de slechtste motor die je ooit gekocht hebt?

Ik heb eens een frustratie-fiets van iemand gekocht voor weinig, heel weinig, een vx800.
Die kerel was echt zo gefrustreerd dat hij blij was met elk bod dat hij ervoor kreeg en als ik hem niet kocht zou hij hem naar de sloop brengen of van een berg afgooien.
stond ook netjes in de advertentie dat hij er al veel ellende me heeft gehad en van alles vervangen. de koppeling leek overleden, lekte olie, stotterde, en er was een elektrisch probleem. De bedoeling was om hem als donor te gebruiken, maar uiteindelijk bleken de problemen mee te vallen: boutje los in de koppeling die tegen koppelingsdeksel rammelde, kortsluiting was snel gevonden en opgelost en na een beurt, pakkingen en wat tlc heb ik er nog 2 jaar probleemloos mee rond gereden en verkocht met winst.

Ik was wel blij dat hij eerlijk was in de advertentie, dat zie je ook niet elke dag.
 
Mijn slechtste motor ooit was een BMW R1200RT nieuw gekocht in 2008 en na veel miserie voor een spotprijs weggedaan in 2011. Met amper de 30000 km gepasseerd maar wel al 8 maal voor softwareproblemen naar de garage gebracht door de depanneur. Stilvallen tijdens het rijden zonder aanleiding, van alles vervangen door de dealer maar steeds weer dezelfde panne. '(
Bij woon- werkverkeer kan je dit missen en zeker wanneer je op een ringweg in de linkerbaan stilvalt en niet meer kan herstarten... Bijna alles werd vervangen en steeds de allernieuwste software geladen tot na de 8e keer de mekanieker het zelf niet meer zag zitten. :?
Verkocht aan een mekanieker voor spotprijs. Hij wist uiteraard van het probleem en zou het wel oplossen. Na een jaartje heeft hij hem zelf van de hand gedaan, kon het niet oplossen... _O-
Hierna geen dure BMW meer gekocht! :N
 
Met stip op 1 :Burgman 650 uit 2008,wiellagers voor en achter,remschijf,spannings regelaar,waterpomp,koelwaterleidingen en toen de transmissie eruit ging wist ik voordat ik stilstond : :W burgman
 
Laatst bewerkt:
Yamaha YX600 Radian.
Voor heel weinig en dat was te merken ook.........

Dus eigenlijk lag het niet aan de fiets.
 
Mijn slechtste koop: TDM 850 uit 1998. Kostte me 2000€, had hem gekocht om langere stukken mee te rijden (ww) had nieuwe banden, maar ik zwabberde bij vochtig weer alle kanten uit in de bochten. Kreng zoop olie alsof het benzine was (was wel bekend dat een TDM "iets" aan olie verbruikte, maar zoveel? :X ), eerste paar ritten zelfs 2 keer stilgestaan omdat de tank sneller leeg was dan verwacht.
Heb er toch nog 2 jaar mee gereden, maar we werden geen vriendjes. Uiteindelijk geruild met een F650CS die werd aangeboden met wat werk (kapotte knippers, kapotte handvatverwarming, versleten banden, remblokken, gekke trillingen vanuit het blok, en spontane uitval tijdens het rijden). De vorige eigenaar werd gek ervan dat hij vaker stilstond dan kon rijden dat hij blij was met de TDM. :?

De hele winter de motor uit elkaar gehaald en uiteindelijk een kortsluiting gevonden in de kabelboom. Nieuwe draad erin en weg storingen, bloktrillingen werden veroorzaakt door een verkeerde hoeveelheid olie in het blok, ongeveer 2x zo veel als nodig is......weet niet wie de service heeft verricht maar verstand had ie in elk geval niet.
 
Een vespa gt200 met 16000 op de teller

Waterpomp stuk dus met de ANWB naar huis

3 maanden later lieten de magneten los in het vliegwiel dus alles vast,met anwb naar huis.

2 maanden later tijdens het rijden een klap en een schok en de koelvloeistof met olie kwam uit de uitlaatdemper,met anwb naar huis.

Ander blok gekocht via marktplaats en gemonteerd toen koelvloeistofslang lek,gaskabel gebroken,alle lampjes van het dashboard verlicht stuk gebrand.

Maar mijn vrouw is gek op haar vespa dus hij mag de deur niet uit B|

Mijn honda dylan staat dag en nacht buiten en heeft ruim 40k gelopen en rijd gewoon altijd
 
Laatst bewerkt:
Honda 550 four k :r ergens begin jaren 80,daar is m n hekel aan honda mee begonnen _O-
 
Mijn slechtste koop: TDM 850 uit 1998. Kostte me 2000€, had hem gekocht om langere stukken mee te rijden (ww) had nieuwe banden, maar ik zwabberde bij vochtig weer alle kanten uit in de bochten. Kreng zoop olie alsof het benzine was (was wel bekend dat een TDM "iets" aan olie verbruikte, maar zoveel? :X ), eerste paar ritten zelfs 2 keer stilgestaan omdat de tank sneller leeg was dan verwacht.
Heb er toch nog 2 jaar mee gereden, maar we werden geen vriendjes. Uiteindelijk geruild met een F650CS die werd aangeboden met wat werk (kapotte knippers, kapotte handvatverwarming, versleten banden, remblokken, gekke trillingen vanuit het blok, en spontane uitval tijdens het rijden). De vorige eigenaar werd gek ervan dat hij vaker stilstond dan kon rijden dat hij blij was met de TDM. :?

De hele winter de motor uit elkaar gehaald en uiteindelijk een kortsluiting gevonden in de kabelboom. Nieuwe draad erin en weg storingen, bloktrillingen werden veroorzaakt door een verkeerde hoeveelheid olie in het blok, ongeveer 2x zo veel als nodig is......weet niet wie de service heeft verricht maar verstand had ie in elk geval niet.
TDM 4tx staat erom bekend dat ze (veel) olie kunnen verbruiken, 1 op 1000 is goed mogelijk, is volgens mij ook wel op te lossen. Heb die van mij nog niet zo lang maar hou het wel goed in de gaten en heb bij lange ritten een litertje olie mee. :9 Kan me niet vinden in het zwabberen verhaal, standaard vering is niet geweldig maar echt slecht is het ook niet, wat voor banden had je eronder? Benzineverbruik is bij mij 1 op 20 als ik niet al te gek doe, dus iets van 350km op een tank, niet echt slecht maar met versleten carb is 1 op 10 niet ongewoon (is makkelijk te repareren).
 
Een vespa gt200 met 16000 op de teller

Waterpomp stuk dus met de ANWB naar huis

3 maanden later lieten de magneten los in het vliegwiel dus alles vast,met anwb naar huis.

2 maanden later tijdens het rijden een klap en een schok en de koelvloeistof met olie kwam uit de demper,met anwb naar huis.

Ander blok gekocht via marktplaats en gemonteerd toen koelvloeistofslang lek,gaskabel gebroken,alle lampjes van het dashboard verlicht stuk gebrand.

Maar mijn vrouw is gek op haar vespa dus hij mag de deur niet uit B|

Mijn honda dylan staat dag en nacht buiten en heeft ruim 40k gelopen en rijd gewoon altijd

Ik zou haar het ding laten onderhouden/repareren :)
Eens zien hoe gek ze er op is :+
 
Triumph bonneville truxton 2007 eerste model met injectie en cat uit,gefrabriceerd babipangjan land vietnam oid
Verder waanzinnige motor om te zien
Ding heeft altijd ingehouden met rijden liep nooit vloeiend tig keer terug geweest naar leusden konden het nooit vinden wat het was ,motor verkocht wel gemeld aan koper want als je lomp reed had je geen last bij touren wel pffff nog geen 1000km gehad nooit weer
Denk nig altijd dat het draadbreuk of electronisch milieu probleem is geweest was eerste jaar met de emissie shit erop.
 
Laatst bewerkt:
Yamaha YX600 Radian.
Voor heel weinig en dat was te merken ook.........

Dus eigenlijk lag het niet aan de fiets.
Hahaha daar heb ik mn eerste speedwoble op meegemaakt vanaf de a27 de a28 op bij de uithof was toen nog 1baans afrit naar a28 pffffff but survived
 
Laatst bewerkt:
2x een Honda.... Nooit meer !!!

(CB400N en een V30)
 
Laatst bewerkt:
Triumph Daytona T595.

Een mooie geel/goude. Op slag verliefd toen ik 'm zag. Reed tijdens de proefrit ook prima.
Daarna een week ellende gehad.
Inhouden boven de 5.000 tpm, lekke radiator, lekke tank (uitgezette kunststof tank), olielekkage onderblok, moeilijk starten...

Met buikpijn weer teruggebracht (gelukkig) naar de dealer.
 
TDM 4tx staat erom bekend dat ze (veel) olie kunnen verbruiken, 1 op 1000 is goed mogelijk, is volgens mij ook wel op te lossen. Heb die van mij nog niet zo lang maar hou het wel goed in de gaten en heb bij lange ritten een litertje olie mee. :9 Kan me niet vinden in het zwabberen verhaal, standaard vering is niet geweldig maar echt slecht is het ook niet, wat voor banden had je eronder? Benzineverbruik is bij mij 1 op 20 als ik niet al te gek doe, dus iets van 350km op een tank, niet echt slecht maar met versleten carb is 1 op 10 niet ongewoon (is makkelijk te repareren).


klopt dat olie verbruik wist ik ook van. De toenmalige eigenaar vertelde dat ook al erbij. Maar had het dus iets rooskleuriger voorgesteld dan het werkelijke verbruik (1 liter op 500 a 600) het zwabberen kwam denk ik ook mede door de bridgestone banden (goede levensduur waarschijnlijk maar geen uitermate veel grip), maar ook door slappere veren dan ik gewend was. Wat benzine verbruik betreft zat ik op de 1:16 en moest bij 240km echt tanken want bij 270 stond ik droog.
 
Vergeet die 748...is qua blok zwakjes...ga voor een 996/998.

Ik heb al bijna 15 jaar de 888 en op een paar lagers/tandwiel zesde alleen maar slijtagedelen..(en een paar SR’s). Dus verder niets anders dan lof voor mijne oude meuk...
 
In navolging van de beste aankoop, de slechtste..
Een topic uit 2003, helemaal doorgelezen en ik vind mijn Yamaha TX750 niet hier.
Wat een slecht ding was dat. In 1973 nieuw gekocht bij Safe R'dam en direct al een vastgelopen voorrem. De motorolie werd loeiheet. Teruggeroepen door de importeur en hij kreeg een hele modificate:o.a.een diepe carterpan en een flutoliekoeler. Nog een keer met een gebroken nokkenasketting gestaan. Na nog vele bezoeken aan de importeur (die me trouwens prima hielp) liep hij vast (nokkenas) toen maar weggedaan voor f 500,=. Het ding rijdt trouwens nog steeds :? VZ-25-15. Hier onder het verslag in weekblad Motor "Yamaha TX750 MILJOENENFLOP" waarin mijn oude TX model stond.
full
 
Laatst bewerkt:
Een vespa gt200 met 16000 op de teller

Waterpomp stuk dus met de ANWB naar huis

3 maanden later lieten de magneten los in het vliegwiel dus alles vast,met anwb naar huis.

2 maanden later tijdens het rijden een klap en een schok en de koelvloeistof met olie kwam uit de demper,met anwb naar huis.

Ander blok gekocht via marktplaats en gemonteerd toen koelvloeistofslang lek,gaskabel gebroken,alle lampjes van het dashboard verlicht stuk gebrand.

Maar mijn vrouw is gek op haar vespa dus hij mag de deur niet uit B|

Mijn honda dylan staat dag en nacht buiten en heeft ruim 40k gelopen en rijd gewoon altijd
Volgende keer haar de reparaties laten doen is ze het rap zat. _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan