ZRX trefpunt deel 14, ouder maar niet langzamer!

Dat is wel een goeie, hij komt van Schepers vandaan. Zal het hem even vragen :Y

BV Valvoline synpower 10W-40 ( gebruik ik ) of ieder ander gerenomeerd merk.
Hoef je echt niet aan Marcel te vragen , zult ongeveer hetzelfde antwoord krijgen.
( die van mij komt ook van Marcel ) :t

GREETZ
 
Ik gebruik al jaren motorex op aanbeveling van RG tuning .
full
 
Sjonge, blij dat ik niet tot zondag heb gewacht... -O-

Dinsdagavond ben ik bij Guntherrex op de koffie geweest en heb ik zijn krik en inrijklem meegenomen zodat ik zondag de schokbrekers kan demonteren omdat ze maandag voor revisie naar Tiel gaan.

Ik dacht gisteren, laat ik even kijken of dat wel lukt voordat ik er op zondag achter kom dat ik het niet voor elkaar krijg. Eerst al moeite met de krik... maar na flink zoeken heb ik een plekje gevonden waar de krik onder het frame kan. Ik raak bijna overal eerst de uitlaat, zelfs met de pootjes helemaal uitgedraaid. Helemaal achteraan het dwarsbuisje, daar krijg ik de krik net onder. En dan nog rust de uitlaat heel licht op de krik maargoed, dit gaat. Ik ben niet echt van plan de uitlaat te verwijderen als 't niet hoeft. ;)

Dan het echte 'probleem'. Links ging prima. Zowel de bout boven als onder komt prima los. Rechts ging de bout boven ook zo los, maar onder... ik kan er geen kracht op zetten want ik draai ik de kop stuk. Dus ik dacht, dan pak ik de moer aan de binnenkant. Helaas, sleutel 13 is te klein en sleutel 14 draait er overheen. Grrrrrrr, het hangt dus op 1 bout. Precies dit is waarom ik niet veel sleutel want ik loop steeds tegen dit soort ellende aan... maarja, da's misschien juist wel omdat ik nooit sleutel. :+

Morgenmiddag even bij een handige vriend langs. Die heeft al eerder bouten voor me uitgeboord. Hopelijk is dat nu niet nodig maar kan hij de bout los krijgen en daarna weer losjes monteren zodat ik 'm thuis weer zelf los krijg. Daarna maar even ergens een nieuwe bout scoren want deze hergebruiken zie ik niet zo zitten.
 
Moet ik eerst weer een slijptol kopen (ik heb wel een dremel :+). M'n maat krijgt 'm morgen wel los, daar heb ik alle vertrouwen in. En daarna losjes vast zodat ik er weer mee naar huis kan rijden.
 
~
Dan het echte 'probleem'. Links ging prima. Zowel de bout boven als onder komt prima los. Rechts ging de bout boven ook zo los, maar onder... ik kan er geen kracht op zetten want ik draai ik de kop stuk. Dus ik dacht, dan pak ik de moer aan de binnenkant. Helaas, sleutel 13 is te klein en sleutel 14 draait er overheen.

Gebruik je wel een 6 kantige dop / sleutel? Mijn ervaring is dat je het daar meestal mee los krijgt.
 
Gewoon een steeksleutel. Een dop ga ik er denk ik niet opkrijgen aan die kant. Kan ik nog even proberen inderdaad. Goede tip! :t
 
Probeer zo min mogelijk met steeksleutels te werken. Zo veel mogelijk met ring. Blijft het langer heel en kun je veel meer kracht zetten. Er bestaan ook rechte, weinig gebogen, veel gebogen en alles wat er tussen zit.
 
Laatst bewerkt:
Mja, eigenlijk best logisch. Ik ga het vanavond nog eens voorzichtig proberen met een dop en een ringsleutel (ik weet niet of ik dop+ratel er tussen ga krijgen maar een ringsleutel moet wel lukken).
 
Wel een zeskant he ;) als de hoekjes van je bout al wat afgerond zijn dan ga je het met een gewone dop/ringsleutel niet meer redden.

Mja, eigenlijk best logisch. Ik ga het vanavond nog eens voorzichtig proberen met een dop en een ringsleutel (ik weet niet of ik dop+ratel er tussen ga krijgen maar een ringsleutel moet wel lukken).
 
Toen ik vanavond rond half zes achter een auto voor het stoplicht op het industrieterrein in Beverwijk stond te sukkelen stond voor mij links van het kruispunt iemand met een zwarte ZRX (een R). Iemand van hier toevallig? Diegene had geen MF sticker overigens.
 
Het is gelukt! *O*

Een dop met ratel paste niet want de remschijf zat in de weg. Ringsleutel ging wel maar ook maar net, en daarmee kon ik even de spanning eraf krijgen waarna ik met een steeksleutel verder kon.

Denk dat ik sowieso wel even een nieuwe bout+moer ga halen. Ik neem aan dat het ook wel goed is als ik die moer niet zo heel erg vast meer draai en er wat locktite tussen smeer om lostrillen te voorkomen, niet?
 
Het is gelukt! *O*

Een dop met ratel paste niet want de remschijf zat in de weg. Ringsleutel ging wel maar ook maar net, en daarmee kon ik even de spanning eraf krijgen waarna ik met een steeksleutel verder kon.

Denk dat ik sowieso wel even een nieuwe bout+moer ga halen. Ik neem aan dat het ook wel goed is als ik die moer niet zo heel erg vast meer draai en er wat locktite tussen smeer om lostrillen te voorkomen, niet?

Ik zou een bout met borgmoer nemen IPV locktite.
en een beetje stevig aandraaien mag wel hoor :Y

GREETZ
 
Mooi dat het gelukt is Michel! Was even vergeten dat ik mijn uitlaat er zo afhaal :+

Ik mis de Zrx wel een beetje hier maar de schaamrandjes zijn inmiddels ook van de GS af :p
 
Zo. De schokbrekertjes zijn nu in Tiel bij HK suspension BV. Of 'HK suspension bijvoorbeeld', zoals de stem van Google maps het uitsprak. :')

Was goed te doen, 111km heen maar ik was er in ongeveer een uur en tien minuten. Vriendelijke mensen, mooie en nette zaak! Grappig dat je vanaf de balie zo de werkplaats in kijkt. :)
Daarna in iets meer dan een halfuur weer terug naar de Meern. Als het goed is kan ik ze vanmiddag weer ophalen. Als het niet goed is dan hoef ik ook niets te betalen voor de werkzaamheden, kreeg ik te horen. Heel netjes. :t
 
Zo, dat was me het dagje wel. Uit m'n werk vandaan weer naar Tiel gereden. De man die me hielp vroeg of ik nog een motor had omdat ik daar met helm en pak binnen kwam lopen. Ik: nee, ik ben hier stuiterend naartoe gekomen. :+
Toen hij hoorde dat ik de schokbrekers achterop de V-Strom ging binden heeft hij ze terplekke nog even netjes voor me ingepakt:
1526327021.jpg


De onderkant van de piggybacks hebben ze open moeten breken dus dat hebben ze ook nog maar even vervangen en netjes afgewerkt:
1526327028.jpg


En ze zijn weer schoon (ik had ze zelf niet schoongemaakt voordat ik ze inleverde). De schade aan de kant van de uitlaat vind ik ook niet meer terug (daar zat een roestplekje precies op de plek waar de bout waaraan de uitlaat hangt ietsjes uitsteekt). Het lijkt erop dat ze dat dus weer mooi zwart hebben gemaakt. :)

Boeltje weer gemonteerd. Alles zat er zo weer op:
1526327039.jpg


En nu heb ik hetzelfde probleem als onze fotograaf laatst had; de schokbrekers zijn schoner dan de rest:
1526327045.jpg


De knop bovenop staat op standje 2, die stond op 4 volgens mij. Rondje gereden en de eerste indruk is goed. Hij veert zachter én ligt beter op de weg! Kan placebo zijn want daar ben ik stiekem wel een beetje gevoelig voor. Mocht ik me van de week bedenken (ik rijd er dagelijks zo'n 150km mee) dan laat ik dat nog wel even weten. ;)
Ik durfde in ieder geval alweer een tikkie harder door m'n vrouw haar favoriete bocht, en dat terwijl ik daar nu juist heel erg over aan het nadenken en op de teller aan het loeren was. :P

Ohja, dan de kosten. Ze hadden vooraf €299,- doorgegeven maar ik hoefde maar €295,- te betalen. Dat scheelt natuurlijk maar 4 euro, maar gezien ze voor dat geld meer hebben gedaan (want volgens mij was de onderkant van de piggybacks daarin niet meeberekend) valt mij dit echt alles mee. Mijn schokkertjes kunnen in ieder geval weer een tijdje mee. :t
 
Laatst bewerkt:
Zo, dat was me het dagje wel. Uit m'n werk vandaan weer naar Tiel gereden. De man die me hielp vroeg of ik nog een motor had omdat ik daar met helm en pak binnen kwam lopen. Ik: nee, ik ben hier stuiterend naartoe gekomen. :+
Toen hij hoorde dat ik de schokbrekers achterop de V-Strom ging binden heeft hij ze terplekke nog even netjes voor me ingepakt:[afbeelding]

De onderkant van de piggybacks hebben ze open moeten breken dus dat hebben ze ook nog maar even vervangen en netjes afgewerkt:
[afbeelding]

En ze zijn weer schoon (ik had ze zelf niet schoongemaakt voordat ik ze inleverde). De schade aan de kant van de uitlaat vind ik ook niet meer terug (daar zat een roestplekje precies op de plek waar de bout waaraan de uitlaat hangt ietsjes uitsteekt). Het lijkt erop dat ze dat dus weer mooi zwart hebben gemaakt. :)

Boeltje weer gemonteerd. Alles zat er zo weer op:[afbeelding]

En nu heb ik hetzelfde probleem als onze fotograaf laatst had; de schokbrekers zijn schoner dan de rest:
[afbeelding]

De knop bovenop staat op standje 2, die stond op 4 volgens mij. Rondje gereden en de eerste indruk is goed. Hij veert zachter én ligt beter op de weg! Kan placebo zijn want daar ben ik stiekem wel een beetje gevoelig voor. Mocht ik me van de week bedenken (ik rijd er dagelijks zo'n 150km mee) dan laat ik dat nog wel even weten. ;)
Ik durfde in ieder geval alweer een tikkie harder door m'n vrouw haar favoriete bocht, en dat terwijl ik daar nu juist heel erg over aan het nadenken en op de teller aan het loeren was. :P

Ohja, dan de kosten. Ze hadden vooraf €299,- doorgegeven maar ik hoefde maar €295,- te betalen. Dat scheelt natuurlijk maar 4 euro, maar gezien ze voor dat geld meer hebben gedaan (want volgens mij was de onderkant van de piggybacks daarin niet meeberekend) valt mij dit echt alles mee. Mijn schokkertjes kunnen in ieder geval weer een tijdje mee. :t

De kosten vindt ik mee vallen. Naast het vervangen van de veren wat hebben ze nog meer gedaan aan de schokbrekers?
 
Gaat niet meer met het ruggetje iedere keer als ik heb gereden moet ik een week herstellen terwijl ik iedere dag op een j300 rij .ben er klaar mee helaas.maar hij moet niet weg hij mag weg.

Dat is echt balen! Ik hoop dat de nieuwe eigenaar er net zo zuinig mee om gaat als jij. De vraagprijs is zeker niet verkeerd. Zou zo verkocht moeten worden...
 
Terug
Bovenaan Onderaan