€500 Challenge 2019: Alpenstrudel!


Bedankt voor de links. Ik heb gereageerd op de nt650 omdat deze koffers heeft.
Maar eigenlijk zoek ik stiekem toch iets ouders en meer in de richting van een shadow oid.

:t
 
Bedankt voor de links. Ik heb gereageerd op de nt650 omdat deze koffers heeft.
Maar eigenlijk zoek ik stiekem toch iets ouders en meer in de richting van een shadow oid.

:t
Woops, Kan nog altijd een leuke motor zijn, maar niet challenge waardig door de leeftijd. Maar goed, als je een goedkope motor zoekt ;)
 
[...]

Dit is wel een heel mooi exemplaar.~[/quote]

Ze zei dat het spruitstuk een beetje lekte en hij schijnt wat lastiger te starten bij een warme motor.
Maar als dat alles is..... (vast niet _O- )
 
Laatst bewerkt:
Klopt als de motor goed warm is starten ze wat slechter dan koud. Oorzaak de carbs zitten tussen de cylinders en verzorgen dat de benzine (te) snel verdampt.

Uitlaat is meer een probleem echt goed lek is laten staan want er zijn geen of heeeel weinig vervangende te vinden. Ook het loskrijgen van de bestaande uitlaat is een uitdaging.

Hoe ik deze info weet, challenge 2015 gereden op een VF750S. En had het geluk dat de uitlaat goed was op een klein scheurtje na dat te dichten was met een stuk bierblik en een slangeklem.

Succes met het zoeken naar een challengebike.
 
Laatst bewerkt:
Klopt als de motor goed warm is starten ze wat slechter dan koud. Oorzaak de carbs zitten tussen de cylinders en verzorgen dat de benzine (te) snel verdampt.

Uitlaat is meer een probleem echt goed lek is laten staan want er zijn geen of heeeel weinig vervangende te vinden. Ook het loskrijgen van de bestaande uitlaat is een uitdaging.

Hoe ik deze info weet, challenge 2015 gereden op een VF750S. En had het geluk dat de uitlaat goed was op een klein scheurtje na dat te dichten was met een stuk bierbuik en een slangeklem.

Succes met het zoeken naar een challengebike.

Bedankt voor de tip. Ik zal er morgen goed op letten
 
Net even wezen kijken en een testritje gemaakt.
Motor reed inderdaad erg lekker maar de collectorspot van het spruitstuk leek wel een gatenkaas. Het mariaal lijkt ook te dun om hem te laten lassen helaas. Zonde.

Dan maar op zoek naar een andere motor of 2e handse spruitstuk.
 
Net even wezen kijken en een testritje gemaakt.
Motor reed inderdaad erg lekker maar de collectorspot van het spruitstuk leek wel een gatenkaas. Het mariaal lijkt ook te dun om hem te laten lassen helaas. Zonde.

Dan maar op zoek naar een andere motor of 2e handse spruitstuk.
Iemand zoeken en vinden die kan lassen. Die pot kan er tussenuit, en dan stukje nieuwe pijp er tussen.

voor een lasser peanuts, en kosten beperkt tot materiaal en fles wij of zo.
 
Iemand zoeken en vinden die kan lassen. Die pot kan er tussenuit, en dan stukje nieuwe pijp er tussen.

voor een lasser peanuts, en kosten beperkt tot materiaal en fles wij of zo.
Een gatenzaag doet wonderen voor het herstellen van uitlaten :+ Of een blikje "bier":
full
 
Iemand zoeken en vinden die kan lassen. Die pot kan er tussenuit, en dan stukje nieuwe pijp er tussen.

voor een lasser peanuts, en kosten beperkt tot materiaal en fles wij of zo.

Dat is ook een optie... ik zit er vandaag al heel de dag over na te denken.
Morgen komt dr iemand anders voor die motor kijken. Mocht hij hem toch niet nemen ga ik de motor toch hoogstwaarschijnlijk aanschaffen.
Even duimen draaien nog.

(Ik moet echt een keer gaan verdiepen in foto’s uploaden)
 
Dat zei je inderdaad tijdens de test-weekend. Dan wacht ik daar nog even op.

(Had ik al verteld dat ik toch de vf750 heb gekocht?) _O-
Nijs :t

Wanneer ga je het ophalen?

full

full

full

full

full

Marshall uitlaatjes, cardan, leuk :)
Vorkkeerringen wel vervangen gok ik
Uitlaatje lassen

En controleer maar op valse lucht, mn met warm blok.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik hoop hem woensdag op te halen. Voorvorken zijn pas gereviseerd zei hij. Maar alles moet nog gecontroleerd worden.
Ik moet er iedergeval 80 km naar huis mee rijden. Gelijk zn vuurdoop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan