Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #22

Status
Niet open voor verdere reacties.
Grinnikt..

heb in begindagen bij stoplichtfilteren wel eens een spiegel van bouwvakbus met schouder weggeduwd.. de klaxon kwam er bijna uit.. (bij hem/haar dan)

Ook wel eens een (rechter)spiegel even "verzet" voor een personenauto die te veel zwalkte toen ik er tussendoor wilde. maar dan realiserde ik me dat hij daarna helemaal blind is op rechts, dus helpt ook niet...

nee, dan azie, daar verzetten scooterrijders routinematig spiegels als het gat tussen twee koelblikken te smal is voor hun stuur.

Ja... begrijp me niet verkeerd, ik vind road rage echt verschrikkelijk, maar vandaag heb ik wat begrip voor de ‘rage’ gekregen 😂😂😂
 
Pfff. Ik m'n GS volgepakt om de Mount Everest te beklimmen, kom ik in de file terecht. Sukkelende woon-werk rijder die daar met een slakkengang van 50 doorheen ging dus ik *toet*, ja hoor, hij ging aan de kant. Brooaaaaaap ervoorbij! Heb 'm nog even gewezen op z'n spiegels want hij ging niet snel genoeg aan de kant. De sukkel.

:] _O-
 
Laatst bewerkt:
Vandaag op de A4 van Rijswijk richting Leiden was ik lekker aan het filteren, zit ik ineens achter een HD, iemand met een HD leren jas, en hij reed nogal langzaam. Liet me ook niet voorbij of zo. Dan hoor ik een sirene achter me, HD-meneer gaat aan de kant, ik ook, auto van Rijkswaterstaat met blauw-blauw en sirene, wringt zicht tussen de rijen door. Ik rij weer verder zoals ik deed, inmiddels voorbij de HD, maar een auto begint ook achter de gele pickup aan te rijden. Dat vond de bestuurder van RWS niet fijn, remde een paar keer hard, ik ging aan de kant, passagier van witte golf begint dingen naar de pickup te gooien, maar gaat dan toch mokkend weer in de rij. Ik rij lekker verder achter het pickupje aan, maar ondanks blauw-blauw en sirene gaat het langzamer dan als ik alleen aan het filteren ben. Uiteindelijk, best wel veel later, blijkt er een auto links stil te staan, mevrouw er naast. Wel goed dat RWS er zo snel mogelijk wil zijn, hoe eerder die mevrouw daar weg is, hoe beter.

Toen konden we weer doorrijden.
 
Vandaag op de terugweg door A'dam Centrum allemaal vrolijke mensen gezien die van het weertje aan het genieten waren en geen haast hadden. Zeldzaam relaxt :)
 
O ja, ook nog een afgevallen stapel kliklaminaat van de weg gehaald vlak na een scherp en heel kort s-bochtje... Je zal zo'n plaatje meepakken op de motor :X

OHUGp5e.jpg
 
Precies met een MP3 mag het dus weer niet.

Er zijn twee type MP3. De één is juridisch een auto, de ander een motorfiets. Het grootste verschil is de afstand van de voorwielen. Die is bij het motorfiets model net smaller dan 45cm, dat maakt het voor de wet één wiel en dan mag je wel doorrijden bij het bord C6 :-)
 
Vandaag knikte een harley meneer naar me: los colbertje, spijkerbroek, jethelm, en veel geplof.
Keek eerst minzaam opzij naar die stoffige woon-werk-motor
(zoals altijd ongewassen, en vandaag met alle koffers erop en eraan),
ik (helm open meen ik) knikte naar m, en toen lichtte zijn ogen even op en knikte hij terug..

We stonden samen vooraan bij stoplicht Erasmusbrug Rdam, hij rechtdoor ik linksaf. (iemand van hier?)
 
Gister heel veel auto's rechts gepasseerd omdat men maar op de linkerbaan achter elkaar bleef hangen.

Het gekke vind ik dat ze dan ook echt bovenop elkaar zitten, ze rijden immers in een file (met toch nog 100 km/h).
Is volgens mij typisch in Groningen, rij maar eens op de A7 van Duitse grens naar Stad. Lijkt verdomme wel de UK
 
Kan zijn dat ik wat gemist heb, maar als ik het goed heb ging het niet over filteren met een MP3 maar het inrijden van een straat waar autos dat niet mogen (bord C6 geloof ik?), en dat het dan weer uitmaakt op wat voor MP3 je zit omdat sommige met bredere voorwielen alsnog weer een auto zijn.
 
Vannacht op de A4 geattendeerd op een defecte kentekenverlichting. Althans dat denk ik, want bij de eerste afslag even gestopt en kon niks anders vinden. Bedankt voor het laten weten in ieder geval. Voor als je hier zou kijken tenminste.
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen ingeblikt op A20 Kleinpolderplein-->Terbregseplein.
Ligt er ineens een vrachtwagenband een groot stuk op de linker rijbaan.

Gelijk maar een melding gemaakt via Waze, maar ik zat wel te twijfelen of ik in deze situatie ook nog de politie zou moeten bellen om melding te maken van het gevaar.

Ik hoop dat het overige verkeer de band ook op tijd heeft zien liggen om uit te wijken.
 
Vanmorgen ingeblikt op A20 Kleinpolderplein-->Terbregseplein.
Ligt er ineens een vrachtwagenband een groot stuk op de linker rijbaan.

Gelijk maar een melding gemaakt via Waze, maar ik zat wel te twijfelen of ik in deze situatie ook nog de politie zou moeten bellen om melding te maken van het gevaar.

Gevaarlijke obstakels op de snelweg = levensgevaar, dus meteen 112 bellen. De hulpdiensten rukken veel liever uit om een stuk troep van de snelweg te verwijderen dan een verongelukte weggebruiker.
 
Laatst bewerkt:
Ik voel me zelden echt verrast op de weg, maar vanmorgen viel mijn mond open van schrik. Forenzend op de snelweg (A4 zuid net ten zuiden van Zoeterwoude), iedereen rijdt even hard (115?), ik rijd op de linkerstrook, redelijk links in het strookje. En ik hield natuurlijk voldoende ruimte voor me, hoewel, meer dan 2 seconden is het niet geweest. Maar toch te veel. Plots word ik rechts ingehaald grotendeels in mijn eigen rijstrook door een witte bedrijfsauto met pools kenteken. Deze blijft natuurlijk steken in de rest van het verkeer, dus hij heeft 0.0 winst behaald.

Is het nou Pools gebruik om maar in te halen waar er ruimte is? Of was dit zo'n klerelijer dat hij mij moet pesten omdat ik wel een hele strookbreedte claim met mijn motor? :r

Ik heb maar flink getoeterd en hem daarna in zijn sop gaar laten koken.

Gelijk maar een melding gemaakt via Waze, maar ik zat wel te twijfelen of ik in deze situatie ook nog de politie zou moeten bellen om melding te maken van het gevaar.
Rijkswaterstaat bellen: 0800 8002
Zij beheren de weg en halen troep eraf. Zeker fijn voor de motorrijders, blikjes werken alles naar de lijnen of naar het midden van de strook. Je zit in de auto, dus bellen kan best even. ;)
 
Dit was nu in Flevoland en Friesland, haha.. ik rij niet vaak ten oosten van de Stad. Het gedrag breidt zich uit! :o

Volgens mij is het wel iets typisch voor tweebaanswegen. En die kun je weer meer vinden in...juist Groningen, Friesland, Flevoland, etc.

Op tweebaanswegen zie je vaak dat mensen links gaan rijden om niet achter de vrachtwagens en andere langzamere voertuigen te komen rijden op rechts. Maar helaas gaan veel mensen niet naar rechts als er dan een flink gat tussen (of helemaal geen) langzame voertuigen op rechts te vinden is. Prima plek om rechts in te halen, maar soms met de auto lastiger omdat ze je er verderop niet tussen willen laten of je simpelweg minder acceleratie hebt dan met de motor.
 
Ik voel me zelden echt verrast op de weg, maar vanmorgen viel mijn mond open van schrik. Forenzend op de snelweg (A4 zuid net ten zuiden van Zoeterwoude), iedereen rijdt even hard (115?), ik rijd op de linkerstrook, redelijk links in het strookje. En ik hield natuurlijk voldoende ruimte voor me, hoewel, meer dan 2 seconden is het niet geweest. Maar toch te veel. Plots word ik rechts ingehaald grotendeels in mijn eigen rijstrook door een witte bedrijfsauto met pools kenteken. Deze blijft natuurlijk steken in de rest van het verkeer, dus hij heeft 0.0 winst behaald.

Is het nou Pools gebruik om maar in te halen waar er ruimte is? Of was dit zo'n klerelijer dat hij mij moet pesten omdat ik wel een hele strookbreedte claim met mijn motor? :r

Ik heb maar flink getoeterd en hem daarna in zijn sop gaar laten koken.Rijkswaterstaat bellen: 0800 8002
Zij beheren de weg en halen troep eraf. Zeker fijn voor de motorrijders, blikjes werken alles naar de lijnen of naar het midden van de strook. Je zit in de auto, dus bellen kan best even. ;)
In Oost-Europa heel normaal, 2 baansweg is gewoon met zijn vieren naast elkaar.
 
Kan zijn dat ik wat gemist heb, maar als ik het goed heb ging het niet over filteren met een MP3 maar het inrijden van een straat waar autos dat niet mogen (bord C6 geloof ik?), en dat het dan weer uitmaakt op wat voor MP3 je zit omdat sommige met bredere voorwielen alsnog weer een auto zijn.
Niet dat ik op zo'n ding gezien wil worden, maar C6 is een geslotenverklaring voor motorvoertuigen op meer dan twee wielen. En zo'n MP3 heeft fysiek 3 wielen. Weet niet hoe het op het kentekenbewijs van een MP3 waar je een A rijbewijs voor nodig hebt vermeld staat. Want een quad kan ook op kentekenbewijs een driewielig motorvoertuig zijn.
 
Gevaarlijke obstakels op de snelweg = levensgevaar, dus meteen 112 bellen. De hulpdiensten rukken veel liever uit om een stuk troep van de snelweg te verwijderen dan een verongelukte weggebruiker.

Oke bedankt, ik zal volgende keer niet twijfelen.
Mijn aarzeling kwam eigenlijk ook door het feit dat er een groot gedeelte ( volgens mij het loopvlak, en dan nog helemaal rond) van de band daar lag, maar ik zag nergens een wagen staan die iets verloren leek te zijn. Mijn redenatie: die zal vast al geholpen zijn+ melding gemaakt hebben.
Voor de volgende x niet twijfelen maar bellen, staat genoteerd :Y
 
Gevaarlijke obstakels op de snelweg = levensgevaar, dus meteen 112 bellen. De hulpdiensten rukken veel liever uit om een stuk troep van de snelweg te verwijderen dan een verongelukte weggebruiker.
Tijdens kantooruren kun je ook gewoon RWS bellen. Bij gevaarlijke situaties rijden die tegenwoordig vaak ook met OGS. Heb het idee dat de meeste weginspecteurs die bevoegdheid intussen gehaald hebben, ik zie ze steeds vaker met blauw rijden.
 
Tijdens kantooruren kun je ook gewoon RWS bellen. Bij gevaarlijke situaties rijden die tegenwoordig vaak ook met OGS. Heb het idee dat de meeste weginspecteurs die bevoegdheid intussen gehaald hebben, ik zie ze steeds vaker met blauw rijden.
112 stuurt ook RWS aan als het meldingen van gevaarlijke situaties op de snelweg zijn.
 
112 stuurt ook RWS aan als het meldingen van gevaarlijke situaties op de snelweg zijn.
Daarom, een direct lijntje is handiger. Heb bij het doen van zo'n melding aan de 112-centralist moeten uitleggen aan welke kant van de rijbaan rijstrook 1 ligt. :z
 
Daarom, een direct lijntje is handiger. Heb bij het doen van zo'n melding aan de 112-centralist moeten uitleggen aan welke kant van de rijbaan rijstrook 1 ligt. :z

112 centralisten zijn in de regel geen lichten.
Soms tref je een goede maar ik heb het wel eens meegemaakt bij een ongeval op de A20 dat een andere waarschijnlijk wel een snuggere aan de lijn kreeg en de hulpdiensten er al waren toen de centralist nog steeds geen idee had waar het ongeval was.

Ik heb haar toen maar bedankt en opgehangen....

Hoe moeilijk kan het zijn..
A20 tussen de aansluiting met de A13 en de afslag centrum / SFG de zuidbaan die van west naar oost loopt dus Hoek van Holland richting Gouda. Bij hectometerpaaltje 29,6 Re.
Als ze dan nog niet weet waar het is dan houdt het voor mij echt op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan