgrepen? Ik krijg geen beweging bij de inbus, geloof dat ze vast zitten met loctite. Op andere motoren heb ik dit probleem nooit gehad, ging soepel. Merk wel dat sommige inbussen, moertjes en schroeven behoorlijk vast zitten op (mijn) Tiger 800
 
Voor het woon-werk verkeer helaas noodzakelijk om vrij veel snelweg te rijden, dus had na een hoop leeswerk op dit forum toch maar eens de knoop doorgehakt om ook een Puig scherm te monteren op mijn 2015XRX. Het gebulder van de wind op de helm werd ik helemaal zat, en kwam regelmatig met een piep in mijn oor op het werk, ondanks de gehoorbescherming en stilste helm uit het segment (Schubert C3).
Meteen maar eentje met zo’n flip-up opzetstuk gekozen wegens mijn lengte van 1.95mtr.
Resultaat is in vergelijking met het originele scherm echter geweldig.
Na wat spelen met de zadelhoogte (nu lage stand), de instelbare hoogte van de ruit (nu op 1/3e) en de inclinatie van het opzetstuk zit ik nu grotendeels zonder gebulder op mijn helm. De looks waren voor mij minder belangrijk dan het comfort, maar het ziet er nog steeds goed uit voor een zeer acceptabele prijs, thuis bezorgd voor €194.
Vandaag weer met plezier naar het werk gereden. Naast het lekkere motorrij weertje, ook een stuk comfortabeler.

full


full
 
Laatst bewerkt:
Vrijdag ga ik kijken en proef rijden op een Tiger 800 uit 2011, ben aan het oriënteren voor AV Fiets. Paar weken geleden op een GS800 gereden reedt goed. Ben benieuwd naar de Tiger.

Tips om op te letten bij testrit van Tiger?
Onderdeden die bv extra aandacht nodig heeft?
 
Vrijdag ga ik kijken en proef rijden op een Tiger 800 uit 2011, ben aan het oriënteren voor AV Fiets. Paar weken geleden op een GS800 gereden reedt goed. Ben benieuwd naar de Tiger.

Tips om op te letten bij testrit van Tiger?
Onderdeden die bv extra aandacht nodig heeft?
In 2011 was ABS nog niet standaard. Verder gewoon een goede proefrit maken. Technisch laat de Tiger weinig steken vallen, mits hij periodiek onderhoud heeft gehad en gewoon goed op alle slijtagegevoelige onderdelen letten (banden, ketting, accu, wiellagers, etc)
 
Tigervrienden,

Vanaf volgende week mag ik plaatsnemen op de rug van de grote broer. Ik heb gisteren mijn 800 ingeruild voor een Explorer XC. Met name langere reizen met duo zijn toch minder comfortabel gebleken op de 800. Dank voor alle goede tips en het delen van jullie ervaringen! Tot een volgende keer.

16ixv68.jpg
 
Volgens mij al eens eerder besproken in dit topic, maar zijn er ook mensen die (zelf) de motor-software hebben geüpdatet? Ik zit er met de LeoVince toch aan te denken om de "Arrow mapping" eens te proberen, maar ik kwam in dit topic op ADVrider.com ook een mogelijk interessante custom mapping tegen.
Zo, vanavond eindelijk aan toegekomen om de software te updaten. Mijn software-versie was 20768 en ik heb 'm nu een update gegeven naar een custom mapping op basis van de laatste OEM-software (21066). Deze vond ik op ADV-rider en is door een flink aantal users daar in gebruik. Zou de performance-winst en het mindere ploffen in de uitlaat van de officiële "Arrow"-software moeten hebben, maar dan zonder het fiks hogere verbruik. Ik ga het testen de komende dagen :]
 
deze week Triump 800 ophalen, weet iemand waar je zo eendebek kan kopen? zit er niet op en vind dat toch wel heel mooi stukje accessoires
 
Terug
Bovenaan Onderaan