Controle geluid Tilburg

Uit het stukje uit het BD blijkt m.i. dat je als suffe tourder in de File niks te vrezen hebt met je Laser. Het is weer een hetze zoals toentertijd hier op de PPP/A4, ontmoedigingsbeleid. Hier heeft het geholpen gewerkt... enneh... geen meting? dan vragen we even bemiddeling aan de Rechter
 
Laatst bewerkt:
als jij een originele uitlaat op je motor hebt zal die Tilburgse agent jou niet bekeuren, die zit niet te wachten op een hoop administratie doordat jij in beroep gaat die schrijft alleen echte herrieschoppers op liefst met een collega er bij die het ook geconstateerd heeft.

en gelijk heeft ie.
Origineel en goedgekeurd...https://youtu.be/UNLOikD94nU
En zo zijn er wel meer te vinden, dus ik ben benieuwd. Uiteraard weten we allemaal wie er bedoeld wordt, maar als ik iets enthousiast wegrijdt bij het stoplicht (geen wheelies of andere ongein, maar gewoon vlot wegrijden) dan kan ik me prima voorstellen dat dat ook discussie oplevert. Keurige straatlegale Ducati 959 met goedgekeurde Uitlaat.
 
Een open pijp is toch voor de veiligheid zodat lui in koekblikkie's je zouden kunnen horen voordat ze zonder in de spiegel te kijken van rechts na links slingeren.

Laat ze ma boeven gaan vangen.
 
Een open pijp is toch voor de veiligheid zodat lui in koekblikkie's je zouden kunnen horen voordat ze zonder in de spiegel te kijken van rechts na links slingeren.

Laat ze ma boeven gaan vangen.
Grote kans dat er heel veel boeven bij zitten, gestolen voertuigen en dergelijke.
 
Er rijden in Tilburg inderdaad een paar losers rond die belachelijk veel lawaai maken. Daar is geen dB-meting voor nodig, aanpakken die gasten.
 
Origineel en goedgekeurd...https://youtu.be/UNLOikD94nU
En zo zijn er wel meer te vinden, dus ik ben benieuwd. Uiteraard weten we allemaal wie er bedoeld wordt, maar als ik iets enthousiast wegrijdt bij het stoplicht (geen wheelies of andere ongein, maar gewoon vlot wegrijden) dan kan ik me prima voorstellen dat dat ook discussie oplevert. Keurige straatlegale Ducati 959 met goedgekeurde Uitlaat.
Op het filmpje is een Desmosedici te zien. Die zijn nogal zeldzaam.
 
Origineel en goedgekeurd...https://youtu.be/UNLOikD94nU
En zo zijn er wel meer te vinden, dus ik ben benieuwd. Uiteraard weten we allemaal wie er bedoeld wordt, maar als ik iets enthousiast wegrijdt bij het stoplicht (geen wheelies of andere ongein, maar gewoon vlot wegrijden) dan kan ik me prima voorstellen dat dat ook discussie oplevert. Keurige straatlegale Ducati 959 met goedgekeurde Uitlaat.

Die Ducati klinkt gewoon alsof alle onderdelen oorlog met elkaar voeren en op het punt van catastrophale motorschade zitten. Klinkt dus gewoon als een Ducati. Maar echt mega hard klinkt het niet. Kan het commentaar nog verstaan.
 
Origineel en goedgekeurd...https://youtu.be/UNLOikD94nU
En zo zijn er wel meer te vinden, dus ik ben benieuwd. Uiteraard weten we allemaal wie er bedoeld wordt, maar als ik iets enthousiast wegrijdt bij het stoplicht (geen wheelies of andere ongein, maar gewoon vlot wegrijden) dan kan ik me prima voorstellen dat dat ook discussie oplevert. Keurige straatlegale Ducati 959 met goedgekeurde Uitlaat.

Mooi geluid, denk dat er niet veel aan de hand is als je hiermee rustig langs een terras rijdt.
Enthousiast wegtrekken moet je dan weer mee oppassen in de binnenstad.

Het gaat er niet om of de uitlaat is goedgekeurd ja/nee
Het gaat erom dat je niet onnodig geluid veroorzaakt.
Dat geldt overigens ook voor blikken met een dikke stereo aan boord, niks mis mee.
Tenzij je met alle ramen open en dat ding zo hard, dat de hoedeplank ervan op en neerdanst door de binnenstad gaat cruisen.
 
Gefilmd door iemand met Parkinson.

Origineel en goedgekeurd...https://youtu.be/UNLOikD94nU
En zo zijn er wel meer te vinden, dus ik ben benieuwd. Uiteraard weten we allemaal wie er bedoeld wordt, maar als ik iets enthousiast wegrijdt bij het stoplicht (geen wheelies of andere ongein, maar gewoon vlot wegrijden) dan kan ik me prima voorstellen dat dat ook discussie oplevert. Keurige straatlegale Ducati 959 met goedgekeurde Uitlaat.
 
Die Ducati klinkt gewoon alsof alle onderdelen oorlog met elkaar voeren en op het punt van catastrophale motorschade zitten. Klinkt dus gewoon als een Ducati. Maar echt mega hard klinkt het niet. Kan het commentaar nog verstaan.
Het is geen gewone Ducati maar een motoGP machine met kenteken.
 
Mooi geluid, denk dat er niet veel aan de hand is als je hiermee rustig langs een terras rijdt.
Enthousiast wegtrekken moet je dan weer mee oppassen in de binnenstad.

Het gaat er niet om of de uitlaat is goedgekeurd ja/nee
Het gaat erom dat je niet onnodig geluid veroorzaakt.
Dat geldt overigens ook voor blikken met een dikke stereo aan boord, niks mis mee.
Tenzij je met alle ramen open en dat ding zo hard, dat de hoedeplank ervan op en neerdanst door de binnenstad gaat cruisen.
En dat gaat een agent met naar goeddunken bepalen? Ik geloof serieus niet dat daar veel van terecht komt. Het gaat niet om de uitersten, die zijn wel duidelijk. Het gaat om de grensgevallen die diezelfde agent moet gaan beoordelen. Aangezien dat gewoon niet kan maakt elke rechter gehakt van een veroordeling.
 
Het is met hard geluid van motoren hetzelfde als met gebruik achter het stuur van mobieltjes.
Iedereen baalt ervan en de overheid stelt geen harde grenzen!

Wat wel goed lukt is om nare CJIB-brieven te sturen, omdat je 3km te snel gereden hebt.
 
Laatst bewerkt:
En dat gaat een agent met naar goeddunken bepalen? Ik geloof serieus niet dat daar veel van terecht komt. Het gaat niet om de uitersten, die zijn wel duidelijk. Het gaat om de grensgevallen die diezelfde agent moet gaan beoordelen. Aangezien dat gewoon niet kan maakt elke rechter gehakt van een veroordeling.

Als jij net de grens opzoekt van wel/niet gevaarlijk rijgedrag, kan een agent je daar ook een bon voor geven. Dan moet hij ook naar goeddunken bepalen of het net wel gevaarlijk genoeg was voor een bon of net niet. Waarom is dit ineens een probleem?
Net als met gevaarlijk rijgedrag vermoed ik dat grensgevallen voornamelijk een waarschuwing krijgen, en alleen de extreme gevallen een bon.
 
Die gasten met hun quads en de 3 wiel vespa's met open akra's die de godganse avond met hun mannentasjes rondrijden mag de pliesie gelijk op de bon gooien hoor.

Tegelijk met de gixxers met verlengde achtervorken die het 's avonds laat leuk vinden om met stilstand in de toerenbegrenzer te hangen, die mogen ze ook gelijk op de bon slingeren.

Zo'n mooie desmosedici is geen herrie, dat is pure motorische kunst. Die moet je gewoon op het juiste moment lazeren, niet op geluid.......
 
Laatst bewerkt:
En dat gaat een agent met naar goeddunken bepalen? Ik geloof serieus niet dat daar veel van terecht komt. Het gaat niet om de uitersten, die zijn wel duidelijk. Het gaat om de grensgevallen die diezelfde agent moet gaan beoordelen. Aangezien dat gewoon niet kan maakt elke rechter gehakt van een veroordeling.



"Artikel 57 - Bestuurders van een motorvoertuig, bromfietsers en snorfietsers mogen met hun voertuig geen onnodig geluid veroorzaken." Een politieman kan met dit wetsartikel in de hand ook zonder geluidsmeting een bekeuring uitdelen.
 
Jengelen met stilstand in de begrenzer kan artikel 57 zijn.

Normaal rijden met een iets te harde uitlaat is subjectief en moet gemeten worden!
 
Jengelen met stilstand in de begrenzer kan artikel 57 zijn.

Normaal rijden met een iets te harde uitlaat is subjectief en moet gemeten worden!
Dit dus. Artikel 57 is geen vrijbrief voor een agent om maar lukraak te bekeuren. Anders kunnen we net zo goed stoppen met typegoedkeuringen, dat kan een agent prima uit de losse pols bepalen...
 
Zat net een artikeltje te lezen op de app van het brabantsdagblad
Ging over aanpakken van motor/quad rijders
Stond in dat ze bekeurd worden als ze onnodig veel lawaai maken
Er stond ook dat het geluid niet werd gemeten maar beoordeeld door motoragenten
Als ze het te hard vonden volgt een boete van 380€
Vind dat op zijn zachts gezegd beetje arbitrair , hoe kun je je zelf verdedigen tegen zo’n maatregel

Motoragenten zijn ook geen gewone agenten he, dat zijn nu eenmaal echte stoere mannen die dat kunnen !! *D


Alle echte antwoorden staan trouwens in dit topic ook genoemd. db-killer



Kan ook met je toeter.....

Ja, maar dat is een ander apart genoemde overtreding ;)







Onnodig gebruik daarvan is strafbaar.
Nog nooooit iemand gezien of gehoord,die daar bestraft voor is :')
Dat zijn ook aso's : "dag pietje en sjaan" "tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut,tuuuuuuuuuuuuuuuuuut,tuuuuuuuuuuuuuut,
Klootjes volk :r

Ikke wel :Y })
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan