Kan meer 1 maal op- of afschakelen

14 mei 2018
4
0
Beste,

ik heb een Kawasaki Versys 650 (bj.2009). Tijdens het rijden vandaag bleef tijdens het schakelen ineens mijn koppelingspedaaltje hangen (dus de voetschakelaar). Het keerde niet terug naar de neutrale stand. Het enige wat ik kan doen is het 1x naar boven klikken of 1x naar beneden. Maar ik geraak dus niet terug naar neutraal.
De koppelingshendel zelf werkt wel, dus ik kan ontkoppelen en weer laten opkomen. Geluk was dat het in de derde vitesse is gebeurd dus mits voldoende gas kan ik nog wel vertrekken en rijden. Maar kan ik het vertrouwen om zo toch nog even verder te rijden.

En wat zou de oorzaak kunnen zijn? Een veer? Kan ik dit gemakkelijk controleren en eventueel herstellen?

Alvast bedankt voor de commentaren.
 
Het kan een gebroken veer zijn.
Dan moet het echter mogelijk zijn de pook met de voet in de middenpositie terug te brengen, zodat verder schakelen mogelijk is. Zo ben ik eens heel Frankrijk door gereden.
Ook kan het gewoon een stroef lopende (gebrek aan smering) of een verbogen pook zijn.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je antwoord.

Om het terug in de middenpositie te brengen heb ik niet geprobeerd. ik was op weg naar m'n werk, dus heb direct rechtsomkeer gemaakt om de auto te gaan halen. Algoed was ik maar 3 straten ver. Ik zal het vanavond eens testen.

Valt dit gemakkelijk te smeren? Of moet je dan veel openhalen?
 
Bedankt voor je antwoord.

Om het terug in de middenpositie te brengen heb ik niet geprobeerd. ik was op weg naar m'n werk, dus heb direct rechtsomkeer gemaakt om de auto te gaan halen. Algoed was ik maar 3 straten ver. Ik zal het vanavond eens testen.

Valt dit gemakkelijk te smeren? Of moet je dan veel openhalen?
Smeren betreft alleen de uitwendige draaipunten.
 
ok, hartelijk bedankt voor je hulp. We gaan dit vanavond even bekijken. Als het smeren niet helpt, doe ik hem dan maar naar de garage, want ken er zelf niets van en ik vermoed dat die veer intern zit?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan