BMW R1200R deel 4 Let's go naked again

Benuit, Gefeliciteerd. En als je vindt dat je helm teveel heen en weer klappert, probeer het eens een maand of twee zonder die voorruit.
 
Pfff, ben weer aan het experimenteren met mijn sportruit. Ik heb een Schuberth C3 pro gekocht, een stuk stiller en strakker dan mijn huidige Shoei. Ik dacht dat hij daarom wel beter zou weerstaan aan alle turbulenties van mijn sportruitje, dus dat terug gemonteerd. Maar ik ben in een klap alle winst kwa windgeruis weer kwijt, vandaag zelfs de combinatie oude helm - ruitje nog eens geprobeerd, en ik snap niet hoe ik dat vroeger uithield.
 
van klapperen heb ik geen last, zit rustiger achter de ruit, dan op mijn 1150GS met Vario-screen. Het windlawaai is echter erg fors. Van een bekende leen ik nu een Puig-flip-up ruitje. Dit scheelt behoorlijk! Het blijft een comprimis: winddruk zonder ruit versus lawaai meet ruit. Heb een Schubert C3, wellicht, dat dit scheelt.
 
De 'Classic Trophy' van Wunderlich, wel duur, haalt de wind van de borst weg, maar het hoofd zit er nog vol in. Met de MRA spoiler erbij komt er nog wel wind op de helm, maar de kracht is gebroken. Pas boven de 160 moet je een beetje duiken. En er is al helemaal geen turbulentie.
André
full
 
Die vind ik niet mooi, de gustibus et coloribus...
Misschien probeer ik nog wel eens zo'n spoiler op mijn sportruit. Al vind ik rijden zonder ruit gewoon ook fijner, zo weinig mogelijk belemmering van het zicht.

Nu we toch aan't uitbouwen zijn: iemand ervaring met een bekerhouder op zijn R?
 
Pfff, ben weer aan het experimenteren met mijn sportruit. Ik heb een Schuberth C3 pro gekocht, een stuk stiller en strakker dan mijn huidige Shoei. Ik dacht dat hij daarom wel beter zou weerstaan aan alle turbulenties van mijn sportruitje, dus dat terug gemonteerd. Maar ik ben in een klap alle winst kwa windgeruis weer kwijt, vandaag zelfs de combinatie oude helm - ruitje nog eens geprobeerd, en ik snap niet hoe ik dat vroeger uithield.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Alpenmeister die bekerhouder.... is 1 april zeker. :)
----------------------------------------------------------------------------------------------
Wilde binnenkort ook een nieuwe helm aanschaffen, met de nadruk op wilde,
vond alleen de prijs van een nieuwe NeoTec of Schuberth nog al een obstakel.
Mijn trouwe 4 jaar oude NeoTec was wel wat aan de ruime kant geworden,
maar wat wil je....4 jaar zweet... en niet te vergeten.... de elementen.
De verkoopster van MP Wateringen had wel een paar goede ideeën,
te beginnen met..set nieuwe wangstukken verkrijgbaar in 3 afmetingen...dat zat
direct al weer een stuk beter, daarna nog twee verdikkingsstrips (geplakt) uitgaande
van de arische schedelmeting, (die ik ook vrijwillig heb ondergaan)
Een nieuw helder vizier....en dito zonneklep ....om het geheel af te maken.
dit alles voor maar 145 euro.....kortom hier rijdt weer een tevreden mens.
full
 
Laatst bewerkt:
Nu de MRA - X-Screen spoiler gemonteerd. Kan de helm tot ca 90 km/h open houden en het windgebeulder is sterk verminderd. Je kan de motor nu horen. Perfekt? nEE, DAN HAD IK DE RT moeten kopen.
full
 
Hallo allemaal,

Ik ben onlangs overgestapt van mijn BMW F700GS naar een nieuwe R1200R.

De motor bevalt mij prima, maar het ruitje laat helaas wat te wensen voor mij over. Om te toeren is hij perfect, maar zodra ik de snelweg opdraai wordt het wat onaangenaam boven de 110 km uur. Ik heb dan echt vol de wind op mijn bovenlijf en het lijkt wel een worstelpartij ....

Ik heb zitten googelen en vraag mij of er mensen hier op het forum zijn, die ervaring hebben met de Puig touring ruit (53 cm-36 cm). Evt andere tips mbt een andere ruit zijn uiteraard ook van harte welkom.
full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het sportruitje er op maar sinds ik bar-end spiegeltjes heb gemonteerd heb ik veel minder last van turbulentie. Blijkbaar doen de spiegels ook mee met het veroorzaken van de turbulentie....
 
Goedenavond Mf'ers ,

Vandaag heb ik een proefrit mogen maken op een R1200R lc van 2016 en ik ben helemaal verkocht.
Wat een heerlijke stuur fiets.

Zijn er nog items waar je op moet letten qua kinderziektes ?

Is er nog een verschil tussen het 2015 motorblok of die van 2016?

groeten
 
Die vind ik niet mooi, de gustibus et coloribus...
iemand ervaring met een bekerhouder op zijn R?

Alpenmeister, ik heb aan de voorkant van de koffers lensbuidels geschroefd. Ja, van die tasjes bedoeld voor cameralenzen. Daar past perfect een bidon in en als je toch iemand achterop neemt vouwen ze zo in.
Verder heb ik drie ram-kogels op het stuur. Planner, porto en eventueel een beker/bidon-houder.
 
Hallo allemaal,

Ik ben onlangs overgestapt van mijn BMW F700GS naar een nieuwe R1200R.

De motor bevalt mij prima, maar het ruitje laat helaas wat te wensen voor mij over. Om te toeren is hij perfect, maar zodra ik de snelweg opdraai wordt het wat onaangenaam boven de 110 km uur. Ik heb dan echt vol de wind op mijn bovenlijf en het lijkt wel een worstelpartij ....

Ik heb zitten googelen en vraag mij of er mensen hier op het forum zijn, die ervaring hebben met de Puig touring ruit (53 cm-36 cm). Evt andere tips mbt een andere ruit zijn uiteraard ook van harte welkom.[afbeelding]

Mijn advies is onveranderd : Probeer het eens een paar maanden zonder ruit.
 
Goedenavond Mf'ers ,

Vandaag heb ik een proefrit mogen maken op een R1200R lc van 2016 en ik ben helemaal verkocht.
Wat een heerlijke stuur fiets.

Zijn er nog items waar je op moet letten qua kinderziektes ?

Is er nog een verschil tussen het 2015 motorblok of die van 2016?

groeten
Met kleine stapjes heeft BMW het heikele punt van de LC's, het slechte vrijkomen van de koppeling, verbeterd. In 2017 zijn ook de bak en de aandrijving aangepakt, waarmee je met de LC's eindelijk waar voor je geld krijgt. Vóór 2017 moet je dus goed opletten hoe-ie ontkoppelt en schakelt.
 
Broer heeft in zijn schuurtje zijn GS open liggen.....krukaskeering lekkage
oké... het is geen R12R, maar het blok is het zelfde als de naked van ons.
een behoorlijke klus...en wat blijft er weinig over van zo een motorfiets.....gedeeld in 2 dus.
wel aardig om te zien hoe alles werkt en in elkaar zit.
Zelf heb ik.... ondanks de kilometerstand, nog geen problemen met de koppeling of lekkage
Iemand hier ?
full

full
 
De knoop is door gehakt de f800st heeft plaats gemaakt voor een R1200R van 2016😁.


Nu heb ik navigatie voorbereiding er op zitten, dit wil ik
Er graag af hebben ivm montage van mijn tomtom rider.

Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik zie niet goed of je de kabels van de navigatie voorbereiding ergens kan ontkoppelen.
 
De kabels van de navigatie kun je gewoon loshalen, waarschijnlijk zitten de stekkers ergens rechtsvoor onder je tank en kun je er zo bij. Verder heb je zo'n stekker nodig, te verkrijgen bij de dealer:

full


Deze stekker moet je aansluiten op een van de stekkers die je net heb losgehaald (volgens mij heeft de originele aansluiting 2 stekkers) en de gele kabel moet je aansluiten op de bedrading van je TomTom. De gele kabel is genummerd: 1 is de -, de 3 is de + en nr. 2 heb je niet nodig.

De TomTom direct gezekerd op de accu aansluiten kan natuurlijk ook.

Verder zal je nog moeten bepalen hoe je de TomTom wilt monteren. Als je het zo'n beetje op dezelfde manier als origineel wilt hebben, kun je een steun van BikPenR gebruiken, de S-R1. Maar er zijn natuurlijk meer mogelijkheden.
 
Laatst bewerkt:
Anders nog een bandenpraatje: ik heb net voor het lange weekend een set nieuwe Michelin Road 5 gemonteerd. De Pilot hebben ze eraf laten vallen, al snap ik niet goed waarom, want een 1200km later ben ik uiterst tevreden over het stuurgedrag van de band.
Ofwel ligt het aan die 1200km oefenen, maar toen ik terug dicht bij huis op gekende baantjes kwam, merkte ik dat ik voordien met de PR4 niet met zoveel gemak zo plat ging. Al is het natuurlijk ook moeilijk om een afgeleefde band van een ander type te vergelijken met een nieuwe band.

En mooi meegenomen: ik merk nu dat er een cash back actie loopt bij Michelin, krijg ik nog 30 Euro terug.
 
Bedankt voor de tip Bommep !

De stekkers van de navigatie voorbereiding zaten inderdaad aan de rechter kant onder de lucht inlaat.
Ik heb de tank cover gedemonteerd en nog wat klein spul. Daarna kon ik er pas goed bij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan