't Honda Ses 150 Dylan Topic

Ik heb een vraag over de werking van het expansievat van de Dylan:
Ik zie dat er een slangetje loopt van de onderkant van het expansievat naar de "radiateurdop". Deze "radiateurdop" heeft een sterke veer zal dus alleen openen als er in het koelsysteem een overdruk ontstaat t.o.v het expansievat. Het slangetje van het expansievat komt echter boven deze dop op. Ergo: het lijkt me dat er wel koelvloeistof van het koelsysteem naar het expansievat kan stromen maar niet andersom.
Maar het moet toch ook zo zijn dat vloeistof uit het expansievat weer naar het koelsysteem kan vloeien? Bv als het koelsysteem vloeistof verliest moet dit toch door het expensievat aangevuld worden?
Zoals ik het nu begrijp kan dat helemaal niet.
Zie ik hier iets over het hoofd?
 
Jawel ik verkoop mijn Dylan weer...zilverkleurig ,2003 in redelijke tot zeer redelijke staat, goede bandjes , nieuwe achterrem blokken maar voor nieuwe blokken nodig.
Vraag prijs 500 euro, bij interesse reageren op 0621408328
 
Jawel ik verkoop mijn Dylan weer...zilverkleurig ,2003 in redelijke tot zeer redelijke staat, goede bandjes , nieuwe achterrem blokken maar voor nieuwe blokken nodig.
Vraag prijs 500 euro, bij interesse reageren op 0621408328
Ik heb er al 1 maar dat is niet duur.

Ik zoek nog wel een sloper waar het blok,bedrading en koeling goed van is,voor een ander project.
 
Laatst bewerkt:
Misschien een domme vraag, maar hoe vervang je het lampje van het knipperlicht voor bij de Honda Dylan ?

Ik heb de schroef onderin het glaasje losgemaakt en die er uit gehaald, dan zou je volgens het instructieboekje het glaasje moeten kunnen verwijderen om bij het lampje te komen.
Maar ik krijg het glaasje niet los...moet je het naar beneden duwen, zit het ergens vastgehaakt, is er nog een schroef ??

Graag jullie hulp !

Bedankt,

Dirk
 
De plaat boven de koplamp moet er ook af. Dan pas kan je het knipperlicht schuiven.
Er zitten 2 schroefjes boven in de beenkap.
 
Laatst bewerkt:
Dag Hawk GT,

Bedankt voor je reactie ! Ik heb de plaat boven de koplamp er al af gehaald, ik zie echter niet welke kant ik dan op moet schuiven. Ik durf geen geweld (schroevendraaier tussen knipperlicht en kappenset) te gebruiken, het is maar plastic...

Groeten,

Dirk
 
Zijn er mensen die ervaring met een scherm hebben? Ik zie lage en vrij hoge schermen, ben benieuwd of de lage wel iets toevoegen en of je met de hoge nog wel zicht hebt als je door een colonne muggen bent gereden.
En hoe strak zitten die dingen om de spiegel? ik heb links onder de spiegel de bevestiging van de navigatie.
 
Laatst bewerkt:
360.jpg


Ik heb deze,Ik kan er overheen kijken en hij houd de regen goed tegen.

Hij is van puig.
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

Ik heb deze,Ik kan er overheen kijken en hij houd de regen goed tegen.

Hij is van puig.

Bedankt voor het plaatje, is meteen ook scherm wat ik zoek! Wat zit hij hoog bevestigd, bij zit alleen aan de spiegelbevestiging? Ik was in de veronderstelling dat hij onder het stuur in de speciale bevestigingsgaten moest.
 
Bedankt voor het plaatje, is meteen ook scherm wat ik zoek! Wat zit hij hoog bevestigd, bij zit alleen aan de spiegelbevestiging? Ik was in de veronderstelling dat hij onder het stuur in de speciale bevestigingsgaten moest.
Hij zit alleen vast bij de spiegel.
Ik weet niet waar die dingetjes voor zijn die onderop het stuur zitten,bij de vespa zit daar het ruitje op vast
 
Meer mensen waarbij het hele cockpitje wat rammelt op de klinkers of bij stationair? Het lijkt dan te rammelen tegen de bevestiging van de spiegelstangen.

Kan zo op de tekening geen rubbers vinden die oorzaak kunnen zijn, ik zit er al aan te denken om cockpit vast te zetten aan de loze bevestigingsmoeren onder het stuur, maar dan zit hij natuurlijk ook echt vast en niet meer in rubber gedempt. Iemand ervaring?
 
Scherm zit er inmiddels op, en hij wil harder! :p Had ik niet verwacht, waar hij voorheen met wat tegenwind het bij 100 gezien hield loopt hij nu ook tegen de wind over de 110, voor de wind rond 120, ik verwacht nu ook een lager verbruik, maar dat moet ik nog even opmeten.

Cockpit onder vastgezet met 2 M8 bouten en grote carrosserieringen, en die rammelt nu ook niet meer, we zijn weer helemaal blij!
 
Foto?

Ik heb de stangen van de bevestiging omgedraaid om meer uit de wind tezitten,dus staat het ruitje hoger.

Mijn dylan red net aan de 110kmpu maar hij is ook wel aan onderhoud toe,staat nu over de 40.000 km heen.
En in het onderhoudsboekje staat niks over het vervangen van de snaar of rollen.

Hoe lang doen jullie met de banden?
Volgens het boekje zitten de banden er nu 19000km onder,dat vind ik wel erg lang.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal later even een foto plaatsen, die van mij staat nu op 48.000 en ik heb heel toevallig gisteren nieuwe achterband besteld, voor heb ik begin dit jaar vervangen omdat er droogtescheurtjes in zaten.

Ik heb voor achter dit bandje besteld.

- MICMOTD112949 - Epto
 
Ik zal later even een foto plaatsen, die van mij staat nu op 48.000 en ik heb heel toevallig gisteren nieuwe achterband besteld, voor heb ik begin dit jaar vervangen omdat er droogtescheurtjes in zaten.

Ik heb voor achter dit bandje besteld.

- MICMOTD112949 - Epto
Hoeveel km ging je achterband mee?
Mijn achterband komt uit 2013 ,dat klopt volgens het boekje.
Ik had niet verwacht dat Zo,n klein bandje zo lang mee zou gaan.
Ik rij op Michel pilote pure 2ct
 
Ik heb geen idee, ik heb een 8000km op deze scooter gereden, band is ook nog niet helemaal op maar heb altijd een fijner gevoel als er fris rubber om zit, ik zie dat hij van 2009 is,het valt mij in ieder geval ook mee, op mijn motor slijten ze sneller.
 
Laatst bewerkt:
Spiegels

Mijn spiegels gaan met tegenwind of passeren van een vrachtwagen wat klap wind op levert iets naar binnen, ik moet ze op de snelweg dus steeds bijstellen.
Zo te zien is er aan de originele niks te verstellen om ze strakker te zetten? Weet Iemand een goed aftermarket alternatief?
 
weinig leven in dit topic, maar iemand een idee?
ik heb vanochten mijn dylan gestart en daarna uitgedaan omdat het zadel nog even open moest.
Daarna start poging gedaan maar dat ging niet goed.
geen spanning meer te zien ergens (dashboard blijft uit). Maar het contact relais zoemt/trilt nu zodra ik de sleutel omdraai.
Rem in knijpen en hij wordt stil, maar nergens zie ik spanning terug. Hoofdzekering is nog goed.

heb contact relais los gehaaldd en geprobeerd zelf het contact te maken op de stekkers die normaal het relais schakelt, maar het doet helemaal niets...

wie o wie heeft een idee?
 
Terug
Bovenaan Onderaan