Koelwater temperatuur

Airbuster

Rookie
15 mei 2018
1
0
Oosterhout
Goede middag allemaal



Ik ben nieuw op dit forum, en kijk sinds kort een beetje mee.
ben in het bezit geweest van een BT-1100 Bulldog, maar ben nu 4 weken de trotse eigenaar van een MT-09 en ben hem aan het inrijden.
ik heb een vraag aan de doorgewinterde gebruikers van een MT-09.
Na het starten staat er een melding in het display LOW als hij nog koud is wat ook de bedoeling is, maar in het begin kwam de temperatuur niet erg hoog tijdens het rijden en zakte erg terug op de snelweg tot wel 63 graden maar liep op bij stilstand en schakelde de koelvin netjes in. sinds kort is het opgelopen naar 73 graden. dit alles na meer dan een half uur rijden.
naar mijn idee moet de water bedrijfstemperatuur toch oplopen en constant zijn bij +/- 95 á 100 graden.
ik kan in het instructieboekje hier niets over terug vinden.

wat zijn jullie ervaringen hiermee??
 
Goede middag allemaal

Ik ben nieuw op dit forum, koelvloeistof, MT-09 [...}
Hoi, en welkom.

De kvs-temperaturen die je opsomt komen mij niet raar voor: m.i.v. 2013 geeft b.v. een Yamaha FJR overeenkomstige waarden, terwijl die bij de modellen ervoor (toen weliswaar in blokjes op het dashboard weergegeven) wat hogere temperaturen kon laten zien. Sowieso varieert de kvs-temperatuur onderweg: thermostaat is er alleen om de motor sneller te doen opwarmen (t.b.v. o.a. brandstofhuishouding), niet om de kvs-temperatuur constant te houden.
 
Laatst bewerkt:
Bij 95 graden komt bij mij de koelventilator in.(kan ik zelf enig sinds ,instellen)
Rijdend 75-90 graden,afhankelijk buitentemperatuur..
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan