Poetsen Poetsen Poetsen!

Zo die is weer schoon. Eigenlijk nooit smerig geweest
full
 
Water kan er iig makkelijk aflopen zo :+

:+
Klaas woont in Australië lijkt het

Even on topic, was vanmiddag bij de Halfords en heb mezelf een poetssetje cadeau gedaan. Eens kijken of we de Ktm iets meer kunnen laten glimmen.
1354111932-50381800.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heerlijk ! Super clean, wat heb je in grote lijnen gebruikt ?


Thank's *D ,

In grote lijnen:
*Foamen met monello artico magico
*Velgen Monello non ferro
*Afspuiten met de tuinslang,
*Resterende vliegen lijken en vuil / Vet ingespoten met Poorboys bug squash
*Wassen 2 emmer methode Gyeon Bathe
*Kleien Dodo juice & clay lube
*Polijsten Sholl concepts 2 stappen.
*Ontvet met Gyeon prep
*Voeden met Poorboys white diamond
*Waxen Autoglym high definition wax
*Velgen Chemical guys Maxcoat wheelguard
*Uitlaat Mothers aluminium polish
*Zwarte plastic zoals spiegels in de Reload
*Matte zwart zoals achterbrug in de Chemical guys Meticolous matte detailer spray
*Nalopen met Sonax Xtreme Brillant Shine Detailer op de glimmende delen
+ de nodige Monello microvezeldoeken



:]
 
Laatst bewerkt:
Thank's *D ,

In grote lijnen:
*Foamen met monello artico magico
*Velgen Monello non ferro
*Afspuiten met de tuinslang,
*Resterende vliegen lijken en vuil / Vet ingespoten met Poorboys bug squash
*Wassen 2 emmer methode Gyeon Bathe
*Kleien Dodo juice & clay lube
*Polijsten Sholl concepts 2 stappen.
*Ontvet met Gyeon prep
*Voeden met Poorboys white diamond
*Waxen Autoglym high definition wax
*Velgen Chemical guys Maxcoat wheelguard
*Uitlaat Mothers aluminium polish
*Zwarte plastic zoals spiegels in de Reload
*Matte zwart zoals achterbrug in de Chemical guys Meticolous matte detailer spray
*Nalopen met Sonax Xtreme Brillant Shine Detailer op de glimmende delen
+ de nodige Monello microvezeldoeken



:]

Ik rijdt liever dan poetsen maar knap werk :t
 
Laatst bewerkt:
Waarmee verwijder je de aangekoekte kettingsmeer en andere troep van je achterbrug en achterschokbreker??
Daar kom je niet bij met een borstel of doekje

Het is allemaal aluminium en mijn
velgenreiniger geeft een witte waas op alu
 
Laatst bewerkt:
Je moet, en daar ben ik zelf helaas achtergekomen, oppassen met foamen op blank aluminium....

Lakwerk, chroom ed. Gaat prima. Maar blank aluminium... pas er mee op
 
Waarmee verwijder je de aangekoekte kettingsmeer en andere troep van je achterbrug en achterschokbreker??
Daar kom je niet bij met een borstel of doekje

Het is allemaal aluminium en mijn
velgenreiniger geeft een witte waas op alu
WD40 en een doek gebruik ik voor veel vet, werkt prima. :) Alleen of je overal ertussen komt... Dat blijft ellende. :P

Zuren zoals een velgenreiniger geeft idd vlekken, Dasty puur erop spuiten ook omdat het te sterk is. Ik verdun dat 1 op 5. :P
 
Lukt het niet met een hogedrukreiniger, waarbij je eerst een reinigingsmiddel laat inweken en vervolgens het schoon spuit. Wellicht paar keer herhalen.
 
Je moet, en daar ben ik zelf helaas achtergekomen, oppassen met foamen op blank aluminium....

Lakwerk, chroom ed. Gaat prima. Maar blank aluminium... pas er mee op


Want >??

Welke foam ? welke omstandigheden etc.. als je het laat opdrogen is elke vloeistof gevaarlijk voor blank alu ;)


Wat betreft ketting vet verwijderen ; een reiniger die niet zuur is maar wel ontvet ;) Daarnqa zorgen voor goede afstotende laag ( wax , coating ) zodat het niet zo makkelijk weer hecht
 
doekjes van de Action die gekleurde . kan je makkelijk de motor mee droog maken en de velgen met dasty of wd 40 i.v.m. keting spray
 
Mensen houd aub op met het aanprijzen van dasty en wd40.. het is nergens goed voor ! Dasty is heel slecht voor gelakte delen en naar mijn mening ook voor rubbers e.d. Wd 40 kun je overal op toe passen maar is ook niet het middel om dit mee te doen.
Koop aub een goede velgenreiniger of maak de boel wat vaker schoon ;)
 
Ik gebruik voor het meeste schoonmaakwerk zoals blok, achterbrug en velgen poorboys apc+d.
Zeer tevreden over en ik doe er best lang mee dus dan kost het ook echt niet zoveel.
(misschien hebben de echte experts betere tips)
 
APC is geen probleem, ik ben zelf aardig "gek"van de monello non ferro bij het gebruik op de wielen en randdelen.
Moet wel er bij zeggen dat een goede basis laag ( dus wax of coating ) meer effect heeft dan welk schoonmaak middel dan ook ;) Ik gebruik zelf Gyeon Q2 Rim, speciale coating voor wielen !
Veel mensen vinden een coating duur maar vergeten de standtijd, heb het op mn zx 9 er nu 1 jaar en 3 maand op zitten en krijg nog steeds de wielen makkelijk schoon
 
Mensen houd aub op met het aanprijzen van dasty en wd40.. het is nergens goed voor ! Dasty is heel slecht voor gelakte delen en naar mijn mening ook voor rubbers e.d. Wd 40 kun je overal op toe passen maar is ook niet het middel om dit mee te doen.
Koop aub een goede velgenreiniger of maak de boel wat vaker schoon ;)
Ik heb 2 soorten velgenreiniger,1 van de action en 1 van S100.
Maar beide laten een witte waas achter op gecoate Alu delen,zoals frame,stepjes,achterbrug.
 
Ik heb 2 soorten velgenreiniger,1 van de action en 1 van S100.
Maar beide laten een witte waas achter op gecoate Alu delen,zoals frame,stepjes,achterbrug.


Die van de Action is sowieso zo zuur als de pest dus die zou ik al niet gebruiken.. die S100 ken ik niet maar zal dan ook niet veel soeps zijn ;) Goeie reiniger laat geen "schade"achter.. maar zoals gezegd ; beter zorgen voor een goede basis.. ben je geen reinigers nodig
 
Na 2 weken vakantie op de motor zit het kettingvet en andere rommel toch echt overal, dat hou je met een ketting denk ik.

De autopoetser zegt schuim opspuiten ,5minuten wachten en dan afspuiten van een afstandje.

De volgende motor zal ik wat vaker poetsen en schoonhouden.
Tijd zat want ik gebruik de motor eigenlijk alleen voor weekendjes weg en vakantie.
 
Laatst bewerkt:
Hoeft niet hawk gt. :) Ik ben van de S100 naar Innotec Total Power Grease overgestapt en ik heb er bijna geen last meer van, plus ik kan makkelijk 800km rijden voordat de ketting weer begint te glimmen. Ook met regen blijft het goed zitten.

Ik heb witte laarzen dus dat is sowieso wel wenselijk dat het niet enorm spetterd. :+

En wd40 of lampenolie is prima om vet en teer te verwijderen. :)
 
Weet iemand nog een goede (carnauba) hardwax? eentje die minuscule kleine krasjes camoufleert?

Bij voorbaat dank.
 
Hoeft niet hawk gt. :) Ik ben van de S100 naar Innotec Total Power Grease overgestapt en ik heb er bijna geen last meer van, plus ik kan makkelijk 800km rijden voordat de ketting weer begint te glimmen. Ook met regen blijft het goed zitten.

Ik heb witte laarzen dus dat is sowieso wel wenselijk dat het niet enorm spetterd. :+

En wd40 of lampenolie is prima om vet en teer te verwijderen. :)

Kettingvet uit een spuitbus spettert altijd, daarom het liefst vast vet met een kwastje aanbrengen op een warme ketting !
1000km gereden, waaronder een circuit dag met dik 30 graden en kon het kettingvet zo met een doekje van de velg halen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan