Schotland op de motor [Centrale informatie]

Ziet er goed uit Scheurneusje!
Hebben jullie gewoon leren jasjes aan (inclusief SLAYER!!!!! patch) en losse regenpakken of als extra ook waterdichte motorkleding?
.. Hier nu 2,5 week voor vertrek en ondertussen al een beetje aan het kijken wat ik mee ga nemen
 
Ziet er goed uit Scheurneusje!
Hebben jullie gewoon leren jasjes aan (inclusief SLAYER!!!!! patch) en losse regenpakken of als extra ook waterdichte motorkleding?
.. Hier nu 2,5 week voor vertrek en ondertussen al een beetje aan het kijken wat ik mee ga nemen

2,5 week voor vertrek? Wanneer vertrek je exact? Ik 6-6 van Ijmuiden naar New Castle.
 
@silvetarrow thanks
@motorhead...haha tuurlijk ook regenkleding...
Verslag van :

Dag 5
We weten inmiddels wat schotse regen inhoud😂
Vanmorgen wat later vertrokken na ons grandioos ontbijt met mooi uitzicht..
Meteen regenpakken aan..
Ger zijn pinlock werkt niet dus beslagen vizier..
ik ben gaan voorrijden zodat hij mijn achterlicht kon volgen.
De kms gingen in de stromende regen best goed...eilan castle zijn we maar niet naar toe gegaan was te slecht zicht.
Op naar applecross bijna boven gekomen🤤
Zon slecht zicht door de mist en harde regenbui en mijn motor stotterde en knalde en sloeg steeds af.😡
Dus omgedraaid (3 miles voor top)....en gelukkig met horten en stoten beneden gekomen.
Kon hem laten rollen en in zijn 2 weer laten aanspringen totdat ik weer moest stoppen voor tegenligger en dan alles weer opnieuw..
Beneden even tanken zie foto...
Daarna werd de regen iets minder en bleef motor het goed doen.
Met nog 60 km te gaan stop bij 4 sterren hotel om even alles uit te doen en op de verwarming te leggen.
Ger ontdekte dat zijn zak van zijn regenpak vol water stond en laat daar nu net zijn gsm voor fotos te maken in zitten🤤dus ligt nu te drogen...
En in dat 4 sterren hotel heerlijke cappuccino en gebak te eten...
Daarna afwisselend droog en klein beetje nat gehouden .
Om na 285 km rond 16 uur bij volgend hotel aan te komen...
Wat was die warme douche lekker...
Nou morgen en rest dagen voorspelen ze goed weer maar je weet maar nooit...
Wij zijn ingezegend 🍻😁


GDWEO7R.jpg
 
@silvetarrow thanks
@motorhead...haha tuurlijk ook regenkleding...
Verslag van :

Dag 5
We weten inmiddels wat schotse regen inhoud😂
Vanmorgen wat later vertrokken na ons grandioos ontbijt met mooi uitzicht..
Meteen regenpakken aan..
Ger zijn pinlock werkt niet dus beslagen vizier..
ik ben gaan voorrijden zodat hij mijn achterlicht kon volgen.
De kms gingen in de stromende regen best goed...eilan castle zijn we maar niet naar toe gegaan was te slecht zicht.
Op naar applecross bijna boven gekomen🤤
Zon slecht zicht door de mist en harde regenbui en mijn motor stotterde en knalde en sloeg steeds af.😡
Dus omgedraaid (3 miles voor top)....en gelukkig met horten en stoten beneden gekomen.
Kon hem laten rollen en in zijn 2 weer laten aanspringen totdat ik weer moest stoppen voor tegenligger en dan alles weer opnieuw..
Beneden even tanken zie foto...
Daarna werd de regen iets minder en bleef motor het goed doen.
Met nog 60 km te gaan stop bij 4 sterren hotel om even alles uit te doen en op de verwarming te leggen.
Ger ontdekte dat zijn zak van zijn regenpak vol water stond en laat daar nu net zijn gsm voor fotos te maken in zitten🤤dus ligt nu te drogen...
En in dat 4 sterren hotel heerlijke cappuccino en gebak te eten...
Daarna afwisselend droog en klein beetje nat gehouden .
Om na 285 km rond 16 uur bij volgend hotel aan te komen...
Wat was die warme douche lekker...
Nou morgen en rest dagen voorspelen ze goed weer maar je weet maar nooit...
Wij zijn ingezegend 🍻😁


[afbeelding]

Een nachtmerrie die regen! Je moet een beetje geluk hebben; het kan hele jaar door hozen! Succes met de rest van de trip!
 
Vandaag was het gelukkig weer super..
Waren pas na half tien vertrokken en pas half zeven terug in het hotel..
Hebben ook veel bezichtigd en veel fotos gemaakt..
Soms zitten er super grote gaten in het wegdek dus best goed opletten.
Wegdek lijkt grover als bij ons..
Morgen weer ruim 300 km naar edinburgh gelukkig weer droog weer voorspeld..
VqiDEXM.jpg

78xUhjN.jpg

xD2Oqzv.jpg

vqE9lJ3.jpg

EEXrJnw.jpg
 
Gave foto's idd! Jammer van de verregende dag, maar de rest ziet er top uit. Wat zijn die clan stenen precies?
 
Hey die stenen zijn 4000 jaren oud en die cirkels zijn oude graven.
En er is een serie outlander de schrijfster had die stenen gebaseerd op haar stenen in de film....

Het was een super goede vakantie zaterdags naar boot was het gewoon 21 graden onderweg☉
Die ene dag of zeg 4 uur waren wel van dien aard dat we echt onszelf gelukkig prijzen met het weer.
Zoals de schotten zeggen normaal best veel regen en veel kouder in mei..
Dus ☉🖒
Heb nog meer fotos maar nu even te druk met van alles en genieten van het weer hier
 
Groeten allemaal vanuit mijn tent in Schotland.

Ik zit 100% hermetisch afgesloten met bier en chips in de tent, enkel luchtmonoculen en 3g komt nog binnen.

De reden; midges

Ik kende het fenomeen nog niet totdat ik een paar dagen terug mijn tent neer zette lol... :P
 
Laatst bewerkt:
ooh jee iedereen waarschuwt er altijd al voor Joris en de schotten zeggen de Midgets zijn echt gemeen!!! anders als onze lieve mugjes,vandaar dat men adviseert om in mei of september te gaan juli en augustus schijnt het ergste te zijn,maar warm weer komen ze natuurlijk eerder....Gelukkig hebben wij er geen last van gehad.
Ik moet zeggen sorry,dat ik wel in mijn lach schoot toen ik je verhaaltje las,zo komisch geschreven hahahahaha sorry....ik adviseer je om te gaan motorrijden tot ...... :] ;)
maar des al niet te min,ik ben jaloers onze zo gewedlige vakantie daar zit er al weer op snik snik...
 
Groeten allemaal vanuit mijn tent in Schotland.

Ik zit 100% hermetisch afgesloten met bier en chips in de tent, enkel luchtmonoculen en 3g komt nog binnen.

De reden; midges

Ik kende het fenomeen nog niet totdat ik een paar dagen terug mijn tent neer zette lol... :P


Aai, kunnen erg vervelend zijn ja! Het helpt om een plekje in de wind en uit de buurt van (stilstaand) water te zoeken. Ook vlakbij de rook van een kampvuur zitten kan helpen.
Succes ermee en veel plezier!
 
Je moet mazzel hebben met het weer inderdaad. Als het maar een beetje waait dan blijven ze al aan de grond, maar bij mij was het zo windstil dat je het WK badminton op de camping kon houden :P

Heb genoten van de highlands, nu op de ferry naar Noord Ierland, daar Belfast bezoeken en dan de Causeway Coastal Route af :P
 
Je moet mazzel hebben met het weer inderdaad. Als het maar een beetje waait dan blijven ze al aan de grond, maar bij mij was het zo windstil dat je het WK badminton op de camping kon houden :P

Heb genoten van de highlands, nu op de ferry naar Noord Ierland, daar Belfast bezoeken en dan de Causeway Coastal Route af :P
Hier hetzelfde .. nou bijna dan. Morgen de ferry naar Belfast en dan de noordkust. Ondertussen 11 dagen Schotland (waarvan 7 in de Highlands en Isle of Mull) achter de rug. Nu ongeveer halverwege de vakantie en op een motregenbuitje na alles droog en zonnig gehad.
 
Hier hetzelfde .. nou bijna dan. Morgen de ferry naar Belfast en dan de noordkust. Ondertussen 11 dagen Schotland (waarvan 7 in de Highlands en Isle of Mull) achter de rug. Nu ongeveer halverwege de vakantie en op een motregenbuitje na alles droog en zonnig gehad.

Cool, ik blijf een dag plakken hier in Belfast nu, en dan de Causeway Coastal Route rijden. :P

Daarna pak overigens de Wild Atlantic Way naar het zuiden, jij ook? :)
 
Laatst bewerkt:
Cool, ik blijf een dag plakken hier in Belfast nu, en dan de Causeway Coastal Route rijden. :P

Daarna pak overigens de Wild Atlantic Way naar het zuiden, jij ook? :)
Klinkt goed! Nee, ik doe Lake District en Yorkshire Dales National Park en dan weer terug naar Newcastle om de boot naar IJmuiden te nemen op 22 juni.
Je zult in Belfast morgen ook vast al wel een aantal Vespa motorscooters tegenkomen. Van donderdag t/m zondag zijn daar de Vespa World Days waar ongeveer 3000 Vespa’s worden verwacht.
Groet, Bart
 
Klinkt goed! Nee, ik doe Lake District en Yorkshire Dales National Park en dan weer terug naar Newcastle om de boot naar IJmuiden te nemen op 22 juni.
Je zult in Belfast morgen ook vast al wel een aantal Vespa motorscooters tegenkomen. Van donderdag t/m zondag zijn daar de Vespa World Days waar ongeveer 3000 Vespa’s worden verwacht.
Groet, Bart

Inderdaad, ik kwam er al eentje tegen op de Ferry, met Vespa uiteraard :+

Hij had het overigens over 5000 vespa's.
 
Doodse stilte hier... Niemand die op dit moment in Schotland zit?

Ik ben op dit moment de laatste dingen aan het verzamelen voor eind augustus. Zijn er buiten UK stekkers, spanbanden en een regenpak nog andere dingen die handig zijn om mee te nemen?
 
Doodse stilte hier... Niemand die op dit moment in Schotland zit?

Ik ben op dit moment de laatste dingen aan het verzamelen voor eind augustus. Zijn er buiten UK stekkers, spanbanden en een regenpak nog andere dingen die handig zijn om mee te nemen?
Spanbanden krijg je elke keer dat je met de ferry gaat. Ik ben al weer twee weken terug en in Schotland m’n regenpak niet nodig gehad gelukkig. Wat je wel mee kunt nemen is een spray tegen midges :Y
Schotland is wel de mooiste motorreis die ik tot op heden gedaan heb *O*
 
Spanbanden krijg je inderdaad van dfds en wij hebben regenpak 1 dag nodig gehad en geen last van midges maar in augustus heel erg dus bereid je maar voor de schotten zeggen dat ze niet te vergelijken zijn met onze lieve mugjes...
Ik zou iets met veel deed erin kopen of beter nog daar meteen iets kopen...

Verder heb ik altijd water bij me en iets te eten ,liter benzine,en luchtpompje voor eventueel lekke band...etc etc...credicart of bankpas is normaal dat je die bijna overal voor gebruikt...

Verder nemen wij altijd een heel klein souverniertje mee uit holland dit jaar had ik porseleine klompjes en die geven we bij een hotel of B&B waar we wel zeg maar een klik mee hebben,of iemand die we tegen komen...........wordt altijd zeer gewaardeerd...

oooh voor ons al weer weken geleden en jij hebt het nog tegoed heeeeeerlijk ...

ik vond trouwens dat niemand niks zegt over dat geluid op de boot vd motor ??? had ik niet verwacht...

Trouwens stel je wil de ferry van maillaig naar armedale , isle of skye dan moet je van tevoren boeken..

Wij stonden daar en ik had natuurlijk geboekt ,maar veel motor rijders niet,en die konden dus echt niet mee.........en moesten omdraaien...

tis maar dat je het weet..
 
:}

Ticket voor de ferry naar Mallaig meteen geboekt. Spul voor de midges moet ik nog wel ff naar kijken. Als er muggen in de buurt zijn, moeten ze vaak mij hebben, dus ik bereid me voor op het ergste :') .

Meeste vrienden/kennissen/ collega's zijn dit jaar vroeg weg geweest, dus het begint bij mij nu ook wel te jeuken. Even geduld nog...
 
En pas op met wandelen door dorpen/steden de meeste touristen worden platgereden omdat ze blind oversteken. 8-)
Danny :W :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan