Ecuyers 25 en 26 mei

bart_schwantz_34

Die hard MF'er
1 sep 2017
546
467
Eindhoven
Toevallig mensen van hier die gaan ? Heb al veel filmpjes gekeken is een pittige baan met idioot hoge curbstones. Verder nog tips van mensen met ervaring?
 
Ecuyers is een super tof baantje. Geen idioot hoge curbs hoor, maar zoveel bochten dat je de eerste 3 a 4 sessies nog aan het leren bent.

Het enige lastige punt is de een na laatste linker op de heuvel voor de combinatie dir naar het rechte eind gaat. Die heeft negatieve verkanting en daar gaan er nog wel eens mensen af.

Ik ga pas midden augustus weer voor een weekend knallen.

En......

Als je stroom wil dan moet je of heel vroeg aankomen of 3 haspels meenememen.
 
Ecuyers is een super tof baantje. Geen idioot hoge curbs hoor, maar zoveel bochten dat je de eerste 3 a 4 sessies nog aan het leren bent.

Het enige lastige punt is de een na laatste linker op de heuvel voor de combinatie dir naar het rechte eind gaat. Die heeft negatieve verkanting en daar gaan er nog wel eens mensen af.

Ik ga pas midden augustus weer voor een weekend knallen.

En......

Als je stroom wil dan moet je of heel vroeg aankomen of 3 haspels meenememen.


Bedoel je als je de chicane uitkomt? En dan te vroeg op het gas?
 
Jup, die chicane achterop, daarna de linker bovenop de heuvel vlak voor het kleine stukje recht heuvelaf voor de laatste sector voor de pits.

Daar waar zeker de 2e dag de meeste mensen onderuit gaan.
 
Ik bedoel dus de eerste linker tussen de bochten "les chicanes" en "la gauche sans fin"
full
 
Laatst bewerkt:
Wij zijn er net geweest. Zoals de rest al aangeeft, super leuk baantje.

Zorg dat je de avond ervoor op tijd aankomt zodat je op de paddock past, een klein beetje kans op een stroomaansluiting hebt zodat je in ieder geval 's nachts stroom hebt en vrienden kan maken met de mensen met een aggregaat. Verder hebben wij de avond ervoor een rondje over het circuit gelopen, dat hielp behoorlijk, het is voor zijn formaat een best wel pittig circuit door de vele bochten en hoogteverschillen en je wil niet aan de binnenkant een curb mee pakken.

Sta er verder niet van te kijken als je zoek gereden wordt door moto3 rijders, wij zaten met die kleine van vdgoorbergh op de baan, die dwerg was lastig bij te houden met zijn 25 briesende paarden :} .
 
Bedankt voor de tips on plan is inderdaad een paar uur voor de paddock open gaat daar te zijn. Want wij blijven er ook dan slapen, comfort heb ik niet nodig wij zijn redelijk wat ruwe campings gewent. Wij hebben van alles bij kwa kabels van 220 en een omvormer van 380 want ik zag die is er wel op de paddock

Ik hou wel van die slinger baantjes dus dat moet wel goed komen. Maar op YouTube is het dan toch altijd net even makelijker als in het echt _O-

Het zal vooral rustig aan beginnen worden zodat ik ook 2 dagen kan rijden en niet 1 halve :N
 
Geniet er van. Probeer als het kan op de eerste paddock te staan (asfalt) en dan aan de kant zo ver mogelijk van de baan zelf. Je kan dan je tentje op het grasvel in het midden opzetten.

Maar houdt er rekenijng mee dat he zodanig ingebouwd staat daar dat je nooit meer eerder weg kan als je motor plat is of andersinds iets eerder weg wil.

Verder hoorde ik van veel mensen dat de navi niet goed werkte. Ik heb de gps coördinaten ingevoerd en kwam precies voor de ingang uit.

Geniet er van, super leuk baantje!
 
Wij gaan aankomend weekend met Pinksteren. Heb nog 2 inschrijvingen in de aanbieding voor groep gevorderd omdat 2 man verhinderd zijn.

Iemand interesse? Is met organisatie circuitfun.be
 
Terug
Bovenaan Onderaan