Het Grrrrote Triumph Tiger Topic Deel 4: Hear Me Roooaaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoals gezegd ging ik verleden week naar Z-frankrijk.

Dag 1 van de reis is voorwiel weggegleden...onderuit gegaan en sleutelbeen gebroken. Verder wat blauwe plekken en schaafwond op knie van pak.

Valbescherming heeft wel alles opgevangen. Voetsteun en schakelpook wat scheef. Bar-end wat verbogen. Moto start en rijdt normaal.

Beslist om alles terug op te laden en huiswaarts te keren '(

Tiger meteen laten afleveren bij dealer voor herstel.

Reden van de val? Niet zeker. We waren een bergpas aan het afrijden tegen het einde van de dag, op 30km van onze bestemming, en dit aan een rustig tempo (40 a 50 km/h). Er lag wel een hoop grind in het midden van de weg. Ik vermoed dat ik er niet volledig ben rondgereden. Ineens gaat het zo snel dat je niks meer beseft.
-O-
 
Hallo Allemaal,

Ik ben Hans van Netten en heb afgelopen zaterdag een 2014 Tiger 1050 Sport gekocht. Moet nog even wachten voor ik hem op kan halen, 30 of 31 mei, dan wel gelijk een weekend Westerwald met MF Weekend, dus kan ik hem gelijk goed uitproberen. Ik heb jaren lang Yamaha TDM gereden, maar daar heb ik eind vorig jaar een schuiver mee gemaakt, dus die was afgeschreven. Na veel wikken en wegen en testrijden is de keuze gevallen op deze Tiger.

full


Voorzien van handkappen, handvatverwarming en middenbok.

Ik wil er nog een alarmlicht module op zetten voor het rijden tussen de files, een power commander en een andere demper. Die laatste heb ik geen idee van hoe ik daar een keuze uit moet maken, afgezien van het uiterlijk. Is er ergens te achterhalen wat de verschillen zijn qua geluid en vermogenstoename?
 
Zoals gezegd ging ik verleden week naar Z-frankrijk.

Dag 1 van de reis is voorwiel weggegleden...onderuit gegaan en sleutelbeen gebroken. Verder wat blauwe plekken en schaafwond op knie van pak.

Valbescherming heeft wel alles opgevangen. Voetsteun en schakelpook wat scheef. Bar-end wat verbogen. Moto start en rijdt normaal.

Beslist om alles terug op te laden en huiswaarts te keren '(

Tiger meteen laten afleveren bij dealer voor herstel.

Reden van de val? Niet zeker. We waren een bergpas aan het afrijden tegen het einde van de dag, op 30km van onze bestemming, en dit aan een rustig tempo (40 a 50 km/h). Er lag wel een hoop grind in het midden van de weg. Ik vermoed dat ik er niet volledig ben rondgereden. Ineens gaat het zo snel dat je niks meer beseft.

Balen '( Sterkte met het herstel!
 
Hallo Allemaal,

Ik ben Hans van Netten en heb afgelopen zaterdag een 2014 Tiger 1050 Sport gekocht. Moet nog even wachten voor ik hem op kan halen, 30 of 31 mei, dan wel gelijk een weekend Westerwald met MF Weekend, dus kan ik hem gelijk goed uitproberen. Ik heb jaren lang Yamaha TDM gereden, maar daar heb ik eind vorig jaar een schuiver mee gemaakt, dus die was afgeschreven. Na veel wikken en wegen en testrijden is de keuze gevallen op deze Tiger.

[afbeelding]

Voorzien van handkappen, handvatverwarming en middenbok.

Ik wil er nog een alarmlicht module op zetten voor het rijden tussen de files, een power commander en een andere demper. Die laatste heb ik geen idee van hoe ik daar een keuze uit moet maken, afgezien van het uiterlijk. Is er ergens te achterhalen wat de verschillen zijn qua geluid en vermogenstoename?

Hoi, welkom. veel plezier met je Tiger. Ik had op mijn Tiger Sport een Remus Powercone op zitten. Stond hem- én klonk goed :)
 
nog een vraagje.....

hoe komt dit?...of wat zijn mogelijke oorzaken?....om en om drooglopende schakel....of om en om niet rakende schakel(blijft vet)

32430435_1739733529423902_7173895088668409856_n.jpg


zat zelf te denken aan: voor en achtertandwiel beide "even" aantal schakels?...
 
Zoals gezegd ging ik verleden week naar Z-frankrijk.

Dag 1 van de reis is voorwiel weggegleden...onderuit gegaan en sleutelbeen gebroken. Verder wat blauwe plekken en schaafwond op knie van pak.

Valbescherming heeft wel alles opgevangen. Voetsteun en schakelpook wat scheef. Bar-end wat verbogen. Moto start en rijdt normaal.

Beslist om alles terug op te laden en huiswaarts te keren '(

Tiger meteen laten afleveren bij dealer voor herstel.

Reden van de val? Niet zeker. We waren een bergpas aan het afrijden tegen het einde van de dag, op 30km van onze bestemming, en dit aan een rustig tempo (40 a 50 km/h). Er lag wel een hoop grind in het midden van de weg. Ik vermoed dat ik er niet volledig ben rondgereden. Ineens gaat het zo snel dat je niks meer beseft.

jee man, balen, sterkte met jou en je motor herstel !
 
Thanks voor de steun. uiteindelijk valt het allemaal mee maar wel balen.

Tip voor iedereen: draag je pak. Zowel m'n laars, knie, handschoen, elleboog en schouder hebben de grond geraakt. En dit met een kleine val. Protectie heeftveel opgevangen
 
Gelukkig is de motor in orde gets en heb jij ook niet al teveel, alhoewel dat sleutelbeen toch 1 van mijn grootste vrezen blijft om te breken..
 
Vorig jaar de Tiger ingeruild en nu heb ik nog wat spulletjes van de Tiger liggen dus als er iemand geïnteresseerd is.
Originele ruit (gebruikt maar in nette staat)
Gel zadel (gebruikt maar zonder scheurtjes)
Originele koppeling en remhendel
Nieuwe JT voor en achtertandwiel.
Nieuwe Ketting Tsubaki Sigma XRS 530 ketting.
Beugel (volgens mij van SW-Motech) voor navigatie, zodat deze boven de tellers komt. (Beugel is gebruikt, in goede staat en zwart gespoten.
Originele spiegels met verlenging van 10 cm (gebruikt maar in goede staat)

Ik hoef er niet de hoofdprijs voor te hebben, doe maar een bod en als ik mij daar ik kan vinden is het voor jou.
 
Vorig jaar de Tiger ingeruild en nu heb ik nog wat spulletjes van de Tiger liggen dus als er iemand geïnteresseerd is.
Originele ruit (gebruikt maar in nette staat)
Gel zadel (gebruikt maar zonder scheurtjes)
Originele koppeling en remhendel
Nieuwe JT voor en achtertandwiel.
Nieuwe Ketting Tsubaki Sigma XRS 530 ketting.
Beugel (volgens mij van SW-Motech) voor navigatie, zodat deze boven de tellers komt. (Beugel is gebruikt, in goede staat en zwart gespoten.
Originele spiegels met verlenging van 10 cm (gebruikt maar in goede staat)

Ik hoef er niet de hoofdprijs voor te hebben, doe maar een bod en als ik mij daar ik kan vinden is het voor jou.
Heb je toevallig een piccie van het gelzadel? En is dit een origineel of aftermarket? Originele hoogte of? :)
 
Vorig jaar de Tiger ingeruild en nu heb ik nog wat spulletjes van de Tiger liggen dus als er iemand geïnteresseerd is.
Originele ruit (gebruikt maar in nette staat)
Gel zadel (gebruikt maar zonder scheurtjes)
Originele koppeling en remhendel
Nieuwe JT voor en achtertandwiel.
Nieuwe Ketting Tsubaki Sigma XRS 530 ketting.
Beugel (volgens mij van SW-Motech) voor navigatie, zodat deze boven de tellers komt. (Beugel is gebruikt, in goede staat en zwart gespoten.
Originele spiegels met verlenging van 10 cm (gebruikt maar in goede staat)

Ik hoef er niet de hoofdprijs voor te hebben, doe maar een bod en als ik mij daar ik kan vinden is het voor jou.

shis...net tandwielset besteld.....


maar, de beugel voor navi heb ik intresse in, heb je daar een foto van?..
en wat wil je er voor hebben.....heb geen idee van een prijs.
 
Heb je toevallig een piccie van het gelzadel? En is dit een origineel of aftermarket? Originele hoogte of? :)~[/quote]


Het is een origineel Triumph zadel, met normale hoogte.
Heb wel een foto maar h3b geen idee hoe ik die hier kan plaatsen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan