Het Grrrrote Triumph Tiger Topic Deel 4: Hear Me Roooaaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi allemaal,

Hier ook sinds kort een troste bezitter van een Triumph Tiger 1050 uit 2007.
Voorzien van enkele leuke opties: Hyperpro vering, arrow einddemper, schakelindicator, handvatverwarming en pro oiler.

Recent onderhoudsbeurt uitgevoerd en een grondige poetsbeurt gegeven.
Verder dingen die op korte termijn op de planning staan:

- Motor laten afstellen (hikt bij constant rijden). Lees op internet wat over "mapping". Mede-forummers die hier ervaring mee hebben of een goed adres hiervoor weten?

- Verlichting repareren. Is nu voorzien van Xenon verlichting in beide koplampen, maar werkt helaas niet. Ga deze terugbouwen naar origineel of vervangen voor een LED variant. Wellicht iemand hier tips voor?

Voor de rest gewoon kilometers maken.
Hoop dat ik op het forum veel (technische) kennis mag opdoen.

Groeten Stefan

full
 
Laatst bewerkt:
@rev limiter: Zijn je gaskleppen al eens gesychroniseerd? Kan ook hikken veroorzaken.

Anyway, nog steeds aan het wachten op men watertubes.. Tiger staat nog altijd buiten strijd, duurt me wel lang nu.
 
Zijn er tiger riders die een goede schakelindicator hebben icm de abs?
Zo ja is er iemand zo vriendelijk om dan te delen om welke het gaat :)
 
Hoi allemaal,

Hier ook sinds kort een troste bezitter van een Triumph Tiger 1050 uit 2007.
Voorzien van enkele leuke opties: Hyperpro vering, arrow einddemper, schakelindicator, handvatverwarming en pro oiler.
Voor de rest gewoon kilometers maken.
Hoop dat ik op het forum veel (technische) kennis mag opdoen.

Groeten Stefan
ff kijken of de starterkrans en bijbehoren vervangen is. Zwak punt bij de 2007/08 reeks. Reparatie kan gemakkelijk zo'n 1000 eurietjes kosten. Bij mijn dealer moest ik gelukkig alleen de stukken betalen, maar alleen dat was al zo'n 800 eurootjes.
 
ff kijken of de starterkrans en bijbehoren vervangen is. Zwak punt bij de 2007/08 reeks. Reparatie kan gemakkelijk zo'n 1000 eurietjes kosten. Bij mijn dealer moest ik gelukkig alleen de stukken betalen, maar alleen dat was al zo'n 800 eurootjes.
Volgens mij kan dat vermeden worden met een sterkere accu. Doordat de originele accu te zwak is, schiet de starter veel uit/af de starterkrans en dit veroorzaakt extra slijtage. Alleszins dat is mijn theorie :p.
Zelf ben ik nog steeds op mijn wateryubes aan het wachten.
 
Goedemiddag, ik meld me hier nu ook. 8 jaar met een speed triple 1050 gereden, en in februari een Tiger uit 2007 gekocht. Deze staat weer te koop omdat ik een tiger sport 2013 heb gekocht.

Gr. Martijn
 
Volgens mij kan dat vermeden worden met een sterkere accu. Doordat de originele accu te zwak is, schiet de starter veel uit/af de starterkrans en dit veroorzaakt extra slijtage. Alleszins dat is mijn theorie :p.
Zelf ben ik nog steeds op mijn wateryubes aan het wachten.

Goede batterij kan idd. Werkt goed bij mij
 
Ik heb onlangs ook voorvering van mijn 2016 Tiger aan laten passen. Ik bodemde bij de minste of geringste redelijke remactie en hij dook verschrikkelijk bij aanremmen. Verstelmogelijkheden waren echt op. Nu Wilbers veren erin, dikkere olie én meer olie. Probleem lijkt opgelost, je kent de motor niet meer terug...
 
Volgens mij kan dat vermeden worden met een sterkere accu. Doordat de originele accu te zwak is, schiet de starter veel uit/af de starterkrans en dit veroorzaakt extra slijtage. Alleszins dat is mijn theorie :p.
Zelf ben ik nog steeds op mijn wateryubes aan het wachten.



Het is in elk geval zo dat de vervangset die Triumph levert heel anders en degelijker is. het probleem is bekend bij hen.
 
Wil je voor mij even kijken welke dat is :}

Op de schakelindicator staat GIpro Healtech DS-Series.
Heb er verder geen handleiding bij of iets dergelijks..

Het hikken van de motor is helemaal opgelost. Ketting stond veel te strak. Ketting op juiste spanning gezet en rijdt weer zoals het zou moeten. 8-)
 
Ter overname te koop.

Hyperpro veer achter.
Zit nog op de shock...die krijg je erbij en is versleten.
Veer gewicht op nummer moet ik nog ff opzoeken. Ik dacht zo rond de 75 kilo.
Is een progressieve veer.
 
@Moechy: Las in deel 3 dat je de originele accu vervangen hebt voor een zwaardere variant.
Op dit moment is mijn tiger voorzien van de Yuasa YTX12-BS accu.
Als zwaarder alternatief zie ik verschillende accu's: Yuasa YTX12-BS, Yuasa YTX14AH-BS Accu High Performance. Maten zijn ook verschillend.

Welke is het meeste geschikt voor de TIger en hoe heb je de accu goed vast gezet?

Wat merk je verder aan een zwaardere accu? Slaat de motor ook sneller aan?
 
Die ytx14 is de zwaardere variant. Hij is iets kleiner dan de originele.
Ja je motor slaat sneller aan en heeft genoeg juice zonder dat ie soms zonder valt. Beter voor je starter en startkrans etc.
Ik heb hem vastgezet door er een stuk rubber tussen te steken zodat ie klem zit.

Godsamme zeg,
watertubes staan al paar weken in backorder en er is nog niet meteen verbetering, zodus staat mijn tijgertje al een tijdje aan de kant... word er gek van :X B|
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan