S1000RR Deel 7

noob vraagje..

waarvoor is dit stekkerpunt en is dit standaard? En is er een stekker te krijgen voor een garmin navigatie?

Staat er alleen stroom op bij contact aan?

wvog2du.jpeg
 
noob vraagje..

waarvoor is dit stekkerpunt en is dit standaard? En is er een stekker te krijgen voor een garmin navigatie?

Staat er alleen stroom op bij contact aan?

[afbeelding]

Niet standaard. Stekkers zijn ervoor te krijgen, voorbeeldje van TecMate - of goedkoper via ali / ebay. Heet ook wel DIN aansluiting, of BMW aansluiting (want vooral op BMW en later ook Triumph te vinden)

edit:
Stroom bij contact aan: hangt af van de implementatie. Ik heb zelf net zo'n stopcontact in mn 2010 S1000RR gemonteerd, die heb ik direct op de accu geplaatst (met zwevende zekering natuurlijk).

Nadeel: Altijd prik op.
Voordeel: Zo kan ik ook de accu bijladen middels een mannetje stekker zonder zadel te demonteren.

De montage kan ook gebeuren met een piggy-back zekering, op de accesoire stekker, direct op de accu of afgetapt van bijv de verlichting. Hoe dat bij jouw motor gedaan is weten wij dus niet :)
 
Laatst bewerkt:
Is het plaatsen van een volledig uitlaat systeem makkelijk zelf te doen en is het nodig de motor opnieuw te laten afstellen? Zoja hoe? Moet dat met een PCV bv?
 
Laatst bewerkt:
Is het plaatsen van een volledig uitlaat systeem makkelijk zelf te doen en is het nodig de motor opnieuw te laten afstellen? Zoja hoe? Moet dat met een PCV bv?

Is goed zelf te doen, technisch niet heel spannend. Afstellen is wel beter, maar ik weet niet of het noodzakelijk is. Dit kan direct in ECU, naar ook dmv PowerCommander.
 
hey tommy,
weet jij het aanhaalmoment voor de bouten waar je de remschijf mee op de naaf bevestigd?

pieter
 
Remschijf aan voorwiel

Flenskopbout, M8 x 27 - 10.9, Bout vervangen

Schroefdraadborgmiddel (Micro-ingekapseld)
Kruiselings aandraaien

19 Nm

dit komt uit de werkplaats handleiding
 
beste collega's!

ik ben sinds kort ook in het bezit van een S1000RR 2011.
helemaal weg van de motor en al diverse upgrade's gedaan na aanschaf.
Waaronder een puig jetstream donker smoke, maar wat een miskoop!

Ik ben vrij lang en krijg nu alle wind in mijn helm gepropt door de ruit, veel turbulentie nu..
Welke ruit kan ik nu het beste kopen?

OEM ruit is prima alleen vind het donker smoke een stuk mooier ogen, iemand suggestie's ? :?

inmiddels gedaan:
OEM BMW monoseat cover in kleur wit
voetsteunen eraf passagier
LED knippers voorzijde
andere hendels rem/koppeling
Valdoppen
philips diamond vision dimlicht
philips led stadslicht
Puig jetstream kuipruit wat dus niet zo ideaal is |(

plaatje bij het praatje, dit was direct na aankoop:
20180519_170925938_iOS by mark de witte, on Flickr
 
Laatst bewerkt:
beste collega's!

ik ben sinds kort ook in het bezit van een S1000RR 2011.
helemaal weg van de motor en al diverse upgrade's gedaan na aanschaf.
Waaronder een puig jetstream donker smoke, maar wat een miskoop!

Ik ben vrij lang en krijg nu alle wind in mijn helm gepropt door de ruit, veel turbulentie nu..
Welke ruit kan ik nu het beste kopen?

OEM ruit is prima alleen vind het donker smoke een stuk mooier ogen, iemand suggestie's ? :?

inmiddels gedaan:
OEM BMW monoseat cover in kleur wit
voetsteunen eraf passagier
LED knippers voorzijde
andere hendels rem/koppeling
Valdoppen
philips diamond vision dimlicht
philips led stadslicht
Puig jetstream kuipruit wat dus niet zo ideaal is |(

plaatje bij het praatje, dit was direct na aankoop:
[~[url="https://farm2.staticflickr.com/1761/42672132884_46081f8368_c.jpg"]afbeelding~][/url]20180519_170925938_iOS by mark de witte, on Flickr

Die staat er mooi bij te glimmen zeg! Wbt je kuipruitje: ik heb de MRA kuipruit die ik erbij had eraf gehaald en de OEM gemonteerd: vond ik toch mooier staan. Juist ook met jouw witte bike (ik heb n zwarte) zou ik m lekker helder houden. Eventueel kan je m ook met folie beplakken, zoals met een autoruit, maar heb geen idee of dat mooi blijft.




Algemene vraag van mijn kant: als de motor in versnelling staat en de koppeling is in, dan moet je m toch kunnen starten? Die van mij had daar laatst geen zin in, tot ik m echt in de vrij zette. Is mijn gok correct: koppeling-detectie-schakelaartje stellen, of vervangen..
 
Om mijzelf te beantwoorden: vandaag ontdekt dat de schakelaar pas bij 100% koppeling in wordt omgezet en als ik m een klein beetje scheef houd hij niet omgaat. Beetje zitten pielen met het metalen flapjes, nu schakelt hij rond de 80% zoals het hoort :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan